ΓΡΑΜΜΕΣ

Μια κοινωνία
σε κατάρρευση


Ελλάδα σήμερα. Μια κοινωνία σε κατάρρευση. Επτά διαφορετικοί άνθρωποι που φτάνουν στα όρια τους, καταρρέουν μαζί της. Αν και υπάρχουν ανάμεσα τους εμφανείς συγγενικές, φιλικές, αλλά και τυχαίες συνδέσεις, πιο πολύ όλους τους ενώνει η ίδια πράξη· ένα τηλεφώνημα σε ένα κέντρο ψυχολογικής υποστήριξης, στη «γραμμή ζωής». Εκεί ψάχνουν το όριο της ζωής και του θανάτου, το όριο της επικοινωνίας, το όριο της ελπίδας..





IMAGE DESCRIPTIONH ταινία Lines του Βασίλη Μαζωμένου, είναι ένα πολυεδρικό δράμα αξιώσεων. Ο σκηνοθέτης δημιουργός ρήξεων στη συνέχεια του σώματος του ελληνικού κινηματογράφου, μας δίνει την ανώτερη ως τώρα δημιουργία του, αυτήν ενός συνεπούς σινεμά όπου η ρεαλιστικότητά του εκδηλώνεται, διαμέσου μιας αμιγώς φαινομενολογικής προσέγγισης.

Χωρίς να απεμπολεί ούτε δευτερόλεπτο την μοντερνιτέ αντίληψη και προσέγγισή του, αναπτύσσει τις ιστορίες του φασματικά, αλληλοσυμπλέκοντας την μια με την άλλη σε ένα κρεσέντο διαρκούς έντασης όπου ο πραγματικός πρωταγωνιστής είναι το ίδιο το περιβάλλον που εξελίσσονται και που τις έχει γεννήσει στην διάρκεια του.

Η μορφή ενός geist καταστροφής και μιας παρελθούσας κοσμοεικόνας πλάι στην συντετριμμένη ψυχική ισορροπία του παρόντος βρίσκονται σε διαλεκτική σύγκρουση αφήνοντας πίσω τους συντρίμμια έντασης, την ωμή κυριαρχία και την ψυχολογική καταβαράθρωση. Η μορφή του αστυνομικού των Μ.Α.Τ που, στην κατά την γνώμη μου κορυφαία σκηνή της ταινίας, γονατίζει κατά την διάρκεια μιάς σύγκρουσης στον δρόμο, με την ασπίδα και το γκλόμπ του να ακουμπούν στην γη κι έχοντας μεταμορφωθεί στην εικόνα- στάση ενός Ρωμαίου Λεγεωναρίου την στιγμή της αποδοχής του αναπόφευκτου τέλους, μεταφέρει στην μορφή του προτύπου κυριαρχίας που αυτός εκπροσωπεί, μια πορεία του Τραγικού, που ολοκληρώνεται με την αφαίρεση των ρούχων του. Μια γυμνή ζωή; Ένας Homo Sacer που προσφέρεται στο κοινό, ως ένα έτοιμο Ιερό Θύμα, χωρίς ρόλους αλλά και χωρίς δικαιώματα, έχοντας αφήσει στην εικόνα της γύμνιας του, όλους τους ρόλους οι οποίοι αναπαράγουν τόσο τα μοντέλα κυριαρχίας όσο και οι αντιστάσεις-εικόνες τους;

Η τραγικότητα αλλά και η ρομαντική συντριβή πέρα από τα υπάρχοντα και μη επαρκή πλέον νοήματα και σημασίες, δίνουν ζωή σε αυτή την τόσο χαρακτηριστική σκηνή και φυσικά ορίζουν υπογείως την ροή της αναζήτησης και ανάγκης νέων νοηματικών συγκροτήσεων μέσα σε κολλοσιαίες κοινωνικοπολιτισμικές τεκτονικές κινήσεις. Στις ημέρες που διανύουμε, αυτού του νέου και τρομερού αιώνα, η αντιμετώπιση της Πτώσης και της αρνητικής ενέργειας που αυτή σηκώνει πάνω της είναι το κυρίως διακύβευμα τόσο ημών όσο και της τέχνης μας, εάν αυτή θέλει να συνεχίζει να ονομάζεται έτσι και να μην μετατρέπεται σε μια απολογητική της Κυριαρχίας, του Τεχνικού Ολοκληρωτισμού,
και του επερχόμενου τέλους της ανθρωπότητας όπως την γνωρίζουμε.

Ο Τάσος Νούσιας από την άλλη πλευρά σε μια άλλη πολύ σημαντική σκηνή-στιγμή, μόνος απέναντι σε μιά μηχανή-σύμβολο που διαλύει τον χώρο του, σαν ένας εν εκρήξει ψυχής πάλαι ποτέ Γιώργος Φούντας, δίνει μια πραγματικά σπαρακτική ερμηνεία, συμπληρώνοντας στην ταινία, μαζί με την εικόνα του άστεγου, ένα ψηφιδωτό μορφών οι οποίες υπάρχουν πέρα από την συμβατική χρονικότητα της εποχής τους, υπερυψωμένες σε ένα επίπεδο ιδεών όχι προς διάλογο αλλά προς σύγκρουση και εν αντιφάσει. Που υπάρχουν σε μια αναζήτηση κάποιας νέας θέσης, κάποιας κρυμμένης ευγένειας, κάποιας «άλλης» κατάφασης.

Θα είμαστε αρκετοί απέναντι στις επιταγές των καιρών μας; Ως άνθρωποι του πνεύματος και των τεχνών, θα μπορέσουμε να αρθρώσουμε έναν ύστατο λόγω υπέρβασης τόσο της συντριπτικής βαρβαρότητας της τεχνικής κανονικοποίησης όσο και στην μετάλλαξη των τελευταίων συναισθημάτων ανθρώπινης χαράς, σε εκρήξεις ατελέσφορης βίας;

Τα ερωτήματα που κρύβονται στις αναγνώσεις έργων όπως το Lines είναι πολλά και μας προκαλούν. Θα επιχειρήσουμε έστω να απαντήσουμε σε κάποια; (Γιάννης Ραουζαίος, my film.gr).



Μπάτμαν
Δρόμοι
Η εταιρεία
Το εργοστάσιο

Live
Το χωράφι
Η ταράτσα
Γραμμή ζωής


Μιλώντας για το «Lines» του εκλεκτού και αγαπητού φίλου, σκηνοθέτη Βασίλη Μαζωμένου, εκείνο που θα είχε εξ αρχής κάποιος να πει, ή θα έπρεπε να παρατηρήσει άμεσα, είναι πως αυτή η σπονδυλωτή ταινία των επτά διαφορετικών ―πλην κοινών ως προς την κεντρική έννοια της απελπισίας, ακόμα και της μαύρης παρωδίας, που υποβάλλουν― ιστοριών, είναι τόσον ευρηματική, όσον χαμένη, αντιστρόφως, είναι η εποχή μας στον βάλτο της με δίχως ελπίδα ελπίδας, και σε μια διαδικασία απορρόφησης στο Τίποτα και το Πουθενά.

IMAGE DESCRIPTIONΟ Μαζωμένος κάνει ορατό το Τίποτα για να εντοπίσει το Κάτι, στην συγκεκριμένη περίπτωση τις «Γραμμές». Αυτές οι «Γραμμές» χάνονται με την σειρά τους, καταβυθίζονται στην σκοτεινιά της εποχής, για να ξαναβρούν τον Άνθρωπο, αλλά και «κάτι» παραπάνω: όλες εκείνες τις πρωτόφαντες, κορυφαίες, εξωφρενικές ποιότητες ψυχής και νου που γίνονται ορατές μονάχα σε τέτοιες περιόδους.

Σε περιστάσεις οριακής προσέγγισης του Mηδενός ενός καιρού, ο ευρών αμειφθήσεται, ως είθισται να λέγεται, που σημαίνει εν προκειμένω, ο ευρών ζήσεται, όσον ―ή ακριβώς γι’ αυτό― και αν περιγράφονται η παρακμή, η αποσύνθεση και ο θάνατος με τα πιο ωμά και ευθύβολα σεναριακά/εννοιολογικά χρώματα. Ο θεατής καλείται να ζήσει.

Η πολυ-ευρηματικότητα της ταινίας, η οποία δεν εξαντλείται μόνον σε λαμπρές σεναριακές μετατοπίσεις εννοιολογιών, σε εικονοληπτικά παράδοξα και ατάκες, ευφυείς και αναπάντεχες ανατροπές κ.λπ., αλλά διαφαίνεται ακόμα και μέσα σε αυτήν την διάχυτη εικαστικότητα της ταινίας, τουτέστιν, μια, ανάμεσα σε άλλα, περιδιάβαση από την Ιταλική Αναγέννηση και τον Ολλανδικό Χρυσό Αιώνα μέχρι την Νοσταλγία του Ταρκόφσκι, η πολυ-ευρηματικότητα αυτή, λοιπόν, ορίζει όχι απλά μια σύνθετη σκηνοθετική/σεναριακή αρετή, ή μόνον έναν δείκτη της δημιουργικής ευχέρειας, του Β.Μ., αλλά πάνω από όλα μία κάθετη αναμόχλευση του πλέον αφανούς βυθού
της νεοελληνικής κρίσης και μετα-κρίσης, ένα σφοδρό εγχείρημα ανάδυσης, καταβύθισης και ξανά ανάδυσης από τον πνιγμό, ένα σαφές και οριακό σημείο ζωής και αντίδρασης απέναντι στην ερημιά και τον θάνατο που μας τυλίγουν σε αυτήν την χώρα.


Μετά από εκείνο το αριστουργηματικό «Guilt» του 2009 (όπου η ιστορία της Κύπρου, ο Κάφκα, ο Ζενέ και ο Μπέκετ γνώρισαν ποτέ την πιο αναπάντεχη συμμειξία και υπέρβαση του ενός μέσα στον άλλον που θα μπορούσε να μην φανταστεί κανείς) και μετά, ακόμα, από την προσφυγική ελεγειακή ποίηση της «10ης Μέρας», ο Μαζωμένος δημιουργεί μια ταινία «κλασσική», όχι μόνον για τα δεδομένα της νεοελληνικής κρίσης, ούτε απλώς για τα πιο μοντέρνα και υπερσύγχρονα κινηματογραφικά στάνταρντς, αλλά, πρωτίστως, για το ίδιο το φαινόμενο της Ζωής.

Υπάρχουν δημιουργοί από τους οποίους, κάθε φορά, μπορείς να περιμένεις μόνον το καλύτερο και πάντα το καλύτερο. Σε αυτό το είδος των ανθρώπων ανήκει, αναμφίβολα, ο Βασίλης Μαζωμένος. (D. Platanias, momentsofeternity.wordpress.com).




Η ταινία θα προβληθεί σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση στην ΕΡΤ 2 την Τρίτη 2 Απριλίου στις 23.50.


ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


11 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 47245

    7 Απρ 2019

    Ώρα για κουίζ:

    https://stage.play.howstuffworks.com/quiz/can-you-name-these-classic-scifi-movies-a-single-frame

    https://play.howstuffworks.com/quiz/only-1-movie-fans-can-name-the-stars-all-these-80s-films-can-you

    https://stage.play.howstuffworks.com/quiz/how-many-these-80s-comedy-movies-can-you-name

    https://play.howstuffworks.com/quiz/can-you-identify-these-40-movies-set-in-new-york

  • Ανώνυμος 47207

    4 Απρ 2019

    Ο Μπόλαρης δεν έκανε δεκτή την παραίτηση της Θωμαρίτας Καλδάρα -«Δεν θα κάνω ό,τι θέλουν οι κανίβαλοι»
    Η Θωμαρίτα Καλδάρα, η γραμματέας στο γραφείο Θεσσαλονίκης του υφυπουργού Εξωτερικών, επιφορτισμένου για θέματα εκκλησιαστικής και θρησκευτικής διπλωματίας, Μάρκου Μπόλαρη, υπέβαλε την παραίτησή της μετά τον σάλο, δημοσιεύοντας και μάλιστα μία ανάρτηση στο facebook όπου έγραφε «Ανθρωποφαγία-Θωμαρίτα 1-0».
    https://www.iefimerida.gr/news/489580/o-mpolaris-den-ekane-dekti-tin-paraitisi-tis-thomaritas-kaldara-den-tha-kano-oti-theloyn

    Το φάγατε το κορίτσι βρε παλιοκανίβαλοι.

    Αλλά ας μιλήσουμε για ταινίες και συγεκριμένα για την 4η σεζόν του "The Last Ship ".
    https://www.imdb.com/title/tt2402207/
    Η εν λόγω σεζόν έχει πολύ Ελλάδα και προτείνεται. Το αντιτορπιλικό της σειράς, που υποτίθεται είναι Arleigh Burke-class, βυθίζει και τις 4 φρεγάτες ΜΕΚΟ του "ελληνικού" ναυτικού.
    Κάποιοι ενδεχομένως θα βγουν από τα ρούχα τους, αλλά μην βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα. Διότι τα αμερικανικά αντιτορπιλικά είναι ωκεανού, όχι θαλασσούλας όπως του Αιγαίου. Ως εκ τούτου ένα αντιτορπιλικό Arleigh Burke-class έχει 2,5 φορές μεγαλύτερο εκτόπισμα από μια φρεγατούλα. Στο ρόλο του καπετάνιου της φρεγάτας ο "δικός μας" Χρήστος Βασιλόπουλος:

    Συγκεκριμένα για την διαφορά μεταξύ χρηματικών απολαβών, ο πρωταγωνιστής της τηλεοπτικής σειράς Banshee, επισημαίνει «Τα χρήματα δεν έχουν καμιά σχέση με αυτά στην Ελλάδα. Μιλάμε για μια παγκόσμια αγορά, με παραγωγές πολλών εκατομμυρίων. Ακόμα κι ένας άγνωστος, πρωτοεμφανιζόμενος ηθοποιός, μπορεί να βγάλει από 400 χιλιάδες δολάρια μέχρι περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια, αν κλείσει μια δουλειά ως πρωταγωνιστής σε κεντρικό σίριαλ.» Αν και η απάντησή του που έχει το περισσότερο ενδιαφέρον αφορά το πως είναι να δουλεύεις στο σετ μιας αμερικανικής σειράς; «Όταν δουλεύεις σε ένα σετ της τάξεως των 30 εκατομμυρίων δολαρίων, απλά δεν θες να τελειώσει το γύρισμα. Σου παρέχουν τα πάντα. Οι ρυθμοί είναι εντελώς διαφορετικοί και όλοι κάνουν τη δουλειά τους χωρίς φωνές και δράματα.»
    https://www.iefimerida.gr/news/107531/«αν-δεν-έφευγα-από-την-ελλάδα-θα-αυτοκτονούσα-από-βαρεμάρα»-δηλώνει-ο-χρήστος-βασιλόπουλ

  • Ανώνυμος 47195

    3 Απρ 2019

    @47183
    Τουλάχιστον αν είχες κότσια ας το έγραφες ευθέως, χωρίς ερωτηματικό.
    Ο κλασσικός μακάκας ρωμιός.

  • Ανώνυμος 47183

    3 Απρ 2019

    Τι άλλο είναι το tao te ching, από "ένα σύννεφο διανοητικής πορδίτσας και θεωρητικοποίησης των πάντων"; Καλά τα λες, να ξεκίναγες και από τον εαυτό σου..

  • Ανώνυμος 47181

    2 Απρ 2019

    Να σημειώσω ότι αναφέρομαι στη γενικότερη εικόνα.
    Δεν είναι μόνο η τέχνη και η θρησκεία που δίνουν παρηγοριά και άλλα πράγματα, όπως ένα ευχάριστο, διαφορετικό διάλειμμα στον κοινωνικό άνθρωπο, αλλά και ένα σωρό άλλα πράγματα και κοινωνικές συμβάσεις, που οι ανθρώπινες κοινωνίες κατασκευάζουν, αλλά μετά κάνουν το λάθος να τα θεωρούν θεμελιώδη και αυταπόδεικτα, ενώ δεν είναι.
    Είναι απλά δικά μας κατασκευάσματα, της δικής μας συλλογικότητας, που τα φτιάχνουμε για να περνάμε τον χρόνο μας και για ποικιλία στη ζωή μας - η ρουτίνα σκοτώνει ως γνωστόν.
    Η προσκόλληση και η εμμονή στις επιθυμίες είναι το πρόβλημα. Και το φαντασιακό των επιθυμιών, των επιδιώξεων και οραμάτων το τροφοδοτεί η κοινωνία συνεχώς και ασταμάτητα.
    Για τη βιόσφαιρα, φιλοσοφία, τέχνη, θρησκεία, επιστήμη, δίκαιο, αποτελούν πλεονασμό.
    Όταν η παγκόσμια περιβαλλοντική κρίση χτυπήσει ηχηρά την πόρτα της ανθρωπότητας, καμία επίκληση σε υψηλές αρχές, ιδανικά και πανανθρώπινες διαχρονικές αξίες δεν πρόκειται να την σώσει. Ή θα προσαρμοστεί στις λειτουργίες και διαδικασίες της φύσης ή θα εξαφανιστεί.
    Απλά και προφανή όλα αυτά, που όμως συνεχώς τα ξεχνάμε μέσα σε ένα σύννεφο διανοητικής πορδίτσας και θεωρητικοποίησης των πάντων.

    Όπως προφανώς θα καταλάβατε είναι η κατάλληλη στιγμή για μερικά μικρά αποσπάσματα από το tao te ching, αυτή τη φορά σε μετάφραση Ron Hogan:

    Keep your head clear. Stay calm. Watch as everything happens around you.
    Everything reverts to its original state, which was nothing.
    And when something becomes nothing, it gets right with Tao.
    If you don’t understand that, you’re going to screw up somewhere down the line.
    If you figure it out, you’ll always know what to do.
    If you get right with Tao, you won’t be afraid to die, because you know you will. (16)

    When people lose touch with Tao, they start talking about “righteousness” and “sanctity.”
    When people forget what’s true, they start talking about “self-evident truths.”
    When people have no respect for one another, they start talking about “political correctness” and “family values.”
    When the nation is unstable, people start talking about “patriotism.” (18)

    Get rid of sanctity. People will understand the truth and be happier.
    Get rid of morality. People will respect each other and do what’s right.
    Get rid of value and profit. People will not steal if they do not desire.
    If that’s not possible, go to Plan B: Be simple. Be real.
    Do your work as best you can. Don’t think about what you get for it.
    Stay focused. Get rid of all your crap. (19)

    If you want wisdom, empty your mind.
    If you want the world, renounce your riches.
    Push yourself until you’re exhausted, and then you’ll find your strength.
    You can go far if you don’t have anything to carry.
    The more you acquire, the less you can really see.
    A Master takes this to heart and sets an example for everybody else.
    She doesn’t show off so people take notice.
    She’s not out to prove anything so people take her at her word.
    She doesn’t brag about herself but people know what she’s done.
    She hasn’t got an agenda but people know what she can do.
    She’s not out to get anybody so nobody can get in her way. (22)

    Και το τελευταίο σε μετάφραση Ν. Ρώσση:
    Όταν η διακυβέρνηση γίνεται με ανοχή, οι άνθρωποι είναι ήρεμοι και τίμιοι.
    Όταν η διακυβέρνηση γίνεται με βία, οι άνθρωποι σκληραίνουν και είναι ταλαίπωροι και απελπισμένοι.
    Όταν κυβερνά η επιθυμία της εξουσίας, όσο υψηλότερα τα ιδανικά, τόσο χαμηλότερα τα αποτελέσματα.
    Προσπαθώντας να κάνεις τους ανθρώπους ευτυχισμένους, καλλιεργείς τη δυστυχία.
    Προσπαθώντας να κάνεις τους ανθρώπους ηθικούς, καλλιεργείς την κακία.
    Γι’αυτό, ο σοφός αρκείται να προσφέρει το παράδειγμά του και όχι να επιβάλλει τη θέλησή του.
    Είναι διαπεραστικός, αλλά δεν πληγώνει.
    Είναι ευθύς, αλλά η αγκαλιά του χωράει όλους τους ανθρώπους.
    Είναι γεμάτος φως, αλλά δεν τυφλώνει. (58)

  • Ανώνυμος 47180

    1 Απρ 2019

    47179.
    πράγματι και η θρησκεία αυτό κάνει. Διαλέγεις και παίρνεις...

    ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ ΤΟΥ ΙΑΣΟΝΟΣ ΚΛΕΑΝΔΡΟΥ - ΠΟΙΗΤΟΥ ΕΝ ΚΟΜΜΑΓΕΝΗ (595 μ,χ.)

    Το γήρασμα του σώματος και της μορφής μου
    είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι.
    δεν έχω εγκαρτέρηση καμιά.
    Εις σε προστρέχω Τέχνη της Ποιήσεως,
    που κάπως ξέρεις από φάρμακα,
    νάρκης του άλγους δοκιμές, εν Φαντασία και Λόγω.

    Είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι. -
    Τα φάρμακα σου φέρε Τέχνη της Ποιήσεως,
    που κάμνουνε - για λίγο - να μη νιώθεται η πληγή.

    Κ. Καβάφης

    Στην πρώτη περίπτωση, εσύ ο ίδιος επινοείς την παρηγοριά. Εδώ στη γη, με πλήρη γνώση ότι πρόκειται μόνο για παρηγοριά που μέσα της υπάρχει η ομορφιά της τέχνης.
    Στη δεύτερη περίπτωση, η λύτρωση θα έρθει στην επόμενη ζωή, εφόσον και μόνο αν έχεις απορρίψει αυτό τον αμαρτωλό κόσμο. Τον δικό μας κόσμο.. Προσοχή: η τέχνη δεν είναι λύτρωση. Με την τέχνη, εκδηλώνεις την ομορφιά που νιώθεις για τον κόσμο, για τον ίδιο τον εαυτό σου. Συμπληρώνεις αυτό που νομίζεις ότι λείπει, από την φύση ή από εσένα τον ίδιο. Με την τέχνη παλεύεις το αναπόφευκτο Τέλος..

  • Ανώνυμος 47179

    1 Απρ 2019

    Προσοχή: ακολουθεί θεικό σχόλιο. Έχετε προειδοποιηθεί..

    "Ο ρόλος της είναι να παρηγορεί τον άνθρωπο. Να του δίνει αυτό που θα ήθελε να έχει και δεν έχει"
    Που σημαίνει ότι θέλει την κοροιδία του ο κοινωνικός άνθρωπος που τα θέλει όλα και δεν προλαβαίνει να πετύχει ή να απολαύσει τίποτε.
    Και η θρησκεία αυτό κάνει. Σου λέει ότι μπορεί να γίνει πραγματικότητα οποιαδήποτε υπερφυσική απαίτηση, αλλά και ενδεχομένως οποιαδήποτε απαίτηση για κοινωνική άνοδο και λάμψη.
    Το δικό σου παιδί αξίζει περισσότερο από τα άλλα παιδιά, η δική σου προαγωγή περισσότερο από την προαγωγή των άλλων, η συνομιλία με τον ΑΩ* (προσευχή).
    Και έλεγχος και πάλι έλεγχος των καταστάσεων για να γυρίσουν προς το μέρος του ενός εγώ.

    Πόσο δυτικά και αφύσικα είναι όλα αυτά!
    Το εγωκεντρικό υπερτροφικό εγώ που θέλει να ανοίξει δρόμο, ανάμεσα στα άλλα υπερτροφικά εγώ.
    Η κοινωνία και οι συμβάσεις της είναι το πρόβλημα για άλλη μια φορά (και το τίμημα που πληρώνουμε για τα αναμφισβήτητα, κατά τα άλλα, πλεονεκτήματα της κοινωνικής τάξης).
    Αναφορά στο σχόλιο 45859 εδώ:
    https://www.freeinquiry.gr/single-post.php?id=2749

    Aπόσπασμα από την ταινία Seven Years in Tibet (1997):
    Heinrich Harrer: That's after I climbed the Eiger North Face. That's the Olympic gold medal. Not important.
    Pema Lhaki: This is another great difference between our civilization and yours. You admire the man who pushes his way to the top in any walk of life, while we admire the man who abandons his ego.

    Απόσπασμα από την ταινία Peaceful Warrior (2006):
    - Where are you?
    - Here.
    - What time is it?
    - Now.
    - What are you?
    - This moment.

    Κατάλληλο μουσικό διάλειμμα: Doom Patrol SE1EP2 Lazarus by David Bowie.
    https://www.youtube.com/watch?v=fnXGWE1HE0w
    Πάρτε βρε κακομοίρηδες!

    Μετά την παρακολούθηση και του δεύτερου επεισοδίου από τον γράφοντα, ο κάθε ψαγμένος μπορεί να καταλάβει αμέσως ότι το "Doom Patrol" της DC είναι το "Legion" της Marvel με περισσότερα ειδικά εφέ.
    https://www.imdb.com/title/tt5114356/
    Εξάλλου είναι γνωστό ότι αυτές οι δύο εταιρίες κόμικς συχνά πυκνά αντιγράφουν η μία την άλλη, η πιο καλύτερα προσαρμόζουν τις ιδέες και ιστορίες η μίας της άλλης.
    Π.χ. ο Sentry της Marvel είναι το αντίστοιχο του Superman της DC.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sentry_(Robert_Reynolds)

    *ΑΩ
    "Είμαι το άλφα και το ωμέγα, η αρχή και το τέλος'"
    https://el.wikipedia.org/wiki/Άλφα_και_Ωμέγα
    https://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_and_Omega
    Γιαχβέ, η πιο καλτ φιγούρα όλων των εποχών. Η απόλυτη σκεπτομορφή στο σύμπαν της Βίβλου. Το βιβλίο με τα κατορθώματά του (Αγία Γραφή) έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ επανεκτύπωσης και επανέκδοσης.

    ΥΓ1: Πως σας φάνηκε το σχόλιό μου, καλό;
    ΥΓ2: Σκασμός σκουλήκια!

  • Ανώνυμος 47178

    1 Απρ 2019

    "Ο Μαζωμένος κάνει ορατό το Τίποτα για να εντοπίσει το Κάτι, στην συγκεκριμένη περίπτωση τις «Γραμμές». Αυτές οι «Γραμμές» χάνονται με την σειρά τους, καταβυθίζονται στην σκοτεινιά της εποχής, για να ξαναβρούν τον Άνθρωπο, αλλά και «κάτι» παραπάνω: όλες εκείνες τις πρωτόφαντες, κορυφαίες, εξωφρενικές ποιότητες ψυχής και νου που γίνονται ορατές μονάχα σε τέτοιες περιόδους."
    Μα ποιές είναι αυτές οι εξωφρενικές καταστάσεις της ψυχής, που γίνονται ορατές σε τέτοιες εποχές; Γιατί δεν κατονομάζονται; Και εφόσον είναι και πρωτόφαντες. Και γιατί ενώ είναι τόσο σημαντικές, χωράνε μέσα στην λέξη "Κάτι"; Θα έπρεπε να είναι το Παν ή σχεδόν το Παν..
    Αυτό που κατάλαβα, είναι ότι κάποιος καλά θα κάνει να δει την ταινία. Αλλά για όποιον δεν θέλει να την δει, ας θυμάται πως αυτό που βρίσκεται σε διαρκή πτώση σ' αυτή την χώρα - για να μιλήσω για μας - είναι η μακαριότητα, η αμορφωσιά και η... μαγκιά του νεοέλληνα. Η μανιώδης προσκόλληση του σε ένα ανιστόρητο, αυτοκαταστροφικό και εν πολλοίς φαντασιακό παρελθόν το οποίο επικαλείται κουτοπόνηρα, για να δικαιολογεί την αδράνεια του και την άρνηση του να δει κατά πρόσωπο την πραγματικότητα. Αυτή η απραξία του. ίσως κάποτε ήταν τραγική. Τώρα πια κατάντησε βλακεία.
    Και σε ότι αφορά την τέχνη και τον ρόλο της στην ανάσχεση της Πτώσης της ελληνικής κοινωνίας, αλλά και γενικότερα της παγκόσμιας κοινωνίας, κάποτε πρέπει να τελειώνουμε μ' αυτή την αντίληψη. "Δουλειά" της τέχνης δεν είναι να νοηματοδοτεί ή να αντιμετωπίζει την παρακμή και τον μηδενισμό.
    Ο ρόλος της είναι να παρηγορεί τον άνθρωπο. Να του δίνει αυτό που θα ήθελε να έχει και δεν έχει..

  • Ανώνυμος 47177

    1 Απρ 2019

    Στο μεταξύ, οι ρωμιοί πλατσουρίζουν στη λιμνούλα τους:

    Ολοκληρώθηκε η πορεία αναρχικών οργανώσεων στο κέντρο του Βόλου, με αίτημα την «άμεση χορήγηση άδειας» στο μέλος της 17Ν, Δημήτρη Κουφοντίνα.
    https://www.iefimerida.gr/news/488806/volos-petaxan-ayga-egrapsan-synthimata-yper-tis-adeias-ston-koyfontina-eikones

    Μεγάλη εντύπωση έχουν προκαλέσει στους χρήστες των social media οι άκρως αισθησιακές φωτογραφίες που έχει ανεβάσει στους προσωπικούς της λογαριασμούς μια ιδιαίτερα σέξι σύμβουλος του υφυπουργού Εξωτερικών Μάρκου Μπόλαρη.
    https://www.iefimerida.gr/news/488935/thomarita-kaldara-i-xanthia-plithoriki-grammateas-sto-grafeio-toy-mpolari-eikones

    Εργα και ημέρες του «Μανόλο» Πετσίτη -Η υπόθεση στριμώχνει την κυβέρνηση
    https://www.iefimerida.gr/news/488914/erga-kai-imeres-toy-manolo-petsiti-i-ypothesi-strimohnei-tin-kyvernisi

    https://www.youtube.com/watch?v=muHXt9eEYC4
    Λέει: δεν είναι κόρη σου με άλλον την έκανα και μετά λέει: Κοίτα το.
    Μένω με την απορία: τί σχέση έχει η νόθα κόρη με το μ***ί της κυρίας...

  • Ανώνυμος 47173

    1 Απρ 2019

    Mandy (2018), καταπληκτική ταινία!
    Κάτι μεταξύ Fear and Loathing in Las Vegas (1998), Braindead (1992), Pulp Fiction (1994), The People Under the Stairs (1991), Mad Max (1979), Death Wish (1974), The Punisher (2004), με ολίγη δόση από μυθολογία Κθούλου. Ναι καλά διαβάσατε. Δεν λείπει και η αναφορά στο Predator (1987) με τον αράπη που δίνει στον ήρωα της ταινίας (Νίκολας Κέιτζ) μια βαλίστρα, αλλά ο ήρωας σε κατοπινή σκηνή κατασκευάζει το δικό του όπλο..

    Ενώ η ταινία ξεκινάει ως ψυχεδελική χασισοταινία με τα παρδαλά χρώματα, στο μισό της ταινίας ο σκηνοθέτης παθαίνει νευρικό κλονισμό (μετά από ραντεβού με τον δήμαρχο της πόλης του σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες) και η ταινία αλλάζει εντελώς προσανατολισμό! Ο ήρωας μετατρέπεται σε μηχανή εκδίκησης και γνώστη καράτε και διακτινίζεται ακριβώς στα μέρη όπου βρίσκονται αυτοί που θέλει να εξοντώσει. Επίσης πάλι σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ο σκηνοθέτης θεάθηκε από τον γείτονά του να πετάει σπαγγέτι σε διερχόμενα I.X. Σημαντική λεπτομέρεια: η διαφήμιση του "Cheddar Goblin" δεν είναι πραγματική, αλλά μια ιδεά του σκηνοθέτη.

    Σε περίπτωση που δεν καταλάβατε, η ταινία αποτελεί την πραγματοποίηση των κρυφών πόθων του σκηνοθέτη, που όταν ήταν νεώτερος έβλεπε με γουρλωμένα μάτια και σάλια που έτρεχαν κάποιες ταινίες που θαύμαζε και όταν του δόθηκε η ευκαιρία, έβγαλε το άχτι του ο άνθρωπος. Πρόκειται για τον Panos Cosmatos, γιο του επίσης σκηνοθέτη George Cosmatos. Στην περίπτωση που δεν γνωρίζετε, ο μπαμπάς Cosmatos υπήρξε σκηνοθέτης του ανεπανάληπτου Rambo ΙΙ και του "πασίγνωστου" Cobra:
    https://www.youtube.com/watch?v=32sLgUoj91o

    Ο δε Σταλόνε είχε περιγράψει τον μπαμπά Cosmatos με "κολακευτικά" λόγια στον Σπύρο Φωκά ο οποίος έκανε τον αρχηγό των μουτζαχεντίν στο Rambo III:
    "«Λοιπόν, από πού είσαι;» με ρώτησε, όταν άκουσε να του μιλάω με κάποια προφορά. «Ελληνας είμαι» του απαντάω... «Είσαι κι εσύ πουτ... γιος όπως ο άλλος;» Σε κάποιο από τα προηγούμενα έργα του, την «Κόμπρα», είχε μια κακιά συνεργασία με τον Ελληνα σκηνοθέτη Τζορτζ Κοσμάτος. Αυτά, βέβαια, μου τα είπε αργότερα. Τώρα περίμενε την αντίδρασή μου."
    https://www.iefimerida.gr/news/440291/silvester-stalone-se-spyro-foka-eisai-ki-esy-p-gios

  • Ανώνυμος 47172

    1 Απρ 2019

    Πολύ συμβολισμός, δέος και συντριβή από το ραγισμένο ιδανικό των ρωμιών βρε παιδί μου.
    (Να δω το υπερτροφικό ψωροεγώ τους πότε θα συντριφτεί.)

    Εν πάσει περιπτώσει θα πρότεινα το "Σπιρτόκουτο":
    https://www.youtube.com/watch?v=lpqKLqLx9fQ

    Αλλά ας ευθυμήσουμε λίγο βρε.
    Σοσιαλισμός και ξερό ψωμί:
    https://www.youtube.com/watch?v=8ahVghkW5WI
    Αφιερωμα 90ς ΠΑΣΟΚ:
    https://www.youtube.com/watch?v=F_AFBp7K3Jc
    Ο Ήλιος ο πράσινος- N Carkade:
    https://www.youtube.com/watch?v=HvsTfkzxRwM
    Πάμε!

    Ταινίες αφιερωμένες στη ρωμιοσύνη:
    Bug (2006)
    Pawn Shop Chronicles (2013)
    Tucker and Dale vs Evil (2010)
    Swiss Army Man (2016)
    Συνεχίζεται...