MAX FACTOR:
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ
ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Από τα αφύσικα χρώματα
μακιγιάζ των Α/Μ ταινιών,
στο σήμερα


Λος Άντζελες, 1931. Με εκατομμύρια θεατές κάθε εβδομάδα, ηθοποιοί όπως η Bette Davis και η Jean Harlow, έπρεπε να δείχνουν ωραίες. Εμπιστεύονταν μόνον ένα άνθρωπο, να τις κάνει να δείχνουν αψεγάδιαστες, τον μακιγιέζ Max Factor. Με την ευφυία του, κατάφερνε να τις μεταμορφώνει στις φανταχτερές κυρίες της μεγάλης οθόνης.


Μια blogger μόδας εφάρμοσε στο πρόσωπό της το μέικαπ των μαυρόασπρων ταινιών του Hollywwod. Τα αποτελέσματα ήταν πολύχρωμα... το λιγότερο που μπορούμε να πούμε.


Η κρέμα μακιγιαρίσματός του, έγινε η κλασική της βιομηχανίας. Χρησιμοποιούσε έντονα χρώματα, όπως πράσινη σκιά και καφέ κραγιόν.

Στο μαυρόασπρο φιλμ, αυτά τα χρώματα έκαναν τα χαρακτηριστικά του προσώπου να φαίνονται έντονα και φυσικά. Τα μικρά μάτια έδειχναν μεγάλα, μια πλατιά μύτη στενή κι αποκτούσες και ψηλά ζυγωματικά.



1933: Ο Max Factor παίρνει ακριβείς μετρήσεις του προσώπου
ενός μοντέλου με τον «Ρυθμιστή ομορφιάς» του.
O «Ρυθμιστής ομορφιάς» σήμερα στο Μουσείο του Hollywood.

Ο Factor πίστευε ότι το βασικό κλειδί στην ομορφιά έχει να κάνει με τα Μαθηματικά κι όχι μόνο με το μακιγιάζ. Όσο πιο συμμετρικά χαρακτηριστικά έχει, τόσο πιο όμορφο δείχνει ένα πρόσωπο.

Το 1932, παρουσίασε μια νέα συσκευή, που υποσχόταν να φέρει συμμετρία στο άνισο πρόσωπο. Την ονόμασε «Ρυθμιστή ομορφιάς» και η μόνη που υπάρχει ακόμα, βρίσκεται στο Μουσείο του Hollywood. Έβαζε τη συσκευή στους σταρ και μετρούσε την απόσταση ανάμεσα από τα φρύδια, τα μάτια, το μέγεθος και το σχήμα των ρουθουνιών και των χειλιών. Με αυτές τις μετρήσεις υπολόγιζε το είδος και το μέγεθος του μακιγιάζ, που θα έκαναν το πρόσωπο να δείχνει πιο συμμετρικό.

Πριν να καταφέρει να αποκτήσει εκτεταμένη χρήση όμως, μια μεγάλη αλλαγή στη βιομηχανία, τον ανάγκασε να την εγκαταλείψει. Τα στούντιο έβγαλαν ανακοίνωση: «Το Technicolor είναι το καινούργιο κατόρθωμα κι έρχεται».


1924: Ο Max Factor δείχνει στη σταρ του Hollywood, Louise Fazenda, πώς να βάζει κραγιόν.
Η Betty Grable ετοιμάζεται για να εμφανιστεί στην τηλεόραση το 1938.
1939. Η ηθοποιός του Hollywood, Elaine Shepard, μακιγιαρισμένη για την τηλεόραση
με λευκές σκιές στο πρόσωπο. Τα χείλη, τα φρύδια και οι βλεφαρίδες είναι μπλε-μαύρα.
1946. Γυναίκες ηθοποιοί με ένα από τα πρώτα μέικαπ για μαυρόασπρη τηλεόραση,
πριν καθιερωθεί το νέο, πιο φυσικό μέικαπ, που αναπτύχθηκε
από την εταιρεία του Max Factor.


IMAGE DESCRIPTIONIMAGE DESCRIPTIONΤώρα, με τις έγχρωμες ταινίες, η πηχτή, βαριά φόρμουλά του, θα έδειχνε τις ηθοποιούς άσχημες. Στο έγχρωμο φιλμ όλα θα φαίνονταν πιο φυσικά, πιο αληθινά. Οι μεγάλες ηθοποιοί, όπως η Carole Lombard, η Joan Crawford, η Bette Davis, όλες ορκίστηκαν ότι δεν θα έπαιζαν σε έγχρωμη ταινία. Φοβόντουσαν αυτό το νέο μέσο.

Μόνο ένας μπορούσε να βοηθήσει. Ο Max Factor είχε καταστρώσει τα σχέδιά του.

Με τη βοήθεια του γιου του, προσάρμοσε τη φόρμουλά του για το Technicolor. Τα αποτελέσματα στην αρχή όμως, ήταν καταστροφικά. Η φόρμουλα δεν άντεχε το έντονο φως για τις έγχρωμες ταινίες. Φαινόταν λιπαρή και βαριά, έτρεχε, έσπαγε από τη ζέστη και δεν έμοιαζαν ρεαλιστικά τα χρώματα.

Τι χρειαζόταν ο βασιλιάς του μακιγιάζ του Hollywood, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του νέου έγχρωμου κόσμου;

Μετά από τις πρώτες αποτυχίες, ο Factor σταμάτησε εντελώς τις προσπάθειες εκμοντερνισμού της παλιάς φόρμουλας, την πέταξε και ξεκίνησε από την αρχή. Υλικά αντικαταστάθηκαν και ποσότητες αλλάχτηκαν. Η ποιότητα των μιγμάτων άλλαξε.

Μετά από αναρίθμητες ώρες στο εργαστήριο, ανακάλυψε ένα μυστικό όπλο, που ήταν κάτω από τη μύτη του, ένα από τα παλιότερα υλικά στα καλλυντικά, το ταλκ. Ανακατεύοντάς το με νερό, λάδι και βαφές, δημιούργησε στεγνό και στέρεο μακιγιάζ, που δεν έτρεχε ή έσπαγε. Το αποτέλεσμα ήταν ελαφρύ και αψεγάδιαστο. Του έδωσε όνομα εμπνευσμένο από την υφή σαν τούρτα. Το είπε Pan-cake.

Το μακιγιάζ αυτό, έκανε την πρώτη εμφάνισή του σε ταινία για το χώρο της μόδας, ένα μιούζικαλ με τίτλο: «Vogues of 1938». Και όπως ακριβώς έλπιζε, η φόρμουλά του ήταν επιτυχημένη. Οι αστέρες, το επιτελείο, όλοι λάτρεψαν αμέσως τη νέα εφεύρεσή του.


Αριστερά: Pan-cake μέικαπ. Το καλλυντικό με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία.
Δεξιά: Η Agnes Moorehead, γνωστή κυρίως από το ρόλο της ως Endora στην τηλεοπτική σειρά «Bewitched», η οποία ξεκίνησε το 1964.
Τα πρώτα μακιγιάζ στην έγχρωμη τηλεόραση βασίζονταν στα παλιότερα των μαυρόασπρων δεκτών, έτσι ώστε τα μακιγιάζ της έγχρωμης τηλεόρασης του '60
να μοιάζουν στο σημερινό θεατή σα να έχουν περισσότερο κορεσμένα χρώματα.

IMAGE DESCRIPTION

Σύντομα υπήρξε ζήτηση για το προϊόν του Max Factor, πέρα από τις ταινίες.

Γυναίκες από όλο τον κόσμο ζητούσαν αυτό το νέο Pan-cake μέικαπ.

Με το χρόνο, έγινε το καλλυντικό με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία.

Άλλαξε τον κόσμο του θεάματος και την προσβασιμότητα στην καλή εμφάνιση σε πολλές γυναίκες.



ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


1 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 46800

    27 Ιαν 2019

    Ο ρυθμιστής ομορφιάς του Max Factor βασιζόταν στην ιδέα ότι η συμμετρία σημαίνει ομορφιά.
    Σήμερα είναι γνωστό ότι διάφορες ασυμμετρίες (σε συνδυασμό με φωτοσκιάσεις κ.λπ.) εδώ και εκεί δίνουν περισσότερο ενδιαφέροντα αποτελέσματα.
    Δεν είναι τυχαίο ότι δεν διαδόθηκε και η μία μόλις συσκευή που κατασκευάστηκε, βρίσκεται στο μουσείο.
    Ενδεχομένως να είχε κάποια αποτελέσματα στις τότε απαιτήσεις των ασπρόμαυρων ταινιών.

    Προτεινόμενη ταινία: They Live (1988) του John Carpenter.
    https://www.youtube.com/watch?v=JI8AMRbqY6w