ΞΕΜΩΡΑΜΕΝΟΙ
ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ
ΤΟ ΑΚΑΤΑΛΟΓΙΣΤΟ

Οι περιπώσεις
Γλέζου-Θεοδωράκη


«Οι σκοπιανοί να βγάλουν τη λέξη «Μακεδονία» από το μυαλό τους.
Μανόλης Γλέζος, Φεβ. 2018.



Το 1963, ο Μανόλης Γλέζος είχε μεταβεί στη Μόσχα για να τιμηθεί με το βραβείο Λένιν. Σύμφωνα με τηλεγραφήματα ειδησεογραφικών πρακτορείων, εκεί έκανε δηλώσεις υπέρ των «δικαιωμάτων της μακεδονικής μειονότητας». Όλες τις επόμενες μέρες, ο δεξιός, αλλά και ο κεντρώος τύπος στην Ελλάδα, είχε λυσσάξει και ζητούσαν την κεφαλή του επί πίνακι. Τελικά ο ενδιαφερόμενος έκανε μία γενικόλογη διάψευση ότι «δεν αποδόθηκαν καλά όσα είπε» και απέφυγε τη δίωξη για εσχάτη προδοσία.

Είναι πραγματικά θλιβερό να βλέπεις κάποιον που αρνήθηκε να υπογράψει δήλωση μετανοίας όταν του ζητήθηκε πριν από μισό και πλέον αιώνα, τότε που τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα και τα λόγια πιο βαριά, να την υπογράφει εμπράκτως και ετεροχρονισμένα τώρα που κανείς πλέον δεν του τη ζητάει, και μάλιστα να τη ζητά αυτός από άλλους, πλειοδοτώντας.




Ο Μανόλης Γλέζος, όπως και ο Μίκης Θεοδωράκης, αξίζει το σεβασμό μας. Μέρος του σεβασμού, όπως τον εννοώ εγώ, είναι να τους αντιμετωπίζεις ως πολιτικά όντα που έχουν επίγνωση όσων λένε, και όχι ως ξεμωραμένους που έχουν το ακαταλόγιστο.

IMAGE DESCRIPTIONΑυτά που λέει λοιπόν ο Γλέζος στο σχετικό άρθρο του στην Καθημερινή είναι ξεκάθαρα ρατσιστικά και αποικιοκρατικά, και μάλιστα είναι διατυπωμένα σε ένα ιταμό κουτσαβάκικο ύφος: «Βγάλτε λοιπόν από τον νου σας τη λέξη Μακεδονία με οποιαδήποτε μορφή και βάλτε αυτό που σας προσδιορίζει» … οι προστακτικές αυτές, που θυμίζουν παραγγέλματα διοικητή προς φαντάρους, μπορεί να ηχούν γελοίες (αφού δεν συνοδεύονται από κανένα «γιατί αλλιώς …», άρα είναι άσφαιρες), αλλά δεν είναι γι’ αυτό λιγότερο απεχθείς.

Επιπλέον, αν μη τι άλλο με τις τωρινές δηλώσεις δίνει δίκιο στους κατηγόρους του της δεκαετίας του ΄60, οι οποίοι τον κατήγγελλαν ότι «ακολούθησε τις υποδείξεις της Σοβιετικής Ένωσης». Διότι σήμερα που δεν υπάρχει η Σοβιετική Ένωση και η καθοδήγησή της, αλλά ούτε και η απειλή ποινικής δίωξης στην Ελλάδα, και άρα θα μπορούσε να πει χωρίς φόβο και πάθος την πραγματική του γνώμη, ευθυγραμμίζεται απερίφραστα με μία από τις πιο σκληρές λογικές ιεραρχίας μεταξύ των λαών και των πολιτισμών. Διότι ακόμα και στις χειρότερες παραδόσεις των ευρωπαϊκών υπερπόντιων αυτοκρατοριών, δεν νομίζω να μπορεί να βρεθεί περίπτωση όπου οι αποικιοκράτες να έχουν πει σε κάποιον πληθυσμό «έχετε το δικαίωμα να αυτοπροσδιοριστείτε, αλλά μόνο όπως κρίνουμε και όπως σας επιτρέψουμε εμείς».

Πριν από είκοσι ή και δέκα χρόνια, ίσως να είχα ακόμα την υπομονή και την περιέργεια να κάτσω να αναλύσω πού μπορεί να οφείλεται αυτή η κατάντια των τελευταίων εκπροσώπων της ελληνικής αριστεράς από τη γενιά του ΄40· να αναρωτιέμαι αν ο εθνικισμός και η ανοησία τους υπήρχε εξαρχής στην ιδεολογική αποσκευή τους, και πού ακριβώς, ή αν είναι μεταγενέστερη προσθήκη, αν οφείλεται σε ταύτιση με τον βασανιστή στο πλαίσιο κάποιου είδους «συνδρόμου της Στοκχόλμης», στον υπερβάλλοντα ζήλο του νεοφώτιστου…
Αλλά τώρα πλέον ειλικρινά νομίζω ότι δεν έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα η διερώτηση αυτή. Αυτό που προέχει είναι να ξεκαθαρίσουμε τους λογαριασμούς μας απέναντι σε κάθε τέτοια ερωτοτροπία με λογικές διασυνοριακής επιθετικότητας, είτε προέρχονται από γέρους, είτε προέρχονται από νέους ή από μεσήλικες:

Σε κανέναν κερατά δεν πέφτει λόγος να πάει σε δύο εκατομμύρια ανθρώπους και να αρχίσει να τους κοιτάει στα δόντια, να τους μετράει τα κρανία, τη γλώσσα, τα ήθη και τις παραδόσεις ή δεν ξέρω κι εγώ ποιο άλλο στοιχείο τους για να αποφασίσει μετά αν θα τους αναγνωρίσει ως αυτόνομα υποκείμενα με την ικανότητα να σκέφτονται για τον εαυτό τους ή όχι.

Αρκετά εκτέθηκε και γελοιοποιήθηκε η Ελλάδα ως τώρα με τέτοια καμώματα δεξιών και αριστερών, με ή χωρίς εισαγωγικά. Φτάνει πλέον. Φτάνει.



Σημείωση:
Το παραπάνω κείμενο αναρτήθηκε
στο blog του συγγραφέα:nomadicuniversality.com
με τίτλο: «Aς βγάλουμε απ’ το νου μας
τον ρατσιστή τραμπούκο Μανώλη Γλέζο».


Διαβάστε ακόμα
στην «Ελεύθερη Έρευνα»:

Ξαναζωντάνεψε τ΄ αρματολίκι...
(Το παραμύθι της υποστολής της γερμανικής σημαίας από την Ακρόπολη)

Ο Βελουχιώτης, οι χοντροί ΕΑΜίτες της Κατοχής και ο παπα-Ανυπόμονος
(«Εθνική Αντίσταση»: Το παραμύθι των εθνικοφρονορωμιών και αριστερορωμιών)

Το αριστερό φαντασιακό
(Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης εφευρίσκει τους μύθους της)

Μιας Ανάστασης νέας χτυπάει καμπάνα...
(Όψεις της φαιδρότητας και της σχιζοφρένειας της Αριστερορωμιοσύνης)

Αετόπουλα
(Η Παιδεία της Κυβέρνησης του Βουνού)

Η γοητεία του χώματος
(Ρίτσος-Θεοδωράκης)

Η αθεράπευτη νεκροφιλία του ριζοσπαστικού πατριωτισμού
(Ρίτσος, Ελύτης, Θεοδωράκης, Σβορώνος)

Ο θεός, η γυναίκα του, ο ποιητής και ο πρωτομάστορας
([Αν]άξιον εστί)

ΕΑΜ-ΕΛΑΣ-ΟΠΛΑ
(Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο)



Ο Άκης Γαβριηλίδης γεννήθηκε το 1964 στη Θεσσαλονίκη.
Έχει ολοκληρώσει διδακτορικό στη Φιλοσοφία του Δικαίου (ΑΠΘ) και μεταδιδακτορική έρευνα στην Πολιτική Ανθρωπολογία (ΠΑΜΑΚ).
Από το 1995 ζει στις Βρυξέλλες, όπου απασχολείται επαγγελματικά ως μεταφραστής και ερασιτεχνικά ως ραδιοφωνικός παραγωγός.
Πολυάριθμα πρωτότυπα κείμενα και μεταφράσεις του έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα διαφόρων χωρών, καθώς και στο Διαδίκτυο (ιδίως στο μπλογκ nomadicuniversality).
Έχει εκδώσει επτά βιβλία στα ελληνικά και ένα στα αγγλικά για θέματα όπως η νεκροφιλία του πατριωτισμού, ο ελληνικός εμφύλιος, ο Άκης Πάνου, ο Μπίλλυ Ουάιλντερ, οι Πόντιοι και η οικονομικοπολιτική κρίση.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


8 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 45049

    14 Φεβ 2018

    ρε παιδιά δημοσιογραφία είναι αυτή ή τυμβορυχία. όσον αφορά τον δυστυχο Θεοδωράκη θεωρείται κεντροδεξιός επειδή μίλησε στο λαλητήριο

  • Ανώνυμος 45034

    13 Φεβ 2018

    Λίγη μουσική για χαλάρωση, οι φάτσες στα συλλαλητήρια μάλλον βαθιά ανατολή μου θυμίζουν - κεντροασιατικές στέπες.
    Tα πατώματα | Μπέρτολτ Μπρεχτ, Μαρία Φαραντούρη, Μιχάλης & Παντελής Καλογεράκης ( https://www.youtube.com/watch?v=FEYKJLBULB0 ).
    Αυτοί παιδί μου δεν. Μιχαλης και Παντελης Καλογερακης ( https://www.youtube.com/watch?v=Jo2tnutccsc ).

  • Ανώνυμος 45032

    13 Φεβ 2018

    Άρα πρέπει να επιλέξουμε ανάμεσα στον Γλέζο τον ψευτο-επαναστάτη και τον Μίκυ τον φασίστα αριστερό και συνάμα κρυφο-ναζί. Ούστ και οι δυό. Πληροφοριακά ο ίδιος ο Γλέζος αρνήθηκε να στηθεί άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, είχε πεί όχι στην προτομή του αντιδημοκράτη Μ. Αλεξάνδρου στην Πάρο, μην θίγονται λοιπόν μερικοί μερικοί εθνικισταράδες με το άρθρο, αν έχουν παράπονα, στον Ελληνάρα Γλέζο να τρέξουν να απευθυνθούν.

  • Ανώνυμος 45031

    13 Φεβ 2018

    Παιδιά πολύ την τραβήξαμε την λαλακία, καταθέτω μία πρόταση βόμβα, ονομασία Μεγάλη Ελλάδα ( Μακεδονία ). Το όνομα στην παρένθεση για εσωτερική κατανάλωση των Μακεδόνων της ΠΓΔΜ. Άντε γειά. Στο χαρίζω Γ.Λ. https://www.youtube.com/watch?v=MpW2wh6I8fw

  • Ανώνυμος 45030

    13 Φεβ 2018

    Το παραπάνω κείμενο αναρτήθηκε
    στο blog του συγγραφέα:nomadicuniversality.com
    με τίτλο: «Aς βγάλουμε απ’ το νου μας
    τον ρατσιστή τραμπούκο Μανώλη Γλέζο»

    Ε όχι και ρατσιστή!
    :D

  • Ανώνυμος 45027

    13 Φεβ 2018

    Η Αριστερά ήταν και είναι πνιγμένη στον εθνικισμό και τη θεοκρατία. Πάντα έτσι ήταν. Γιατί εκπλήσσεται ο συγγραφέας;
    Όλοι από το ίδιο καζάνι έχουν βγει (αριστεροί και δεξιοί).

  • Ανώνυμος 45025

    13 Φεβ 2018

    https://www.youtube.com/watch?v=s3wcpQn_znA

  • Bielidopoulos

    13 Φεβ 2018

    Σόου Γλέζου στο Ευρωκοινοβούλιο:
    https://www.youtube.com/watch?v=Z8RPG9WXKqA

    Στο μεταξύ:
    \"Όταν μεταξύ 2010-2014 η επάρατος Τρόικα μας υποχρέωνε να μειώσουμε μεταξύ άλλων τις ιατρικές δαπάνες με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και την αύξηση των γενόσημων φαρμάκων που είναι πιο φθηνά, οι φαρμακευτικές που πλούτιζαν από την ασυδοσία είχαν φωνή. Όσοι καταδείκνυαν το σκάνδαλο της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης τότε στιγματίζονταν από τους υπερασπιστές του λαού ως \"γερμανοτσολιάδες” κ.λ.π.\"
    http://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3272774/eutuxos-uparxei-kai-to-fbi

    Κρίση μέχρι τελικής πτώσης για να έρθουν στα σύγκαλά τους οι ρωμιοί.
    https://www.youtube.com/watch?v=UzXuQbcp8Yc
    Πάμε!