Ελεύθερη Έρευνα – www.freeinquiry.gr – Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΡΩΜΙΩΝ

Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ
ΤΩΝ ΡΩΜΙΩΝ

Βλάχοι, αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειοαφρικανοί κ.ά.


Κύρια προσπάθεια της επιχείρησης δημιουργίας ελληνικής εθνικής ταυτότητας από επίσημους και μη φορείς της Ρωμιοσύνης από τον 19ο αιώνα και μετά, αποτέλεσε η προσπάθεια «απόδειξης» της δήθεν φυλετικής καθαρότητας, δηλαδή της συνέχειας των σημερινών κατοίκων του ελλαδικού χώρου στο χρόνο και στο χώρο.

IMAGE DESCRIPTIONΕργασίες-μελέτες από κύκλο λογίων της εποχής, που δημοσιεύτηκαν κατά κόρον σε διάφορα περιοδικά (Παρνασσός, Ελληνομνήμων κ.ά.), εξακολουθούν δε αυτούσιες ή παρόμοιες να δημοσιεύονται ακόμα και σήμερα σε έντυπα και ιστοσελίδες, αφιερώθηκαν σε μια αγωνιώδη προσπάθεια να αποδώσουν την προέλευση αρβανίτικων, σλάβικων, τούρκικων κ.λπ. λέξεων, ονομάτων και τοπωνυμίων σε δήθεν παραφθορές της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.

Στην παιδεία στοχοποιήθηκε ο «ανθέλληνας» Fallmerayer, παρ’ όλο, που δεν είναι ο μόνος· το σύνολο των περιηγητών (αρχαιολατρών, ιστορικών, απεσταλμένων ξένων κυβερνήσεων κ.λπ.) των μεσαιωνικών χρόνων, περιγράφουν την μεγάλη έκταση των εποικισμών στην περιοχή.

Απάντηση σε όλους αυτούς επιχείρησε να δώσει ο ιστορικός της Ρωμιοσύνης, Κ. Παπαρρηγόπουλος γράφοντας περί της δήθεν συνέχειας και της φυλετικής ενότητας των κατοίκων του ελλαδικού χώρου στη διαδρομή της Ιστορίας.

Η αμφισβήτηση του κυρίαρχου αυτού ιστοριογραφικού μοντέλου στην επιεικέστερη εκδοχή της επιχειρήθηκε να παρουσιασθεί ως προερχόμενη από ήσσονος αξίας ιστορικούς και στην αυστηρότερη ως εθνική προδοσία.

Όσο όμως κι αν επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί το σύνολο των ανθρώπων, που βρέθηκαν στο βραχίονα αυτό της Βαλκανικής, σαν μια ενιαία κι αδιαίρετη εθνική και φυλετική ενότητα, είναι εξακριβωμένο, πως η πραγματικότητα θα πρέπει να αναζητείται περισσότερο στον αντίποδα.

Σύμφωνα μ’ αυτή την πραγματικότητα, βρισκόταν σ’ εξέλιξη μια συνεχής μετακίνηση ανθρώπινων ομάδων, που διαμορφώθηκαν μέσα σε μια ολόκληρη πορεία και, ταυτόχρονα, συνέβαλαν στη σχηματοποίηση μιας κατάστασης, η οποία, μέσα από πολυποίκιλες συνθέσεις και αποσυνθέσεις, οδήγησε σ’ εκείνες τις συνθήκες, που διαμόρφωσαν την προ του ’21 κατάσταση, και της οποίας ένα σημαντικό τμήμα φτάνει μέχρι και τις μέρες μας.


Οι σημερινοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου είναι ένα κράμα διαφόρων φυλών, οι οποίες μόλις μετά τον 19ο αιώνα και μέσω των εθνοποιητικών μηχανισμών του νέου έθνους-κράτους, που τότε δημιουργήθηκε,
(σχολική παιδεία, υποχρεωτική διδασκαλία κι επιβολή της γλώσσας κ.λπ.), άρχισαν να αποκτούν εθνική συνείδηση ως χριστιανοί ορθόδοξοι νεοέλληνες.

IMAGE DESCRIPTIONΚαμία φυλή ούτε κανένας λαός στις μέρες μας είναι φυλετικά καθαρός. Στον ελλαδικό χώρο ειδικότερα κι εξ αιτίας των των επιδημιών, των ανεπάλληλων κατακτήσεων, των πολέμων, της ληστείας και της πειρατείας, ο αριθμός των ανθρώπων, που μιλούσαν ρωμέικα (σήμερα τα λένε ελληνικά), ελαττώθηκε σημαντικά. Έτσι, ο αριθμός τους ενισχύθηκε επανειλημμένα στο πέρασμα της ιστορίας από άλλους λαούς, στους οποίους τις περισσότερες φορές δόθηκαν από τις εκάστοτε αρχές επί πλέον κίνητρα, προκειμένου να εγκατασταθούν στην περιοχή και να καλύψουν τα πληθυσμιακά κενά.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι τα όσα αναφέρονται, σχετικά με το θέμα της ονομασίας όσων βρέθηκαν ή εγκαταστάθηκαν στον ελλαδικό χώρο, από τον Λάζαρο Αρσενίου: «Μεγάλες μάζες αγνοούν, επί αιώνες, ακόμα και τη σημασία των λέξεων “έλλην” και “Ελλάς”. Η Ελλάδα, για ένα διάστημα, δεν ονομάζεται “Ελλάς”, αλλά “Σκλαβουνία” και οι κάτοικοί της δεν ονομάζονται έλληνες, αλλά “ρωμαίοι” και “ρωμιοί”». («Η Θεσσαλία κατά την Τουρκοκρατία», σελ. 13-14).

Μ’ αυτό τον τρόπο είναι δυνατή η προσέγγιση της τεράστιας ανομοιογένειας, που υπάρχει ανάμεσα στις διάφορες ομάδες, που βρίσκονται και διαμένουν στη συγκεκριμένη περιοχή.

Αυτή την ανομοιογένεια και ρευστότητα επιχειρεί εκ μέρους των διάφορων εξουσιαστικών ομάδων να αντιμετωπίσει η προσπάθεια συγκρότησης στη Βαλκανική των χαρακτηριζόμενων σαν εθνικών κρατών, μέρος της οποίας αποτελεί η δημιουργία του κράτους μας μετά το ’21, που επιβλήθηκε εγκλωβίζοντας όσες ομάδες ανθρώπων βρίσκονταν στο συγκεκριμένο χώρο.


Συγγραφέας: Γιάννης Λάζαρης.
224 σελίδες, έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2017.



ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


13 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 46018

    11 Αυγ 2018

    ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΤΕΙΛΑΝ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ...ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ 4ΑΣΤΕΡΩΝ;;;;; ΑΥΤΟ ΠΕΡΑΣΕ ΝΤΟΥΚΟΥ ΣΤΑ ΨΙΛΑ;;; ΔΕΝ ΤΟ ΠΡΟΣΕΞΕ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΣ;;;;

  • Ανώνυμος 46017

    11 Αυγ 2018

    ΕΤΣΙ ΣΕ ΒΟΛΕΥΕΙ ΝΑ ΤΑ ΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΧΑΖΟΥΣ ;;; ΕΣΥ ΤΙ ΦΑΡ ΕΙΣΑΙ ;;; ΓΟΤΘΟΣ ΣΑΞΟΝΑΣ ΟΥΝΝΟΣ ;;ΤΟΥΡΚΟΣ ΜΑΛΛΟΝ ΜΙΣΕΛΛΗΝΑΣ

  • Ανώνυμος 46015

    11 Αυγ 2018

    ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΣΟΙ ΦΑΡΑ ΕΙΣΑΣΤΕ;;;

  • Ανώνυμος 46011

    11 Αυγ 2018

    ΕΤΣΙ ΕΕΕ;;

  • Bielidopoulos

    12 Φεβ 2018

    15:19: Να ξέρει ο ρωμιός τί ακριβώς θέλει ο πρωθυπουργός του.
    https://www.youtube.com/watch?v=QhGoh-K7ZLA

  • Ανώνυμος 44997

    12 Φεβ 2018

    Δεν χρειάζεται να το ψάξουμε ιστορικά, μόνο και μόνο απο τα ποικίλα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους οι Ρωμιοί δείχνουν ότι κατάγονται απο Σλάβους, Τούρκους, Αθιγγάνους, Αλβανο-αρβανίτες, Ρουμανό-βλαχους, Αρμένους κτλ. Πάντως ενδιαφέρον άρθρο και το βιβλίο επίσης, θα το αγοράσω ίσως κάποια στιγμή.

  • Bielidopoulos

    11 Φεβ 2018

    Για την περίσταση προτείνω αναβίωση του νόμου 4000 με δημόσια διαπόμπευση και εμποροπανήγυρη. Χαρά που θα κάνουν οι ρωμιοί.

    https://www.youtube.com/watch?v=aA3g53xkHGM
    Βουλώστε το !

  • Ανώνυμος 44984

    11 Φεβ 2018

    συλλαλητήριο κατά του Λάζαρη τώρα!

  • Bielidopoulos

    11 Φεβ 2018

    Τενεκέδες και χωρίς πιστοληπτική γραμμή στήριξης δεν λέει..! Τα ακούτε ρε; Εμπρός νέοι αγώνες για τα δίκια των λαών. Όλοι οι ρωμιοί στο Σύνταγμα να διαδηλώσουν ότι οι ευρωπαίοι τους αδικούν και δεν τους δίνουν αυτά που τους χρωστάνε. Ίων Φυστίκης
    ΥΓ: Πού ξέρετε, μπορεί να το δούμε και αυτό.
    ;)

  • Ανώνυμος 44981

    11 Φεβ 2018

    \"Ο Φοβέλ, για παράδειγμα, ο γάλλος πρόξενος και ανταγωνιστής του Έλγιν στη λεηλασία των αρχαιοτήτων, περιγράφεται από τον Μπάιρον ως κάποιος που αρνείται να πιστέψει ότι ένας λαός τόσο υποβαθμισμένος θα μπορούσε να κατάγεται από εκείνους που θεμελίωσαν τον σημαντικότερο πολιτισμό του κόσμου\". Ο Φοβέλ έκανε το λάθος να πιστεύει ότι η αξία των ανθπώπων εξαρτάται απο την καταγωγή τους. Εμείς και απο τους αρχαίους Ελληνες να καταγώμασταν κανένα ρόλο δεν παίζει. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι κατά το πλείστον σήμερα είμαστε τενεκέδες. Και γιαυτό δεν φταίει η καταγωγή μας, όποια και να είναι αυτή. Στράτος

  • Bielidopoulos

    11 Φεβ 2018

    *ξένα

  • Bielidopoulos

    11 Φεβ 2018

    Μήνυμα προς την κυβέρνηση να φτιάξει το δικό της μνημόνιο, που θα διαδεχθεί το τρίτο πρόγραμμα και θα αποτελεί τον οδικό χάρτη της Ελλάδας για τα επόμενα χρόνια, μετέφερε ο Γάλλος επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί στον Αλέξη Τσίπρα, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του «Βήματος της Κυριακής» που κυκλοφορεί, το «πρόγραμμα ή μνημόνιο» που θα διαδεχθεί το ευρωπαϊκό πρόγραμμα στήριξης τον Αύγουστο, δεν θα προβλέπει πιστοληπτική γραμμή στήριξης ούτε εποπτεία από την τρόικα.
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500197862

    Χε, χε, , χε, χωρίς πιστοληπτική γραμμή στήριξης λέει. Το πιάσατε το υπονούμενο; Κάτι τέτοια ακούνε οι ρωμιοί πατριώτες και παθαίνουν νταμπλά!
    νταμπλάς < τουρκική damla
    η αποπληξία
    η δυνατή δυσάρεστη έκπληξη

    Εμένα μου αρέσει η κρίση! Μου αρέσει γιατί έτσι βγαίνει στην επιφάνεια το αληθινό πρόσωπο του καθενός, το αν διαθέτει αξίες, που για μένα έχουν μεγάλη σημασία, όπως η τιμιότητα και η ηθική. Κάποιοι νομίζουν πως δεν τις χρειαζόμαστε, γιατί δήθεν πρέπει να υπερτερεί το άγριο, το τυφλό ένστικτο της επιβίωσης. Κι όμως, η εντιμότητα είναι μεγάλη ιστορία, άξονας της ίδιας της ύπαρξης», είπε ο ηθοποιός. «Είναι πολύ δύσκολο να μην τα… βουτήξεις στους καιρούς μας. Εάν έλεγες σε κάποιον πως θα πάρει 1 εκατ. χωρίς να το καταλάβει κανείς, εννοείται πως θα το έκανε χωρίς δεύτερη σκέψη. Ξέρετε, οι περισσότεροι που βρίζουν για την κατάστασή μας σήμερα είναι όσοι δεν πρόλαβαν να βάλουν και το δικό τους δάχτυλο στο μέλι, γιατί είναι στο γονίδιο του Έλληνα να εισπράττει χωρίς να δουλεύει .
    http://www.iefimerida.gr/news/395494/kostas-apostolakis-oi-ellines-eimaste-tyhodioktes-kai-hlidanergoi

    Εκεί που λέει \"χωρίς να δουλεύει\" εννοεί \"χωρίς να παράγει\". Μόνο έτσι εξηγείται πώς η παλιά γενιά, η αποκαλούμενη του Πολυτεχνείου (ΓτΠ) ή της μεταπολίτευσης δούλευε τόσα χρόνια χωρίς να παράγει τίποτε με αποτέλεσμα να αφήσει ερείπια και χρέη. Όποιον όμως αντιπρόσωπό της ρωτήσεις (σημερινοί 60άρηδες, 70άρηδες) θα σε διαβεβαιώσει ότι δούλεψε σκληρά στη ζωή του. Τότε πώς φαλήρισε το κράτος τζάνεμ; Α ναι, φταίνε τα ένα κέντρα εξουσίας που επιβουλεύονται την κουλτούρα και την ταυτότητα των χατζηρωμιών. Εμ πέστο έτσι!
    τζάνεμ < από το τουρκικό canım, ψυχή μου.

  • Bielidopoulos

    11 Φεβ 2018

    Ε όχι και βορειοαφρικανοί!
    (Καλό;)

    Ούτε η Ελλάδα ήταν ακόμη \"Ελλάδα\". Ο αρχαίος πολιτισμός, τον οποίο οι ταξιδιώτες ξεκινούσαν να επανανακαλύψουν, είχε σβήσει περίπου δύο χιλιάδες χρόνια πριν, αφήνοντας πίσω του μόνο ερείπια. Το σύγχρονο έθνος-κράτος έπρεπε να αγωνιστεί για να υπάρξει και αυτό δεν θα συνέβαινε πριν το 1821. Η \"Ελλάδα\" το 1809 δεν ήταν, στην πραγματικότητα, παρά ένας γεωγραφικός προσδιορισμός, όπως θα έλεγε αργότερα για την Ιταλία ο αυστριακός καγγελάριος Μέττερνιχ και μάλιστα ασαφής. Με εξαίρεση τις Ιονίους Νήσους στα δυτικά, όλη η σημερινή Ελλάδα αποτελούσε μέρος της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, ένα αχανές ισλαμικό κράτος που περιελάμβανε και αποδεχόταν με αξιοσημείωτη ανοχή πλήθος εθνικοτήτων και διαφορετικών θρησκειών. Όλη η αυτοκρατορία οριζόταν από τον ισλαμικό νόμο και τα τοπικά ήθη, όμως η θρησκεία ήτνα εκείνη που καθόριζε την ταυτότητα των λαών. Αυτό που σήμερα ονομάζουμε εθνικότητα ήταν ακόμα νεοπαγής, μόλις αναδυόμενη έννοια. (σελ. 32)
    Ο Μπάιρον γνώριζε τον ισχυρισμό που εκείνη την εποχή προβαλλόταν ολοένα και περισσότερο από μορφωμένους και ημι-μορφωμένους έλληνες: ότι οι έλληνες του σήμερα ήταν κατευθείαν απόγονοι των αρχαίων ελλήνων. Ανάμεσα στους ευρωπαίους επισκέπτες της Ελλάδας του συρμού να χλευάζεται αυτός ο ισχυρισμός. Ο Φοβέλ, για παράδειγμα, ο γάλλος πρόενος και ανταγωνιστής του Έλγιν στη λεηλασία των αρχαιοτήτων, περιγράφεται από τον Μπάιρον ως κάποιος που αρνείται να πιστέψει ότι ένας λαός τόσο υποβαθμισμένος θα μπορούσε να κατάγεται από εκείνους που θεμελίωσαν τον σημαντικότερο πολιτισμό του κόσμου. (σελ. 66)
    \"Ο Πόλεμος του Μπάιρον\", Roderick Beaton, εκδ. Πατάκης, 2015.