Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ

Πώς «αποδείχθηκε»
η φυλετική συνέχεια
των σύγχρονων Ιρανών

Στο Ιράν, μετά την εγκαθίδρυση στενών πολιτικών σχέσεων με την Ευρώπη, τα αρχαία μνημεία της ιρανικής επικράτειας τράβηξαν τη συστηματική προσοχή των Ευρωπαίων και η ανασκαφική άδεια σε αρχαίες θέσεις έγινε το ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί του Nãser ad-Dîn Shah (1826-1896) ─της μακραίωνης δυναστείας των Qajar (1781-1925)─ με τις Μεγάλες Δυνάμεις.

IMAGE DESCRIPTIONΣηματοδοτούνται οι έρευνες κυρίως από Βρετανούς και Ρώσους που με πολέμους και διεθνείς συνθήκες είχαν προσαρτήσει περιοχές που παραδοσιακά ανήκαν στο Ιράν, αποδυναμώνοντας πολιτικά και οικονομικά το κράτος και στέλνοντας ευρήματα στα μουσεία της Αγίας Πετρούπολης και του Λονδίνου.

Όταν οι ανασκαφικές έρευνες των Βρετανών στα Susa (1861) θεωρήθηκαν υβριστικές από τους ντόπιους ─κατήγγειλαν ότι δεν σέβονταν το Shush-Daniel, τον «τάφο» του προφήτη Δανιήλ─ ο Nãser ad-Dîn υποχρεώθηκε να συμμορφωθεί με τη λαϊκή κατακραυγή και να τις σταματήσει ωσότου παραχωρηθεί η σκυτάλη στη γαλλική αρχαιολογική αποστολή (1884) με επικεφαλής τον Marcel Dieulafoy (1844-1920) ─ μηχανικό και χρυσοθήρα με παράδοση στις αναζητήσεις αρχαιοτήτων στην Ανατολή που τροφοδοτούσαν το Παρίσι.

Ο Nãser ad-Dîn εισπράττοντας 10.000 tumans (50.000 φράγκα) συμφώνησε να αποστέλλονται τα μισά των ευρημάτων στη Γαλλία, κι ούτε η δολοφονία του απέτρεψε τη συνέχιση της κρατικής πολιτικής που εμπορευόταν ανοιχτά τα αρχαιολογικά ευρήματα: ο διάδοχος Mojaffar ad-Dîn υπογράφει στις 15 Μαίου 1897 Συνθήκη που παραχωρεί αποκλειστικά στούς Γάλλους την αρχαιολογική έρευνα με αντάλλαγμα χρηματικά ποσά προς την ασθενή οικονομικά και διπλωματικά ιρανική κυβέρνηση.

Οι Γάλλοι συνέχιζαν να μην τηρούν επιστημονικές μεθόδους (καταγραφής και τυποποίησης των ευρημάτων) και να στέλνουν τα σημαντικότερα ευρήματα ως «έργα τέχνης» στο Μουσείο του Λούβρου προς μεγάλη δυσαρέσκεια της ανερχόμενης ιρανικής αστικής τάξης (εμπόρων, λογίων), στην πλειοψηφία της πρώην φοιτητές στη Δύση που, έχοντας επιστρέψει με τον ευρωπαϊκό εθνικισμό στις αποσκευές τους, έβλεπαν την πολιτιστική τους κληρονομιά να καταστρέφεται και να διασκορπίζεται.

Το πραξικόπημα από τον στρατηγό Reza Κhαη (έναρξη δυναστείας Pahiavi) που ανατρέπει το 1921 τη βασιλική δυναστεία χάριν της «επανίδρυσης του κράτους» στα ευρωπαϊκά, κοσμικά πρότυπα, βάζει τέλος στις εξαγωγές αρχαιοτήτων στις οποίες επιφυλάσσει ένα νέο ρόλο, αυτόν της προπαγάνδας του «εθνικού» κράτους και του ηγετικού ρόλου του ιδίου.

Οι πύρινοι πατριωτικοί λόγοι του νέου Shah του Ιράν που στηλίτευαν την προηγούμενη δυναστεία επικαλούνταν την αρχαιότητα:

Αν αναλογιστείτε έστω και λίγο το παρελθόν θα συνειδητοποιήσετε ότι η γη του Δαρείου ήταν στα πρόθυρα της καταστροφής εξαιτίας των σατανικών και παράνομων παιδιών του, που στραγγάλιζαν ένα κράτος τριών χιλιάδων ετών για το προσωπικό τους κέρδος.

Η περσική γλώσσα επανήλθε ως η «αυθεντική», επανέφερε νόμους για τις αρχαιότητες το 1930 όταν συνειδητοποίησε πως όλα τα ευρήματα βρίσκονται στο εξωτερικό κι έστειλε Ιρανούς να επιβλέπουν τους Γάλλους αρχαιολόγους στα Susa στερώντας τους, παράλληλα, το μονοπώλιο των ανασκαφών: οι Αμερικανοί, υποστηρικτές την περίοδο εκείνη του καθεστώτος Pahlavi, στέλνουν το Oriental Institute του Chicago να αναλάβει τις ανασκαφές στην Περσέπολη (1931-1939) την οποία θα επισκεφτεί τέσσερεις φορές ο ίδιος ο μονάρχης, προβαίνοντας σε διακηρύξεις για την υπερηφάνεια που οφείλουν να αισθάνονται οι Ιρανοί για τη λαμπρή ιστορία των Αχαιμενιδών μοναρχών.

Η αρχαιολογία υπηρετεί το δεσποτισμό και συμβάλλει στην προσήλωση των μαζών στον εθνικό ηγέτη ενώ στρατευμένοι μελετητές αναλαμβάνουν τα ερμηνευτικά σχήματα των ευρημάτων ώστε να «αποδείξουν» την αδιάλειπτη συνέχεια του αρχαίου αχαιμενιδικού, σασσανιδικού και ισλαμικού κόσμου με το σύγχρονο ιρανικό τονίζοντας συνάμα τη μοναδική πνευματική συμβολή του στον παγκόσμιο πολιτισμό. Ο ζωροαστρισμός αναγνωρίζεται ως η «γνήσια θρησκεία» των Ιρανών και καταγράφεται ως ιδιαίτερα ταπεινωτική η περίοδος της αραβικής εισβολής (7ος αι.) που επέβαλλε τη θρησκεία του στον ιρανικό κόσμο.


Shir-o-Khorshid, Λέοντας και Ήλιος, και μαζί ο θεός Μίθρα, γιος του Ήλιου.
Σύμβολα που βρέθηκαν στα περισσότερα αρχαιολογικά κατάλοιπα: ο Λέων αποτελεί αστρονομικό έμβλημα της θερμότερης περιόδου του έτους (23 Ιουλ.- 23 Αυγ.), άρα εκφράζει τη μέγιστη ενέργεια.
Ο αρχαίος περσικός συμβολισμός χρησιμοποιήθηκε σε σημαίες και νομίσματα του Ιράν από τον 19ο αιώνα ωσότου καταργηθούν από την ισλαμική κυβέρνηση Khomeini.
Ωστόσο, για τους περισσότερους Ιρανούς παραμένουν τα γνήσια εθνικά σύμβολα.

Η νέα ιρανική κυβέρνηση Ραhlανi για να κάνει διακριτή την «εθνική» ταυτότητα στο λαό της σε σχέση με τα γειτονικά ισλαμικά και αραβικά κράτη προβάλλει την κληρονομημένη «συγγένειά» της με το κράτος των Αχαιμενιδών σε μεγαλοπρεπείς «επετειακούς» εορτασμούς δυόμιση χιλιάδων από την ίδρυση του περσικού κράτους από τον Κύρο το Μεγάλο στα ερείπια των αχαιμενιδικών πρωτευουσών. (Για πολλά χρόνια μετά τη δεκαετία 1930 που ανασκάφτηκε η Περσέπολις θεωρούσαν ότι ιδρυτής της ήταν ο Κύρος ο Μεγάλος ενώ ήταν ο Δαρείος ο Μεγάλος που έζησε μεταγενέστερα. Ο Κύρος ήταν ιδρυτής της πρωτεύουσας Πασαργάδες).

IMAGE DESCRIPTIONΤο 1935 ο μονάρχης ανακοινώνει στο Δυτικό κόσμο ότι από τώρα και στο εξής οφείλει να αποκαλεί τη χώρα του «Ιράν» κι όχι «Περσία»: η «Περσία» αποτελούσε απλώς επαρχία του Ιράν ενώ η λέξη «Ιράν» υπενθύμιζε σε όλους την πανάρχαια καταγωγή του έθνους-κράτους του αφού σήμαινε «χώρα των Αρίων».

Το αίτημα για αλλαγή από μέρους του Reza Shah ήταν πολιτικά συγκυριακό με επίφαση αρχαιολογική: την περίοδο αυτή διακινούνταν η θεωρία της «αρίας φυλής» από τη ναζιστική προπαγάνδα και η απόφαση τον Reza Shah υποδήλωνε το πλευρό με το οποίο τασσόταν.


Αυτή η πολιτική επιλογή θα του στοιχίσει το θρόνο: Βρετανοί και Σοβιετικοί καταλαμβάνουν το Ιράν (1941) και τον υποχρεώνουν σε εξορία με αντικαταστάτη το φιλόδοξο γιο του Mohammad Reza Shah τον Μέγα (τίτλο που ο ίδιος επέβαλε). Ο τελευταίος επαύξησε την εθνικιστική αρχαιολογία διακινώντας στο πρόσωπό του το είδωλο του τελευταίου εν ζωή των ενδόξων Ιρανών βασιλέων με τίτλους όπως Shahanshah («Βασιλεύς των Βασιλέων») και Aryamehr («Φως των Αρίων»), με αντίστοιχες «επετείους»: τον Οκτώβριο του 1971 ─λίγα χρόνια πριν ανατραπεί─ οργάνωσε μια τέτοια τελετή με καλεσμένους σουλτάνους, σεΐχηδες, Δυτικούς πρίγκιπες, στρατιωτικούς και υπουργούς απ΄ όλο τον κόσμο κι εκλεκτά εδέσματα από το Maxim του Παρισιού οδηγώντας ορισμένους Ιρανούς ─και τον εξόριστο Ayatollah Khomeini μαζί─ σε διαμαρτυρία για τη μεγαλομανία του και το προκλητικό εξωπραγματικό κόστος.

Η «επέτειος» συνοδεύτηκε από συμβολική επίσκεψη στον τάφο του Κύρου στις Πασαργάδες, την άλλη πρωτεύουσα των Αχαιμενιδών, όπου εκφώνησε καθησυχαστικό λόγο προς το νεκρό βασιλέα:

Ήρωα της αρχαιότερης στον κόσμο αυτοκρατορίας, ακριβέ γιε της ανθρωπότητας... κοιμήσου εν ειρήνη για πάντα, γιατί εμείς επαγρυπνούμε και παραμένουμε εδώ να επιβλέπουμε την ένδοξη κληρονομιά σου.

Η πολιτικοποίηση της αρχαιολογίας χάριν των εθνικιστικών επιδιώξεων θα συνεχιστεί με άλλη μορφή μετά την «πολιτισμική επανάσταση» (1979) του Ayatollah Khomeini (1900?-1989): ο Σιίτης ηγέτης κλείνει το τμήμα αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Τεχεράνης ως το 1982 αναγκάζοντας πολλούς Ιρανούς αρχαιολόγους να εγκαταλείψουν τη χώρα για την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο ο Khomeini δεν είχε στραφεί αμιγώς κατά της επιστήμης της αρχαιολογίας αλλά κατά της επίφοβης πολιτικής: είχε εντοπίσει πως τα πανεπιστήμια της χώρας είχαν γίνει κέντρα δράσης αριστερών και ότι οι καθηγητές διακινούσαν, τον επιζήμιο για το Ισλάμ, Δυτικό άθεο ορθολογισμό και κουλτούρα.


Πασαργάδες 1971: ο Mohammad Reza Shah Ραhlavi στον τάφο του Κύρου του Μεγάλου (φωτ. στο Αbbi, «Nationalism, Polίtίcs and the Development οf Archaeology iη Iran»).

Αλλά κι όταν αποφασίσθηκε η συμφιλίωση του ζωροαστρικού παρελθόντος με τον ισλαμισμό στο όνομα της «εθνικής καταγωγής» και του «εθνικού πεπρωμένου», πάλι ως σύμβολο ενότητας επιλέχτηκε μια αρχαία θέση, αυτή της Περσέπολης. Το 1991 ο πρόεδρος Ali-Akbar Hashemi Rafsanjani επισκέπτεται την αρχαία πρωτεύουσα στο όνομα του Allah αυτή τη φορά, και γράφει στο βιβλίο των επισκεπτών:

Επισκεπτόμενος κανείς τα ασύλληπτα απομεινάρια της Περσέπολης αισθάνεται εθνική υπερηφάνεια.... Μέσα από αυτά ο λαός μας θα ανακαλύψει τις ικανότητές του και την πολιτισμική του καταγωγή και θα πιστέψει ότι θα μπορέσει να επανακτήσει τον ιστορικό του ρόλο στο μέλλον. Η φωτεινή πηγή του Ισλάμ ας φωτίσει το μονοπάτι των άλλων εθνών.



Σημείωση:
Το παραπάνω άρθρο είναι απόσπασμα από την εργασία
με τίτλο: «Ο εθνικισμός στην αρχαιολογία της Δύσης»
(pandemos.panteion.gr).
Ο τίτλος κι ο υπότιτλος είναι της «Ελεύθερης Έρευνας».



Η Καλλιόπη Παυλή από τη Σάμο, είναι απόφοιτος σπουδών Μ.Μ.Ε. (Αθήνα) και Ιστορίας (Πάτρα), με υποτροφία στη δεύτερη σχολή. Έζησε στον Καναδά και σε χώρες της Ευρώπης, και έχει ταξιδέψει στη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Επιστρέφοντας εργάστηκε στον αρχαιολογικό τουρισμό αρχίζοντας παράλληλα μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Παν/μίου, με τίτλο της διπλωματικής «Ο Εθνικισμός στην Αρχαιολογία της Δύσης». Η μεταπτυχιακή εργασία της περιλήφθηκε στην Ενδεικτική Θεματική Βιβλιογραφία για τους φοιτητές του σεμιναρίου «Νεο-Ελληνική Εθνική Ιδεολογία» του καθηγητή Στ. Πεσμαζόγλου.

Μετά και από τα ταξίδια στην Τουρκία που συνδέονταν με τη διατριβή της («Αρχαιολογώντας την terra desiderata: η Μεγάλη Ιδέα των αρχαίων υλικών καταλοίπων»), στην οποία εξετάστηκαν οι ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν από το Αρχαιολογικό τμήμα της Αρμοστείας Σμύρνης στη Μ. Ασία κατά την περίοδο της ελληνικής κατοχής (1919-1922), ανακηρύχθηκε δρ. Ιστορίας το 2012.

Το 2014 εξέδωσε το βιβλίο: Εις το όνομα του πολιτισμού. Η ιδεολογία των ανασκαφών στη Μικρά Ασία κατά την μικρασιατικήν κατοχήν υπό της Ελλάδος (1919-22), εκδόσεις Ισνάφι.

Έχει συμμετάσχει ως ομιλήτρια σε εγχώρια και διεθνή συνέδρια, ως μέλος της επιστημονικής επιτροπής και της οργανωτικής επιτροπής σε διεθνή συνέδρια, σε ανασκαφές στη Λήμνο υπό τη διεύθυνση του καθηγητή Προϊστορικής Αρχαιολογίας Νικ. Ευστρατίου, έχει δημοσιεύσει άρθρα, ανήκει στο editorial board του Int. Journal SCS και είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Κ.Ε.Ν.Ι. με θέμα την αποικιοκρατία του ύστερου 19ου-πρώιμου 20ού αιώνα και την πρόσληψή της από την εγχώρια λογιοσύνη εν όψει της μικρασιατικής εκστρατείας.

Τα ακαδημαϊκά ενδιαφέροντά της συνδέονται με τη μυθολογική θεμελίωση των εθνικών κρατών που περνά και από την κατά βούληση αρχαιολογική ερμηνεία, μέσα από την οποία επιβάλλεται η γεωγραφία και η πολιτική τους. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


12 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 45307

    22 Μαρ 2018

    Ποιος σου ειπε οτι είμαι εθνικιστής, οτι είμαι περήφανος Έλληνας, οτι πιστεύω οτι κατάγομαι απο τους αρχαίους Ελληνες. Για μένα όποιος νομιζει οτι ειναι καλύτερος απο άλλους ειναι ηλίθιος η και καθήκι. Κατάλαβα λάθος πως έτσι νομίζεις και συ; Εγω πάντως πρεπει να ξύπνησα προ πολλού. Κοντά 6 δεκαετίες δεν ζω στην Ελλάδα.

  • Ανώνυμος 45007

    12 Φεβ 2018

    Ανώνυμος 44993
    Αστο εθνικισταρά, δεν ξεγελάς κανένα εδω μέσα, τα σχόλια σου έρχονται αντίθετα με τα άρθρα. Αν δεν θες χλευασμούς σε βάρος μίας διεφθαρμένης κοινωνίας, δείχνεις ότι είσαι κομάτι της άρα το ίδιο διεφθαρμένος και εσύ. Όσο για εμένα, α μην σε νοιάζει σε ποιόν λαό ανήκω εγώ, σίγουρα όμως είμαι καλύτερος απο τους κουτοπόνηρους και διεφθαρμένους έλληνες, για αυτό και σας γύρισα την πλάτη εδώ και χρόνια, φυσικά ήτανε λίγο αργά όταν ξύπνησα γιατί ήδη είχα δώσει και την ψυχή μου για έναν λαό που όχι μόνο καρφάκι δεν του καίγεται για τον πλησίον του αλλά θα τον ποδοπατήσει κιόλας, το διαβατήριο μου όμως είναι ετοιμο, λίγο να σταθώ στα πόδια μου και θα φύγω οριστικά απο την χώρα σας, να είσαι σίγουρος, μπερήφανε ελληνάρα. Έπειτα το χειρότερο είναι ότι υποκριτικά τρέχετε όταν υπάρχουν κάμερες στα κέντρα υποδοχής προσφύγων να πηγαίνετε τρόφιμα για να δείχνετε στον υπόλοιπο πλανήτη την δήθεν καλοσύνη σας αλλά θα έρθει η εποχή που θα πέσουν οι μάσκες σας και θα δει όλος ο κόσμος όχι μόνο πόσο κακόψυχοι είσαστε αλλά και πως δεν έχετε καμία σχέση με τους αρχαίους έλληνες φυλετικά.
    ΥΓ. γράψε με τον πραγματικό σου όνομα ειδάλλως μείνε καλύτερα ανώνυμος, πιο τίμια θα φερθείς.

  • Ανώνυμος 44993

    12 Φεβ 2018

    Για πες μας σε ποιο λαό ανήκεις για να δούμε κατα πόσο είσαι εσύ καλύτερος απο τους κουτοπόνηρους και διεφθαρμένους Ελληνες. Η σελίδα δεν μου αρέσει δήθεν. Την βρίσκω ενδιαφέρουσα για πολλές αντικειμενικές πληροφορίες. Αλλά χλευασμούς δεν ανέχομαι εις βάρος κανενός λαού και σίγουρα και εις βάρος του δικού σου λαού όποιος και να ναι. Στράτος

  • Ανώνυμος 44912

    4 Φεβ 2018

    Ανώνυμος 44768

    Άστα αυτά εθνκισταρά που δήθεν σου αρέσει η σελίδα αλλά σε ενοχλούν τα αρνητικά σχόλια για τους κουτοπόνηρους Ρωμιούς, εφόσον και τα άρθρα αυτό αποδεικνύουν, ότι είσαστε διεφθαρμένος και κουτοπόνηρος λαός.

  • Ανώνυμος 44776

    31 Ιαν 2018

    Ευχαριστώ για την προσβολή. Δεν ήξερα οτι σε αυτην την σελίδα σχολιάζουν και ελληναράδες. Σου συστήνω να ερευνήσεις απο που προέρχεται ο ορισμός Greek και γιατι χρησιμοποιήθηκε στην Δύση για τους Ελληνες.
    Στράτος

  • Ανώνυμος 44773

    31 Ιαν 2018

    Το έλληνας αντιστοιχεί στο hellen όχι στο greek βρε ανθέλληνα!

  • Ανώνυμος 44772

    30 Ιαν 2018

    Εγω προτιμώ την επίσημη ονομασία Έλληνας που αντιστοιχεί στο Greek, Grieche κλπ. Αισθάνομαι καλά σαν Έλληνας αλλα δεν βλέπω τον λόγο γιατι να είμαι περήφανος. Σαν Έλληνας δεν είμαι κάτι ανώτερο απο οτι ειναι υπήκοοι άλλων κρατών.

  • Ανώνυμος 44771

    30 Ιαν 2018

    Είμαι ένας υπερήφανος ρωμιός που δεν ανέχεται να τον λοιδωρούν, επιβουλεύονται και χλευάζουν.

  • Ανώνυμος 44768

    30 Ιαν 2018

    Δυστυχώς η ενδιαφέρουσα σελίδα εχει γίνει πλατφόρμα κάποιου σχολιαστή για να χλεβάζει τον λαό της Ελλάδας.

  • Bielidopoulos

    29 Ιαν 2018

    \"Λοιπον γιατι οι ντοπιοι μιγαδες εχουν απολυτο δικαιωμα σε πολιτιστικες κληρονομιες που ανηκουν σε ολη την ανθρωποτητα, τη στιγμη μαλιστα που ουτε τις καταλαβαινουν, ουτε μπορουν να τις προστατεψουν.\"

    Διότι ηδονίζονται να φαντασιώνονται, όντας αλλοπρόσαλοι, ασυνάρτητοι και αντιπαραγωγικοί.
    Εδώ κάποιοι ρωμιοί υποστηρίζουν τα Σκόπια να αλλάξουν σύνταγμα, σχολικά βιβλία και ονομασίες αεροδρομίων και λεωφόρων. Ας το πράξουν πρώτα οι ίδιοι. Τρικυμία στο κρανό των ρωμιών. Μα καλά ποιοι νομίζουν ότι είναι και έχουν τέτοιες απαιτήσεις. Κύριοι έχετε χρεοκοπήσει, πάρτε το χαμπάρι. Καιρός να αρχίσετε να συμπεριφέρεστε και αναλόγως λοιπόν. Το πάρτυ τελείωσε, τα κεφάλια μέσα.

  • Ανώνυμος 44703

    29 Ιαν 2018

    Δεν νομιζετε οτι την εχετε παρα-αμολησει την καλουμπα με τους \"φουκαραδες\" τους ντοπιους που μπαινουν οι \"κακοι\" δυτικοι και τους παιρνουν ολα τα ασημικα; Αν δεν ηταν οι Γαλλοι, Αγγλοι και λοιποι, οι ντοπιοι θα ηταν ακομα στον μεσαιωνα τους και ουτε θα ειχαν ιδεα για τους προγονους τους, εκτος απο τον προφητη. Και επιπλεον, πως εχετε το θρασος να εγκαλειτε τους τοτε με στανταρ του σημερα. Η ιστορια φτιαχνεται απο τους νικητες και τους τολμηρους. Δεν υπαρχει και δεν πρεπει να υπαρχει καμμια εγγυηση για τους μαλθακους, η εστω τους αποτυχημενους, που βρεθηκαν να καθονται πανω σε ενα θησαυρο και δεν μπορουν να τον υπερασπιστουν. Αυτο ισχυει για ολους, και τους βολεψε ολους μια χαρα. Οταν οι δικοι τους προγονοι τους εκαναν περηφανους ηταν πανω στα ξεκοιλασμενα πτωματα των αδυναμων γειτονων τους. Και εμας το ιδιο. Η ζωη δεν ειναι δικαια. Λοιπον, μπου-χου, και παμε παρα κατω. Και κατι τελευταιο: Το λετε και το φωναζετε οτι κανεις λαος δεν ειναι καθαρος, δεν υπαρχει δικαιωμα του αιματος. Και σωστα. Λοιπον γιατι οι ντοπιοι μιγαδες εχουν απολυτο δικαιωμα σε πολιτιστικες κληρονομιες που ανηκουν σε ολη την ανθρωποτητα, τη στιγμη μαλιστα που ουτε τις καταλαβαινουν, ουτε μπορουν να τις προστατεψουν. Χιλιες φορες στους Γαλλους, κι αν αργοτερα εκπολιτιστουν οι ντοπιοι, να τα ζητησουν πισω.

  • Bielidopoulos

    28 Ιαν 2018

    \"Η αρχαιολογία υπηρετεί το δεσποτισμό και συμβάλλει στην προσήλωση των μαζών στον εθνικό ηγέτη ενώ στρατευμένοι μελετητές αναλαμβάνουν τα ερμηνευτικά σχήματα των ευρημάτων ώστε να «αποδείξουν» την αδιάλειπτη συνέχεια του αρχαίου αχαιμενιδικού, σασσανιδικού και ισλαμικού κόσμου με το σύγχρονο ιρανικό τονίζοντας συνάμα τη μοναδική πνευματική συμβολή του στον παγκόσμιο πολιτισμό.\"

    Και βεβαίως η αδειάλειπτη συνέχεια προυποθέτει την ύπαρξη μιας αρχής κάπου στο παρελθόν. Μιας αρχής που είναι περισσότερο θεωρητική (principle) και νοητική, ώστε κουτσά-στραβά να θεμελιώνεται, εκλογικεύεται και δικαιολογείται το όλο διανοητικό σχήμα στην ιδεόσφαιρα της κοινωνίας.

    \"Αυτή η πολιτική επιλογή θα του στοιχίσει το θρόνο: Βρετανοί και Σοβιετικοί καταλαμβάνουν το Ιράν (1941)\"

    Περίπου έτσι. Για την ακρίβεια οι βρετανοί και οι ρώσοι που λόγω του ΒΠΠ ήταν σύμμαχοι, ήθελαν τον υπερ-ιρανικό σιδηρόδρομο που μόλις είχε κατασκευαστεί (1938) υπό τον έλεγχό τους, διότι ήταν μεγίστης στρατηγικής σημασίας για την πολεμική προσπάθεια. Ο σιδηρόδρομος αυτός συνδέει τον Περσικό Κόλπο με την Κασπία Θάλασσα και αποτέλεσε μέρος του τρίτης και κυριώτερης οδού μεταφοράς εφοδίων από τους συμμάχους προς τους σοβιετικούς. Τα πλοία ξεκινούσαν από τις ΗΠΑ και τη Βρετανία κάνοντας τον γύρω της Αφρικής για να αποφύγουν τα γερμανικά υποβρύχια και τη Μεσόγειο, έφταναν στον Περσικό Κόλπο, τα εφόδια διέσχιζαν το Ιράν μέσω του σιδηροδρόμου και έφταναν στο Στάλιγκραντ και τη Μόσχα μέσω διαφόρων οδών, Ατζερμπαιτζάν, Καύκασο και τον ποταμό Βόλγα. Η διαδρομή αυτή ήταν η μεγαλύτερη από τις δύο άλλες, αλλά εξελίχτηκε στην βασικότερη. Οι άλλες δύο ήταν μέσω του βορείου Ατλαντικού που κατέληγε στο Μουρμάνσκ που τότε ήταν το μόνο ρωσικό λιμάνι στον βορρά που δεν πάγωνε τον χειμώνα, αλλά ήταν επικίνδυνη λόγω των γερμανικών αεροδρομίων στην Νορβηγία και των υποβρυχίων και η δεύτερη ήταν μέσω Ειρηνικού ωκεανού στο λιμάνι του Βλαδιβοστόκ και έπειτα μέσω του υπερσιβηρικού σιδηρόδρομου στη Μόσχα. Το κουφό σε αυτή την περίπτωση ήταν ότι οι Ιάπωνες, σύμμαχοι των γερμανών, προκειμένου να αφιερωθούν στην επέκτασή τους προς Μαντζουρία, Ινδονησία και Σιγγαπούρη και γενικά στον Ειρηνικό έκαναν σύμφωνο ουδετερότητας με τους σοβιετικούς (1941) και όχι μόνο αυτό, αλλά επέτρεπαν στα πλοία ανεφοδιασμού να εκφορτώνουν στο Βλαδιβοστόκ εφόσον ήταν σοβιετικά και δεν μετέφεραν στρατιωτικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια του πολέμου.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Corridor#Overthrow_of_the_Shah

    Στο μεταξύ: Η Νέα Υόρκη «υποκλίνεται» στο παστίτσιο της Ελληνίδας μάνας.
    http://www.iefimerida.gr/news/392307/i-nea-yorki-ypoklinetai-sto-pastitsio-tis-ellinidas-manas-eikones
    Ρωμιοσύνη ανήκεστος βλάβη..