ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΗ
ΑΠΟΧΑΥΝΩΣΗ

Δεν είναι «εθνικό μας ζήτημα»
το όνομα μιας άλλης χώρας

Θα πω παρακάτω δυο κουβέντες για το θέμα των ημερών, που είναι αυτό της νέας διαπραγμάτευσης σχετικά με την ονομασία της (πρώην γιουγκοσλαβικής) Δημοκρατίας της Μακεδονίας.

1. Σε μια επιτυχημένη απόπειρα κακοποίησης της λογικής ομού μετά της ελληνικής γλώσσας, διαβάζω να αναφέρεται στον ελληνικό τύπο το ζήτημα ως «σκοπιανό ζήτημα». Τα «ζητήματα» παίρνουν το όνομά τους από το διακύβευμά τους, από το αμφιλεγόμενο πεδίο τους. Εν προκειμένω, ουδείς αμφιβάλει ή επιβουλεύεται τα Σκόπια ─ εξ όσων γνωρίζω. Το αμφιλεγόμενο πεδίο είναι η «Μακεδονία». Επομένως, είναι το «μακεδονικό ζήτημα». Μη ντρέπεστε, πείτε το.

2. Στην Ελλάδα, το ζήτημα αυτό σηκώθηκε έξαφνα το 1992, χρονιά κατά την οποία πήγαινα Β΄ Λυκείου, όταν σχεδόν το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας της χώρας και η μεγάλη πλειονότητα της κοινωνίας άρχισε να υποστηρίζει με θέρμη ένα μεγάλο ψέμα: ότι «η Μακεδονία είναι ΜΙΑ και ΕΛΛΗΝΙΚΗ».

Μέχρι τότε, το ζήτημα αυτό απασχολούσε μόνο τον πρώην πρόεδρο της Δημοκρατίας Χρ. Σαρτζετάκη, παροιμιωδώς γνωστό για το ότι έφτασε στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα της χώρας, αντί να κυκλοφορεί με λευκό μανδύα που κλείνει από πίσω.

Το ψέμα αυτό το επαναλάμβαναν ο τότε πρόεδρος της δημοκρατίας Κ. Καραμανλής, πολιτικοί αρχηγοί και υπουργοί, το γράφαμε στα αεροδρόμια να το βλέπουν οι γιαπωνέζοι τουρίστες, στα στρατόπεδα να το βλέπουν οι φαντάροι, το φώναζαν μαθητές που σέρνονταν στα εθνικιστικά συλλαλητήρια και σε τελική ανάλυση καταλήξαμε να το πιστεύουν οι περισσότεροι.


Ως γνωστόν ─στους περισσότερους πλέον─ η Μακεδονία είναι μια γεωγραφική ζώνη η οποία εκτείνεται σε τρεις διαφορετικές χώρες, έχει κατοικηθεί κατά καιρούς από διάφορα φύλα και λαούς, ορισμένοι από τους οποίους ανέπτυξαν εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα μακεδονική εθνική συνείδηση.

3. Η Ελλάδα υπέστη τότε μια κοινωνική και ηθική στροφή προς τα ακροδεξιά μέσω των υποχρεωτικών εθνικιστικών συλλαλητηρίων, τα οποία στήριξαν όλα τα πολιτικά κόμματα της εποχής, πλην του ΚΚΕ. Ο τότε ΣΥΝ κάλεσε στο πρώτο συλλαλητήριο δια στόματος Λεωνίδα Κύρκου, αλλά μετά κατάλαβε την ανοησία και το έκοψε. Ταυτόχρονα, στα σχολεία μοιραζόταν εγχειρίδιο για την ελληνικότητα της Μακεδονίας, το οποίο υποστήριζε ότι απόδειξη ότι η Μακεδονία είναι μία και μόνο ελληνική, αποτελεί το γεγονός ότι οι έλληνες ήταν η πρώτη δύναμη ανάμεσα στις δεκατρείς εθνότητες που την κατοικούσαν.

4. Καθώς όλα τα παραπάνω είναι γνωστά στον πλανήτη Γη, το σύνθημα «Η Μακεδονία είναι ΜΙΑ και ΕΛΛΗΝΙΚΗ» αντιμετωπίσθηκε στο σύνολο του κόσμου ως μια αλυτρωτική δήλωση που υπονοούσε προσάρτηση ξένων εδαφών από την Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, η εθνικιστική αποχαύνωση έκανε μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας να πιστεύουν ότι η «Ελλάδα μας» απειλείται από τις «αλυτρωτικές βλέψεις» μιας χώρας, η οποία έχει:

─ Tο 19% της έκτασής της.

─ Tο 18% του πληθυσμού της

─ Tο 6% του ονομαστικού ΑΕΠ της
και δεν ανήκει στο ΝΑΤΟ, αντίθετα με την Ελλάδα.

Μιλάμε για απόλυτη παράνοια.


5. Καθώς το ψέμα αυτό μετατράπηκε σε βασικό εθνικό μύθο, στοιχήθηκαν πίσω του και έχτισαν καριέρες μητροπολίτες, γυμνασιάρχες, βουλευτές νομού Κιλκίς, ο Γιώργος Νταλάρας και κυρίως ο Αντώνης Σαμαράς, ο οποίος κατόρθωσε να απογειώσει την καριέρα του μετατρεπόμενος στον πιο αντιδραστικό πρωθυπουργό της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιακών. Ταυτόχρονα, ο εθνικισμός μετατράπηκε σε κοινή ιδεολογία κράτους – κοινωνίας, τυπικό γνώρισμα του φασισμού, οδηγώντας σε υποχώρηση το κοινωνικό κίνημα που άνθισε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και προετοιμάζοντας το έδαφος για την μανία της «ισχυρής Ελλάδας» λίγο αργότερα, την οποία οι περισσότεροι εξ ημών πληρώνουμε ακόμα, ενίοτε σε 120 δόσεις.

6. Παράπλευρη συνέπεια της εθνικιστικής μανίας, υπήρξε το εγκληματικό εμπάργκο που κήρυξε ενάντια στη Δημοκρατία της Μακεδονίας το 1993 ο Ανδρέας Παπανδρέου, στη χειρότερη στιγμή της πολιτικής του σταδιοδρομίας, η οποία οδήγησε τη μικρή χώρα σε οικονομικό στραγγαλισμό και πολιτική αστάθεια, ευνόησε την άνθιση του λαθρεμπορίου και των μαφιών και έδωσε και στον Μυτιληναίο κάτι ωραία και ελληνικά ορυχεία. Το εμπάργκο σταμάτησε λίγο μετά, χωρίς κανένα αποτέλεσμα πέραν αυτών, χωρίς κανείς ─σχεδόν─ να του ασκήσει κριτική και χωρίς κανέναν απολογισμό.

7. Στο μεταξύ, το θέμα ξεχάστηκε και όλος ο κόσμος αποκαλεί τη χώρα Μακεδονία, καθώς η Ελλάδα αρνήθηκε να συζητήσει το ενδεχόμενο σύνθετης ονομασίας ─ και όποιος δοκίμασε να το προτείνει τον έφαγε η μαρμάγκα. Το ζήτημα της ονομασίας συνέχισε να απασχολεί την ελληνική ομοσπονδία καράτε, που αποχώρησε από κάτι αγώνες, τον ΑΝΤ1 που έβαζε μια αποκοπή του παρκέ στη θέση της συντομογραφίας ΜKD σε έναν αγώνα μπάσκετ και τον καλαθοσφαιριστή Νίκο Ζήση, ο οποίος ορκίστηκε εκδίκηση πριν από έναν αγώνα ευρωμπάσκετ το 2011, στον οποίον η (πΓ) Δημοκρατία της Μακεδονίας συνέτριψε την Ελλάδα 72-58.

8. Πέντε χρόνια αργότερα, η σουρεαλιστική αυτοαναφορικότητα της Ελλάδας πάνω στο ζήτημα εκφράστηκε εκπληκτικά σε ένα τηλεγράφημα του Πρακτορείου Reuters, το οποίο ανέφερε κατά λέξη: «Ο έλληνας υπουργός Μετανάστευσης τελεί υπό παραίτηση, επειδή αποκάλεσε την Μακεδονία ‟Μακεδονία”».

9. Στην Ελλάδα εξακολουθεί να ζει χωρίς αναγνωρισμένα δικαιώματα μειονότητα με μακεδονική εθνική συνείδηση, η οποία ομιλεί τη μακεδονική γλώσσα / διάλεκτο. Ενίοτε συμμετέχει με κόμμα στις εκλογές, το οποίο παίρνει περί τις 10.000 ψήφους. Αυτό, σύμφωνα με τον ελληνικό Τύπο αποδεικνύει ότι «δεν υπάρχει τέτοια μειονότητα».

10. Εικοσιέξι χρόνια μετά την εφεύρεση του ζητήματος από την ελληνική πλευρά, η Ελλάδα εξακολουθεί να μην αναγνωρίζει τη Μακεδονία με το όνομά της και να αποκαλεί «εθνικό (της) ζήτημα» το όνομα μιας άλλης χώρας.

Διάφοροι γραφικοί πολιτικοί εμφανίζονται με την προσωπική τους πρόταση για την ονομασία της χώρας, η οποία είναι άσχετη με τον προσδιορισμό τον κατοίκων της. Άλλος λέει «Βαρδάριτσα», άλλος λέει «Δακία», άλλος «Βαλκάνιτσα». Κάτι που θα ισοδυναμούσε με το να προτείνει ένας μακεδόνας υπουργός την ονομασία «Βορειοδυτική Δημοκρατία του Αιγαίου» ή απλά «Μανόλης» για την Ελλάδα.


11. Ακόμα και σήμερα, δεν έχει υπάρξει ένα (1) πολιτικό κόμμα στην Ελλάδα που να πει ότι σε αυτό το ζήτημα η Ελλάδα είχε άδικο. Άδικο. Προσωπικά δεν μπορώ να θυμηθώ ούτε έναν (1) πολιτικό ή άλλο δημόσιο πρόσωπο που να το είπε, αλλά μπορεί να κάνω λάθος.

12. Συνεπάγεται ότι η Ελλάδα έχει πάντα δίκιο και όταν έχει άδικο δικαίως το έχει.

13. Η Ελλάδα οφείλει να κλείσει άμεσα το θέμα, αναγνωρίζοντας το δικαίωμα στη Μακεδονία να ονομάζεται όπως επιθυμεί, ενδεχομένως διασφαλίζοντας ─άμα το έχει μεγάλη καψούρα─ μια εναλλακτική ονομασία στις διμερείς επαφές της μαζί της.

14. Η ιστορία του «σύγχρονου μακεδονικού αγώνα» πρέπει σχετικά σύντομα να διδάσκεται στα σχολεία, σε μικρές τάξεις, προκειμένου να έρχονται τα παιδιά σε επαφή με τους κινδύνους που ελλοχεύουν για μια χώρα (εν προκειμένω την Ελλάδα) από την τυφλή και ανόητη υποταγή στη μαζική εθνικιστική μανία και την εκτροπή από τον στοιχειώδη ορθό λόγο.



Σημείωση:
Το παραπάνω κείμενο αναρτήθηκε πρώτα στο nomadicuniversality.com
με τίτλο: «Δεν είναι ‟εθνικό μας ζήτημα” το όνομα μιας άλλης χώρας».
Ο τίτλος και οι δύο πρώτες εικόνες
της παρούσας δημοσίευσης προστέθηκαν
με μέριμνα της «Ελεύθερης Έρευνας».
Η κεντρική εικόνα (γυναίκα με σημαία) είναι από την θεατρική παράσταση:
«Σταματία, το γένος Αργυροπούλου» του Κώστα Σωτηρίου,
σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, θέατρο Κιβωτός.


Διαβάστε ακόμα
στην «Ελεύθερη Έρευνα»:

«Απόγονοι» και «απόγονοι»
(Ελλάδα-Π.Γ.Δ.Μ.: Βίοι παράλληλοι στη σχιζοφρένεια της ονομασίας)

Μακεδονικός Αγώνας
(Από το μύθο... στην Ιστορία)





ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


20 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 44593

    17 Ιαν 2018

    Φιλε μου κατα αρχην αγαπω την πατριδα μου.Και κατα δευτερον οντως ονομαζομαι Αναστασακης Δημοσθενης.Δεν εχω κανενα απολυτως λογω να χρησιμοποιησω αλλου ανθρωπου στοιχεια.Αν δεν με πιστευεις πες μου ενα τροπο για να σε πεισω.

  • Ανώνυμος 44584

    15 Ιαν 2018

    Έλληνες λόγιοι για τη Μακεδονία και τους Μακεδόνες
    Αδαμάντιος Κοραής (1819):
    \\\"Το έθνος είναι πτώμα σπαραττόμενον από κόρακας (...) Όλην του την αρετή του αφαίρεσεν η δουλεία. Ιδού η ζωγραφία μας, αφ\\\' ότου μας επάτησεν ο Φίλιππος εώς εις το έτος 1453. Αλλάξαμε δεσπότας διαφόρους, άλαλοι και ανόητοι\\\"
    [Αδ. Κοραή, \\\"Στοχασμοί Κρίτωνος\\\", σ. 5 - βλ. και \\\"Έρανος εις Αδαμάντιον Κοραή\\\", 1965, σελ. 147]

    Αδαμάντιος Κοράης (1824):
    \\\"Οι Μακεδόνες (...) επροχωρούσαν καθημέραν εις την κατάλυσιν της ελευθερίας [της Ελλάδος] (...) και δουλωμένοι [οι Έλληνες] εις τους Μακεδόνας (...) Μετά την Μακεδονικήν δεσποτείαν έπεσαν υπό κάτω εις των Ρωμαίων την εξουσίαν και τέλος στους Τούρκους\\\"
    [Αδ. Κοραή, \\\"Εφημερίς του Κάτω Κόσμου\\\" - βλ. Δημ. Γκίνη, \\\"Τα ανώνυμα έργα του Κοραή\\\", 1948, σ. 54-55]

    Παναγιώτης Κοδρικάς(1794):
    \\\"Η δυστυχής Ελλάς (...) άρχισε ολίγον κατ΄ ολίγον να χάνει μαζί με την ένδοξόν της ελευθερίαν (...) και την παλαιά εκείνην της γλώσσης ευγένεια. Αι αλλεπάλληλοι έφοδοι όπου κατά καιρούς εδοκίμασεν από διάφορα έθνη, πότε Μακεδόνων, πότε Ρωμαίων και ενίοτε Γότθων...\\\"
    [στον πρόλογο της μτφ. του Fontenelle \\\"Περί πληθύος κόσμων\\\" - βλ. Γ. Λαδά & Αθ. Χατζηδήμου, \\\"Ελληνική βιβλιογραφία των ετών 1791-1795\\\", 1971, σ. 316]

    Αθανάσιος Χριστόπουλος (1808):
    \\\"Ο Φίλιππος και ο υιός του Αλέξανδρος (...) εκαταδάμασαν επι τέλους όλην την Ελλάδα και την υπέταξαν εις το Μακεδονικόν κράτος\\\".
    [\\\"Πολιτικά Σοφίσματα\\\", Επετηρίς Μεσαιωνικού Αρχείου, τομ.10 (1960), σ. 59]

    Μιχαήλ Περδικάρης (1811):
    \\\" Το Γένος των Ελλήνων, ω φίλτατε αναγνώστα (...) αφού κατ\\\' αρχάς αυτό επολιτεύθη διʼ αιώνων κάθ\\\' εαυτό αυτοδέσποτον και αυτεξούσιον, υπετάγη, πρώτον μεν εις το Μέγαν Αλέξανδρον, ύστερον δε εις Ρωμαίους\\\".
    [\\\"Ρήγας ή κατά ψευδοφιλελλήνων\\\", Επετηρίς Μεσαιωνικού Αρχείου, τομ.11 (1961), σ. 23 & 33-34]

    Γρηγόριος Σαράφης (1818):
    \\\"Οι Αθηναίοι και οι Λακεδαιμόνιοι, επειδή εσκανδαλίσθησαν μεταξύ των, διήρεσαν την Ελλάδα εις δύο μέρη και αφού 27 ολόκληρους χρόνους επολέμησαν μεταξύ των νικώντες και νικώμενοι, τοσούτον αδυνάτησαν ώστε κατεδουλώθησαν πρώτον μεν υπό των Μακεδόνων, έπειτα δε επί των Ρωμαίων (...) καταστασθέντες δούλοι\\\"
    [Γρ. Σαράφη, \\\"Λόγοι Εκκλησιαστικοί\\\", Κυδωνίες 1909, σ. 98]

    εκδότης του περιοδ. \\\"Μέλισσα\\\" (1819):
    \\\"Τι συνέβη μετά ταύτα; [ενν. τη διχόνοια των Ελλήνων] Οι Μακεδόνες κατεδούλωσαν την πατρίδα του Μιλτιάδου. Τι έπειτα; Οι Ρωμαίοι την κατεσπάραξαν. Τι τελευταίον; Αλλ\\\' η χειρ μου τρέμει και ο κάλαμος πίπτει...\\\"
    [Μέλισσα, τευχ. 1, Ιούλιος 1819, σ. 100]

    Ανώνυμος (1823):
    \\\"Το Γένος μας αφού εξέπεσε (...) υπεδουλώθη εις τον ζυγόν των Μακεδόνων, Ρωμαίων, και εν εσχάτοις εις τον παρόντα βαρύν ζυγόν\\\"
    [Ι.Οικονόμος, \\\"Επιστολαί διαφόρων\\\", 1964, σ. 421 & 445]

    Αλέξανδρος Σούτσος (1836):
    \\\"(...) τας προγονικάς εκείνας διχονοίας, αίτινες καταστήσασαι αυτήν [την Ελλάδα] έρμαιον της Μακεδονίας και Ρώμης, κατέλυσαν την ανεξαρτησίαν της\\\"
    [Αλ. Σούτσος, \\\"Ελληνική Πλάστιγξ\\\", 1836, σ. 18]

    Κωνσταντίνος Σχινάς, πρύτανης του Πανεπιστημίου του Όθωνος (1837):
    \\\"Η Ελλάς (...) υποκύψασα έπειτα, με οικτράν μόνην αυτονομίας σκιάν, εις των Μακεδόνων την κυριαρχίαν...\\\"
    [λόγος εκφωνηθείς κατά τα εγκαίνια του Πανεπιστημίου στις 3/5/1837 - βλ. Κ. Δημαρά, \\\"Εν Αθήναις τη 3 Μαΐου 1837\\\", 1987, σ. 31κε. & 136κε.]

    Γεώργιος Κοζάκης-Τυπάλδος (1839):
    \\\"Η δε Ελλάς στερηθείσα άπαξ της ελευθερίας της, έγινε πρώτον μεν επαρχία Μακεδονική, ύστερον δε Ρωμαϊκή, Γραικορωμαϊκή...\\\"
    [Γ. Κοζάκης-Τυπάλδος, \\\"Φιλοσοφικόν δοκίμιον περί της προόδου και της πτώσεως της παλαιάς Ελλάδος\\\", 1839, σ. 495-496]

    Ιάκωβος Ρίζος Νερουλός, πρόεδρος της Αρχαιολογικής Εταιρείας (1841):
    \\\"Ο Φίλιππος έπραξεν άλλον της νίκης εκείνης [της Χαιρωνείας] ολεθριότερον, εγέννησε τον Αλέξανδρον\\\"
    [Σύνοψις των Πρακτικών της Αρχαιολογικής Εταιρείας των Αθηνών, 1846, σ. 102]

    Νικόλαος Σαρίπολος (1848):
    \\\"(...) πέπλος μέλας δουλείας επισκιάζει την Ελλάδα, εποχή μακράς καταστροφής, εποχή άγονος. Τους Μακεδόνας διαδέχονται οι Ρωμαίοι, τους Ρωμαίους οι βάρβαροι του Βορρά, τούτους δε οι αιμοχαρείς της Κασπίας περίοικοι.\\\"
    [Νικ. Σαρίπολος, \\\"Λόγος εκφωνηθείς την 21 Οκτωβρίου 1848 κατά την έναρξιν της διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών πολιτευμάτων\\\", 1848, σ 24]

    Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος (1849):
    \\\"Η Μακεδονική εποχή δύναται ευλόγως να διακριθή από της Ελληνικής, διότι το Μακεδονικόν έθνος εξεπλήρωσεν, εν τη Γενική Ιστορία, εντολήν άλλην παρά το Ελληνικόν\\\".
    Παρακάτω, αναφερόμενος στη μάχη της Χαιρώνειας, γράφει ότι συγκρούσθηκαν οι Έλληνες με τους Μακεδόνες.
    [ Κων. Παπαρρηγόπουλος, \\\"Εγχειρίδιον της Γενικής Ιστορίας\\\", 1849, σ. 191-193 & 235-236]

  • Ανώνυμος 44583

    15 Ιαν 2018

    Ανώνυμος 44531 Τί προτίνεις εθνικισταρά, να γράψουμε ψεύτικα ομοματεπώνυμα σαν και του λόγου σου; Καλύτερα ανώνυμος παρά συκοφάντης σαν εσένα που στοχοποιείς άλλους ανθρώπους, υπογράφοντας με τα δικά τους στοιχεία.

  • Ανώνυμος 44582

    15 Ιαν 2018

    Όλοι εσείς που κρίνετε τα Σκόπια στα σχόλια, γιατί δεν είσαστε το ίδιο ειλικρινείς με τους εαυτούς σας; Ώραία και καλά ότι είναι Σλάβοι και δημιουργήθηκε η χώρα τους πρόσφατα, αλλά εσείς που δεν έχετε απολύτως καμία σχέση φυλετικά με τους αρχαίους Έλληνες και που η χώρα σας ως \"ελλάδα\" δημιουργήθηκε μώλις πριν 3 αιώνες σχεδόν απο Βαυαρούς μασώνους; Τα ποικίλα εξωτερικά χαρακτηριστικά σας μαρτυρούν πως κατάγεστε απο Σλάβους, Τούρκους, Άραβες, Αθίγγανους, Αρμένους κτλ., όλα τα άλλα είναι βολικά ψέματα για να νιώθετε υπεροχή έναντυ άλλων λαών, κάτι που φυσικά περισσότερο κακό σας κάνει παρά καλό, απλά δνε το καταλαβαίνετε μέσα στον υπέρτατο εγωισμό και την κουτοπονηριά σας. Αν παραδεχόσασταν ότι δεν έχετε καμία σχέση με τους αρχαίους Έλληνες τότε θα βλέπατε ανταγωνιστικά τους άλλους λαούς και θα προοδεύατε προς το καλύτερο, τώρα όμως κολημένοι στην ίδια μιζέρια οδηγείστε προς την καταστροφή σαν λαός. Αφήστε λοιπόν τα Σκόπια ύσηχα, που τώρα που διαλύονται πέφτετε σαν τα κοράκια να τους φάτε, σε αντίθεση με τους Τούρκους που δεν τολμάτε μια τρίχα τους να πειράξετε.

  • Ανώνυμος 44555

    11 Ιαν 2018

    Tα Σκόπια όχι μόνο ρίζες δεν έχουν, αλλά ούτε ίχνη, που να σχετίζονται με την αρχαία ιστορία της περιοχής», δήλωσε ο πρώην πρωθυπουργός των Σκοπίων, Λιούμπτσο Γκεοργκιέφσκι σε συνέντευξή του στη σλαβική εφημερίδα των Σκοπίων «Ούτρινσκι Βέσνικ» με την ευκαιρία των 25 ετών της ανακήρυξης των Σκοπίων ως ανεξάρτητο κράτος.
    Ο Γκεοργκιέφσκι τόνισε ότι «οι ρίζες του λαού των Σκοπίων είναι σλαβικές», κατηγορώντας συγχρόνως την κυβερνητική προπαγάνδα για αρχαιοποίηση της κοινωνίας.
    «Υπάρχει το ζήτημα του προβλήματος με την Ελλάδα. Το κύριο επιχείρημα της σημερινής κυβέρνησης είναι ότι αν βάλεις έναν όρο εκτός από το όνομα του κράτους, όπως Βόρεια ή Άνω θα αλλάξει η ταυτότητα του ψευδομακεδονικού έθνους. Η μόνη σημαντική αλλαγή της ταυτότητας που έγινε στο λαό μας, την έκανε το σημερινό VMRO-DPMNE.

    »Η πρώτη αλλαγή ταυτότητας ήταν με το κομμάτι της εισβολής της αρχαιοποίησης που δεν έχει καμία βάση. Είναι μόνο προπαγάνδα και έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι οι ρίζες του ψευδομακεδονικού έθνους είναι σλαβικές. Η αλλαγή που πρέπει να γίνει είναι στην αντι-αρχαιοποίηση, γιατί όχι μόνο δεν υπάρχει ρίζα αρχαία, αλλά, ούτε ίχνος ιστορικό από την αρχαιότητα ( της περιοχής αυτής)...
    »Η δεύτερη αλλαγή της ταυτότητας έγινε με τη μαζική εισβολή από τα μέσα ενημέρωσης που ελέγχονται εξ ολοκλήρου από το VMRO-DPMNE προτάσσοντας την παραδοξότητα για την αλλαγή του κωδικού της ταυτότητας.
    Η σύγχυση που προκλήθηκε για τη προέλευση του λαού και το φλερτ με τις αρχαίες ρίζες, συνέβαλαν στο χάσει η χώρα μας την ευρωπαϊκή και τη δημοκρατική της πορεία», είπε χαρακτηριστικά ο πρώην πρωθυπουργός και πρώην ηγέτης του VMRO-DPMNE, όπως διαβάζουμε στο Βαλκανικό Περισκόπιο.
    http://www.newsbomb.gr/ellada/ethnika/story/726421/gkeorgkiefski-den-exoyme-kanena-ixnos-syndesis-me-toys-arxaioys-makedones-eimaste-slavoi

    \'ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΩ\'\' - \"ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ\" ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ. 10/1/2018
    https://www.youtube.com/watch?v=Ul2KA9aHTo4

  • Ανώνυμος 44554

    11 Ιαν 2018

    Το κεντρικό αφήγημα των Σκοπίων είναι αλλοτριωτικό και ένοπλο του κόμματος vmro.
    Σε περίπτωση αυτοπρσδιορισμού μακεδονικής συνείδησης εντός Ελλάδος, ισχύουν όλοι οι νόμοι περί προδοσίας της Χώρας, συνεργασία με εχθρικές δυνάμεις. Εαν οι μακεδονικοί αυτοπρσδιορισμοί είναι αιτία αποσταθεροποίησης και πολέμου πιθανότατα ισχύει και το τουφέκισμα για όσους κυβερνητικούς αναγνώρισαν \"μακεδονικό έθνός\" ή οργανωμένες λέσχες και οργανισμούς προσπαθούν να αναδείξουν μακεδονική εθνοτική μειονότητα (που δεν υπήρχε ούτε στην αρχαιότητα εθνος μακεδόνων, αφού ήταν συνασπισμός μερικών φύλων συγχυσμένα υπό της κυρίως ρωμαϊκής εμπέδωσης του όρου \"μακεδόνες\".

  • Ανώνυμος 44552

    11 Ιαν 2018

    https://www.youtube.com/watch?v=rFgGm7G8VAw

  • Ανώνυμος 44536

    8 Ιαν 2018

    Οι Μοιραίοι, Βάρναλης Kώστας

    http://www.snhell.gr/anthology/content.asp?id=215&author_id=56

    ― Φταίει το ζαβό το ριζικό μας!
    ― Φταίει ο Θεός που μας μισεί!
    ― Φταίει το κεφάλι το κακό μας!
    ― Φταίει πρώτ\' απ\' όλα το κρασί!
    Ποιος φταίει; ποιος φταίει; Kανένα στόμα
    δεν τό βρε και δεν τό πε ακόμα.

    Έτσι στη σκότεινη ταβέρνα
    πίνουμε πάντα μας σκυφτοί.
    Σαν τα σκουλήκια, κάθε φτέρνα
    όπου μας έβρει μας πατεί.
    Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα,
    προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!

  • Ανώνυμος 44535

    8 Ιαν 2018

    Κώστας Βάρναλης.

  • Ανώνυμος 44534

    8 Ιαν 2018

    Ονομασία των Σκοπίων
    https://www.youtube.com/watch?v=GdYs3z4ldAI

  • Ανώνυμος 44533

    8 Ιαν 2018

    Ονομασία των Σκοπίων
    https://www.youtube.com/watch?v=GdYs3z4ldAI

  • Ανώνυμος 44531

    8 Ιαν 2018

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΩΝΥΜΟ 44515.ΑΡΑΓΕ ΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΟΡΦΩΜΑ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΟΥΝ;Ή Η ΦΡΑΣΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ;ΝΟΜΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΟΥΣΕ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΚΡΑΤΙΔΙΟ ΤΟΥ ΝΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΥ ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟΥ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ;ΕΙΜΑΙ ΠΕΠΕΙΣΜΕΝΟΣ ΟΤΙ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΗ ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΚΥΡΙΟΙ; ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ

  • Ανώνυμος 44527

    7 Ιαν 2018

    Έλληνες λόγιοι για τη Μακεδονία και τους Μακεδόνες
    Αδαμάντιος Κοραής (1819):
    \"Το έθνος είναι πτώμα σπαραττόμενον από κόρακας (...) Όλην του την αρετή του αφαίρεσεν η δουλεία. Ιδού η ζωγραφία μας, αφ\' ότου μας επάτησεν ο Φίλιππος εώς εις το έτος 1453. Αλλάξαμε δεσπότας διαφόρους, άλαλοι και ανόητοι\"
    [Αδ. Κοραή, \"Στοχασμοί Κρίτωνος\", σ. 5 - βλ. και \"Έρανος εις Αδαμάντιον Κοραή\", 1965, σελ. 147]

    Αδαμάντιος Κοράης (1824):
    \"Οι Μακεδόνες (...) επροχωρούσαν καθημέραν εις την κατάλυσιν της ελευθερίας [της Ελλάδος] (...) και δουλωμένοι [οι Έλληνες] εις τους Μακεδόνας (...) Μετά την Μακεδονικήν δεσποτείαν έπεσαν υπό κάτω εις των Ρωμαίων την εξουσίαν και τέλος στους Τούρκους\"
    [Αδ. Κοραή, \"Εφημερίς του Κάτω Κόσμου\" - βλ. Δημ. Γκίνη, \"Τα ανώνυμα έργα του Κοραή\", 1948, σ. 54-55]

    Παναγιώτης Κοδρικάς(1794):
    \"Η δυστυχής Ελλάς (...) άρχισε ολίγον κατ΄ ολίγον να χάνει μαζί με την ένδοξόν της ελευθερίαν (...) και την παλαιά εκείνην της γλώσσης ευγένεια. Αι αλλεπάλληλοι έφοδοι όπου κατά καιρούς εδοκίμασεν από διάφορα έθνη, πότε Μακεδόνων, πότε Ρωμαίων και ενίοτε Γότθων...\"
    [στον πρόλογο της μτφ. του Fontenelle \"Περί πληθύος κόσμων\" - βλ. Γ. Λαδά & Αθ. Χατζηδήμου, \"Ελληνική βιβλιογραφία των ετών 1791-1795\", 1971, σ. 316]

    Αθανάσιος Χριστόπουλος (1808):
    \"Ο Φίλιππος και ο υιός του Αλέξανδρος (...) εκαταδάμασαν επι τέλους όλην την Ελλάδα και την υπέταξαν εις το Μακεδονικόν κράτος\".
    [\"Πολιτικά Σοφίσματα\", Επετηρίς Μεσαιωνικού Αρχείου, τομ.10 (1960), σ. 59]

    Μιχαήλ Περδικάρης (1811):
    \" Το Γένος των Ελλήνων, ω φίλτατε αναγνώστα (...) αφού κατ\' αρχάς αυτό επολιτεύθη διʼ αιώνων κάθ\' εαυτό αυτοδέσποτον και αυτεξούσιον, υπετάγη, πρώτον μεν εις το Μέγαν Αλέξανδρον, ύστερον δε εις Ρωμαίους\".
    [\"Ρήγας ή κατά ψευδοφιλελλήνων\", Επετηρίς Μεσαιωνικού Αρχείου, τομ.11 (1961), σ. 23 & 33-34]

    Γρηγόριος Σαράφης (1818):
    \"Οι Αθηναίοι και οι Λακεδαιμόνιοι, επειδή εσκανδαλίσθησαν μεταξύ των, διήρεσαν την Ελλάδα εις δύο μέρη και αφού 27 ολόκληρους χρόνους επολέμησαν μεταξύ των νικώντες και νικώμενοι, τοσούτον αδυνάτησαν ώστε κατεδουλώθησαν πρώτον μεν υπό των Μακεδόνων, έπειτα δε επί των Ρωμαίων (...) καταστασθέντες δούλοι\"
    [Γρ. Σαράφη, \"Λόγοι Εκκλησιαστικοί\", Κυδωνίες 1909, σ. 98]

    εκδότης του περιοδ. \"Μέλισσα\" (1819):
    \"Τι συνέβη μετά ταύτα; [ενν. τη διχόνοια των Ελλήνων] Οι Μακεδόνες κατεδούλωσαν την πατρίδα του Μιλτιάδου. Τι έπειτα; Οι Ρωμαίοι την κατεσπάραξαν. Τι τελευταίον; Αλλ\' η χειρ μου τρέμει και ο κάλαμος πίπτει...\"
    [Μέλισσα, τευχ. 1, Ιούλιος 1819, σ. 100]

    Ανώνυμος (1823):
    \"Το Γένος μας αφού εξέπεσε (...) υπεδουλώθη εις τον ζυγόν των Μακεδόνων, Ρωμαίων, και εν εσχάτοις εις τον παρόντα βαρύν ζυγόν\"
    [Ι.Οικονόμος, \"Επιστολαί διαφόρων\", 1964, σ. 421 & 445]

    Αλέξανδρος Σούτσος (1836):
    \"(...) τας προγονικάς εκείνας διχονοίας, αίτινες καταστήσασαι αυτήν [την Ελλάδα] έρμαιον της Μακεδονίας και Ρώμης, κατέλυσαν την ανεξαρτησίαν της\"
    [Αλ. Σούτσος, \"Ελληνική Πλάστιγξ\", 1836, σ. 18]

    Κωνσταντίνος Σχινάς, πρύτανης του Πανεπιστημίου του Όθωνος (1837):
    \"Η Ελλάς (...) υποκύψασα έπειτα, με οικτράν μόνην αυτονομίας σκιάν, εις των Μακεδόνων την κυριαρχίαν...\"
    [λόγος εκφωνηθείς κατά τα εγκαίνια του Πανεπιστημίου στις 3/5/1837 - βλ. Κ. Δημαρά, \"Εν Αθήναις τη 3 Μαΐου 1837\", 1987, σ. 31κε. & 136κε.]

    Γεώργιος Κοζάκης-Τυπάλδος (1839):
    \"Η δε Ελλάς στερηθείσα άπαξ της ελευθερίας της, έγινε πρώτον μεν επαρχία Μακεδονική, ύστερον δε Ρωμαϊκή, Γραικορωμαϊκή...\"
    [Γ. Κοζάκης-Τυπάλδος, \"Φιλοσοφικόν δοκίμιον περί της προόδου και της πτώσεως της παλαιάς Ελλάδος\", 1839, σ. 495-496]

    Ιάκωβος Ρίζος Νερουλός, πρόεδρος της Αρχαιολογικής Εταιρείας (1841):
    \"Ο Φίλιππος έπραξεν άλλον της νίκης εκείνης [της Χαιρωνείας] ολεθριότερον, εγέννησε τον Αλέξανδρον\"
    [Σύνοψις των Πρακτικών της Αρχαιολογικής Εταιρείας των Αθηνών, 1846, σ. 102]

    Νικόλαος Σαρίπολος (1848):
    \"(...) πέπλος μέλας δουλείας επισκιάζει την Ελλάδα, εποχή μακράς καταστροφής, εποχή άγονος. Τους Μακεδόνας διαδέχονται οι Ρωμαίοι, τους Ρωμαίους οι βάρβαροι του Βορρά, τούτους δε οι αιμοχαρείς της Κασπίας περίοικοι.\"
    [Νικ. Σαρίπολος, \"Λόγος εκφωνηθείς την 21 Οκτωβρίου 1848 κατά την έναρξιν της διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών πολιτευμάτων\", 1848, σ 24]

    Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος (1849):
    \"Η Μακεδονική εποχή δύναται ευλόγως να διακριθή από της Ελληνικής, διότι το Μακεδονικόν έθνος εξεπλήρωσεν, εν τη Γενική Ιστορία, εντολήν άλλην παρά το Ελληνικόν\".
    Παρακάτω, αναφερόμενος στη μάχη της Χαιρώνειας, γράφει ότι συγκρούσθηκαν οι Έλληνες με τους Μακεδόνες.
    [ Κων. Παπαρρηγόπουλος, \"Εγχειρίδιον της Γενικής Ιστορίας\", 1849, σ. 191-193 & 235-236]

  • Ανώνυμος 44525

    7 Ιαν 2018

    Οι σημερινοί \\\"έλληνες\\\" ποικίλουν στσ εξωτερικά χαρακτηριστικά στους:

    Απο πολύ λευκοί μέχρι πολύ μελαχρινοί.

    Διαφορετικό χρώμμα μαλλιων (ξανθοί, μαυρομάλληδες, κοκκινομάληδες, καστανοί), διαφορετικός τύπος μαλλιών, απο πολύ σγουρά μέχρι ίσια.

    Διαφορετκό σχημα προσώπου, απο στρογγυλωπό μέχρι ωοειδές.

    Διαφορετικό σχήμα μύτης, απο μικρές γαλλικιές μυτούλες μέχρι γαψές Αρμένικες.


    ΟΛΕΣ ΟΙ \\\"ΕΠΙΣΤΗΜΝΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ\\\" ΠΟΥ ΓΊΝΑΝΕ, ΕΙΧΑΝΕ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΜΕΣΑ \\\"ΕΛΛΗΝΕΣ\\\" ΙΕΡΟΕΞΕΤΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΤΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ \\\"ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΛΗΣ\\\" ΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΕΣ ΑΚΥΡΕΣ.

    Πως θα σας φενότανε εσας τους υπερήφανους εθνικισταράδες αν γινόντουσαν αξιόπιστες έρευνες περί των σημερινών ελλήνων και φυσικά έβγαινε το αποτέλεσμα δυσάρεστο για φασίστες/εθνικιστές; Εκεί θα το βαπτίζατε \\\"έρευνα ανθελλήνων, εβραιμασωνων\\\" κτλ.

  • Ανώνυμος 44524

    7 Ιαν 2018

    44523 είσαι ωραίος, μας είπες κάτι νέο, κανένα έθνος απ\' όσα δημιουργήθηκαν το 18 & 19 αιώνα δεν δημιουργήθηκε χωρίς να στηριχθεί σε κάποιο παραμύθι ή μόνο σε παραμύθια ( Ελληνικό, Γερμανικό, Γαλλικό, ιταλικό, Αγγλικό, Αμερικάνικο κ.τ.λ ). «Τα έθνη υπήρξαν η χειρότερη επινόηση της ανθρώπινης ιστορίας» καθηγητής Φιλοσοφίας και συγγραφέας, Τόνι Νέγκρι.
    http://www.efsyn.gr/arthro/ta-ethni-ypirxan-i-heiroteri-epinoisi-tis-anthropinis-istorias-0

  • Ανώνυμος 44523

    7 Ιαν 2018

    \'Οποιος κοιτάει τη γεωγραφική ζώνη και παραβλέπει την κλέψιμο της πολιτιστικής μας ταυτότητας είναι μπούφος. Πρώτα δημιουργήθηκε το Κράτος των Σκοπίων και μετά το ¨Εθνος, έχουν υπαρξιακό πρόβλημα !
    Κατσανούλης Κώστας

  • Ανώνυμος 44520

    7 Ιαν 2018

    Ο Μέγας Αλέξανδρος μιλούσε μακεδονικά.

  • Ανώνυμος 44519

    7 Ιαν 2018

    η χώρα λέγεται μακεδονία. αναφέρεται με αυτό το όνομα από όλα τα ειδησιογραφικά μέσα του κόσμου και θα αναφέρεται έτσι για πάντα όπως κι αν διαμορφωθεί το όνομα. μόνο ένας αποβλακωμένος μανάβης από τη θήβα (ο κλασικός ελληνάρας) δεν μπορεί να το δει. το παιχνίδι έχει χαθεί από την πρώτη κιόλας μέρα αλλά η μαλακία στραβώνει

  • Ανώνυμος 44518

    7 Ιαν 2018

    Κε. Σχολιαστή Α΄.

    Ο Αλέξανδρος ο γνωστός και ως Μέγας (σ. \"Μέγας\" ονομάζεται όποιος αφήσει πιο πολλούς νεκρούς πίσω του) μιλούσε ότι του έμαθαν για να επικοινωνεί με την μαμά, τον μπαμπά, τους αυλικούς και τους φίλους του. Τα σλάβικα, τα αλβανικά (όπως τα γαλλικά, τα γερμανικά και άλλες γλώσσες) δεν υπήρχαν τότε όπως δεν υπάρχει σήμερα η διάλεκτος του Αλεξάνδρου. Τι ακριβώς συγκρίνετε; Διαβάστε ένα οποιοδήποτε αρχαίο ελληνικό κείμενο με τα σημερινά ελληνικά, χωρίς να έχετε τελειώσει Πανεπιστήμιο και μάλιστα την Φιλολογική Σχολή, και αν καταλάβετε παραπάνω από 5 λέξεις σε 5 προτάσεις, η μύτη μου είναι στην διάθεσή σας για να την τρυπήσετε.

    Το σχόλιό σας είναι μία σαλάτα \"επιχειρημάτων\" και δεν έχει καμία σχέση με την πολιτική του σήμερα. Διότι όλα πολιτική είναι, φίλτατε. Και τότε και τώρα. Μόνο που τώρα οι πολιτικοί έχουν βολέψει τα πωπουδάκια τους καθώς και τα δικά μας σε ένα \"ένδοξο\" παρελθόν και καμαρώνουμε μέχρι να πεθάνουμε σε ένα άδοξο παρόν και κατά τα φαινόμενα ομοίως άδοξο μέλλον μια και δεν έχουμε προσωπικές φιλοδοξίες. Κάτι που οι παλαιότεροι λαοί δεν έκαναν. Έδιναν τις μάχες τους για να κυριαρχήσουν φορολογικώς σε άλλους λαούς χωρίς ψευτοσυναισθηματισμούς.

    Money talked then, money talks today.

    Γερακίνα.

  • Ανώνυμος 44515

    7 Ιαν 2018

    Κύριε αρθρογράφε.

    Ο Μέγας Αλέξανδρος σε τι γλώσσα μιλούσε και με πιά σύγχρονη γλώσσα συγγενεύει και είναι άμεση μετεξέλιξη της η γλώσσα εκείνη ;

    Α) Τα σλαβικά ;

    Β) Τα Αλβανικά ;

    Γ) Τα σουαχίλι ;

    ή

    Δ) Τα Ελληνικά ;

    Απαντήστε σωστά και κατανοήστε τις αιτίες που η ονομασία της Fyrom παίζει εναν \"τόσο δα\" σημαντικό ρόλο .

    ΕΑΝ η Fyrom απαρνηθεί κάθε ψευτο ιστορική της \"συνδεση\" με τον Μέγα Αλέξανδρο και αποδεκτεί Α) Ότι είναι ένα πολυφυλετικό μόρφωμα , με έντονο το Αλβανικό και σλαβικό στοιχείο. Β) Ότι η ιστορία της ξεκινάει τα τελευταία 60-70 χρόνια (και λιγότερο) και πορευτεί ως νεοσύστατο κρατίδιο με νεοσύστατη εθνική ιδέα, τότε δεν θα υπάρξει ουδέποτε ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα να αποδεκτεί το κράτος των Αθηνών και ο οποιοσδήποτε την fyrom ως Nova Macedonia η αλλιώς Άνω Μακεδονία (γεωγραφικό προσδιορισμό).

    Αν αυτό ΔΕΝ το αντιλαμβάνεστε...τότε ...