ΥΔΡΟΚΕΦΑΛΟΣ
ΚΑΙ ΠΟΛΥΔΑΠΑΝΟΣ

Ο σημερινός
Στρατός της Ελλάδας



Οι καθημερινές ασχολίες του σημερινού στρατιώτη στην Ελλάδα δεν έχουν να κάνουν με την πραγματική αποστολή του. Πολλά από τα υλικά που του διατίθενται είναι ακατάλληλα προς χρήση, ενώ η υποστήριξη δεν είναι η αναμενόμενη κι αμφισβητείται έντονα, ακόμα κι από τα ίδια τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ο σημερινός Στρατός είναι υδροκέφαλος, δυσκίνητος, με ελλιπή εξοπλισμό, ανεκπαίδευτος και πολυέξοδος. Παραμένει απλωμένος σε πολλές Μονάδες σε όλη τη χώρα, οι οποίες συγκροτήθηκαν με εμφυλιοπολεμικά κριτήρια, για να αντιμετωπίσουν τον «κομμουνιστικό κίνδυνο» και λειτουργούν από την εποχή του Εμφύλιου και του Ψυχρού Πολέμου. Ο Στρατός της Ελλάδας σήμερα, διαθέτει Μονάδες, Στρατόπεδα κι ανώτατους αξιωματικούς όσους περίπου κι ο αμερικάνικος.

Τις τελευταίες δεκαετίες ακούγεται πολύ η λέξη «αναδιοργάνωση», που έχει σκοπό να περιγράψει την προσπάθεια να καταστεί ο Στρατός πιο μικρός, περισσότερο ευέλικτος, με μεγαλύτερη ισχύ πυρός και αποτελεσματικότητα. Το πολιτικο/στρατιωτικό κατεστημένο όμως, αλλά κι οι ίδιοι οι κοινωνικοί φορείς, για τους δικούς του λόγους ο καθένας, επιμένουν στη διατήρηση του παρωχημένου status των Σχηματισμών, ακόμα και σε περιοχές όπου δεν υπάρχει καμία απειλή, όπως π.χ. στην Πελοπόννησο.

Επιμένουν επίσης στη διατήρηση του αναχρονιστικού θεσμού της θητείας, που δεν επιτελεί κανένα ουσιαστικό σκοπό, ειδικά με τη σημερινή της μορφή. Η θητεία δεν έχει μόνο καταργηθεί από την πλειοψηφία των ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά κι από όμορες χώρες, όπως η Αλβανία, η ΠΓΔΜ κι η Βουλγαρία.

Πώς χρησιμοποιεί λοιπόν, η Πολιτεία το στρατιώτη τα τελευταία εβδομήντα τουλάχιστον χρόνια; Ποια η υποστήριξη που του παρέχει; Θέτοντας όλα αυτά τα ερωτήματα, οι απαντήσεις μάς αφήνουν άναυδους. Ο Στρατός χρησιμοποιείται αναλόγως των κοινωνικών αναγκών ως Πυροσβεστική, ως Συνοριοφυλακή, ως Αστυνομία, ως ΕΥΠ, ως Μέσο Μαζικής Μεταφοράς, αποκομιδής απορριμάτων κ.ά..

Η βασική, αποκλειστική καθημερινή ασχολία του σημερινού στρατιώτη είναι να σκουπίζει, να καθαρίζει και να φυλάει σκοπιές σε εκατοντάδες παλιά και άχρηστα στρατόπεδα με απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις κι εξοπλισμό σε πόλεις και χωριά ολόκληρης της επικράτειας.

Ο Στρατός μαζί με τη Δικαιοσύνη αποτελούν ό,τι πιο αρτηριοσκληρωτικό και αντιδραστικό διαθέτει σήμερα η Ρωμιοσύνη μέσα στο γενικό χάλι της κρατικής μηχανής και της κοινωνίας.


Η έμψυχη συγκρότηση του Στρατού

Από το 1828 και μετά, ο Στρατός πέρασε διάφορες φάσεις, κατά τη διάρκεια των οποίων υπήρξαν καλές, αλλά και κακές έως κάκιστες περίοδοι. Μετά το Κίνημα στο Γουδή, ο Στρατός οργανώθηκε από γαλλική αποστολή. Κάλεσε πολλές ηλικίες εφέδρων αλληλοδιαδόχως για εκγύμναση κι έκανε σημαντικές παραγγελίες πολεμικού υλικού. Μέσα σε δύο χρόνια διατέθηκαν σχεδόν πενταπλάσια χρήματα για τον ανεφοδιασμό του απʼ όσα είχαν διατεθεί ολόκληρη την προηγούμενη δεκαετία. Έτσι, εκείνος ο Στρατός κατόρθωσε τις επιτυχίες των Βαλκανικών Πολέμων, του Αʼ Παγκοσμίου Πολέμου και της Μικρασιατικής Εκστρατείας.

Όταν ο Ελ. Βενιζέλος ανέλαβε την εξουσία, οργάνωσε το Στρατό, ο οποίος απέκτησε κάποιες δομές, που μπορεί να μην ήταν δομές ευρωπαϊκού Στρατού, αλλά ήταν δομές τουλάχιστον ενός Στρατού, ο οποίος θα μπορούσε να μεταλλαχθεί σε ευρωπαϊκό με τα δεδομένα της εποχής.

Οι αξιωματικοί μέχρι τότε προέρχονταν κατά βάση από τη μεσαία τάξη, ενώ πολλοί από αυτούς ήταν κι από τα ανώτερα στρώματα της κοινωνίας. Αυτό, μετά τον Βʼ Παγκόσμιο Πόλεμο άλλαξε. Ο σχεδιασμός των αμερικάνων ήταν διαφορετικός ─αντικομμουνιστικός κατά βάση─ οπότε τα στελέχη έπρεπε να έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Έτσι, άρχισαν να γίνονται αξιωματικοί (με προεξάρχοντα το Στρατό Ξηράς) άνθρωποι που προέρχονταν από χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα ─ αγρότες, εργάτες, κτηνοτρόφοι και άνθρωποι που, σε γενικές γραμμές, δεν είχαν στον ήλιο μοίρα. Αυτό, οδήγησε σε συγκεκριμένη δομή και οργάνωση του Στρατού. Από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά, μιλάμε για ένα διαφορετικό, σε μεγάλη κλίμακα, στρατό. Την ίδια τακτική έχουν εφαρμόσει οι αμερικάνοι σε χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά με τη δική μας (π.χ. Αργεντινή, Χιλή).


Ο μετεμφυλιακός Στρατός

Ο μεγαλύτερος όγκος των στελεχών του Στρατού μετά τον Βʼ Παγκόσμιο Πόλεμο λοιπόν, ήταν γόνοι αγροτών, κτηνοτρόφων, εργατών και μικροαστών. Η επάνδρωση βασίστηκε επίσης και στους γόνους/επίγονους υπαξιωματικών, οι οποίοι είχαν ενταχθεί στο Στρατό με διάφορους τρόπους κατά την ιδιόμορφη/προβληματική δεκαετία 1940-49. Πολλοί από αυτούς προέρχονταν από τα ένοπλα τμήματα της Κατοχής, εντάχθηκαν στον Εθνικό Στρατό κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου ως έφεδροι και πολλοί παρέμειναν στο Στράτευμα και μετά το τέλος του πολέμου. Αργότερα, εξελίχθηκαν (με τα γνωστά κριτήρια) σε μόνιμους υπαξιωματικούς κι αξιωματικούς. Αυτοί, που δεν είχαν περάσει από καμία εκπαίδευση σε Στρατιωτική Σχολή, τη δεκαετία του ʽ70 είχαν ήδη φθάσει σε ανώτατες θέσεις κι οι περισσότεροι έστειλαν και τα παιδιά τους στη Σχολή Ευελπίδων. Εκτός από αυτούς, ένα μικρό μέρος των εισερχόμενων στις παραγωγικές σχολές ήταν γόνοι αξιωματικών, επίσης απόφοιτων παραγωγικών σχολών αξιωματικών. Αποτέλεσμα των παραπάνω επιλογών ήταν τα στελέχη του Στρατού μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '80 να προέρχονται από ένα μικρό μόνο κομμάτι του πληθυσμού της χώρας.

Τα παιδιά αυτά, από πριν, αλλά κυρίως όταν αποφοιτούσαν από τις Στρατιωτικές Σχολές είχαν ήδη διαμορφώσει μία συγκεκριμένη πολιτική τοποθέτηση, με ιδιοκτησιακή αντίληψη για το Στράτευμα. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία ήταν δεξιοί και ακροδεξιοί.



 

 
Ακόμα και η γυναίκα που επέλεγε ο στρατιωτικός για σύζυγό του έπρεπε να εγκριθεί από
την Υπηρεσία. Πριν από το γάμο υπέβαλλε αναφορά στη Μονάδα του με πλήρη στοιχεία
της υποψήφιας, για την οποία ζητούσε να του δοθεί άδεια να νυμφευθεί. Η αναφορά
προωθούνταν ιεραρχικά και στη συνέχεια διαβιβαζόταν αρμοδίως στο Αστυνομικό Τμήμα
του τόπου καταγωγής / διαμονής της γυναίκας, όπου ελέγχονταν διάφορα πράγματα,
όπως: Αν ήταν «καλής οικογενείας», αν ήταν «αυστηρών ηθικών αρχών», αν είχε προίκα,
κυρίως όμως αν προερχόταν από οικογένεια «εθνικοφρόνων». Αν δεν συνέτρεχαν όλοι αυτοί
οι λόγοι, δεν δινόταν η άδεια. Στη σπάνια περίπτωση που ο στρατιωτικός παντρευόταν χωρίς
έγκριση της Υπηρεσίας υπήρχαν βαριές ποινές και σοβαρότατες συνέπειες για την καριέρα του.



Η προέλευση των στελεχών, το μορφωτικό επίπεδο και το status τους άλλαξε μετά τα μέσα της δεκαετίας του ʼ80. Μέχρι τότε, οι εξετάσεις για τις Στρατιωτικές Σχολές γίνονταν ξεχωριστά από τις άλλες Σχολές (Νομική, Πολυτεχνείο κ.λπ.). Αφού υπέβαλλαν οι υποψήφιοι τα χαρτιά τους και πριν ακόμα προλάβουν να φθάσουν στη διαδικασία των εξετάσεων, είχε ήδη κινητοποιηθεί ο κρατικός μηχανισμός κι είχαν ξεψαχνισθεί τα πολιτικά φρονήματα των οικογενειών τους. Μόνο παιδιά από εθνικόφρονες οικογένειες έφταναν στις εξετάσεις. Οι υπόλοιποι κόβονταν από ορισμένα τεστ που έδιναν νωρίτερα (ψυχολογικά κ.λπ.), τα οποία χρησίμευαν κυρίως ως πρόσχημα για την απόρριψη των «κομμουνιστών». Σημειώνεται, ότι «κομμουνιστές» δεν θεωρούνταν μόνο οι Αριστεροί, αλλά σωρηδόν όλοι όσοι δεν ανήκαν στη Δεξιά, όπως π.χ. οι της Ένωσης Κέντρου κ.ά.. Όλοι αυτοί «κομμουνιστές» ήταν. Ακόμα και τα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης, ο Κων. Καραμανλής για το στρατιωτικό κατεστημένο θεωρείτο κομμουνιστής, επειδή είχε νομιμοποιήσει το ΚΚΕ.

Η μόνη περίπτωση να μπορούσε ένας νέος να εισέλθει σε παραγωγική σχολή χωρίς η οικογένειά του να έχει δεξιά φρονήματα ήταν να εγγυηθεί προσωπικά κάποιος παράγοντας του Συστήματος για το συγκεκριμένο υποψήφιο. Άλλη περίπτωση δεν υπήρχε.

Στα μέσα της δεκαετίας του ʼ80 όμως, άλλαξε ο τρόπος εισαγωγής στις Στρατιωτικές Σχολές. Άρχισε να γίνεται μέσω των πανελλαδικών κι όχι με ιδιαίτερες-χωριστές εξετάσεις, όπως γινόταν μέχρι τότε. Παράλληλα, καταργήθηκε με νόμο η διάκριση των πολιτών βάσει των πολιτικών τους φρονημάτων. Έτσι, εισήλθαν στο Στρατό αξιόλογοι νέοι, οι οποίοι εξ αιτίας των εμφυλιοπολεμικών αγκυλώσεων ούτε που θα διανοούνταν να σκεφτούν κάτι τέτοιο παλιότερα. Από τότε, το επίπεδο των σπουδαστών βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς.


 
 






Όπου υπάρχουν Μονάδες υπάρχουν
και οι αντίστοιχες Στρατιωτικές Λέσχες.
Τα στελέχη συμμετέχουν τακτικά
σε εκδηλώσεις που οργανώνονται εκεί.
Παλιότερα, ειδικά στις μικρότερες πόλεις,
τα στελέχη ήταν υποχρεωμένα να πηγαίνουν
στις Λέσχες έστω και για τον καφέ
ή το ποτό τους ακόμα και κατά τη βραδινή
τους βόλτα, ώστε να μην συγχρωτίζονται
με τους ντόπιους. Έπρεπε να τους
διαφυλάξουν τα μυαλά από κομμουνιστικές
ιδέες, που μπορεί να άκουγαν
σε κάποιο τοπικό καφενείο.
 
 

Κολαούζοι του Συστήματος

Οι παραπάνω περιγραφόμενες νοοτροπίες και πρακτικές είχαν οδηγήσει σε ένα Στρατό αυταρχικό. Φτάσαμε κάποια στιγμή να λέμε ότι στο Στρατό της χώρας μας οι στρατηγοί σκέφτονται σαν τους λοχίες και οι λοχίες σαν τους στρατηγούς, γιατί προκειμένου να μπορέσουν να έχουν τα στελέχη εξέλιξη, έπρεπε να γίνουν κολαούζοι του Συστήματος και να λειτουργούν βάση κανόνων που το ίδιο το Σύστημα έθετε.

Έπρεπε να δεθούν σε κάποιο άρμα. Είτε σε κάποιο εθνικόφρον κατά βάση πολιτικό κόμμα, είτε στις οργανώσεις των απόστρατων, οι οποίες είχαν μεγάλη δύναμη να προωθούν καταστάσεις, είτε σε άλλους δίαυλους που είχαν σχέση με την Εκκλησία, με παραθρησκευτικές οργανώσεις, με τη Μασονία κι ο,τιδήποτε πικραμένο έχει αυτός ο τόπος.



 
Μεγάλο παράπτωμα στις Στρατιωτικές Σχολές θεωρείτο η ακρόαση ραδιοφώνου, η ανάγνωση εφημερίδων και αλλότριων αναγνωσμάτων και βιβλίων. Οι μαθητές δεν έπρεπε να ακούνε και να διαβάζουν διαφορετικά πράγματα από αυτά που διδάσκονταν μέσα.
Η ανάγνωση εφημερίδων μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ʼ80 απαγορευόταν ακόμα και στις Μονάδες.
Κι εκτός στρατοπέδου όμως, τα στελέχη έπρεπε να κρύβουν την εφημερίδα που διάβαζαν, αν δεν ήταν πατριωτικής / δεξιάς ιδεολογίας (η «Απογευματινή» για παράδειγμα ήταν καλή, όχι όμως «Τα Νέα»), αλλιώς έπεφταν σε δυσμένεια με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην καριέρα τους.
Τα πράγματα άλλαξαν αφʼ ότου σταθεροποιήθηκε αργότερα το ΠΑΣΟΚ στη εξουσία, οπότε φτάσαμε στη σχιζοφρενή κατάσταση κάποιοι να επιδεικνύουν την ανάγνωση εφημερίδων προσκείμενων στο κυβερνόν κόμμα, ώστε να καταγραφούν στη συλλογική συνείδηση ως φίλα προσκείμενοι στην τότε κυβέρνηση.
 


Διασπορά Μονάδων
εξαιτίας του «κομμουνιστικού κινδύνου»


Ο Στρατός λοιπόν, έχοντας οργανωθεί μετά τον Εμφύλιο με αυτές τις δομές και με την αρχή ότι στήθηκε για λόγους εσωτερικής ασφαλείας, ακολούθησε μία αρχή. Όπως λέγανε την εποχή της Χούντας, κάθε πόλη και στάδιο, κάθε χωριό και γυμναστήριο, φτάσαμε στο σημείο να έχουμε σε κάθε κωμόπολη κάποια μικρή στρατιωτική μονάδα και σε κάθε πόλη μεγαλύτερες μονάδες. Έτσι, ο Στρατός διασπάρθηκε σε όλη την επικράτεια. Από την Καλαμάτα στον Έβρο μέχρι και το Καστελλόριζο. Για λόγους που είχαν σχέση με έναν αδιόρατο κομμουνιστικό φόβο έπρεπε να ελέγχονται τα αστικά κέντρα και όχι μόνο, αλλά και να τονώνεται παράλληλα ─με την παρουσία του Στρατού σε παρελάσεις κ.λπ.─ το εθνικο/πατριωτικό συναίσθημα.

Όλα αυτά είχαν ένα αλληλοδέσιμο. Δεν είναι τυχαίο, που μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ʼ80, στις μεγάλες Μονάδες οποιουδήποτε μέρους της χώρας υπήρχαν πληροφοριοδότες πολίτες. Ταξιτζήδες, εφημεριδοπώλες, λαχειοπώλες, άνθρωποι της πιάτσας, από τους οποίους περνούσε πολύς κόσμος κι είχαν τα στοιχεία αναφορικά με το ρόλο που έπαιζε ο καθένας. Στις Μονάδες επιπέδου Συντάγματος υπήρχε το περιβόητο βιβλίο ΕΞΔΑΣ (Εξωτερικό Δίκτυο Ασφαλείας Στρατοπέδου) και ΕΣΔΑΣ (Εσωτερικό), που εκτός από τους πολίτες περιείχε και τους εσωτερικούς πληροφοριοδότες του Στρατού. Επρόκειτο για στρατιώτες, που έδιναν εντός του στρατεύματος πληροφορίες για τους συναδέλφους τους. Παρόμοιο δίκτυο είχε στηθεί κι εκτός Στρατού από την Αστυνομία. Οι  στρατιώτες διακρίνονταν σε εθνικόφρονες, κομμουνιστές ή άγνωστης ιδεολογίας. Αυτή η διάκριση έπαιζε σημαντικό ρόλο στην ειδικότητα που θα έπαιρναν, στις Μονάδες που θα τοποθετούνταν και στη συμπεριφορά των ανωτέρων απέναντί τους (ποινές, άδειες κ.λπ.).


 
 Κατά τα πρώτα χρόνια του ΠΑΣΟΚ,
όταν η τότε κυβέρνηση προχωρούσε
στην κίνηση της λεγόμενης αναγνώ-
ρισης της Εθνικής Αντίστασης,
στο Στρατό επικρατούσαν ακόμα και
για πολλά χρόνια μετά, οι ίδιες
εμφυλιοπολεμικές νοοτροπίες.
Ο διευθυντής του 2ου Γραφείου
κάποιας Μονάδας μιας επαρχιακής
πόλης για παράδειγμα, είχε αναθέσει
σε αξιωματικούς να παρακολουθούν
κρυφά έξω από τον τοπικό κινηματο-
γράφο με βάρδιες και να αναφέρουν
ποιοι στρατιώτες κατά την έξοδό τους
πήγαιναν να δουν την ταινία
«Ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο».
Η ταινία, που περιστρέφεται γύρω
από τη δράση και την εκτέλεση
του Νίκου Μπελογιάννη,
πρωτοβγήκε στις αίθουσες το 1980.
 


Ένας στρατός λοιπόν δομημένος κατ΄ αυτόν τον τρόπο ούτε μετά την Χούντα, ούτε μετά την ανάληψη της εξουσίας από το ΠΑΣΟΚ, κατάφερε να μεταλλαχθεί σε στρατό Εθνικής Άμυνας. Εξακολουθούσε και εξακολουθεί σε μεγάλο βαθμό ακόμη να είναι στρατός εσωτερικής ασφάλειας. Γιατί, αν ήταν στρατός Εθνικής Άμυνας δεν θα έπρεπε, από την Λαμία και νοτιότερα να υπάρχει το ο,τιδήποτε θα είχε σχέση με Στρατό. Ακόμα και η θέση των Γενικών Επιτελείων θα έπρεπε πιθανώς να επανεξετασθεί.



 

 
«Tο στρατιωτικό κατεστημένο βρυχάται! Aντιδρά σε κάθε προσπάθεια εξορθολογισμού των
αμυντικών δαπανών, περιστολής των λειτουργικών εξόδων και της σπατάλης σε όλους τους
τομείς των Eνόπλων Δυνάμεων. Eίναι μύθος ότι η Eλλάδα είναι η χώρα-μέλος του NATO και
της E.E. με τις μεγαλύτερες αμυντικές δαπάνες εξαιτίας της απειλής που αντιμετωπίζει
εξ Aνατολών.
O πραγματικός λόγος είναι ότι ο ελληνικός Στρατός σε σχέση με τους
υπόλοιπους συμμαχικούς
Στρατούς είναι υδροκέφαλος, πολυέξοδος και συνάμα αναχρο-
νιστικός. Όταν κατά μέσον όρο
σε όλους τους Στρατούς της Δύσης οι λειτουργικές δαπάνες
αναλογούν στο 50% με 55% του
συνόλου των αμυντικών δαπανών, μόνο στην Eλλάδα
οι λειτουργικές δαπάνες αγγίζουν το 75% 
του συνόλου των αμυντικών δαπανών! Oι υπερβο-
λές και η σπατάλη σε όλο της το μεγαλείο…
Aπό την περίοδο του Εμφυλίου ο ελληνικός
Στρατός παραμένει μια "βιομηχανία" παραγωγής
στρατηγών. O ελληνικός Στρατός
με 90.000 προσωπικό διαθέτει 74 ταξίαρχους σε Διοικήσεις,
ενώ ο αμερικανικός Στρατός
με 600.000 προσωπικό διαθέτει 77 ταξιάρχους σε αντίστοιχες
Διοικήσεις» (imerisia.gr).
 


Αναδιοργάνωση

Κάποια στιγμή, γύρω στα μέσα της δεκαετίας του ΄80, η στρατιωτική και πολιτική ηγεσία αντιλήφθηκαν ότι όλο αυτό ήταν λάθος. Έτσι, επιχείρησαν πολλές φορές ─ειδικά μετά την πτώση του Ανατολικού Μπλοκ, οπότε δεν υπήρχε η πρόφαση του από βορρά κινδύνου─ να αναδιοργανώσουν το Στρατό. Καλώς ή κακώς, μέχρι το 1974 η απειλή θεωρείτο ότι προερχόταν από το βορρά.
 
Η αναδιοργάνωση αυτή όμως, δεν είχε ποτέ τις σωστές βάσεις. Βάζουν ως αρχή τον αριθμό των ανωτάτων αξιωματικών, οι οποίοι στον ελληνικό Στρατό είναι περίπου όσοι και στον αμερικάνικο. Ακόμα και με αυτόν, τον τόσο απλωμένο Στρατό, ο αριθμός των ανώτατων σήμερα πρέπει να είναι το μέγιστο το 30% των υπαρχόντων με αντίστοιχη μείωση στους μικρότερους βαθμούς (ανώτερους και κατώτερους).
 

 


Αγγαρειομάχοι αποκαλούνται
αυτοσαρκαστικά οι σημερινοί στρατιώτες.
 

Η όποια αναδιοργάνωση πρέπει να γίνει με μελέτη σε βάθος. Στην Ελλάδα έχουμε πολλές μεγάλες Μονάδες, αλλά «κούφιες», με στελέχωση σε πολλές περιπτώσεις μόλις το 10% της προβλεπόμενης. Ειδικά σε Μονάδες Υποστήριξης (π.χ. Τεχνικό Σώμα) η στελέχωση με στρατιώτες είναι τραγική. Υπάρχουν Μονάδες με 3-4 στρατιώτες προσωπικό, οι οποίοι όλη την ημέρα ασχολούνται μόνο με αγγαρείες και σκοπιές.

Όλα αυτά λοιπόν ξεκινούν από λάθος βάση. Εφ΄ όσον όλοι έχουμε καταλάβει ότι δεν γίνεται να έχουμε τέτοιο υδροκέφαλο Στρατό, θα πρέπει κατ΄ αρχήν να αποφασίσουμε τι θέλουμε. Πώς πρέπει να είναι οι μεγάλοι Σχηματισμοί, πώς πρέπει  να επανδρώνονται, πόσο ταχυκίνητες πρέπει να είναι οι Μονάδες.
 

«Μονάδες-σφραγίδες»

Σήμερα υπάρχουν καταγεγραμμένες αρκετές χιλιάδες Μονάδες–σφραγίδες μόνο του Στρατού Ξηράς. Τι είναι μια Μονάδα–σφραγίδα; Μια Μονάδα, που πιθανώς έχει ένα διοικητή ─μόνιμο ή δόκιμο─ κι έναν ή περισσότερους στρατιώτες. Μπορεί να μιλάμε για μία Λέσχη Αξιωματικών με δύο στρατιώτες κι έναν πολίτη μάγειρα. Παράδειγμα, η Μονάδα Φαρσάλων, που είχε ένα-δύο μόνιμους αξιωματικούς, πέντε-έξι δόκιμους κι ορισμένους στρατιώτες όλους-όλους και διέθετε και Λέσχη Φαρσάλων η οποία, ευτυχώς, έκλεισε πρόσφατα.

Πριν από μια εικοσαετία, οι Μονάδες-σφραγίδες στο Στρατό Ξηράς ήταν μερικές χιλιάδες. Σήμερα, μπορεί να έχουν μειωθεί μεν σε ένα ποσοστό περίπου του 50%-60%, αλλά εξακολουθούν να είναι υπερβολικά πολλές και με τραγική επάνδρωση, η οποία στην καλύτερη περίπτωση φτάνει μόλις το 20 έως 50% της προβλεπόμενης κι αυτό μόνο για τις μάχιμες Μονάδες πρώτης γραμμής.

Πίσω από αυτά όμως, υπάρχει και κάτι άλλο. Τα πολλές εκατοντάδες υπάρχοντα διασκορπισμένα σήμερα στρατόπεδα. Τα στρατόπεδα αυτά δεν θα έπρεπε να είναι περισσότερα από εκατό, που κι αυτά είναι πολλά, αλλά δικαιολογούνται ίσως λόγω της ιδιαιτερότητας του εδαφικού χώρου, ηπειρωτικού και νησιωτικού της χώρας μας.

Όλα αυτά, έπρεπε να αντιμετωπιστούν με τη δέουσα σοβαρότητα. Δεν αντιμετωπίστηκαν ποτέ. Έτσι είχαμε πολλά τραγελαφικά φαινόμενα ολόκληρες δεκαετίες.


 


«Κάθε χωριό και φυλάκιο, κάθε πόλη και στρατόπεδο.
Διατηρούνται ολόκληρες Μονάδες που αποσκοπούσαν στην... καταδίωξη του ΕΛΑΣ
(Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού). Ο αριθμός των Μονάδων που έχει μόνο
ο Στρατός στις περιφέρειες εκτός της Θράκης και των νησιών του Αιγαίου προκαλεί ίλιγγο και
αναμένεται να τεθεί στο μικροσκόπιο των ελεγκτών της Τρόικας.
Στο ερώτημα πόσες είναι συνολικά οι Μονάδες, η απάντηση προκαλεί σοκ. Οκτακόσια πενήντα
στρατόπεδα υπάρχουν μόνο στον ηπειρωτικό χώρο απορροφώντας δημόσιο χρήμα, που
πιθανότατα θα μπορούσε να αξιοποιηθεί με πολύ καλύτερο τρόπο.
Συγκριτικά αναφέρεται ότι σε όλη την επικράτεια των ΗΠΑ λειτουργούν σήμερα λιγότερες
από 400 Μονάδες, στις οποίες είναι αναπτυγμένος ο αμερικάνικος στρατός!
Υπάρχει σοβαρός λόγος για να διατηρείται μία ολόκληρη στρατιά στη Λάρισα; Είναι αναγκαία
η παραμονή μιας Ταξιαρχίας στην Κρήτη και Κέντρο Εκπάιδευσης στην Τρίπολη;
Ποια η ανάγκη ύπαρξης Μονάδας βαρέος Πυροβολικού στα Γιάννενα και τεσσάρων Μονάδων
Μηχανικού γύρω από την Κοζάνη;» (Μάκης Πολλάτος, protothema.gr).

 


Γιατί
δεν προχώρησε ποτέ
η αναδιοργάνωση


Για ποιους λόγους δεν έγινε αυτή η αναδιοργάνωση; Υπάρχουν στρατιωτικοί, αλλά και πολιτικοί και κοινωνικοί λόγοι.


1. Στρατιωτικοί λόγοι

Ο κύριος στρατιωτικός λόγος σήμερα είναι ότι πολλά στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν αλλεργία στη μείωση των υψηλόβαθμων οργανικών θέσεων. Γνωρίζουν ότι αν ο Στρατός δομηθεί όπως πρέπει, τα δύο τρίτα των οργανικών θέσεων θα πρέπει να καταργηθούν.


 


Η πολιτικοστρατιωτική ηγεσία της χώρας εξακολουθεί να λειτουργεί εντελώς ανεύθυνα στο
θέμα του αριθμού των σπουδαστών στις παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων,
οι οποίες εξακολουθούν να δέχονται υπερβολικά μεγάλο αριθμό εισακτέων κάθε έτος.
Αν η αναδιοργάνωση προχωρήσει, είναι πολύ πιθανόν να κληθούν να αντιμετωπίσουν
πρωτόγνωρες καταστάσεις στο Στρατό. Ίσως χρειαστεί να απολύσουν πολύ κόσμο.
Τέτοια φαινόμενα είδαμε να συμβαίνουν στις αρχές της δεκαετίας του ʼ90 στις χώρες
του πρώην Ανατολικού Μπλοκ και ιδιαίτερα στη Σοβιετική Ένωση και Ανατολική Γερμανία.
Ενδέχεται, οι σπουδαστές και οι κατώτεροι αξιωματικοί που υπηρετούν στο Στρατό σήμερα,
πολύ σύντομα ίσως να αντιμετωπίσουν το φάσμα της ανεργίας, χωρίς επιπλέον
να έχουν άλλες γνώσεις, χωρίς κανένα άλλο εφόδιο, ώστε να απορροφηθούν
έξω από το Στράτευμα στην αγορά εργασίας.




2. Πολιτικοί λόγοι

Το πολιτικό σκέλος είναι διαφορετικό. Όσο περνούσε ο καιρός τόσο στένευαν τα περιθώρια των πολιτικών για ρουσφέτια. Ένα από αυτά ήταν και η θητεία. Ο χειρισμός των μόνιμων στελεχών και των κληρωτών (οπλιτών θητείας). Τα ρουσφέτια που γίνονταν ήταν άπειρα και δεν είχαν καμία σχέση με ορθολογισμό και οργάνωση.

Σε προεκλογικές περιόδους, οι Μονάδες Αθηνών, Θεσσαλονίκης και των μεγάλων αστικών κέντρων (π.χ. Τάγμα ΓΕΣ, Τάγμα ΓΕΕΘΑ) είχαν φτάσει σε σημείο να διαθέτουν τριπλάσιο και πλέον αριθμό οπλιτών απʼ αυτούς που χρειάζονταν. Δεν υπήρχε καν χώρος να κοιμηθούν.

Σε όλο αυτό το πλάνο στήθηκαν και τα μόρια περί μεταθέσεων των φαντάρων. Ήταν όμως όλα τόσο επιδέξια φτιαγμένα, ώστε να υπάρχουν πολλά παραθυράκια. Μεταθέσεις έβγαιναν με μπιλιετάκια από το γραφείο του υπουργού, αλλά κι από γραφεία άλλων. Με την πρόφαση των «κοινωνικών προβλημάτων» μπορούσαν να μεταθέσουν όποιον οπλίτη ήθελαν, όπου ήθελε, εντελώς αυθαίρετα, με την λογική ότι τα στοιχεία είναι απόρρητα και είναι στο γραφείο του υπουργού.

 
3. Αντιδράσεις
από τις τοπικές κοινωνίες


Ένα άλλο σκέλος είναι οι τοπικές κοινωνίες. Έχουν οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα που βασίζονται στην ύπαρξη του Στρατού στις περιοχές τους. Γύρω από τα στρατόπεδα φυτρώνουν σα μανιτάρια επιχειρήσεις, όπως εστιατόρια, μπαρ και πολλά άλλα. Ο Στρατός τονώνει τις τοπικές οικονομίες. Ζει πολύς κόσμος απʼ αυτόν. Οι ένστολοι, ακόμα κι έτσι κι αν το δει κάποιος, συνέβαλλαν και στην αποκατάσταση των ελεύθερων κοριτσιών των περιοχών. Πάντα ήταν οι πιο περιζήτητοι γαμπροί.


 
Αρκετά από τα στρατόπεδα που συγκροτήθηκαν
για να εκπληρώσουν εμφυλιοπολεμικές ανάγκες
φέρουν ακόμα και σήμερα ονομασίες
προς τιμή ταγματασφαλιτών.
 
Οι τοπικές κοινωνίες ασκούν μεγάλη πίεση στους πολιτικούς ώστε να μην κλείσουν τα στρατόπεδα των περιοχών τους. Οι πολιτικοί μεταφέρουν το μήνυμα ότι υπάρχει λαϊκή πίεση και μέσα σε αυτό έχουν μπει και στρατιωτικοί. Κάποιος υπουργός επιχείρησε να κάνει κάποια αναδιοργάνωση κλείνοντας το Κέντρο Εκπαίδευσης στην περιφέρεια που εκλεγόταν και δεν επανεκλέχθηκε ποτέ! Εδώ φαίνεται ξεκάθαρα και η ευθύνη των πολιτών.  





Το πολιτικό προφίλ
των Υπουργών Άμυνας


Το Υπουργείο Άμυνας θεωρείται το καλύτερο ίσως υπουργείο για κάθε πολιτικό καριέρας. Δεν υπάρχει οργανωμένη αντίδραση, δεν γίνονται απεργίες. Από την Μεταπολίτευση κι ύστερα μόνον ένας υπουργός βγήκε «λαβωμένος» από το Υπουργείο Άμυνας, ο Γερ. Αρσένης, που είχε την ατυχία να συμβεί επί υπουργίας του το επεισόδιο στα Ίμια.

Με τον Πόλεμο του Κόλπου στις αρχές της δεκαετίας του ʼ90 για παράδειγμα, ο τότε υπουργός (Ιωαν. Βαρβιτσιώτης) είχε βγει στις τηλεοράσεις και καθησύχασε το λαό διαβεβαιώνοντάς τον ότι ο Στρατός είχε λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα. Ποια ήταν αυτά; Ο υπουργός είχε διατάξει γενική επιφυλακή. Τι σημαίνει αυτό; Όλοι έπρεπε να παραμένουν συνεχώς μέσα στις Μονάδες. Και τι να κάνουν εκεί; Καμία Μονάδα δεν έχει τις υποδομές να φιλοξενήσει όλο το προσωπικό (στελέχη και στρατιώτες) για μέρες. Δεν υπάρχουν επαρκείς θάλαμοι, κρεβάτια, μαγειρεία, λουτρά κ.λπ., ειδικά στα Επιτελεία. Και τι σχέση είχε η επιφυλακή στην Καλαμάτα π.χ. με το Κουβέιτ;


 

 
Ένας ακόμα «επιτυχημένος» πρώην υπουργός Άμυνας.
Ο επικαλούμενος «Καγκελάριος», επί τω έργω.


Χαρακτηριστικά, του πώς αντιμετωπίζουν οι εταίροι μας παρόμοιες καταστάσεις, το μετέφερε κάποιος αξιωματικός, που τότε βρέθηκε σε υπηρεσιακό ταξίδι στην Αγγλία, στην αεροπορική βάση απʼ όπου έφευγαν τα αεροπλάνα, για να βομβαρδίσουν στον Κόλπο. Εκεί λοιπόν, οι εγγλέζοι αξιωματικοί δεν ήταν σε επιφυλακή. Όταν έμαθαν ότι οι συνάδελφοί τους στην Ελλάδα ήταν, γελούσαν. «Τι κάνετε εκεί;», έλεγαν. «Τι φυλάτε;».
 
Ασφαλώς, δεν φυλούσαν Θερμοπύλες. Το πολιτικό προφίλ του υπουργού φυλούσαν.


Καθορισμός απειλής


Το σκεπτικό παλιότερα ήταν να υπάρχουν τέσσερα Σώματα Στρατού, το καθένα για την υπεράσπιση από τις τέσσερις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Γιουγκοσλαβία, Βουλγαρία, Τουρκία). Γύρω στο ʼ85 ─στα χαρτιά μόνο─ είπαν: «Από βορρά κίνδυνος δεν υπάρχει». Τα αμυντικά σχέδια όμως δεν έχουν καταργηθεί, είναι «εν υπνώσει».

Η όποια πιθανή απειλή θα πρέπει να επανορισθεί από την πολιτική ηγεσία σε συνδυασμό με τη στρατιωτική και ανάλογα να οργανωθεί ο Στρατός. Αν δεν καθορίσουμε κατ΄ αρχήν ποια θεωρούμε απειλή, δεν μπορεί να γίνει καμμία αναδιοργάνωση στον στρατό. Πρέπει να δημιουργηθεί ένα εθνικό δόγμα. Αν δεν καθορισθεί η εθνική εξωτερική πολιτική πρώτα όμως, δεν μπορεί να καθορισθεί εθνικό δόγμα. Τίποτε από αυτά δεν έχει γίνει.

Οι απειλές δε, έχουν πλέον αλλάξει. Είναι η τρομοκρατία και το μεταναστευτικό. Αυτό βέβαια δεν είναι δουλειά του Στρατού. Όμως εδώ, ό,τι δεν μπορούν να καλύψουν οι υπόλοιπες δομές του κράτους, το επωμίζεται ο στρατός.

Πληρώνει λοιπόν ο φορολογούμενος για εν υπνώσει σχέδια και χρησιμοποιούμε στρατιώτες να κάνουν μία δουλεία, η οποία εξ άλλου δεν είναι δική τους. Αποστολή τους είναι να πολεμήσουν εφ΄ όσον απειληθεί η ακεραιότητα κι η ανεξαρτησία της χώρας. Όχι να φυλάνε τα σύνορα για τους λαθρομετανάστες. Αυτό είναι καθήκον της Συνοριοφυλακής, η οποία συνήθως είναι τμήμα της Αστυνομίας. Ο Στρατός μας βέβαια, δεν έχει δομή Στρατού Εθνικής Άμυνας, μα έχει δομή «Στρατοχωροφυλακής» κι αυτό η αναδιοργάνωση πρέπει να το ξεκαθαρίσει. Να τον μετατρέψει σε Στρατό Εθνικής Άμυνας. Αυτή τη στιγμή, όλη η δομή του Στρατού είναι εκτός αποστολής.

Ο Στρατός έχει πολύ συγκεκριμένες υποχρεώσεις κι όταν του εκχωρούμε αρμοδιότητες και υποχρεώσεις που δεν του ανήκουν είναι φυσικό να μην γίνεται τίποτε σωστά ή να μην γίνεται καθόλου. Το κάνουν μόνο και μόνο για να πούν ότι κάτι έκαναν ή ότι ο κάθε υπουργός «έλαβε τα μέτρα του». Τέλος πάντων, είναι δουλειά κάποιων ειδικών τμημάτων, που θα συγκροτηθούν, οργανωθούν και εκπαιδευτούν γι΄αυτό το σκοπό και δεν θα έχουν καμία σχέση με την Εθνική Άμυνα. Για τις αντίστοιχες δραστηριότητες ο τούρκικος Στρατός έχει αντίστοιχο Τμήμα Στρατοχωροφυλακής, ισοδύναμο Σώματος Στρατού με διοικητή Αντιστράτηγο.


Θητεία

Η πλειοψηφία των ευρωπαϊκών χωρών, η μία μετά την άλλη, έχουν εναποθέσει την άμυνα τους σε επαγγελματίες οπλίτες ή πολίτες που επιθυμούν οι ίδιοι να υπηρετήσουν στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας τους. Μπορεί να πει κάποιος ότι δεν είναι ίδιο κράτος με εμάς η Ολλανδία ή το Βέλγιο. Ναι, αλλά κράτη με παρόμοια χαρακτηριστικά με εμάς είναι η Πολωνία, η Ρουμανία, η Αλβανία ή Βουλγαρία, που έχουν καταργήσει τη θητεία. Το 90% των χωρών γύρω μας δεν έχουν υποχρεωτική θητεία.

Στη δική μας περίπτωση με μεγάλο τμήμα νησιώτικου χώρου και με συγκεκριμένη απειλή εξ Ανατολών και διεκδικήσεις, υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις.

 
Ένας γνωστός μας, στο μοίρασμα των υποχρε-
ώσεων του νοικοκυριού με τη γυναίκα του, έχει
αναλάβει το σφουγγάρισμα, λόγω της εμπειρίας,
που –όπως λέει ο ίδιος– απέκτησε κατά τη
στρατιωτική του θητεία.
Ειδικότης κτηθείσα εν των στρατεύματι...
 
1. Κατάργηση της θητείας και επάνδρωση του Στρατού με επαγγελματίες οπλίτες για διάστημα πέντε έως δέκα ετών, όπως κάνουν όλοι οι σύγχρονοι Στρατοί. Όταν λήξει η σύμβασή τους να έχουν προτεραιότητα για συγκεκριμένες θέσεις του Δημοσίου με ανάλογη μοριοδότητηση (Δήμους, Πυροσβεστική κ.λπ.).

2. Αλλαγή της θητείας και προσαρμογή της σε 12μηνη βάση με ένα 20ήμερο ένταξης των νεοσυλλέκτων σε Κέντρα Εκπαίδευσης και μετά κατευθείαν τοποθέτησή τους στις μάχιμες Μονάδες, όπου θα ολοκληρώνουν τη θητεία τους και θα εξειδικεύονται στα υπάρχοντα οπλικά συστήματα πλήρως σε μία, δύο ή περισσότερες ειδικότητες, ανάλογα με τις ανάγκες. Όταν απολύονται, θα χρησιμοποιούνται για της σωστή επάνδρωση της Εφεδρείας, η οποία θα αποκτήσει άλλη μορφή, ώστε να μειωθεί η οροφή του Στρατού για εξοικονόμηση πόρων.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια, θα πρέπει να σταματήσουν να απασχολούνται μόνιμοι στρατιωτικοί και οπλίτες θητείας σε θέσεις που έχουν σχέση με τις δραστηριότητες των Λεσχών, Πρατηρίων, ΚΑΑΥ κ.λπ. για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση προσωπικού και πόρων. Αυτές οι δραστηριότητες να δίνονται με διαγωνισμούς σε εταιρείες παροχής αντίστοιχων υπηρεσιών χωρίς να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μικρή αναπροσαρμογή των τιμών των παρεχομένων υπηρεσιών και προϊόντων.

Αν εξακολουθήσει να υπάρχει θητεία, με τη νέα της μορφή βέβαια που προτείνουμε, οι στρατιώτες θα πρέπει να πληρώνονται ως εργαζόμενοι με ένα ποσό της τάξεως των 300 ευρώ το μήνα για να μην επιβαρύνονται οι οικογένειές τους.

Επίσης, θα πρέπει να ενταχθεί στη θητεία και το λεγόμενο ασθενές φύλο, το οποίο θέλει μεν ίσα δικαιώματα, αλλά αποποιείται τις ίσες υποχρεώσεις. Αυτό θα βοηθήσει και στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό και βελτίωση της Επιμελητείας.
Σε θέσεις γραφείου δεν θα πρέπει να υπάρχουν στρατιώτες θητείας από Ι1 έως Ι3. Εκεί θα πρέπει να υπηρετούν οι Ι4, οι Ι5, αλλά και οι ΑΜΕΑ. Ειδικά οι ΑΜΕΑ, ενώ έχουν θεσμοθετημένη νομοθετικά πρόσβαση 15% σε θέσεις Δημοσίου, δεν υπηρετούν στο Στρατό. Θα μπορούσαν να εκτελούν υπηρεσίες γραφείου, δηλαδή μια μορφή κοινωνικής θητείας κοντά στον τόπο καταγωγής τους.

 

 

 
Οι αρμοδιότητες ενός στρατευμένου ─αν θέλουμε πράγματι να τον εκπαιδεύσουμε και να
έχουμε σωστή Εφεδρεία─ δεν θα πρέπει να έχουν σχέση με τη σκοπιά και την καθαριότητα.
Αυτά θα πρέπει να γίνονται με άλλους σύγχρονους τρόπους, οι οποίοι υπάρχουν
και τους εφαρμόζουν οι σύγχρονοι Στρατοί.
 


Μικρότερος Στρατός
δεν σημαίνει λιγότερο αποτελεσματικός,
αλλά το αντίθετο


Εδώ πρέπει να γίνει μια επισήμανση: Ο μεγάλος αριθμός των στρατευμένων δεν έχει να κάνει με την εθνική απειλή, όπως θέλουμε να την ονομάζουμε. Η «οροφή» του στρατού και η αποτελεσματικότητά του είναι δύο πράγματα εντελώς ξεχωριστά. Ένας στρατός με μεγάλη οροφή δεν σημαίνει ότι είναι και αποτελεσματικός. Αυτό έχει αποδειχθεί επανειλημμένως.

Η αναδιοργάνωση είναι απαραίτητη και δεν σημαίνει αποδυνάμωση. Ίσα – ίσα σημαίνει ενδυνάμωση. Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν μια Στρατιά, δύο Σώματα Στρατού και η ΑΣΔΕΝ για τα νησιά, με ελλιπή εξ άλλου επάνδρωση και με μεγάλο όγκο κακοσυντηρημένου εξοπλισμού. Σε ένα σύγχρονο στρατό, ανάλογο με τον πληθυσμό, τη δομή και τα νησιά που έχουμε εμείς, κανονικά θα έπρεπε οι μάχιμες Μονάδες να είναι πολύ λιγότερες αυτών που υπάρχουν σήμερα, αλλά με πλήρη επάνδρωση. Και να έχουν οργανωθεί με βάση την αυτοδύναμη μηχανοκίνητη, τεθωρακισμένη και αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία. Να είναι πλήρως εξοπλισμένες όμως και πλήρως επανδρωμένες με καλοσυντηρημένο υλικό.

Ο αριθμός τέτοιων πλήρως επανδρωμένων και ταχυκίνητων Ταξιαρχιών θα πρέπει να είναι 12 με 15 για όλο τον ελλαδικό χώρο συμπεριλαμβανομένων και των νησιών. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρχουν και μερικά τακτικά Συγκροτήματα (επιπέδου Συντάγματος) για μικρότερα νησιά ή συμπλέγματα μικρονήσων.

Έμφαση πρέπει να δοθεί επίσης, στην ύπαρξη συγχρόνων πλήρως εξοπλισμένων Ειδικών Δυνάμεων. Οι λεγόμενες Ειδικές Δυνάμεις στο Στρατό σήμερα δεν είναι τίποτε άλλο, παρά Μονάδες ειδικών επιχειρήσεων, δηλαδή επιχειρήσεις αλεξιπτωτιστών, πεζοναυτών και  καταδρομών. Σε σύγχρονους στρατούς οι Ειδικές Δυνάμεις μπορούν να προβαίνουν και σε άλλες πιο εξειδικευμένες επιχειρήσεις.

Με αυτό τον τρόπο, ο Στρατός θα αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη κινητικότητα, ευελιξία και αποτελεσματικότητα και θα πάψει να είναι στατικός.
 
Τα παιδιά του Συστήματος δεν έχουν υπηρετήσει ποτέ κανονική θητεία. Κανείς γιος ανθρώπου της οικονομικής και πολιτικής ελίτ από το βαθύ πολιτικό σύστημα, είτε ανθρώπου που βρέθηκε σε κάποιες θέσεις δεν έχει υπηρετήσει σε στρατιωτική Μονάδα πέρα από το σπίτι του και σε Επιτελεία ή σε κάποια Μονάδα που δεν πάτησε ποτέ το πόδι του. Το ίδιο ισχύει και για όσους έχουν κοντινή πρόσβαση σε αυτή την ελίτ και για πολλά παιδιά υψηλόβαθμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Αυτό δεν συμβαίνει τυχαία, αλλά οφείλεται στις τεράστιες αδυναμίες που υπάρχουν στη διαβίωση σε μια Μονάδα των Ενόπλων Δυνάμεων, ακόμα και στην καλύτερη.
  

 

 
Οι εξαγγελίες για μείωση ή αύξηση της θητείας έχουν περισσότερο να κάνουν με το προφίλ του εκά-
στοτε υπουργού, παρά με τις πραγματικές ανάγκες. Ένας «προοδευτικού» προφίλ υπουργός θα λαϊ-
κίσει
εξαγγέλοντας μείωση της θητείας, ενώ ένας «εθνικιστικού» προφίλ συνάδελφός του θα λαϊ-
κίσει
αρνούμενος να την μειώσει προφασιζόμενος αποδυνάμωση της στρατιωτικής ισχύος της χώρας.
Αν απεμπλακεί όμως ο Στρατός από τα εμφυλιακά σύνδρομα, συμμαζευτεί κι εξοπλισθεί με σύγχρονο
υλικό που θα το χειρίζονται λίγοι κι εκπαιδευμένοι επαγγελματίες, δεν θα χρειάζεται ενδεχομένως να
υπάρχει καθόλου θητεία. Αυτό γίνεται σήμερα στο σύνολο των προηγμένων ─και όχι μόνο─ κρατών.
 



Υποβαθμισμένη Επιμελητεία

Σημαντικό κομμάτι για ένα Στρατό είναι η Επιμελητεία. Η αναλογία Επιμελητείας / μάχιμων στους σύγχρονους στρατούς είναι μεγάλη. Ένας πολεμά και πολλοί επιμελούνται. Ακόμα και κατά την αρχαιότητα είχαν αντιληφθεί τη σημασία της Επιμελητείας. Τη στρατιά του Μεγ. Αλέξανδρου στις ερήμους ακολουθούσαν κι υποστήριζαν χιλιάδες άνθρωποι μη μάχιμοι (τεχνικοί, γιατροί, επιστήμονες, μουσικοί κ.λπ.). Η Επιμελητεία στο σύγχρονο Στρατό της Ελλάδας όμως, είναι πολύ υποβαθμισμένη.

Αν παρατηρήσει κάποιος τις στολές των στρατιωτικών της Ελλάδας σήμερα, θα διαπιστώσει ότι είναι περασμένων εποχών. Σε ένα σύγχρονο στρατό, άλλες στολές και άρβυλα φοράνε τον χειμώνα, άλλα το καλοκαίρι. Άλλα ο πεζός, άλλα ο αλεξιπτωτιστής. Ακόμη και τα κράνη μας είναι παλιά και άθλια ως κατασκευές. Αν μπούμε σε ένα στρατιωτικό θάλαμο, στο στρώμα το οποίο κοιμόταν ο παππούς του στρατιώτη κοιμάται κι αυτός σήμερα. Το ίδιο πράγμα γίνεται με τα μαξιλάρια, τις κουβέρτες, τα σεντόνια.

Οι σκηνές που έχουμε σήμερα είναι πολύ χειρότερες από αυτές που είχαμε το ʼ70. Διότι οι τότε σκηνές μπορεί να μην έδειχναν καλοστημένες, μα ήταν ίδιες με αυτές που χρησιμοποιούσε ο αμερικάνικος στρατός. Ήταν διπλές. Υπήρχε η βασική σκηνή και από πάνω της ύφασμα σαν τέντα που σε προφύλασσε και από τον ήλιο κι από την βροχή. Στις σημερινές και το νερό περνά και ο αέρας περνά και ο ήλιος σε καίει και το κρύο νιώθεις. Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο, καθώς και τους καλοκαιρινούς μήνες δεν μπορείς να ζήσεις μέσα σε σκηνή. Ή παγώνεις ή καίγεσαι. Κάτι παρόμοιο ισχύει για τα περισσότερα υλικά που έχουμε στο Στρατό.

Υπάρχει και ένα άλλο θέμα, πιο σοβαρό. Για πέντε μήνες, από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο, καθώς και τους καλοκαιρινούς μήνες είναι δύσκολη η διαβίωση στην ύπαιθρο. Ούτε ο υπάρχων εξοπλισμός ούτε ο προσφερόμενος ρουχισμός το επιτρέπουν. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο άνοιξη και φθινόπωρο. Ούτε καν δυνατότητα παρασκευής και παράθεσης αξιοπρεπούς φαγητού και διάθεσης καθαρού νερού δεν υπάρχει στους χώρους διασποράς και στα πεδία ασκήσεων.





Διαβάζαμε ένα κείμενο, στο οποίο ένας στρατιώτης, ο οποίος υπηρετούσε από το 1913 έως το 1922, προσπαθούσε να συγκρίνει την Επιμελητεία του γαλλικού και του αγγλικού Στρατού με αυτά που γίνονταν στον δικό μας το Στρατό κι είχε φρίξει ο άνθρωπος. Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «περνούσαμε από εκεί και τους βλέπαμε με καινούριες στολές, με το φαγητό τους με τους κολαούζους τους κι εμείς δεν είχαμε ούτε μία κουραμάνα για να φάμε».

Ένας παλιός καθηγητής Στρατιωτικής Ιστορίας στη Σχολή Ευελπίδων, ο οποίος είχε πολεμήσει στην Αλβανία, έλεγε: «Παιδιά, μην τα πιάνετε τώρα αυτά. Όταν οι ιταλοί κατάλαβαν ότι εμείς είχαμε σκοπό να αμυνθούμε σοβαρά και έφεραν το Πυροβολικό τους σε έναν μήνα δεν θα υπήρχε κανένας από εμάς. Θα μας είχαν λιώσει όλους. Τότε ήταν που είχαμε αρχίσει να υποχωρούμε. Ο Στρατός μας έχασε από την έλλειψη Επιμελητείας
».
 
Πού τον πας τον άλλον; Πώς θα τον ταΐσεις; Πώς θα τον ντύσεις; Πώς θα τον υποστηρίξεις γενικότερα; Βλέπουμε πόσο σημαντική είναι η Επιμελητεία από τον Βʼ Π.Π όπου οι άνθρωποι πάθαιναν κρυοπαγήματα, λόγω ανύπαρκτης Επιμελητείας. Το ʼ40 στην Πίνδο δεν είχαν ούτε κάλτσες και τους έκοβαν τα πόδια από τα κρυοπαγήματα. Περίμεναν από τις γυναίκες από τα γύρω χωριά να τους πλέξουν και να τους πάνε καμιά κάλτσα. Κι αντί να ντρεπόμαστε γιʼ αυτό, το θεωρούμε ηρωική πράξη προς μίμηση και παραδειγματισμό.

Μπορεί βέβαια κάποιος να πει ότι ο Στρατός της Ελλάδας είναι Στρατός Άμυνας. Ε, ακόμη κι όταν αμύνεσαι δεν τρως; Δεν διψάς; Δεν κάνεις μπάνιο; Δεν κρυώνεις; Δεν ζεσταίνεσαι; Πού είναι αυτά; Απλώς δεν υπάρχουν.


Εφεδρεία/Εθνοφυλακή

Η Εφεδρεία σήμερα είναι εντελώς ανεκπαίδευτη. Με την οργάνωση και τη δομή της δεν ασχολείται κανείς από τους αρμόδιους σοβαρά. Η Εθνοφυλακή είναι επίσης κι αυτή ανεκπαίδευτη σε τέτοιο βαθμό, που πολλές φορές οι εθνοφύλακες δεν γνωρίζουν να χρησιμοποιούν τον ατομικό οπλισμό που έχουν στο σπίτι τους.

Οι Έφεδροι/Εθνοφύλακες, σε εποχές κατά τη διάρκεια του έτους που δεν έχουν δουλειά, θα μπορούσαν με κάποιο επιμίσθιο να εκπαιδεύονται περιοδικά ανάλογα με τις επαγγελματικές ασχολίες και την περιοχή που ζουν (νησιά, Έβρο κ.λπ.) με απώτερο σκοπό να επανδρώνουν μάχιμες Μονάδες, ώστε να βοηθήσουν ακόμη περισσότερο στη μείωση της οροφής του Στρατού. Η ετοιμότητά τους στα νησιά και στον Έβρο πρέπει να είναι μερικών ωρών. Αυτά δεν είναι δικές μας πατέντες. Οι ελβετοί το έχουν εφαρμόσει σε μεγάλη κλίμακα. Όλοι οι νέοι στην Ελβετία και το Ισραήλ είναι μόνιμα, εν δυνάμει, στρατιώτες. Είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε μάχιμες αποστολές.

Σε αυτές τις χώρες όλοι είναι ενταγμένοι μέχρι κάποια ηλικία στον εφεδρικό στρατό. Για παράδειγμα, κάποιος μεγαλοδιευθυντής Τράπεζας στην Ελβετία ή αντίστοιχης επιχείρησης στο Ισραήλ μπορεί να χειρίζεται εξειδικευμένα οπλικά συστήματα και να κάνει ασκήσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα για να είναι σε εμπειροπόλεμη / ετοιμοπόλεμη κατάσταση.


Η σωστή οργάνωση της Εφεδρείας / Εθνοφυλακής στα πλαίσια που περιγράφουμε παραπάνω, θα μπορούσε να καταργήσει μεγάλο τμήμα του τακτικού Στρατού με ανάλογη μείωση του προϋπολογισμού.


 

 
Αντί να έχουν εκπαιδευθεί και να ξέρουν πού να πάει ο καθένας και τι να κάνει σε κάθε περίπτωση,
όπως πχ πλημμύρας, σεισμού, πυρκαϊάς κ.ά., οι νέοι της κάθε τοπικής κοινωνίας αράζουν στις καφε-
τέριες με τσιγάρο και φραπεδιά, ρεμβάζουν τους στρατιώτες που πάνε μαζί με τους πυροσβέστες
στη φωτιά, ενώ παράλληλα βρίζουν το κράτος, που «δεν κάνει τίποτε».
Αποτελεί πάντως εγκληματική ανευθυνότητα της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, αλλά και των ανώ-
τατων αξιωματικών, που δέχονται να πηγαίνουν οι στρατιώτες στα πύρινα μέτωπα
χωρίς εκπαίδευση, χωρίς αντιπυρικές στολές, με ένα πτυοσκάπανο, ένα άθλιο κράνος
κι ένα βρεγμένο όλο κι όλο προσόψιο στο πρόσωπο.

 



Πολιτική Άμυνα και Στρατός

Ο τρόπος εμπλοκής του Στρατού σε θέματα Πολιτικής Άμυνας είναι τελείως λάθος, γιατί δεν έχει την ανάλογη εκπαίδευση. Ούτε για πυρκαγιές, ούτε για πλημμύρες. Στις ευρωπαϊκές χώρες σε ό,τι έχει να κάνει με φυσικές καταστροφές εμπλέκονται εθελοντικά σώματα. Υπάρχει ένας πυρήνας μόνιμου προσωπικού και όλοι οι υπόλοιποι είναι εθελοντές, οι οποίοι εκπαιδεύονται κι όταν χρειαστεί εντάσσονται επανδρώνοντας τις Μονάδες, με οποίες μπορούν να επέμβουν οπουδήποτε.

Αυτοί οι άνθρωποι δεν το κάνουν αυτό αλτρουιστικά. Κερδίζουν συντάξιμες μονάδες. Αν κάποιος από την κανονική του απασχόληση πάρει μια σύνταξη, υπηρετώντας είτε στην Αστυνομία είτε στην Πυροσβεστική ως εθελοντής για 10 ή 20 χρόνια, η σύνταξή του θα ανέλθει. Έχει λοιπόν κι εκείνος το ανάλογο κέρδος. Από την άλλη, το κράτος γλιτώνει χρήματα από αυτή την ιστορία.

Εμείς θεωρούμε ότι χρειαζόμαστε πολλές χιλιάδες πυροσβέστες και τους πληρώνουμε για να κάθονται και να είναι χρήσιμοι δύο μέρες το μήνα ή δυο μήνες το χρόνο.


Ο Στρατός
ως απεργοσπαστικός μηχανισμός


Ο Στρατός στην Ελλάδα χρησιμοποιείται και ως απεργοσπαστικός μηχανισμός. Σε μεγάλη κλίμακα λειτούργησε έτσι παλιότερα με την απεργία των οδηγών λεωφορείων. Πάλι λοιπόν του δίνουν αρμοδιότητες, που δεν του ανήκουν.





Μαζί τα φάγαμε

Βλέπουμε τώρα τελευταία να διαμαρτύρονται οι στρατιωτικοί για το οικονομικό. Μιλούν για 40 με 60% μείωση των αποδοχών τους. Δίκιο έχουν, αλλά δεν αντέδρασαν γρήγορα και προς τη σωστή κατέυθυνση για εξοικονόμηση πόρων. Δεν χρειαζόμαστε έναν τόσο πολυέξοδο και αναποτελεσματικό στρατό. Δεν αντέδρασαν όταν γινόταν πανηγύρι με τους εξοπλισμούς. Κι όταν τους ρωτάς, «εσύ τι έκανες όταν γίνονταν αυτά;». «Μα, έχω κι οικογένεια», έλεγαν. Να σας πούμε τι έκαναν. Όταν υπήρχε υποψία ότι σε κάποια επιτροπή εξοπλισμών ή κατά την ανάληψη κάποιου έργου ή απλών προμηθειών γινόταν λοβιτούρα ή κάτι παιζόταν, ζητούσαν να εξαιρεθούν ή ζητούσαν άδεια. Αυτή ήταν η «αντρίκια» και «πατριωτική» θέση των ανθρώπων, που αντιδρούν σήμερα πολλές φορές. Όχι όλοι βέβαια, αλλά η μεγάλη πλειοψηφία τους.

Στα ανώτερα κλιμάκια των στρατιωτικών οι μειώσεις στις συντάξεις έφτασαν έως 60%. Στα μεσαία στελέχη μέχρι το βαθμό του συνταγματάρχη έχουν φτάσει γύρω στο 40%. Είναι αντίστοιχες με τις μειώσεις που έγιναν και στους άλλους  λειτουργούς του Δημοσίου (δικαστικούς, καθηγητές πανεπιστημίων, γιατρούς ΕΣΥ, διπλωμάτες κ.λπ.) και 10%-20% μεγαλύτερες από τους λοιπούς συνταξιούχους του Δημοσίου, των οποίων οι συντάξεις όμως, ήταν ήδη μικρότερες. Εξ άλλου, μέχρι το 1992 δεν υπήρχε καμία κράτηση για σύνταξη σε κανένα δημόσιο υπάλληλο.

Οι κρατήσεις για τα εφάπαξ συνολικά ήταν πολύ λιγότερες από το εφάπαξ. Αντιστοιχούν στο 10 με 20% της αντίστοιχης παροχής. Με αριθμούς του 2011/2012, ένας ανώτατος αξιωματικός που έφευγε με 35 χρόνια υπηρεσίας έπαιρνε εφάπαξ 125.000 με 150.000 ευρώ, ενώ οι συνολικές κρατήσεις όλης του της ζωής ήταν 15.000 με 17.000 ευρώ.
 

 

Με χειροκροτήματα
είχε παραδώσει το
Υπουργείο του
ο Άκης Τσοχατζόπου-
λος. Λόγω των
λαϊκίστικων παροχών
του, στο πνεύμα του
«μαζί τα φάγαμε»
─αν και «σοσιαλιστής»─
αποτελούσε τον πλέον
συμπαθή υπουργό
για το προσωπικό
του Υπουργείου Άμυνας.
 
 

Ο σημερινός Στρατός
(της τελευταίας δεκαπενταετίας)


Την εποχή των παχέων αγελάδων (μετά την κρίση των Ιμίων και μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες) έγιναν πολλές νέες προμήθειες σύγχρονου αμυντικού (πολεμικού) υλικού, τεθωρακισμένων, πυροβόλων, αντιαεροπορικών κ.ά. από τα πιο σύγχρονα που υπήρχαν στην παγκόσμια αγορά. Αυτό, σε συνδυασμό με τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις Στρατιωτικές Σχολές, καθώς και του επιπέδου των νέων στελεχών, είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του Στρατού σε μεγάλο βαθμό.

Όταν όμως αγοράζουμε αμυντικό υλικό, δεν μεριμνούμε και για τον εφοδιασμό μας με το αντίστοιχο πακέτο συντήρησης (ανταλλακτικά, όργανα-εργαλεία επισκευών, εκπαίδευση προσωπικού, τεχνικά εγχειρίδια), με αποτέλεσμα, μόλις τα υλικά αρχίσουν να παλιώνουν, να αρχίζουν και τα προβλήματα λειτουργικότητας και διαθεσιμότητας.

Το ίδιο ισχύει και με τα πυρομαχικά, των οποίων το όριο ζωής δεν είναι απεριόριστο, αλλά κάποτε λήγουν.
 




Επίλογος


Θα έπρεπε ο Στρατός σε καιρό ειρήνης να εκπαιδεύεται σωστά, να ζει σωστά και να είναι ετοιμοπόλεμος. Τίποτε από αυτά δεν συμβαίνει. Ούτε ζει σωστά, ούτε εκπαιδεύεται σωστά, ούτε ετοιμοπόλεμος είναι. Δεν λέμε ότι είναι εντελώς ανίκανος. Είναι όμως άλλης εποχής. Έχει μείνει στις συνθήκες του ʼ50, του ʼ60, του ʼ70 και δεν μπορεί να εκτελέσει τη σημερινή του αποστολή, παρά το σύγχρονο αμυντικό υλικό του.

Ο σημερινός Στρατός θα έπρεπε να είναι κατά πολύ μικρότερος, επαγγελματικός, πολύ καλύτερα εξοπλισμένος, πολύ καλύτερα υποστηριζόμενος από πλευράς Επιμελητείας, πολύ καλύτερα εκπαιδευμένος και να έχει την δυνατότητα, λόγω της ιδιαιτερότητας του εδάφους της χώρας, να επέμβει παντού.

Ως τελική τοποθέτηση θεωρούμε ότι ο σημερινός Στρατός θα έπρεπε να είναι οργανωμένος ορθολογικά, με Μονάδες μάχης και υποστήριξης πλήρους επάνδρωσης, στις οποίες το προσωπικό (μόνιμοι και κληρωτοί) θα ασχολούνται αποκλειστικά με την προς πόλεμο προετοιμασία, με σκληρή και ρεαλιστική εκπαίδευση, πλήρη αξιοποίηση των διαθέσιμων οπλικών συστημάτων, μέσων υποστήριξης και διαβίωσης, πολλά εκ των οποίων απαιτείται να εκσυγχρονισθούν άμεσα με στόχο τη δυνατότητα ανάπτυξης επαρκούς αποτρεπτικής ισχύος, οπουδήποτε απαιτηθεί.


Το Σύστημα γνωρίζει απόλυτα ότι έχει δομήσει ένα Στράτευμα εκτός πραγματικότητας με κακή οργάνωση, κακή Επιμελητεία, κακές συνθήκες ζωής, αναποτελεσματικό και το οποίο αδυνατεί να μετατρέψει σε στρατό Εθνικής Άμυνας, να το αναδιοργανώσει εκ βάθρων και να το τοποθετήσει σε άλλες βάσεις.

Όταν θέλεις να αναμορφώσεις γρήγορα έναν προβληματικό οργανισμό με τις ιδαιτερότητες και την πολυπλοκότητα που έχει ο Στρατός της Ελλάδας δεν αυτοσχεδιάζεις, αλλά αντιγράφεις πετυχημένα πρότυπα.

Κι επειδή δεν διαφαίνεται κανένας πρόθυμος στον ορίζοντα της Ρωμιοσύνης, είτε πολιτικός είτε στρατιωτικός, διατεθειμένος να αναλάβει το κόστος της αναδιοργάνωσης, δεδομένου ότι όπως είδαμε παραπάνω οι αντιδράσεις είναι τεράστιες κι από πολλές πλευρές, η μοναδική ελπίδα για να αναγκαστούμε να εκσυγχρονιστούμε είναι η Τρόικα, η οποία κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, θα ασχοληθεί και με την περίπτωση των Ενόπλων Δυνάμεων.


Άγγελος Αρσενόπουλος–Γιάννης Λάζαρης

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


125 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 43468

    16 Ιουλ 2017

    Με λίγα λόγα λόγια 43453 πάλι οι άλλοι φταίνε. Μη μιλάς μακάκα.

  • Ανώνυμος 43453

    14 Ιουλ 2017

    Αυτοι οι ισχυρισμοι του Bel και αλλων οτι η τροϊκα θα μας λυσει τα προβληματα επειδη θα φερει τον εξορθολογισμο ειναι περα για περα αφελης και προϋποθετουν την ψευδαισθηση οτι η τροϊκα θελει το καλο μας. Στην πραγματικοτητα τα μνημονια το μονο που εξασφαλιζουν ειναι την προσποιηση (για χαρη της κ. Μερκελ) οτι δεν εχουμε χρεοκοπησει και την εμβαθυνση της χρεωκοπιας μας παραπεμποντας το ζητημα βιωσιμοτητας στο μελλον ενω παραλληλα τα μετρα λιτοτητας συρρικνωνουν την ελληνικη οικονομια καταστρεφοντας τον κοινωνικο ιστο. Αυτο δεν θα επιφερει καμια μεταρρυθμιση και καμια δικαιοτερη και αποτελεσματικοτερη Ελλαδα. Θα κανει την εγχωρια κλεπτοκρατια ακομα πιο βαναυση και το κρατος πολυ φτωχο για διαθετει οποιανδηποτε σοβαρο στρατο. Οχι μονο δεν θα βοηθησει τον ιδιωτικο τομεα να καινοτομησει αλλα θα τον καταστρεψει ολοσχερως. Μακαρι οι ξενοι να μας ειχαν στην ψυχουλα τους και να μας μαλωναν για το καλο μας. Δεν ειναι ετσι. Οσα κανουν τα κανουν για δικους τους σκοπους που δεν εχουν καμια σχεση με την γιατροπορευση της ελληνικης κοινωνιας αλλα με παιχνιδια εξουσιας και την εγνοια του πως θα αποφευχθει το πολιτικο κοστος.

  • Ανώνυμος 42385

    22 Απρ 2017

    42341 ενω εσυ και γ15μω την υγιειη νοημοσυνη σου. λολεψε τωρα την μαστουρα σου και ταξιδεψε στην ονειρων βοθροσακουλα σου. μεγαλε...

  • Ανώνυμος 42371

    21 Απρ 2017

    Τί να πώ; Απογοήτευση και θλίψη μου προκαλούν όλα όσα γράφονται πλην ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων. Εάν οι σχολιαστές αποτελούν υγιές δείγμα της κοινωνίας μας, τότε προστίθεται και ο τρόμος αναλογιζόμενος τί άλλο μας περιμένει. Τόση συνενοχή, τόσος ωχαδελφισμός και "παρτακισμός", σε συνδυασμό με υστερόβουλη ηλιθιότητα... αλλοίμονό μας!

  • Ανώνυμος 42341

    20 Απρ 2017

    Έχεις χάσει τα αυγά και τα καλάθια από τις πολλές φάπες. Πάρε τα χάπια σου και μην ξεχάσεις και την καθιερωμένη πλέον κρεμούλα και θα σου περάσει.

  • Ανώνυμος 42339

    20 Απρ 2017

    αειντε μπινεντοπουλε να αυξησουμε την νοημοσυνη σου και οι 3 μαλακοφροσυνες σου να γινουν 6 για να χορτασης κρεμουλες ξερεις εσυ απο που. Μόρος Μωρός Μίλεμα Μίσους Ματσεντόνσκι Μπόλιασε.

  • Ανώνυμος 42329

    19 Απρ 2017

    Σου ταιριάζει το 3Μ. Το έχεις κερδίσει με το σπαθί σου. Μπάβο.. Την κρεμούλα σου μην ξεχάσεις.

  • Ανώνυμος 42326

    19 Απρ 2017

    ΣΣΣΣΣΣ. το 3ΜΜΜ φρικατ σιλεροχαρτο σκουπιζει κο........ αφιστε τον στην καψα του.... ΜΑ.... Ο ΜΕΓΑΣ Bielidopoulos ΕΙΝΑΙ

  • Ανώνυμος 42322

    18 Απρ 2017

    Η Μαστηγα της Ελληνικης Κοινωνιας ειναι η Κηφηνες ΕΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΟΣ

  • Ανώνυμος 42317

    18 Απρ 2017

    42316 μη μιλάς μακάκα.

  • Ανώνυμος 42316

    18 Απρ 2017

    42301 ΑΥΤΑ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΧΙΜΠΡΑΗΜ ΜΠΙΝΕΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ''~, λολ, ΜΜΜ, ; γιελ......'' καί ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΠΟΣΟ ΑΙΜΟΔΙΨΗΣ ''ΑΡΕΙΟΣ'' ΕΙΝΑΙ. ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΛΕΚΤΙΚΑ ΣΩΒΙΝΙΣΜΟΥ ΜΑΤΣΕΝΤΟΝΣΚΗ εκλεψε το τοπωνυμιο και τωρα το ονομα αλλουνου. φτουσου ιδιοφυια. και γ14μω την νοημοσυνη σου

  • Ανώνυμος 42315

    18 Απρ 2017

    Ανώνυμος 42301έγραψε... ΣΣΣΣΣΣ. το 3ΜΜΜ φρικατ σιλεροχαρτο σκουπιζει κο........ αφιστε τον στην καψα του.... ΜΑ.... Ο ΜΕΓΑΣ Bielidopoulos ΕΙΝΑΙ

  • Ανώνυμος 42301

    16 Απρ 2017

    Ανώνυμος 42123 ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΒΡΕ ΛΕΒΕΝΤΗ ΜΟΥ; ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΣΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΥΠΗΡΕΤΕΙΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΣΕ ΠΕΤΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΣΑΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΣΕΣ ΣΤΗΝ ΙΔΕΑ ΟΤΙ ΑΝΗΚΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΠΑΡΙΣΑΚΤΟΣ, ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΩΤΕΡΟΙ ΣΟΥ. ΑΣ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΜΑΣ ΜΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ, ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ, ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΙΣ ΦΥΛΑΣ. ΠΑΨΕ ΝΑ ΕΓΩΙΣΤΟΦΕΡΝΕΙΣ. ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

  • Ανώνυμος 42291

    16 Απρ 2017

    Ε ρε λύσσα. Ο ένας μιλά για "βόθρους", ο άλλος θυμήθηκε τον Δαυλό ... Δεν ντρέπεστε καθόλου; Αλλά γιατί να ντραπείτε. Κρύβεστε πίσω από την ανωνυμία σας για να πείτε τις ασχήμιες σας. Τόσο πολύ δεν σκέφτεστε; Δεν είναι δυνατόν να μην σκέφτεστε. Απλώς δεν σάς συμφέρει γιατί όλα μα όλα τα παίρνετε προσωπικά. Ρε! Το θέμα ήταν ο ελληνικός στρατός. Το θυμάστε; Τα προβλήματα που έχει και που τα πληρώνουμε όλοι. Κι αν δεν τα πληρώνουμε σήμερα, δανεικά είναι και θα τα πληρώσουν αύριο άλλοι. Εμείς σήμερα πληρώνουμε άλλα! Αφού βολευτήκατε στα "κεκτημένα" σας και δεν έχετε τίποτε να πείτε, τουλάχιστον καθίστε λίγο πιο αναπαυτικά να διαβάσετε εφημερίδα και μην πρήζετε τους υπολοίπους.

  • Ανώνυμος 42288

    15 Απρ 2017

    42271, 42272, 42282. Μπράβο παιδιά το Βαλκανιστάν καλά κρατεί, προσέξτε μην κουνηθεί τίποτα και καταρρεύσουν τα παραμύθια με τα οποία μεγαλώσατε. Τώρα θα έρθω στην ουσία και θα παρακαλέσω τον αρθρογράφο να μην είναι τόσο προσεκτικός σ' αυτά που γράφει γιατί είμαι σίγουρος ότι ξέρει το σύστημα από μέσα και έχει λεπτομέρειες για το χάλι του και για αδυναμία του να αυτορυθμιστεί.

  • Bielidopoulos

    15 Απρ 2017

    42282 είναι όλα ψέμματα, μην πιστεύεις τίποτα. Ε, χε, χε.

  • Ανώνυμος 42282

    15 Απρ 2017

    Ρέ παίδες οι παπαρίδες ντεμεκ αρθρογράφοι πλακατζίδες ειναι.Ε, όχι και ........ και στα σοβαρα τους νεφοπαρμένους. Ναί στα αχαμνά μας τα γραφόμενα τους.

  • Ανώνυμος 42276

    14 Απρ 2017

    ο δαυλος πολυ καλα τα εγραφε αλλα πολλοι που πασχουν απο αβιταμινωση δεν μπορουν να συλλαβουν αυτες τις γνωσεις.

  • Ανώνυμος 42274

    14 Απρ 2017

    Τί να πώ; Απογοήτευση και θλίψη μου προκαλούν όλα όσα γράφονται πλην ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων. Εάν οι σχολιαστές αποτελούν υγιές δείγμα της κοινωνίας μας, τότε προστίθεται και ο τρόμος αναλογιζόμενος τί άλλο μας περιμένει. Τόση συνενοχή,τόσος ωχαδελφισμός και "παρτακισμός", σε συνδυασμό με υστερόβουλη ηλιθιότητα... αλλοίμονό μας!

  • Ανώνυμος 42273

    14 Απρ 2017

    Η μόνη ερώτηση είναι αν ο παρόν βόθρος επικοινωνεί συνδεόμενος με κάποιο αποχετευτκό σύστημα ή εάν είναι απλά ένας σηπτικός απορροφητικός βόθρος....οπότε οι κουράδες που επιπλέουν εδώ μέσα είναι παρασυρόμενες ή απλά μόνιμως επιπλέουν χωνευόμενες τελικά..... όπως η προεξάρχουσα κουράδα που λόγω μεγέθους αδυνατεί έτσι κι αλλιώς,να χωρέσει στο δίκτυο των υπονόμων παρασυρόμενη....οπότε σταθερά επιπλέει τροφοδοτούμενη (συνταξιοδοτικώς)..... αφενός από αυτό που εξυβρίζει εκ πεποιθήσεως .....αφετέρου....αυτός ξέρει από πού...?

  • Ανώνυμος 42271

    14 Απρ 2017

    Η " Ελευθερη Ερευνα", συνεχίζει την προβοκατόρικη αποστολή του Δαυλού. Γράφουν 3 ιστορικές αλήθεις διανθισμένες με μπόλικη προπαγάνδα ψέματα και κακία. Σκοπός των η καλλιέργεια συγχυσης και αμφιβολίας σε μια εποχή που ψάχνουμε με το φανάρι να δούμε τί πρέπει να κάνουμε αντί πισόπλατα να μαχαιρώνει ο ένας τον άλλο. Αυτοί που γράφουν στην λεγόμενη " Ελευθερη Ερευνα" είναι άρρωστοι ή καποιος τους πληρώνει καλά. Δεν διαβάζω ουτε στα σοβαρά παίρνω τα γραπτά των, περιστασιακά ρίχνω καμια ματια και γελάω.

  • Ανώνυμος 42254

    13 Απρ 2017

    42248=αλβανόπαις (αλβανός+παις)

  • Ανώνυμος 42252

    13 Απρ 2017

    “O καθείς την μύξα του για βούτυρο την έχει”

  • Ανώνυμος 42248

    13 Απρ 2017

    νατο νατο πετιεται το τσουτ..μπινεντοπουλος. φαε Ν κρεμουλες λολεψε Ν λολαδες ευλαμπιασε Ν εκλαμψεις..... και κατοπιν ΞΕΡΕΙΣ.... στο προσφιλες σου κατ ονομα μερος. μπεεεεε σεεε.... μπιντες. 42246. Πλακατζηδες λενε ειναι.....για να σπανε στα κεφακ=λια τους πλακες πεζοδρομιου....

  • Ανώνυμος 42246

    13 Απρ 2017

    Σχεδόν όλοι είστε πα(Χ2)...ρολόγοι. Τόσες ημέρες και ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του. Μάλλον είστε βολεμένοι χασομέρηδες που σκοτώνετε την ώρα σας μπροστά σε ένα πληκτρολόγιο. Καμία σοβαρότητα, καμία συνέχεια, καμία επιχειρηματολογία. λόγια του αέρα, κανένα συμπέρασμα, αρκεί κάτι να πούμε. Ούστ!!! κοπρίτες σωτήρες της Ελλάδος.

  • Ανώνυμος 42224

    12 Απρ 2017

    Bielidopoulos Μπορεί, αλλά ήθελα να το γράψω για να δείξω σε μερικούς, απο που προέρχονται τα λεφτά που πέρνουν οι καραβανάδες και σίγουρα δεν είναι απο την τσέπη του ρωμιού ("ελληνικού" λαού). Πάντως δεν αναφέρθηκα σε εσένα προσωπικά.

  • Ανώνυμος 42221

    12 Απρ 2017

    Ναι, και εσύ Bielidopoulos είσαι το νούμερο 1, τα πρωτεία σου δεν αμφισβητούνται από κανένα.

  • Bielidopoulos

    12 Απρ 2017

    @42218 Ό,τι πεις. Φάε τώρα την κρεμούλα σου μπουρδολόγε νούμερο 4.

  • Ανώνυμος 42218

    12 Απρ 2017

    Επι της ουσίας λες τρίχες Bielidopoulos και μάλιστα κατσαρές.

  • Bielidopoulos

    12 Απρ 2017

    @42208 Προσωπικά όντως έκανα πως δεν το είδα, αφού είναι άλλο ένα άνευ σημασίας και ουσίας σχόλιο. @42209 Μη μιλάς μακάκα. Δεν έχετε ειρμό σκέψης, δεν έχετε επιχειρήματα, πετάγεστε αυθαίρετα από το ένα θέμα στο άλλο μπας και βαρεθεί ο άλλος και σταματήσει να ασχολείται. Για φαπούλες πάντως καλοί είστε.

  • Ανώνυμος 42214

    12 Απρ 2017

    Για ΑΜΕΑ (είμαι ο 42207), ποτέ δεν μίλησα, αντιθέτως είναι άτομα που έχουν την πραγματική συμπόνια απο εμένα και όχι την δήθεν συμοπόνια των ρωμιών συμπατριωτών τους που ούτε τους σέβονται τους αμεα εν τέλη. Αλλά μια και το έθιξες το θέμα, να σου υπενθιμίσω πως οι υπερπατριώτες της χρυσής αυγής και ο εθνοσωτήρας αρτέμης τους θεωρούν κατώτερους: https://www.youtube.com/watch?v=UWmuh3sObwE https://www.youtube.com/watch?v=PgmeY3Iy38s https://www.youtube.com/watch?v=Xn8ejnsade8 http://news247.gr/eidiseis/koinonia/khrygma-sok-apo-pyrhnarxh-ths-xryshs-ayghs-mila-gia-eygonikh-kai-tritokosmika-skoypidia.3420543.html Και εδώ για την κατάσταση στην οποία ζουν οι ανάπηροι εξαιτίας των Ρωμιών συμπατριωτών τους: https://www.vice.com/gr/article/eimai-h8opoios-kai-atomo-me-anaphria-sthn-ellada-o-nomos-8ewrei-pws-den-yparxw Εδώ ο ρατσισμός τους μέσου έλληνα για τους αμεα, που εκδηλώνετε μέσω ενός επωνύμου: http://www.tanea.gr/news/greece/article/5335471/orgh-twn-atomwn-me-anaphria-gia-to-sxolio-toy-lakh-lazopoyloy/

  • Ανώνυμος 42209

    12 Απρ 2017

    Ξέρουμε όμως τις απόψεις σου περί ρωμιών και Ελλάδος άρα ισχυρίζεσαι σαφώς πως οι ΑΜΕΑ είναι κοπρίτες. Γκέκε πορδίτσα; Μερικές φορές κάποια γραφόμενα κάποιων χρήζουν διασάφησης, για αυτό και τίθενται ερωτήματα. Γκέκε πορδίτσα;

  • Ανώνυμος 42208

    12 Απρ 2017

    Κάνω αντιγραφή-επικόληση το σχόλιο πιο πάνω γιατί μάλλον κάνετε πως "δεν το είδατε" εσείς που λέτε διαρκώς πως "οι μασώνοι είναι εχθροί του ελ-ληνικού έθνους": Ανώνυμος 42170 έγραψε... Συμφωνω με το αρθρο και εχω να συμπληρωσω πως ο ελληνικος στρατος χρηματοδοτειτε απο τους μασωνους LIONS, σιγα μην ειχε φραγκα το ελληνικο κρατος αλλωστε να πληρωνει στρατιωτικους και στρατιωτες, αν παμε βεβαια πιο βαθεια θα βρουμε πως γενικα πως ολη η ελλαδα σαν χωρα δημιουργηθηκε απο μασωνους στα μεσα-τελη 17ου αιωνα με αρχες 18ου αωνα μΧ-ΚΕ, ακομη και η περιβοητη επανασταση του '21 απο αυτους εγινε με πιονια τους, τους λεγομενους σημερα εθνικους ηρωες της εποχης εκεινης!

  • Ανώνυμος 42207

    12 Απρ 2017

    Ανώνυμος 42163 Αλλο να απευθύνεσαι σε μία διευθαρμένη κοινωνία και άλλο σε προσωπικό επίπεδο, όπως κάνεις εσύ. Το να πείς κοπρίτες έναν λαό που στην πλειοψηφία του είναι άρπαξ και κουτοπόνηρος έχει κάποιο δίκιο, ενώ το να πείς κοπριτη έναν σε προσωπικό επίπεδο, όπως έκανες εσύ, γιατί δεν σου άρεσε το σχόλιο του είναι πράξη δειλίας και έλλειψης αυτοκριτικής, την οποία προτρέπεις σε άλλους Λες τους άλλους να κάνουν αυτοκριτική αλλά για τον εαυτό σου (πέρα απο το ειρωνικό "είμαι χοντρος, φαλακρός") δεν λες τίποτα πραγματικά αρνητικό και να το εννοείς. Δηλαδή θες να πείς πως ενάς που είχε αρνητικές εμπειρίες στον στρατό, δεν "είναι ικανός"; Κι αν ναί γιατί τον έστειλε το ρωμεϊκο κράτος να υπηρετήσει τότε; Μήπως για να νιώθει καλά το "εγώ" σου; Ο συσχετισμός που κάνεις είναι εντελώς άσχετος διότι ένας που θελει να γίνει καλλιτέχνης απο επιλογή του το κάνει, ενώ ο στρατιώτης υποχρεωτικά θα υπηρετήσει. Σκλάβους θέλετε μάλλον εσείς οι ρωμιοί, να σας υπηρετούν για να διαιωνίζεται η διευθαρμένη κοινωνία σας.

  • Bielidopoulos

    12 Απρ 2017

    @42203 Δεν έγραψα αυτό, ούτε υπονόησα κάτι τέτοιο. Να μην φορολογούνται οι αγρότες διότι υπάρχουν και φτωχοί αγρότες, οι ΑΜΕΑ δεν είναι κοπρίτες άρα όλοι οι ρωμιοί είναι εντάξει, κανείς δεν φταίει, για όλα φταίνε οι ξένοι και η ρωμιοσύνη δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτε διότι όλα είναι τέλεια στο οικόπεδο "Ελλάς". Συμπέρασμα: μη μιλάς μακάκα.

  • Ανώνυμος 42203

    12 Απρ 2017

    "Όλα δεν είναι καλά άρα οι ΑΜΕΑ είναι κοπρίτες." Bielidopoulos

  • Bielidopoulos

    12 Απρ 2017

    @42200 Μπα θέλει και ευγένεια ο ρωμιός. Βρε βούρδουλα θέλει. (Το προηγούμενο σχόλιό μου πήγαινε στο 42199. Πάρτε nickname ανώνυμα ζώα.)

  • Bielidopoulos

    12 Απρ 2017

    Την έγραψες πάλι την κοτσάνα. Το συγκεκριμένο έχει ξανασυζητηθεί, αλλά τα ζαβά συνεχώς πρέπει να επανα-ανακαλύπτουν τον τροχό. Το να αμολάς συνεχώς ερωτήσεις εν είδει επιχειρήματος είναι χοντρομαλακία. Και εσείς οι ρωμιοί είστε αστέρια σε κάτι τέτοια. Γιατί δεν δίνει την απάντηση αυτός που θέτει το ερώτημα να κάνουμε σύγκριση να δούμε ποιος δίνει τις καλύτερες απαντήσεις. Αλλά τί κάθομαι και γράφω, απαντώντας σε ένα ηλίθιο πέφτεις αναγκαστικά στο επίπεδό του. Οι ΑΜΕΑ δεν είναι κοπρίτες άρα όλα καλά εν Ελλάδι, οι αγρότες να μην φορολογούνται διότι υπάρχουν και φτωχοί αγρότες, ο Σωκράτης είναι φιλόσοφος, ο Σωκράτης είναι άνθρωπος, άρα όλοι οι άνθρωποι είναι φιλόσοφοι. Αμπελοφιλοσοφία η πιο τρανή αξία. Συμπέρασμα: μη μιλάς μακάκα.

  • Ανώνυμος 42200

    12 Απρ 2017

    Σου είπα εγώ οτι βρίζεις; Αγενή σε είπα. Μʼ αρέσει δε πιστεύεις πως το προφανές της ανάρτησής μου είναι ότι νομίζω πως με προσβάλλεις. Όχι φίλε μου, δεν μπορώ να τα βάλω με την βλακεία σου, είσαι αήττητος. Και για την ιστορία 42199 την ερώτηση την έθεσα στον 42172.

  • Ανώνυμος 42199

    12 Απρ 2017

    Δεν υπάρχει απάντηση χωρίς ερώτηση Bielidopoulos. Αλλά τέτοιος μπουρδολόγος είσαι, τέτοιες παπαριές λες.

  • Bielidopoulos

    12 Απρ 2017

    Δεν έχω βρίσει ποτέ. Τους χαρακτηρισμούς που σας απευθύνω τους έχετε κερδίσει με το σπαθί σας και με το παραπάνω. Μη μιλάς μακάκα! Προφανώς λες ότι σε προσβάλλω. Μα εσείς προσβάλλετε την κοινή λογική και τη διαστρεβλώνετε με μανία. Παράξενο αυτό δεν σας ενοχλεί, αλλά σας ενοχλούν κάποιοι χαρακτηρισμοί που στο κάτω κάτω της γραφής είναι δικαιολογημένοι και με το παραπάνω μάλιστα. Αποκτήστε λίγη αξιοπρέπεια πρώτα, μάθετε να απαντάτε αντί να ρωτάτε και μετά ελάτε να μου την πείτε ξεφτιλισμένη ζαβοφάρα.

  • Ανώνυμος 42197

    12 Απρ 2017

    Μετά κάποιοι αναρωτιούνται που βρίζουμε τον Bielidopoulos. Το συγκεκριμένο ζώο δεν καταλαβαίνει από ευγένεια όσο και αν προσπαθείτε. Ρωμιός γεννήθηκε, ρωμιοBielidopoulos θα πεθάνει. Τέλος.

  • Bielidopoulos

    12 Απρ 2017

    Νάτην πάλι η αμπελοφιλοσοφία πετάχτηκε σε μορφή κοπροερώτησης. Ρε 42195 πόσο μακάκας μπορεί να είσαι; Να μην αλλάζει τίποτε στο οικόπεδο "Ελλάς", όλα είναι τέλεια εξάλλου.

  • Ανώνυμος 42195

    12 Απρ 2017

    Οι ΑΜΕΑ ειναι κοπρίτες 42172;

  • Ανώνυμος 42192

    12 Απρ 2017

    Ν.Δ. 4104/60

  • Ανώνυμος 42182

    11 Απρ 2017

    http://www.iefimerida.gr/news/330708/asynithistos-iereas-bgazei-ta-amfia-kai-peftei-me-alexiptoto-vinteo XD

  • Ανώνυμος 42174

    11 Απρ 2017

    Ναι σωστά. Ποιος είναι πιο μεγάλη φύρα; Απλή αριθμητική.

  • Ανώνυμος 42173

    11 Απρ 2017

    Χασααχαχαχα Ναι ρε φίλε ωραία τα είπες. Να ζήσουμε να μας θυμόμαστε.

  • Ανώνυμος 42172

    10 Απρ 2017

    @169 Ο 159 είμαι. Για να βάλουμε πέντε πραγματάκια στην θέση τους. Η Γερακίνα είπε ότι ξέρει ότι κάποιες νοσοκόμες βγήκαν στην σύνταξη μετά από 15 χρόνια δουλειάς και κάποιος είπε ότι αυτό ξεκίνησε από τον ιδιωτικό τομέα. Γκλουπ! Του ζήτησαν τον νόμο περί συνταξιοδότησης των μαμάδων- ιδιωτικών υπαλλήλων και αντί να τον δώσει πέταξε το μπαλάκι στην Γερακίνα, ότι το είπε αυτή. Αποκάλεσα κοπρίτες όλους όσους παίρνουν σύνταξη από τα 45 - 50 τους χρόνια. Αν όλοι μας ζήσουμε μέχρι τα 75 αυτοί θα είναι συνταξιούχοι τόσα χρόνια όσα δούλεψαν. Οι άλλοι που θα βγουν στα 67 τους μέχρι τα 75 πόσα συντάξιμα χρόνια θα ζήσουν οεο;! Οκτώ. Δεν χαίρεσαι αν είσαι κοπρίτης; Στην θέση σου θα έλεγα"ναι είμαι και ευχαριστώ πολύ". Αν με χάλαγε να ακούω τέτοια, δεν θα τα διάβαζα. Να ζήσουμε να μας θυμόμαστε!

  • Ανώνυμος 42170

    10 Απρ 2017

    Συμφωνω με το αρθρο και εχω να συμπληρωσω πως ο ελληνικος στρατος χρηματοδοτειτε απο τους μασωνους LIONS, σιγα μην ειχε φραγκα το ελληνικο κρατος αλλωστε να πληρωνει στρατιωτικους και στρατιωτες, αν παμε βεβαια πιο βαθεια θα βρουμε πως γενικα πως ολη η ελλαδα σαν χωρα δημιουργηθηκε απο μασωνους στα μεσα-τελη 17ου αιωνα με αρχες 18ου αωνα μΧ-ΚΕ, ακομη και η περιβοητη επανασταση του '21 απο αυτους εγινε με πιονια τους, τους λεγομενους σημερα εθνικους ηρωες της εποχης εκεινης!

  • Ανώνυμος 42169

    10 Απρ 2017

    Πάλι ξύλο έφαγες από την πεθερούλα σου Bielido; Δεν πειράζει, εδώ κάνε την τζαμπέ ψυχοθεραπεία σου. Έχουμε την υπομονή να διαβάζουμε το κάθε τι του καθενός. Δώσε δικέ μου.

  • Bielidopoulos

    10 Απρ 2017

    @42152 Πρωτότυπη σκέψη, μάλιστα, έμαθες άλλες δύο λέξεις σήμερα. Μα εσύ είσαι διάνοια βρε! Τέρας μορφώσεως το παιδί! (Για φαπούλες καλός είσαι). "Ο άλλος παριστάνει πως κόλλησε με μια πρόταση του Bielidopoulos" Κάποιο δημοσιο-κοπριτο-συριζό-σκυλο θα είναι. Νάτος ο δημοσιοκοπρίτης με τις παπαρίτσες του: https://www.youtube.com/watch?v=CvTc7qwlQa0 Χέσε ψηλά και αγνάντευε δηλαδή! @42163 Μας φλόμωσες στα επιχειρήματα βρε αδελφέ. Εσύ είσαι αυτός που φαντασιώνεται ότι ζεις σε άλλη χώρα και συγκεκριμένα στην Ελβετία. Άκουσε να δεις παλουκάρι τα πράγματα είναι απλά: όποιον και να ρωτήσεις εν Ελλάδι (και εννοώ φυσικά την απατεωνίζουσα παλιά γενιά) θα σου πει ότι δούλεψε σκληρά στη ζωή του. Και τότε πώς χρεοκόπησε το κράτος; Θα σου πει ότι φταίνε οι ξένοι. Και αν τους στριμώξεις αγρίως θα σου πει ότι όλα τα έκαναν για τα παιδιά τους! Δούλευαν για 100 με 200 ευρώ με βάση την παραγωγικότητά τους και την ανταγωνιστικότητα του προιόντος που παρήγαγαν, έπαιρναν όμως 500 και 1.000 ευρώ για την εργασία τους ελέω "σοσιαλισμού" και τώρα εισπράττουν συντάξεις των 2 και 3.000 ευρώ. Αυτό δεν βγαίνει λογιστικά, τελεία και παύλα. Η ρωμέικη κοινωνία βασιζεται επί πέντε δεκαετίες τώρα στα δανεικά, συμπεριλαμβανομένου του κράτους πρόνοιας (δυστυχώς), τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων και το απίστευτα τρελό ύψος των συντάξεων. Για να είναι ένα ασφαλιστικό βιώσιμο θα πρέπει ο μέσος όρος σύνταξης γήρατος να είναι μικρότερος από τον βασικό μισθό. Στο Ελλαδιστάν του 2017 ο μέσος όρος σύνταξης βρίσκεται στα 950 ευρώ περίπου! Δεν γίνεται. Το πάρτυ έχει τελειώσει και αυτό επιβάλλεται οι ρωμιοί να το συνειδητοποιήσουν. Ο Τσίπρας δεν είναι η μετενσάρκωση του Α. Παπανδρέου και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι το ΠΑΣΟΚ της δεκαετίας του '80. Ο σκληρός πυρήνας του υπερτροφικού εγώ του ρωμιού που τον κάνει να μην μπορεί να δει πέρα από τη μύτη του θα συντριφτεί σαν καρυδάκι από τις εξελίξεις (χε, χε, χε). Θα προσαρμοστεί ο ρωμιός θέλει δεν θέλει στα νέα δεδομένα και θα αφήσει την αμπελοφιλοσοφία όπως του 42163.

  • Ανώνυμος 42163

    10 Απρ 2017

    @42159 Μαζέψου, πήρες φόρα και δεν ξέρεις τί λες. Ποιούς αποκαλείς κοπρίτες; Γενικά όλους τους συνταξιούχους, του δημοσίου τομέα, του ιδιωτικού τομέα, τους δημοσίους υπαλλήλους, τους ιδιωτικούς υπαλλήλους, τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αγρότες, τους μαστόρους, τους αεριτζήδες, τις πολύτεκνες μητέρες, της εθνικής αντίστασης, τους ναυτικούς, τους αναπήρους, τα ΑΜΕΑ, τους τοκογλύφους, τους επιχειρηματίες φάντασμα, τις πτωχευμένες επιχειρησούλες, τους ομογενείς, τους αλλοδαπούς, τους συνδικαλιστές, τους επαγγελματίες διαδηλωτές, τους επαγγελματίες απεργούς, τους επαγγελματίες άνεργους, τους διακεκριμένους αθλητές, τους ποδοσφαιριστές, τους μπασκετμπωλίστες, τους επαγγελματίες επιδοματοφάγους, τους τσιγγάνους, τους πολύτεκνους, τους παπατζήδες, ποιούς τέλος πάντων; Εσύ πού ανήκεις; Για να μπορούμε να επικοινωνούμε πάνω σε κοινή βάση και να είμαστε εντός θέματος. Πώς αισθάνεσαι που αποκάλεσες όλους αυτούς κοπρίτες; Μήπως ζεις σε άλλη χώρα; Όσο για τις εμπειρίες του άλλου από τον ΕΣ, θα μπορούσα να απαντήσω με τις δικές μου εμπειρίες στους καλλιτεχνικούς κύκλους. Μετά από πέντε χρόνων προσπάθειες για να καταξιωθώ δεν τα κατάφερα και αναγκάσθηκα να ασχοληθώ με κάτι άλλο άσχετο. Είμαι κοντός, χονδρός, φαλακρός, βραδύγλωσσος, βραδυκίνητος, κακάσχημος, με μεγάλη μύτη , με τεράστια αυτιά, αλλά το διεφθαρμένο κατεστημένο του καλλιτεχνικού κόσμου δεν εκτίμησε τις ιδιαιτερότητές μου και ουδέποτε μου έδωσε την ευκαιρία να προσφέρω στην κοινωνία την τέχνη όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι. Είμαι ομοιοπαθής και τον "κατανοώ" ΠΛΗΡΩΣ. Έλεος!!! Λίγη αυτογνωσία, αυτοκριτική και αυτοσεβασμός δεν βλάπτει. ΙΣΩΣ ΚΟΠΡΙΤΗΣ

  • Ανώνυμος 42162

    10 Απρ 2017

    Λες τρίχες 42159, η Γερακίνα μίλησε για την 15 ετία της σύνταξης. Αυτή ή ξέρει τον νόμο ή αερολογεί και κανένας άλλος.

  • Ανώνυμος 42161

    10 Απρ 2017

    Like, φίλε παραπάνω.

  • Ανώνυμος 42159

    10 Απρ 2017

    Έχετε χωριστεί στα δύο ε; Δημόσιοι υπάλληλοι versus ιδιωτικών. Όταν οι μεν πρόκειται να βρίσετε ή να απαξιώσετε το κάνετε Εύκολα. Οι δε σας λοιδορούν για τον τρόπο σας αυτόν. Παραπάνω έγραψε ένας άνθρωπος για την εμπειρία του στον Ε.Σ. Ούτε μία απάντηση δεν πήρε, ούτε ένα σχόλιο, ούτε μια ανάλυση, ούτε μία συγνώμη. Αυτός ο άνθρωπος πίστεψε στην πατρίδα του και του το ακυρώσατε ως διοικηταράδες. Ο άλλος έγραψε για την συνταξιοδότηση στην 15ετία στον ιδιωτικό τομέα και όταν του ζήτησαν τον νόμο πέταξε το μπαλάκι και είπε πως το είπε άλλος για να μην παραδεχτεί ότι αερολογεί. Ο άλλος παριστάνει πως κόλλησε με μια πρόταση του Bielidopoulos Είσθε τόσα πολλά χρόνια συνταξιούχοι που το μόνο που ξέρετε πλέον να λέτε είναι κουβέντες του αέρα. Πώς αισθάνεσθε που είσθε κοπρίτες τόσα χρόνια; Κύριοι είχατε την ευκαιρία σας να δημιουργήσετε κάτι νέο και την χάσατε. Το μόνο που σας απέμεινε είναι να σεβαστείτε αυτά που κάνουν οι άλλοι. Να μακαρίζετε την τύχη σας που δεν χρειάζεται να δουλέψετε για να ζήσετε. Φάτε την σύνταξη που σάς προσφέρεται και μην ασεβείτε.

  • Ανώνυμος 42152

    10 Απρ 2017

    Τρικυμία στο μυαλό του ρωμιοBielidopoulos. Προσπαθεί να ΄ει κάτι αλλα επειδή δεν έχει δική του πρωτότυπη σκέψη πετάει την μπάλα στην εξέδρα. Βρε ουστ με το ζαβό, του δίνουμε και σημασία!

  • Bielidopoulos

    10 Απρ 2017

    Αυτό που ρωτάς είναι μια παπαρίτσα που γεννήθηκε μέσα στο χοντροκέφαλό σου εν είδει αντεπιχειρήματος, νομίζοντας ότι μου την λες. Δεν υπάρχει λόγος να αναλύσω τίποτα. Αν είχες κάτι να πεις για να επιχειρηματολογήσεις, θα το είχες ήδη πει. Ρωμιοί και λογική, ε καμία σχέση μεταξύ τους. Μη Μιλάς Μακάκα..

  • Ανώνυμος 42146

    10 Απρ 2017

    Μην Μιλάς Μακάκα. Περιμένουμε να μας αναλύσεις την ιδέα σου περί ιδέα του κινητού δημόσιου τομέα. ΤΗΝ ΙΔΕΑ ΣΟΥ ζαβέ μακάκα. Αλλά τι να πει κανείς, ρωμιοBielidopoulos είναι στο κουβά με την κρέμα είχε πέσει μικρός.

  • Bielidopoulos

    10 Απρ 2017

    "Δύο ημέρες άδεια, δώρο, δίνει το υπουργείο Παιδείας σε όλους τους υπαλλήλους των εποπτευόμενων φορέων του. Προϋπόθεση είναι η «εξασφάλιση της παραμονής στην υπηρεσία ικανού ποσοστού υπαλλήλων, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του εκάστοτε φορέα και η αντιμετώπιση τυχόν έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών»." http://www.iefimerida.gr/news/330335/yp-paideias-dinei-xana-2-meres-extra-adeia-se-oloys-toys-ypalliloys-toy Α, χα, χα. Κάτι έγραφα πιο πάνω για το δημόσιο, σχόλια: 09.04.2017, 12:43:22 09.04.2017, 17:16:30 Τα ζαβά ενοχλήθηκαν και έτρεξαν να "επιχειρηματολογήσουν" με φράσεις του τύπου "Τελικά είναι ΟΝΤΩΣ μπούρδα", το "όντως" το έγραψε με κεφαλαία ο καραγκιοζάκος εν είδει αντεπιχειρήματος. Τρικυμία στο κρανίο των ρωμιών. Φαπούλες!

  • Ανώνυμος 42139

    9 Απρ 2017

    https://www.youtube.com/watch?v=75_4zO6xtqc

  • Ανώνυμος 42137

    9 Απρ 2017

    Πάμε τραγουδάκι να χαλαρώσετε, «ζώα» (που λέει ο Λεβέντης, αυτή η μεγάλη πολιτική μορφή): https://www.youtube.com/watch?v=Z4CmOn5-K_8

  • Ανώνυμος 42136

    9 Απρ 2017

    Για τον 42123 δεν λες τίποτε;

  • Ανώνυμος 42134

    9 Απρ 2017

    @42119 - @42121 - @42122 Πετάτε συνεχώς την μπάλα στην κερκίδα... Απόψεις και θέσεις στο απόλυτο μηδέν. Μόνο ο κρετινισμός και ο χατζηαβατισμός κτυπάνε οροφή. @42120 Είσαι άδικος με την επιλεκτική σου ευαισθησία. ΠΟΥΑΡΩ

  • Ανώνυμος 42133

    9 Απρ 2017

    Άρχισε ο Μαυρογιαλούρος στο Star; Το κατάλαβα.

  • Ανώνυμος 42132

    9 Απρ 2017

    Ανώνυμος 42080 έγραψε... Τα σχόλια δυστυχώς, είναι από γελοία έως τραγικά (με τράγους και τέτοια εννοώ, διαβάστε το άρθρο περί αρχαίου ελληνικού θεάτρου). Φίλε Bielidopoulos τι τους δίνεις πάσες; Ας σχολιάσω λοιπόν το άρθρο το οποίο απέχει πολύ από το γελοίο. Εγώ ως φορολογούμενος μ#$%κας, δεν ξέρω καν που στην ευχή πάνε τα λεφτά μου. Το μόνο που οφείλω να γνωρίζω σύμφωνα με την πολιτεία είναι οι υποχρεώσεις μου. Ε, αυτές τις έμαθα. Τα δικαιώματά μου που σκατά είναι; Ας μιλήσουμε λοιπόν για τα φορολογούμενα λεφτάκια. Για να βγάλω αυτά τα λεφτάκια για τα οποία φορολογούμαι, παριστάνω τον μ#$λκα με μεγάλη επιτυχία. Και θα τον παριστάνω μέχρι τα 67 μου που θα βγω στην σύνταξη ή μέχρι να ψοφήσω είτε λόγω ασθένειας είτε λόγω επιλογής. Δεν με ενδιαφέρει ο μισθός των ενστόλων. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι \τι στον κόρακα τους λέει η πολιτεία να κάνουν και εκείνοι είναι υποχρεωμένοι να υπακούσουν, όπως είμαι κι εγώ υποχρεωμένη να υπακούσω πληρώνοντας φόρους. Διότι κυρίες μου και κύριοι, ΕΙΜΑΣΤΕ όλοι υποχρεωμένοι να υπακούσουμε. Ο διαχειριστής των χρημάτων μας είναι η πολιτεία, το κράτος, ο εκάστοτε κυβερνών. Το θέμα θα πρέπει να είναι ότι σήμερα στο χωραφάκι που μάς έριξε η κατάρα να ζούμε, υπάρχει μια πολιτεία που λέει στους υπαλλήλους της είτε είναι ένστολοι είτε όχι: Κύριοι μάγκες, βγείτε στην σύνταξη από τα νιάτα σας, πάρτε και το εφαπαξάκι σας. Έχω 3.000.000 μαλάκες να το υποστηρίξω αυτό και φύγετε γρήγορα γρήγορα γιατί έχω να πρποσλάβω κι άλλους για να με ξαναψηφίσουν Οπότε, προσωπικά, γραμμένους τους έχω όλους. Και πληρωμένους. Καλά! Και να σας πω το τελευταίο; Όλοι αυτοί στους οποίους αναφέρεται το άρθρο έκαναν μια πολύ έξυπνη συμφωνία: σού δουλεύω 30 χρόνια (οι νοσοκόμες με ανήλικα παιδιά έβγαιναν στην σύνταξη στα 15 χρόνια υπηρεσίας!!!!!!!!!!!!!!!!) και με βγάζεις στην σύνταξη. Μακάρι κι εγώ να είχα φερθεί πιο έξυπνα, αλλά ...έκανα ανόητη συμφωνία. καλά να πάθω! Γερακίνα και άντε γειά μας. 07.04.2017, 21:26:04 Έντάξει 42131, ελληνικά ξέρεις ή να στο ζωγραφίσουμε;

  • Ανώνυμος 42131

    9 Απρ 2017

    Εσύ αναφέρθηκες σε έναν νόμο περί συνταξιοδοτήσεως των ιδιωτικών υπαλλήλων στην 15ετία και όχι η Γερακίνα. Εσένα ρωτώ. Ξέρεις ή όχι; Μήπως πετάς βεγγαλικά; Εγώ τέτοιον νόμο δεν γνωρίζω να υπήρξε ποτέ. Εσύ που λες ότι ξέρεις μίλα. Αν όχι πες το.

  • Ανώνυμος 42130

    9 Απρ 2017

    @ 42120 Ο Bielidopoulos δεν έχει καλούς τρόπους. Διάβασε τα σχόλιά του σε διάφορα θέματα της ΕΕ το πως αντιμετωπίζει τον καθένα και θα καταλάβεις. Είναι ένας χέστης ρωμιός που πουλάει τσαμπουκά με το πληκτρολόγιο, γιατί στο σπίτι τρώει φάπα ξεγυρισμένη από γυναίκα και πεθερά.

  • Ανώνυμος 42129

    9 Απρ 2017

    Μα τι ζωάκι που είσαι ρωμιοBielidopoulos, ρίχνεις μία μπαρούφα και μετά αδυνατείς ή καλύτερα δεν τολμάς να την τεκμηριώσεις. Και δεν μιλάω. Γράφω, σε «γράφω» μακάκα. Έλα λοιπόν, δώσε μας την σοφία σου περί κινητού δημόσιου τομέα. Περιμένουμε να μας δώσεις παραδείγματα εφαρμογής.

  • Ανώνυμος 42127

    9 Απρ 2017

    Ρώτα την Γερακίνα 42116 γιά να μάθεις τον νόμο.Αυτή είναι που τον ανέφερε. Και γκρινίαζει γιατί δεν πρόλαβε.

  • Ανώνυμος 42125

    9 Απρ 2017

    @42123 Μπράβο σου ρε φίλο. Έτσι είναι. Ωραία τα λες. Επιτέλους γιατί μας φλόμωσαν εδώ οι καραβανάδες. Λοιπόν εσείς που βγάζατε γλώσσα πριν πως σάς φαίνονται τα αποτελέσματα των έργων σας;

  • Ανώνυμος 42124

    9 Απρ 2017

    Ναι, έτσι δείχνει.

  • Ανώνυμος 42123

    9 Απρ 2017

    Στον ΕΣ πρώτη φορά είδα διακρίσεις μπροστα στα μάτια μου σαν να ειναι κάτι το φυσιολογικό, μου την έπεσε γκέυ (φανταρος) που κατα τα άλλα σου λέγανε πάνε φαντάρος να γίνεις άντρας, πρώτη φορά είδα τί θα πεί ρουφιανιά, ο κλέψας του κλέψαντος στους θαλάμους, λουκέτα ακόμη και στα τσαντάκια, θυμάμε μας στέλνανε στις σκοπιές (σύνορα Ορστιάδα-Ανδριανούπολη) με όπλα χωρίς γεμιστήρες, χώσιμο απο ρωμιούς καραβανάδες γιατί τα βίσματα έπρεπε να πάρουν άδεια, γενικά ο Ελληνικός στρατός είναι μια πλευρα της άθλιας ρωμεϊκης κοινωνίας που υποχρεωτικά κάθε νέος πρέπει να περάσει και μάλιστα σε μια χώρα που υπάρχει υποτίθετε απόλυτη ισότις των δύο φύλλων, σε αντίθεση με τις όντως ισότιμες κοινωνίες όπως Ισραήλ και Κουρδισταν που υπηρετούν και γυναίκες. 3 χρονάκια ήτανε, ένα πέρασα σαν στρατιώτης και δύο σαν μόνιμος, φυσικά ασκήσεις και βολές με το κουτάλι και ειλικρινά δεν κράτησα τίποτα ως ενθύμιο, όλα πήγανε στα σκουπίδια όταν άλλαξα πλέον και απο ρωμιός-ελληνάρας, έγινα άνθρωπος. Με τα μυαλά που είχα τότε θα έδινα και την ζωή μου για αυτην την χώρα διότι ζούσα στον κόσμο μου οικειοθελώς βέβαια, αλλά όταν ξύπνησα μετα τα 30 μου είπα πως αν γυρνοπύσαν τα χρόνια πίσω ούτε μια μέρα δεν θα υπηρετούσα στον ελληνικό στρατό, διότι και κανείς δεν θα το εκτιμίσει άλλωστε, αντιθέτως όσο είσαι υπηρέτης (σκλαβος) της "υψηλής ελληνικής κοινωνίας", τόσο σε εκμεταλεύονται. Απο την άλλη δεν καταλαβα ακόμη που αποσκοπέι να υπάρχει στρατός στην ελλάδα, εφόσον την σημαία "την παίρνει ο αέρας" στα ήμια και όλοι οι ρωμιοί υψηλόβαθμοι καραβανάδες είναι τσιράκια των πολιτικών τους και δεν έχουν το σθένος να τα βάλουν με τον εχθρό.

  • Ανώνυμος 42122

    9 Απρ 2017

    "κλάνει πίπερμαν" χαααααααχαχσχα Καλό.

  • Ανώνυμος 42121

    9 Απρ 2017

    δεν ειναι μονο θεμα καλων τροπων. φοβαται, κανει το μαγκα, αλλα ειναι χεστης. Σαινης

  • Ανώνυμος 42120

    9 Απρ 2017

    Οι αναφορές σε χαρακτήρες του καραγκιόζη και ηθοποιών που έπαιζαν συγκεκριμένους ρόλους είναι άτυχες. Ο Bielidopoulos έχει δίκιο. Αν θέλεις να απευθυνθείς σε έναν φίλο σου δημόσια βάλε από κάτω το όνομά σου. Αν φοβάσαι στείλ του ιδιωτικό μήνυμα. Είναι θέμα καλών τρόπων.

  • Ανώνυμος 42119

    9 Απρ 2017

    δεν αποκαλει ο ενας τον αλλον. ο ενας λεει το ονομα του κι ο αλλος κλάνει πιπερμαν, Κλουζω

  • Ανώνυμος 42118

    9 Απρ 2017

    @ 42111 Εκτός από άρρωστος, ταρακουνημένος, σάπιος και ποιος ξέρει τί άλλο..., είσαι και κουτσομπολάκος... Τί σε κόφτει ρε το ότι ο ένας αποκαλεί τον άλλο με το μικρό του όνομα; Ζηλεύεις; Μπορεί να είναι πράγματι γνωστοί και φίλοι. Εσένα γιατί σε ενδιαφέρουν μόνο τα ονόματα; Δεν είδα να εκφράζεις άποψη για το κυρίως άρθρο αλλά ούτε και για τo σχολιασμό. Τί αποστολή έχεις; Μήπως είσαι ρουφιάνος; Μήπως είσαι ο κλασικός Χατζηαβάτης; Μήπως είσαι ο Μάτσας ο λαδάς; Εσύ ξέρεις... ΦΑΝΤΟΜΑΣ

  • Bielidopoulos

    9 Απρ 2017

    @42110 Μη Μιλάς Μακάκα. Διότι όταν μιλάς είναι σαν να έχει σπάσει βόθρος.

  • Ανώνυμος 42116

    9 Απρ 2017

    Ο ιδιωτικός τομέας το μόνο που έχει κερδίσει είναι τις θερμές μας ευχές φίλε. Που το βρήκες αυτό περί 15ετίας; Ποιος είναι ο νόμος περί αυτού; Αν τον γνωρίζεις γραψ τον μου για να το ψάξω. Όσο για την Γερακίνα, μία την έχουμε εδώ και γράφει ευγενικά. Κάποιο κουμπί θα της πάτησες φίλε. Εξ άλλου εσύ έγραψες πρώτος με μένος. Αυτή ανέφερε μία γενικότητα που την ξέρουμε όλοι και το πήρες προσωπικά. Γιατί;

  • Ανώνυμος 42115

    9 Απρ 2017

    Άλλος συνήγορος ξεπετάχτηκε;

  • Ανώνυμος 42114

    9 Απρ 2017

    @42110 Μπράβο κατέληξες πως θα ακούσεις ζαβά πριν ακούσεις καν. Η προπέτεια φίλε δεν είναι εξυπνάδα. Και να θελήσει να το αναλύσει ο Bielidopoulos θα διαλέξει άλλους... Αυτούς που ακούν. Εμείς εδώ ακόμη τις μετράμε. Ποιος την έχει πιο μεγάλη, την ευφυΐα;

  • Ανώνυμος 42113

    9 Απρ 2017

    Η Γερακίνα αγαπητέ μου αμφισβήτησε την δυσκολία του έργου της νοσοκόμας. Η Γερακίνα αγαπητέ μου με είπε ʽηλίθιοʼ, ʽΦιόγκοʼ και ʽτούβλοʼ. Αν θέλεις να κάνεις τον συνήγορο της Γερακίνας να προσέχεις τις ύβρεις που γράφει για εμένα. Εκτός και αν εσύ θεωρείς πως οι ύβρεις είναι που σου ταιριάζουν ως προσωπικότητα οπότε χάρισμά σου. Η 15ετία με ανήλικο παιδί δεν αφορούσε μόνο τον δημόσιο τομέα, πρώτα το κέρδισε ο ιδιωτικός και μετά το διεκδίκησε και το κέρδισε και ο δημόσιος τομέας. Εντάξει πουλάκι μου;

  • Ανώνυμος 42112

    9 Απρ 2017

    Χαχαχα. Ρε παιδιά ηρεμία. Τι πάθατε με τις νοσοκόμες; Είναι φιλότιμα κορίτσια. Κι εσύ ανώνυμε τι βρίζεις την Γερακίνα; Δεν έγραψε ότι η γυναίκα σου σού λέει ψέματα πως δουλεύει πολλές ώρες ενώ στην πραγματικότητα είναι αλλού. Είπε ότι έβγαιναν στην σύνταξη στα 15 χρόνια. Όλοι τις πληρώνουμε αυτές τις συντάξεις. Γι αυτό άσε τις παρλαπίπες και πήγαινε ν ανοίξεις την τσάντα της για να ψωνίσεις αύριο.

  • Ανώνυμος 42111

    9 Απρ 2017

    @ 42105 Όλα τα σχόλια στο ίντερνετ είναι ανώνυμα. Εσύ επέλεξες να απευθυνθείς όμως στον αρθρογράφο με το όνομά του λέγοντας "Άγγελε καλημέρα", είπες ό,τι είχες να πεις, κατέληξες "επειδή γνωριζόμαστε πολύ καλά από παλιά, πιστεύω ότι θα μας δοθεί η ευκαιρία να τα πούμε από κοντά" και υπέγραψες με ένα πέπλο μυστηρίου γύρω από το άτομό σου ως "Ένας παλιός συμπολεμιστής και συναγωνιστής...". Και με τελίτσες στο τέλος να μας κρατάς και καλά σε αγωνία. Αυτός έγραψε επώνυμα κι είπε τη γνώμη του σε ολόκληρο κατεβατό, ενώ εσύ έγραψες ένα σχόλιο απευθυνόμενος προσωπικά σε αυτόν, ούτε καν τολμώντας όμως να βάλεις το όνομά σου. Αφού γνωρίζεστε και τον εκτιμάς όπως γράφεις, γιατί δεν έβαλες το όνομά σου, όπως κι εκείνος; Γι' αυτό είπα ότι είσαι για φάπες και μάλλον ως Καραγκιόζης Καραγκιοζίδης θα έπρεπε να υπογράφεις καλύτερα. Ανώνυμος Ανωνυμίδης

  • Ανώνυμος 42110

    9 Απρ 2017

    Έγινε παρεξήγηση και εξήγηση εδόθηκε. Γιατί ο Bielidopoulos δεν μας αναλύει την ιδέα του κινητού δημόσιου τομέα; Γιατί είναι ζαβός.

  • Bielidopoulos

    9 Απρ 2017

    ζαβός < μεσαιωνική ελληνική ζαβός < αραβική (zwiya: γωνία) < ρίζα (z-w-y) ;)

  • Bielidopoulos

    9 Απρ 2017

    Τα ζαβά πετάχτηκαν από την τρύπα τους. Ακόμα και να θέλουν να τεκμηριώσουν κάτι δεν μπορούν. Γιατί άραγε;

  • Ανώνυμος 42107

    9 Απρ 2017

    Τελικά είναι ΟΝΤΩΣ μπούρδα. Τρικυμία στο μυαλό του ρωμιοBielidopoulos..

  • Bielidopoulos

    9 Απρ 2017

    @42104 Μη Μιλάς Μακάκα.

  • Ανώνυμος 42105

    9 Απρ 2017

    Φίλε... "Ανώνυμε 42086"... Με εγκαλείς για ανωνυμία και την ίδια στιγμή ΕΣΥ δεν βάζεις το όνομά σου. Πόσο άρρωστος μπορεί να είσαι... Πόση τρικυμία μπορεί να έχεις στο κρανίο σου.... Πόσο σάπια μπορεί να είναι η "λογική" σου... Εκτός από τη σκιά σου τί άλλο φοβάσαι...; Άραγε νοιώθεις για πόσες "φούτσες ' μπορεί να είσαι...; Φίλε ... "Ανώνυμε 42091" (Γερακίνα) Δεν αναφέρθηκα σε κομματική χροιά, αλλά σε παραταξιακή οπτική και ιδεοληπτική τοποθέτηση. Είναι πολύ θετικό που λυπάστε για τα έντονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι στρατιωτικοί και για την κατάντια της Εθνικής Άμυνας της Χώρας μας. Εκτιμώ ότι τη θέση αυτή τη συμμερίζονται οι περισσότεροι Έλληνες/δες. ΕΠΩΝΥΜΟΣ ΕΠΩΝΥΜΙΔΗΣ

  • Ανώνυμος 42104

    9 Απρ 2017

    Δεν μας αναλύεις λίγο περισσότερο αυτή σου την ιδέα; Γιατί εκ πρώτης όψεως δείχνει για μπούρδα επικών διαστάσεων.

  • Bielidopoulos

    9 Απρ 2017

    Εσύ τώρα από ιδιωτικό-δημόσιο το κάνεις δεξιά-αριστερά. Μα δεν έχουν διαφορά μεταξύ τους. Ο Κυριάκος έχει υποσχεθεί διάφορα προκειμένου να τον ψηφίσουν, ό,τι δηλαδή έκανε ο Τσίπρας παλιά. Υπόσχεται μείωση φόρων και ΕΝΦΙΑ, χωρίς όμως να λέει πού θα βρει τα χρήματα που λείπουν. Αν έλεγε ότι ταυτόχρονα θα συρρίκνωνε δημόσιο και θα έκοβε συντάξεις τότε να τον παραδεχτώ. Τα ίδια χάλια είναι. Υπόσχονται μαγικές λύσεις. Ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά και τούρτα ολόκληρη με σκύλο χορτάτο. Το ότι ο δημόσιος υπάλληλος είναι σε καλύτερη θέση από τον ιδιωτικό υπάλληλο δεν χρήζει συζήτησης και διαπραγματεύσεων. Είναι αυτονόητο. Μάλιστα στην αρχή της κρίσης κυκλοφορούσε ευρέως το ιδεολόγημα ότι αντί να κόψουμε από το δημόσιο να ανεβάσουμε τον ιδιωτικό τομέα, ώστε όλοι να ανέβουν και να είναι ευχαριστημένοι. Ναι, ωραίο παραμύθι στη θεωρία, στην πράξη η οικονομία της ρωμιοσύνης δεν τα σηκώνει αυτά χωρίς τα δάνεια των ξένων. Θα κατέβει και το δημόσιο, είναι θέμα χρόνου. Μισθοί, συντάξεις και αριθμός υπαλλήλων. Προσωπικά είμαι υπέρ του κινητού δημοσίου τομέα, μία νέα προσέγγιση δικής μου επινόησης. Οι περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες θα λειτουργούν μέσω κινητών σταθμών εργασίας με σύνδεση σε βάσεις δεδομένων μέσω internet σε μορφή π.χ. κινητής καντίνας σε διαμορφωμένους εκ των προτέρων χώρους για αυτό τον σκοπό. Ο υπάλληλος θα εκτελεί υπηρεσία στις προκαθορισμένες τοποθεσίες εντός κάποιας ακτίνας από την μόνιμη κατοικία του. ;)

  • Ανώνυμος 42100

    9 Απρ 2017

    Να συμφωνήσω με τον Bielido πως είναι θέμα κουλτούρας. Φακελάκι στον γιατρό αλλά όχι στην νοσοκόμα. Πουρμπουάρ στο γκαρσόνι και τον μπάρμαν αλλά όχι στην πωλήτρια του σουπερμάρκετ και του παπουτσάδικου. Δικηγόροι και γιατροί του Κολωνακίου να πληρώνουν λιγότερους φόρους από τον κάθε μισθωτό υπάλληλο. Ταξιτζήδες να παίρνουν διπλές και τριπλές ταρίφες και όλοι οι πελάτες τους να μένουν ικανοποιημένοι. Αποδείξεις από συνεργεία, υδραυλικούς ή ηλεκτρολόγους: αστεία πράγματα για τον x-large ρωμιό. Και όταν ο Μητσοτάκης και αργότερα ο Γιαννίτσης προσπάθησαν να εξορθολογήσουν το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό σύστημα, την δημόσια διοίκηση και το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, τύποι σαν την Γερακίνα ήταν οι πρώτοι που είχαν βγει στους δρόμους γιατί έχαναν τα προνόμιά τους. Τώρα γράφουν ανοησίες τα πουλάκια μου για τον κακό δημόσιο και τον ταλαίπωρο ιδιωτικό τομέα. Ρε ΣΥΡΙΖΑ που σας χρειάζεται, ο καλύτερος πελάτης του Τόμσεν.

  • Bielidopoulos

    9 Απρ 2017

    Οι δημόσιοι υπάλληλοι εξοντώνονται μία στο τόσο στη δουλειά, μέσα σε ένα χαοτικό περιβάλλον (όπως τα πάντα στη ρωμιοσύνη, αφού ο ρωμιός δεν θέλει οργάνωση και πρόγραμμα) και κατόπιν αφού ξεχάσουν τις κραιπάλες, αρχίζουν και το πλάθουν και από τόσο δα μικρό γίνεται γιγάντιο. Έτσι στο τέλος μας βγαίνουν και από πάνω. Μπαίνεις σε εφορίες, ΚΕΠ, υπουργεία, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ και νομίζεις ότι διακτινίστηκες στη δεκαετία του ΄80. Η νοοτροπία στο δημόσιο παρόλη την κρίση παραμένει η ίδια. Ασχέτως αν μια μικρή μερίδα υπαλλήλων καλούνται ως συνήθως να βγάλουν το φίδι από την τρύπα. Όσον αφορά τους στρατιωτικούς είναι αλήθεια ότι τους έχουν κόψει τις συντάξεις, αλλά δεν είναι δικαιολογία ότι κακώς τις κόψανε διότι δεν έκακαν το ίδιο και σε άλλους δημοσίους υπαλλήλους. Αν η ρωμιοσύνη ζούσε στην πραγματικότητα θα είχε κάνει πολλές περισσότερες περικοπές σε όλους τους τομείς, αφού τόσο αντέχει η οικονομία και όχι περισσότερο. Απλά κάποιους στο δημόσιο τους χαιδεύει περισσότερο από κάποιους άλλους, προσωρινά όμως. Πάντως το βασικό πρόβλημα δεν είναι κάποια τεχνητή σύγκρουση μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού υπαλλήλου. Το πραγματικό πρόβλημα είναι η κουλτούρα του ρωμιού. Τέλος όσον αφορά την στρατιωτική οργάνωση που επιβλήθηκε εν Ελλάδι από τους αμερικάνους λόγω ανάσχεσης του κομμουνισμού, θα περίμενε κανείς ότι μετά την πτώση του τείχους και την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης θα εξαφανίζονταν όλα αυτά. Ε λοιπόν στο βόθρο της ρωμιοσύνης όχι μόνο δεν έκλεισαν τα στρατόπεδα και όχι μόνο δεν μειώθηκαν οι εξοπλισμοί, αλλά επί δεκαετίες βομβαρδιζόταν και βομβαρδίζεται η κοινή γνώμη της ρωμιοσύνης για ισορροπία 7 προς 10 με την Τουρκία και άλλα τέτοια κουραφέξαλα. Το αστείο είναι ότι την εποχή του ψυχρού πολέμου οι ΗΠΑ ακολουθούσαν ως γνωστό την γεωπολιτική σχολή Spykman/Mackinder/Mahan εφαρμόζοντας απαγόρευση στη Σοβιετική Ένωση να αποκτήσει πρόσβαση στις "νότιες θάλασσες" (βλέπε συγκρούσεις σε Κορέα, Βιετνάμ, Αφγανιστάν, Ιράν, Ιράκ, δημιουργία ΝΑΤΟ). Και στην περίπτωση των στενών του Βοσπόρου ακολουθήθηκε η τακτική οι δύο χώρες (Ελλάδα-Τουρκία) να κάνουν εξοπλιστικούς ανταγωνισμούς μεταξύ τους προκειμένου να κρατιούνται σε πολεμική ετοιμότητα εναντίον τυχόν καθόδου των σοβιετικών από τη Μαύρη θάλασσα, τη στιγμή που και οι δύο χώρες ήταν φιλικές προς τις ΗΠΑ και μέλη του ΝΑΤΟ! Μιλάμε για παράνοια. Παρόλα αυτά ακόμα διατηρείται αυτή η νοοτροπία διότι βολεύει πολιτικούς και ανώτερους στρατιωτικούς (βλέπε μίζες εξοπλιστικών). Ρωμιοσύνη από όπου και να σε πιάσει κανείς βρωμοκοπάς σύσσωμη!

  • Ανώνυμος 42098

    9 Απρ 2017

    ΥΓ. Γερακίνα, και που να δεις τι κάνουν οι νοσοκόμες στα ιδιωτικά νοσοκομεία, αλλά επειδή είσαι βλαμμένη τα ίδια θα λες και για αυτές.

  • Ανώνυμος 42097

    9 Απρ 2017

    Πρέπει να είσαι πολύ "πειραγμένη" γιά να νομίζεις πως μόνο οι νοσοκόμες δουλεύουν και σας ταΐζουν Γερακίνα. Ναι, μην ασχολείσαι άλλο μαζί μας, μυρίζεις εμπάθεια, άγνοια, και ναφθαλίνη. Βαυκαλίσου με τις ιδεοληψίες σου.

  • Ανώνυμος 42096

    9 Απρ 2017

    Χαίρομαι που κάνω καλό στα προβληματικά σας άντερα. Για τον παραπάνω που αερίζεται. Ολσο για εσένα Νοσοκόμα το ξέρουμε ότι μόνο εσύ δουλεύεις και μας ταΐζεις. Γερακίνα. Υ.Γ. Γραλψτε ότι θέλετε δεν ασχολούμαι άλλο μαζί σας. Μυρίζετε δημοσιουπαλληλίκι.

  • Ανώνυμος 42095

    9 Απρ 2017

    Εγώ αντίθετα έκλανα διαβάζοντας τις μπούρδες της Γερακίνας. Πρωτευουσιάνος εργοστασιάρχης

  • Ανώνυμος 42094

    9 Απρ 2017

    Σιγά ρε φίλε/η, θα βάλω τα κλάματα. Πρωτευουσιάνος νοσοκόμος

  • Ανώνυμος 42093

    9 Απρ 2017

    Για να μην πω πόσες φορές έχεις την αίσθηση του γελοίου αρρώστου ή συνοδού ή και γιατρού ακόμα που να σου κοιτάει τον κώλο ή να προσπαθεί να δει τι χρώμα σουτιέν φοράς. Καραβλαχάρα Γερακίνα.

  • Ανώνυμος 42092

    9 Απρ 2017

    Κάνε διπλοβάρδιες σε μια παθολογική κλινική, να έχεις την ευθύνη 60 ασθενών να πρέπει να κλείσεις ισοζύγια, να βγάλεις και να χορηγήσεις φάρμακα, να κάνεις χημειοθεραπείες και μεταγγίσεις, να πρέπει να ξεσκατώσεις ή και να ταΐσεις κάθε άρρωστο που οι συνοδοί τον έχουν παρατήσει, να πάς με τον γιατρό να τον βοηθήσεις να βάλει μια κεντρική γραμμή, να έχεις τον κάθε συνοδο να σε ρωτάει τρίχες ή να διαμαρτύρεται γιατί είναι σε εξάκλινο ενώ είναι ασφαλισμένος για πρώτη θέση (δηλαδή, επειδή δεν το ξέρεις για μονόκλινο ή δίκλινο), να τσακώνεσαι με τις παράνομες αποκλειστικές και να σε απειλούν, να έχεις να ετοιμάσεις νεκρό να πάει στο νεκροτομείο και άλλα πολλά που κάνουν οι νοσοκόμες. Δεν θα αντέξεις Γερακίνα όχι πέντε ημέρες ούτε πέντε δευτερόλεπτα. Αλλά μόνο τρίχες ξέρεις να λες, άσχετη κατσίκα. Κάτσε στο πληκτρολόγιό σου και κάνε και εσύ την επανάστασή σου, ρωμιοβλαχαδερό.

  • Ανώνυμος 42091

    9 Απρ 2017

    @42083: Δεν διακρίνω οιαδήποτε κομματική χροιά στο άρθρο. Ουδεμία! Τουναντίον αυτό που έμαθα είναι τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αξιωματικοί (τα οποία δεν γνώριζα), τα χρήματα που κατασπαταλιούνται χωρίς λόγο ενώ δεν περισσεύουν, ίσα-ίσα. Και εν τέλη το κυριότερο: Δεν μπορεί να κάνει αυτό για το οποίο έχει συσταθεί. Κρίμα! Γερακίνα

  • Ανώνυμος 42090

    9 Απρ 2017

    Υπογραφή Γερακίνα. Απαντήσεις: @ Φίλε Bielidopoulos, όντως μπερδεύτηκα.Ανθρώπινα τα λάθη. Ρίχνε φάπες! Ρίχνε γιατί απ΄ όσο διαπιστώνω πολύ τις κάνουν κέφι! @ 42088. Ποία η δυσκολία της νοσοκόμας ρε ηλίθιε; Νοσοκόμα είναι η γυναίκα σου ή νοσοκόμα είσαι εσύ! Είτε το ένα συμβαίνει είτε το άλλο ένα έχω να σού πω: Πάρε όσες νοσοκόμες θες ή πήγαινε κι εσύ αν είσαι η ίδια νοσοκόμα, να δουλέψετε σε εργοστάσιο ως ιδιωτικοί υπάλληλοι, να πιάνετε δουλειά στις 6 το πρωί, να προσέχετε μην τυχόν και ο κάθε μ#%^κας προϊστάμενος θελήσει να σού πιάσει τον κώλο και εσύ να μην θες, αλλά να θες και να κρατήσεις την δουλειά σου άρα πρέπει να ισορροπήσεις την κατάσταση, να βρωμάει ο τόπος από τις πρώτες ύλες και μετά έλα να πεις, όχι σε εμένα,αλλά σε όλες αυτές που το αντέχουν και δεν έχουν τον χρόνο και το κουράγιο (που έχω εγώ) να γράφουν και να απαντούν στις παπαριές του κάθε Φιόγκου! Να δούμε αν θα αντέξετε όχι πέντε χρόνια μα πέντε ημέρες. Τούβλο!

  • Ανώνυμος 42089

    8 Απρ 2017

    Καλά τα λες φίλε μου για το στρατό αλλά ποιος σε ακούει; Χάος.....

  • Ανώνυμος 42088

    8 Απρ 2017

    Καλά, εσύ Γερακίνα κοίτα να κάνεις την δουλειά της νοσοκόμας και αν αντέξεις όχι 15 αλλά 5 χρόνια γράψε μου.

  • Ανώνυμος 42087

    8 Απρ 2017

    bielid.....τέλος πάντων πως λέγεσαι,,,,απαλλάσεσαι (δεν ξέρω αν είσαι θηλυκός ή αρσενικός) δεδομένου ότι ανήκεις στην κατηγορία των ΒΛΑΚΩΝ κατά Ε Λεμπέση,άλλα διαβάζεις ,άλλα εννοείς και άλλα γράφεις...το απόλυτο της άπειρης βλακείας

  • Ανώνυμος 42086

    8 Απρ 2017

    @42083 Ο άλλος έγραψε ό,τι πίστευε επώνυμα. Εσύ κάνεις κριτική χωρίς ούτε καν να βάζεις το όνομά σου. Για φάπες είσαι φίλε, όχι για κριτική. Φοβάσαι και τον ίσκιο σου. Επιβεβαιώνεις τον αρθρογράφο 100%.

  • Bielidopoulos

    8 Απρ 2017

    *δεν έχουν

  • Bielidopoulos

    8 Απρ 2017

    "Φίλε Bielidopoulos τι τους δίνεις πάσες;" Αγαπητή φίλη μπέρδεψες τη λέξη "πάσες" με τις "φάπες". Ντάξει, ανθρώπινο το λάθος. ;) Δεν έγλυψες εκεί που έπρεπε όταν έπρεπε. Τώρα τί να σου κάνει δηλαδή το κράτος. Είτε κρατάς την αξιοπρέπειά σου, είτε την απεμπολείς και γλύφεις. Νομίζεις ότι είναι τυχαίο ότι τα ζαβά που μπαίνουν για να την αμολήσουν έχουν αξιοπρέπεια; Άμα είχαν, θα ήταν πιο προσεχτικοί στα σχόλιά τους. ;) Μην ξεχνάς ότι το κράτος εκτός από τους φόρους διαχειρίζεται και τα δάνεια που παίρνει στο όνομα όλων, αλλά τα ξοδεύει για την παλιά φουρνιά συνταξιούχων και γενικά την κομματική του πελατεία, κληρονομώντας το χρέος στις επόμενες γενιές.

  • Ανώνυμος 42083

    8 Απρ 2017

    Άγγελε καλημέρα, Θεωρώ ότι το θέμα το αντιμετώπισες με παραταξιακή διάθεση, γεγονός που σε οδήγησε σε υπερβολές, υποθέσεις, ανακρίβειες κλπ. Τολμώ να ισχυρισθώ ότι σχεδόν είσαι εκτός θέματος. "Ο Σημερινός Στρατός της Ελλάδας", όσο και να το πιέσουμε δεν έχει καμία σχέση με τον "εμφύλιο", τον "κομμουνιστικό κίνδυνο", τους "δεξιούς...", τους "μεσοαστούς"... και τυχόν άλλες ιδεοληπτικές καραμέλες που κάποιοι εξακολουθούν να πιπιλίζουν για τους δικούς τους λόγους... Βέβαια σε μερικά από όσα αναφέρεις θα συμφωνήσω απόλυτα και θα υπερθεματίσω. Μην μπλέκουμε όμως τη φανέλα με το σώβρακο... Εκτιμώ και σέβομαι την προσπάθειά σου να εκφράσεις την πικρία σου, τους φόβους σου, τις ανησυχίες σου και ότι άλλο αισθανόμαστε σχεδόν όλοι όσοι υπηρετήσαμε στον Ελληνικό Στρατό, αλλά είμαι αντίθετος με τον τρόπο που το κάνεις... Κατά την άποψή μου τα θέματα "μείζονος σημασίας" είναι τουλάχιστον άδικο (ίσως ανόητο..., ίσως επιλήψιμο...) να αναλύονται υπό το πρίσμα μεροληπτικής διαφώτισης, καθοδηγητισμού, άκρατου εντυπωσιασμού, παραπλάνησης, παραταξιακού φανατισμού κλπ... Σε θεωρώ συνετό, ικανό και γενικά αξιόλογο άτομο και επειδή γνωριζόμαστε πολύ καλά από παλιά, πιστεύω ότι θα μας δοθεί η ευκαιρία να τα πούμε από κοντά. Ένας παλιός συμπολεμιστής και συναγωνιστής...

  • Ανώνυμος 42080

    7 Απρ 2017

    Τα σχόλια δυστυχώς, είναι από γελοία έως τραγικά (με τράγους και τέτοια εννοώ, διαβάστε το άρθρο περί αρχαίου ελληνικού θεάτρου). Φίλε Bielidopoulos τι τους δίνεις πάσες; Ας σχολιάσω λοιπόν το άρθρο το οποίο απέχει πολύ από το γελοίο. Εγώ ως φορολογούμενος μ#$%κας, δεν ξέρω καν που στην ευχή πάνε τα λεφτά μου. Το μόνο που οφείλω να γνωρίζω σύμφωνα με την πολιτεία είναι οι υποχρεώσεις μου. Ε, αυτές τις έμαθα. Τα δικαιώματά μου που σκατά είναι; Ας μιλήσουμε λοιπόν για τα φορολογούμενα λεφτάκια. Για να βγάλω αυτά τα λεφτάκια για τα οποία φορολογούμαι, παριστάνω τον μ#$λκα με μεγάλη επιτυχία. Και θα τον παριστάνω μέχρι τα 67 μου που θα βγω στην σύνταξη ή μέχρι να ψοφήσω είτε λόγω ασθένειας είτε λόγω επιλογής. Δεν με ενδιαφέρει ο μισθός των ενστόλων. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι \τι στον κόρακα τους λέει η πολιτεία να κάνουν και εκείνοι είναι υποχρεωμένοι να υπακούσουν, όπως είμαι κι εγώ υποχρεωμένη να υπακούσω πληρώνοντας φόρους. Διότι κυρίες μου και κύριοι, ΕΙΜΑΣΤΕ όλοι υποχρεωμένοι να υπακούσουμε. Ο διαχειριστής των χρημάτων μας είναι η πολιτεία, το κράτος, ο εκάστοτε κυβερνών. Το θέμα θα πρέπει να είναι ότι σήμερα στο χωραφάκι που μάς έριξε η κατάρα να ζούμε, υπάρχει μια πολιτεία που λέει στους υπαλλήλους της είτε είναι ένστολοι είτε όχι: Κύριοι μάγκες, βγείτε στην σύνταξη από τα νιάτα σας, πάρτε και το εφαπαξάκι σας. Έχω 3.000.000 μαλάκες να το υποστηρίξω αυτό και φύγετε γρήγορα γρήγορα γιατί έχω να πρποσλάβω κι άλλους για να με ξαναψηφίσουν Οπότε, προσωπικά, γραμμένους τους έχω όλους. Και πληρωμένους. Καλά! Και να σας πω το τελευταίο; Όλοι αυτοί στους οποίους αναφέρεται το άρθρο έκαναν μια πολύ έξυπνη συμφωνία: σού δουλεύω 30 χρόνια (οι νοσοκόμες με ανήλικα παιδιά έβγαιναν στην σύνταξη στα 15 χρόνια υπηρεσίας!!!!!!!!!!!!!!!!) και με βγάζεις στην σύνταξη. Μακάρι κι εγώ να είχα φερθεί πιο έξυπνα, αλλά ...έκανα ανόητη συμφωνία. καλά να πάθω! Γερακίνα και άντε γειά μας.

  • Ανώνυμος 42079

    7 Απρ 2017

    Όταν ο ρωμιός έχει άποψη επί παντός επιστητού, δεν είναι να απορείς που ο Σώρρας έχει οπαδούς.

  • Bielidopoulos

    7 Απρ 2017

    κορβανάς < ελληνιστική κοινή κορβανς (ονομασία του θησαυρού του ναού στην Ιερουσαλήμ) < κορβν (δώρο) < εβραϊκή, (korbn: θύμα, τελετουργική θυσία) < πρωτοσημιτικά ;)

  • Bielidopoulos

    7 Απρ 2017

    Σφάξε Τόμσεν, σφάξε! Αδέλφια όπως έχω γράψει και άλλες φορές στο παρελθόν: στο τέλος στα λόγια μου θα έρθετε! Και κάποιοι ρωμιοί το(ν) παίρνουν προσωπικά και νομίζουν ότι θέλω να τους κάνω σαν εμένα. Μέσα στο μυαλό τους πυρκαγιά! Βρε την άποψή μου γράφω, άλλο αν σας ενοχλεί και σας γκρεμίζει από το κλαδί που έχετε ανέβει. Υπόψιν όταν το Ελλαδιστάν αποφασίσει να σοβαρευτεί και να ανασυγκροτηθεί εμένα μην με υπολογίζει. Οι κρατήσεις πάνε στην ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Αρκεί να υπολογίσει κανείς πόσα θα ξοδέψει ένα ασφαλιστικό σύστημα για έναν ασφαλισμένο που έχει καρκίνο του πνεύμονα επειδή κάπνιζε αρειμανίως. Πολλά λεφτά, πάρα πολλά. Όλα τα άλλα προέρχονται άμεσα ή έμμεσα από τον κουρβανά του κράτους, δηλαδή όλων εμάς: διπλές και τριπλές συντάξεις, εφάπαξ, επιδόματα, επικουρικές, συντάξεις από τα 50, συντάξεις στο 80 και 90% του τελευταίου μισθού! Στο Ελλαδιστάν έχει στηθεί ένα άδικο ασφαλιστικό το οποίο δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για πόλεμο γενεών. Είναι η παλιά γενιά που φέρεται νταβατζίδικα, φασιστικά και εκδικητικά στις επόμενες γενιές. Ένα φαραωνικών διαστάσεων συνταξιοδοτικό που χαιδεύει τους παλιούς συνταξιούχους σαν να ήταν υπήκοοι Ελβετίας. Με βασικό μισθό επί δεκαετίας '80 και ΄90 100.000 και 150.000 δραχμές (450 ευρώ) και αστείες ασφαλιστικές εισφορές, οι κύριοι και οι κυρίες αυτοί βρέθηκαν με δύο και τρεις χιλιάδες ευρώ σύνταξη (1.000.000 δραχμές) τη δεκαετία 2000-2009 ελέω ευρώ. 1.000.000 δραχμές τη δεκαετία του ΄80 ήταν μία μικρή περιουσία. Συν τα εφάπαξ, συν τα κολοσιαία ποσά που δόθηκαν στους κοπρίτες της ΔΕΗ και της Ολυμπιακής επειδή στερήθηκαν την καρέκλα, δηλαδή για να μην δουλεύουν. Σε όλα τα παραπάνω ένας καλός οικονομολόγος θα πρέπει να προσθέσει τους τόκους που πληρώνει και θα πληρώνει το κράτος από τα δάνεια που πήρε και παίρνει για να πληρώνει τις χαριστικές συντάξεις και λοιπές παροχές προς τους κομματικούς πελάτες. Μιλάμε για πολλά δις κατ' έτος για πολλά χρόνια. Μετά από τόσα χρόνια κρίσης το ΑΕΠ βρίσκεται κοντά στα 200 δις ευρώ, μέγεθος αρκετά υψηλό σε σχέση με άλλα κράτη με μεγαλύτερη παραγωγικότητα και ανταγωνιστικότητα από την Ελλάδα. Που σημαίνει ότι τα πάντα στην Ελλάδα υπερκοστολογούνται: ακίνητα, ενοίκια, υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα πολύ λίπος για κάψιμο. Για την ώρα τουλάχιστον οι ξένοι σπόνσορες χρηματοδοτούν το κράτος για να ξοδεύει, ως πότε όμως. Με την ευγενική χορηγία της μαντάμ Μέρκελ. https://www.youtube.com/watch?v=Vd4Nhr1R1EY

  • Ανώνυμος 42076

    7 Απρ 2017

    Άμα έχει πληρώσει 17.000 κρατήσεις όπως λέει και παίρνει 150.000 εφάπαξ, αφαίμαξη είναι; Αν πληρώνεις για 1.000 στρατόπεδα και δεν ξέρω πόσες χιλιάδες στρατιωτικούς, ενώ θα έπρεπε να πληρώνεις για το ένα τρίτο, αφαίμαξη είναι; Αν ο κάθε υπουργός κάνει ότι προμήθεια του κατέβει αρκεί να πάρει την προμήθεια και σταματησει αυτό, αφαίμαξη είναι; Μωρέ Τρόικα και πάλι Τρόικα. Σφάξε Τόμσεν, που λέει και κάποιος άλλος παραπάνω. Τροϊκάνος

  • Ανώνυμος 42075

    7 Απρ 2017

    Eκτιμώ ότι κάνεις λάθος, παραπάνω. Αν είχαμε μια Τρόικα από το 1821 θα ήμασταν πολύ διαφορετικοί σήμερα. Δεν την είχαμε όμως κι έκανε ο καθένας ότι του κάβλωνε. Με τόσα αρχαία και τέτοιο κλίμα, θα έπρεπε να ήμασταν καλύτεροι από την Ελβετία, αλλά είμαστε..... Ρωμιοσυνιστάν. Το πιο δυνατό σημείο του άρθρου είναι αυτό.

  • Ανώνυμος 42074

    6 Απρ 2017

    Απολαυστικό το άρθρο, ωστόσο ο ευσεβής πόθος του αρθρογράφου, να φτιάξει το στρατό η τρόικα ειναι τουλάχιστον αφελής. Μέχρι στιγμής τα μέτρα που πάρθηκαν είχαν σκοπό την αφαίμαξη και όχι τον ορθολογισμό και το ίδιο θα γίνει και με το στρατό

  • Ανώνυμος 42073

    6 Απρ 2017

    Απίθανα πράγματα έμαθα. Ευχαριστώ!

  • Ανώνυμος 42072

    6 Απρ 2017

    Κεμάλ Σημαντικό είναι στην "Ελεύθερη Έρευνα" να εκλείψει η στρατευμένη ηλιθιότητα, η οποία είναι αντιπροσωπευτική της κατάντιας. Θεωρώ ότι δεν χρειάζεται η ΕΕ ρωμιοκαραγκιόζηδες, πλην αν δεν δεν μπορεί να κάνει χωρίς αυτούς οπότε αλλάζει το θέμα. Η κάθε κρίση προφανώς υπόκειται σε έλεγχο, αλλά δεν αποτελεί επίπεδο Έρευνας η άγνοια και η ηλιθιότητα, με αναγωγή σε φασιστικές μεθόδους κρίσης με αντιστροφή της.

  • Bielidopoulos

    6 Απρ 2017

    @42067 Ωραίο ευφυολόγημα. Αυτά σας μαθαίνει να πιπιλίζετε η διανόηση της ρωμιοσύνης εκ Εξαρχείων μεριά. Προτεκτοράτο με 300 δις δάνεια μέσω μνημονίων και διχίλιαρα, τριχίλιαρα συντάξεις εν μέσω κρίσης, συν τα εφάπαξ συνεχίζουν να καταβάλλονται έστω και μειωμένα! Μα καλά τί είδους ευπαθές προτεκτοράτο είναι τούτο. Δεν υπάρχει δημοκρατία λένε τα καραγκιοζοειδή από τη μία και από την άλλη πάνε να διδάξουν δημοκρατία στους ευρωπαίους. Χάσανε τη μιλιά τους όταν έγινε γνωστό το εκλογικό σύστημα της Ολλανδίας λόγω των πρόσφατων εκλογών. @42068 Νάτος και ο άλλος καραγκιοζάκος. Να μην αλλάξει τίποτε διότι δεν θέλουμε να αλλάζει τίποτε. Βρε θα αλλάξει. Θέλετε δεν θέλετε. Ως πότε θα δανείζουν οι κουτόφραγκοι για να καταναλώνουν γερμανικά προιόντα τα υπερήφανα γηρατειά. Ήδη έχει αλλάξει το τοπίο εν Ελλάδι με την φυγή των πτυχιούχων στο εξωτερικό. Έχει να ρίξει κλάμα η ρωμιοσύνη στο μέλλον τότε που θα της χρειαστούν. Αλλά τί να ξέρεις. Μέχρι τη μύτη σου μπορείς να δεις.

  • Ανώνυμος 42068

    6 Απρ 2017

    Γιάννη Λάζαρη καλό το θέμα ,εξετάστηκε επί εποχής Α. Παπαντρέου δυστυχώς απήχηση μηδέν φωνή βοώντως εν τη ερήμω. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι πρόκειται να γίνει κάτι,οι διάφορες συμφορές 1974-Ιμια δεν βάλαν μυαλό σε κανένα από ιθύνοντες,όπως καλά γνωρίζεις λόγω ευθυνοφοβίας αντιμετωπίζονται όλα στο γόνατο εκ των ενώντων χωρίς πολιτική βούληση και με γνώμονα την πολιτική πελατεία. Κίμων Μπελιάτης

  • Ανώνυμος 42067

    6 Απρ 2017

    Κεμάλ Το άρθρο του κ, Αρσενόπουλου είναι πλήρους εμβρίθειας. Αν όμως ληφθεί υπόψη ότι πρόκειται για μία χώρα προτεκτοράτο όπου δεν υπάρχει Δημοκρατία (δεν μπορεί να υπάρχει) ο στρατός και η στρατευμένη Δικαιοσύνη είναι υποχείρια του αναφερόμενου κρατιδίου. Συνεπώς είναι ορθά δομικά ο στρατός πάνω στο σάπιο και την προστασία του, κατά την νοήμονα αντίληψη.

  • Bielidopoulos

    6 Απρ 2017

    "η μοναδική ελπίδα για να αναγκαστούμε να εκσυγχρονιστούμε είναι η Τρόικα, η οποία κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, θα ασχοληθεί και με την περίπτωση των Ενόπλων Δυνάμεων" Σφάξε Τόμσεν, σφάξε! http://www.protagon.gr/epikairotita/ellada/sfakse-tomsen-sfakse-12518000000 Θα γίνει ευρωπαίος ο βρωμιός έστω και τρίτης κατηγορίας, θέλει δεν θέλει, ε, χε, χε. Θα συντριφτεί ο σκληρός πυρήνας του υπερτροφικού εγώ της παλιάς γενιάς που έχει καβαλήσει το καλάμι και το παίζουν εισοδηματίες-καταναλωτές, καταναλώνοντας μανιωδώς προιόντα made in Germany. http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26518&subid=2&pubid=114574032 Κύριοι η κατάσταση με την "κόπρο του Αυγεία" (aka Elladistan) απαιτεί μαστίγιο και καρότο: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500131054 http://www.newsbomb.gr/politikh/news/story/772671/mastigio-kai-karoto-apo-ti-lagkarnt-eiste-me-to-ena-podi-exo-apo-ti-laspi

  • Bielidopoulos

    6 Απρ 2017

    http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=3338