GUCCI FREE

Αναμενόμενη ήταν η απόρριψη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) κι ακολούθως και από την υπουργό Πολιτισμού, του αιτήματος του οίκου Gucci για επίδειξη μόδας υψηλής ραπτικής εντός του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης. Από τις συζητήσεις και τις πολλές και διάφορες απόψεις που προβλήθηκαν στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο όμως, φάνηκε ότι κανείς, ούτε το ΚΑΣ ούτε η κ. υπουργός, αλλά ούτε κι ολόκληρη η Ρωμιοσύνη μπορούν ν' αντιληφθούν την ουσία του θέματος κι επιχειρηματολογούν για άλλα αντ΄άλλων.

Γιατί προσβάλλονται οι ρωμιοί: Τη μια για τον Παστίτσιο, την άλλη για μια επίδειξη μόδας. Το ότι αποτελούν τους καρπαζοεισπράκτορες του πολιτισμένου κόσμου και ζουν σε κρατίδιο─προτεκτοράτο με δανεικά, αυτό δεν τους θίγει καθόλου. Θίγονται αν τους αμφισβητήσεις τις εθνικοθρησκευτικές ονειρώξεις τους, τα ιερά και τα όσιά τους δηλαδή.

Πριν τη δημιουργία του κράτους και τη διαμόρφωση του ελληνικού εθνικού φαντασιακού, σύσσωμη η Ρωμιοσύνη επί εκατονταετίες αντιμετώπιζε την Ακρόπολη, αλλά και τα άλλα αρχαία ερείπια εντελώς αδιάφορα και απαξιωτικά. Μετά το «ες έδαφος φέρειν» των πρώτων χριστιανικών αιώνων, που αφορούσε κυρίως στους αρχαίους ελληνικούς ναούς, ακολούθησε διαχρονικά ως τις μέρες μας ένα ακόμα «ες έδαφος φέρειν» αυτή τη φορά ολόκληρης της Ρωμιοσύνης εναντίον όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων ελληνικών οικοδομημάτων, αγαλμάτων κ.λπ., το οποίο συμπλήρωσε το καταστροφικό έργο του Θεοδόσιου. Αρχαία μάρμαρα, λίθοι και τέχνεργα χρησιμοποιήθηκαν διαχρονικά ως δομικό υλικό για την κατασκευή οικιών, μαντρότοιχων, εκκλησιών κ.λπ., καθώς και ως πηγή προσπορισμού ασβέστη. Τα αρχαία λείψανα αποτελούσαν άμεσα διαθέσιμο, καλής ποιότητας υλικό, το οποίο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί χωρίς ιδιαίτερη περαιτέρω κατεργασία.

Ειδικά στην Ακρόπολη για πολλά χρόνια δούλευαν μαρμαράδες, όπου εύρισκαν άφθονη άριστης ποιότητας πρώτη ύλη. Πολλά από αυτά τα σπασμένα αρχαία μάρμαρα του Παρθενώνα και άλλων οικοδομημάτων της περιοχής έχουν γίνει ασβέστης ή έχουν εντοιχισθεί σε διάφορες κατασκευές σε όλη την γύρω περιοχή με την Πλάκα να αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα (βλ.: Της Πλάκας).

Τα πράγματα άρχισαν νʼ αλλάζουν, όταν οι ρωμιοί απόκτησαν τη λεγόμενη ελληνική εθνική συνείδηση, την ψευδαίσθηση δηλαδή, ότι δήθεν κατάγονται από τους αρχαίους έλληνες, τους οποίους επιπλέον εξιδανίκευσαν στα μυαλά τους. Οι αρχαιότητες και τα υλικά ίχνη του παρελθόντος αντιμετωπίζονταν πλέον, όσον αφορά τον οντολογικό τους χαρακτήρα, ως υποκείμενα μάλλον παρά ως αντικείμενα, ως αδελφά μέλη της εθνικής οικογένειας.

Καθώς η νέα φαντασιακή κοινότητα του ελληνικού έθνους εδραιωνόταν, κι ενόσω επιχειρούσε να δημιουργήσει το δικό της εθνικό κράτος, οι αρχαιότητες, τα υλικά σημαίνοντα της συνέχειας ανάμεσα στην κλασική Ελλάδα και στο νέο έθνος, απέκτησαν εξέχουσα βαρύτητα. Ενώ το έθνος κατασκευάστηκε ως μια εξιδανικευμένη εδαφική οντότητα, στην οποία η γλώσσα και η ιστορική αφήγηση παρείχαν ισχυρά στοιχεία συνέχειας με το κλασικό παρελθόν, κάτι σημαντικό έλειπε. Αν ο εθνικισμός είναι ένα τοπογραφικό και εικονογραφικό εγχείρημα, τότε τα αρχαία κτίσματα και τέχνεργα είναι απαραίτητα, για να οριοθετήσουν το εθνικό έδαφος, για να αποτελέσουν τα ορόσημά του.

Η μυθολογία και οι αρχαίοι συγγραφείς ήταν, βέβαια, πολύ χρήσιμοι στην κατασκευή της νέας τοπογραφίας του έθνους, όμως η υλικότητα των αρχαίων τοποθεσιών, κτισμάτων, λειψάνων και τέχνεργων, η ορατή, συγκεκριμένη, απτή φύση τους και η ενσώματη παρουσία τους ήταν εκείνες, που μπορούσαν να στοιχειοθετήσουν την «αντικειμενική» (διάβαζε αντικειμενικοποιημένη) πραγματικότητα του έθνους. Η αίσθηση της μακροβιότητας και η αύρα της αυθεντικότητας που απέπνεαν, τα προικοδοτούσε με τεράστια συμβολική δύναμη.

Οι κλασικές αρχαιότητες και οι ποικίλες αναπαραστάσεις και συσχετίσεις τους, ήταν η μυθολογική βάση, πάνω στην οποία οικοδομήθηκε το ελληνικό έθνος. Η αναδιαμόρφωση της Ακρόπολης από τους βαυαρούς αποτέλεσε την αφετηρία για την κατασκευή της αρχαιολογικής μαρτυρίας του ελληνικού εθνικού ονείρου.

Σε μια κουλτούρα, όπου η αρχαιότητα έχει καταστεί μια ιεροποιημένη οντότητα στο πλαίσιο της κοσμικής θρησκείας του έθνους, οι αρχαιολόγοι που στελεχώνουν τους σχετικούς δημόσιους φορείς, δεν «στρατεύονται» απλώς σε μια εθνική αποστολή, αλλά λειτουργούν και ως οι ιεροφάντες αυτής της θρησκείας, οι οποίοι ερμηνεύουν τις ιερές γραφές και πραγματοποιούν ποικίλες τελετουργίες εξαγνισμού και αποκάθαρσης, ενώ συγχρόνως επιστατούν τα μουσεία, που συχνά θεωρούνται και λειτουργούν ως οι ναοί του έθνους.


 

Οι αρχαιότητες βγαίνουν από τη γη, τη γη, που κρύβει μέσα της τα οστά των προγόνων. Οι αρχαιότητες είναι οστά, είναι τα μαρμάρινα οστά του σώματος του έθνους. Τα μαρμάρινα αγάλματα μπορούν να μιλούν, να κλαίνε και να θρηνούν. Οι αρχαιότητες βγαίνουν από τη γη, τη γη, που έχει ταϊστεί και ποτιστεί με το αίμα των προγόνων, από την ίδια αυτή γη. Οι πέτρες και τα μάρμαρα υπήρχαν αιώνια εδώ, άλλοτε θαμμένα, άλλοτε ορθά, σ' αυτό τον ίδιο τόπο, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον, το έδαφος του έθνους.

Διαβάστε στην «
Ελεύθερη Έρευνα»:
Το έθνος και τα ερείπιά του.
 

 

 
Νησιώτης μαρμαράς στην Ακρόπολη.

(Μ. Ρέεμπυ, 1835, από το βιβλίο: «Αθήνα 1818-1853, έργα δανών
καλλιτεχνών»,
έκδ. «Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων»).


 
Αρβανίτες μαρμαράδες στην Ακρόπολη.

(Μουσείο Μπενάκη).
 
Φανταστείτε πόσο συχνό πρέπει να ήταν το φαινόμενο να εργάζονται
μαρμαράδες στην Ακρόπολη προσποριζόμενοι αρχαία υλικά, ώστε
να κάνει εντύπωση στους ξένους περιηγητές και να το ζωγραφίζουν.


 

 


 
Στις παραπάνω φωτογραφίες φαίνεται ο Παρθενώνας, το Ερέχθειο (πυριτιδαποθήκη εκείνη την εποχή) και τα γύρω κτίσματα, όπως απεικονίζονται σε εικαστικά έργα του 18ου αιώνα. Διακρίνεται καθαρά το μουσουλμανικό τέμενος (πρώην Παναγιά Αθηνιώτισσα) μέσα στο σηκό του αρχαίου ναού.

Η εικόνα, που παρουσίαζε η Ακρόπολη την πριν τη δημιουργία του κράτους εποχή, η οποία σώζεται εν μέρει από σχέδια και γκραβούρες της περιόδου, μάλλον προκαλεί κατάπληξη στο σύγχρονο παρατηρητή, καθώς έχει ελάχιστη σχέση με το μνημείο, που σήμερα έχουμε στο νου μας. Ήταν ένα παλίμψηστο ανθρώπινης δραστηριότητας με πλείστα ίχνη μετακλασικής δραστηριότητας, όπως το οθωμανικό τζαμί με το μιναρέ του, ο οποίος σωζόταν μέχρι το 1843, τα καταλύματα και τα άλλα κτίσματα για τη φρουρά, που ήταν εγκατεστημένη εκεί, με πιο επιβλητικό τον περίοπτο μεσαιωνικό πύργο των Προπυλαίων.

Τα περισσότερα από αυτά τα κτίσματα καταστράφηκαν κατά τις πρώτες δεκαετίες μετά την ίδρυση του κράτους. Η καταστροφή ουσιαστικά όλων των μετακλασικών κτισμάτων συνιστούσε μια τελετουργική αποκάθαρση του χώρου από κάθε τι, το οποίο λογιζόταν ως κατάλοιπο «βαρβαρότητας» και η υλική έκφανση της κατοχής της Ελλάδας από ξένους εισβολείς.

 

 

 
Τα μουσεία στην Ελλάδα μοιάζουν μάλλον με εκκλησίες, παρά με τόπους γνώσης. Δημιουργούν μια απόσταση ανάμεσα στον επισκέπτη και τα τέχνεργα που εκτίθενται. Απαιτούν απʼ αυτόν θρησκευτική ταπεινότητα, με την επισημότητα και τη διάρθρωση τοy χώρου, με την ατμόσφαιρα που επικρατεί, ακόμα και με την εμφάνιση των φυλάκων.

Οι επισκέψεις των σχολείων αποτελούν την κύρια πελατεία τους κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Με τον τρόπο, που εκτίθενται οι αρχαιότητες στα μουσεία, η άρρηκτη συνέχεια του έθνους υποστασιοποιείται και αποκτά την πειστικότητα και τη δύναμη του ενσώματου και του συγκεκριμένου.
 

 


«Πράξη βεβήλωσης σε διαφημιστική καμπάνια. Εντυσαν με... συνολάκια τα έργα του Φειδία. Βαρύτατη προσβολή της εταιρείας Gucci προς την Ελλάδα και το εμβληματικότερο μνημείο της, τον Παρθενώνα, αποτελεί η άθλια από κάθε άποψη παρέμβαση σε γλυπτά του ανατολικού και του δυτικού αετώματος... Η προσβολή αυτή απαιτεί άμεση και εξαιρετικά επιθετική αντιμετώπιση από τη χώρα μας, που θα πρέπει να φτάσει ακόμα και σε δικαστική οδό, εφόσον αυτό απαιτηθεί». (Αγγ. Κώττη, ethnos.gr).

Πάλι με τα Gucci είχαν προσβληθεί οι ρωμιοί.
Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Ο Κέκροπας φορούσε Gucci.
 

 

 
Όταν η Ρωμιοσύνη είχε προσβληθεί από... παλλόμενα πέη.
Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Ρωμιοσύνη εναντίον παλλόμενων πεών.

Η λατρεία των αρχαίων ευρημάτων μετατράπηκε σε μία πραγματική κοσμική θρησκεία στη σημερινή Ρωμιοσύνη, όπου η αρχαιολογία αναδείχθηκε σε υπερβατικής σημασίας δραστηριότητα στο βαθμό που πιστοποιεί και εξασφαλίζει τη σύνδεση με τους νεκρούς προγόνους.

Υπάρχει όμως και μία θεία λειτουργία της θρησκείας αυτής· αυτή είναι οι παραστάσεις αρχαίου δράματος, και κατʼ επέκταση το ίδιο το θέατρο, εφόσον ως γνωστόν κάθε μορφή θεάτρου από την αρχαία Ελλάδα κατάγεται. Αυτές οι παραστάσεις, που επαναλαμβάνονται περιοδικά κάθε καλοκαίρι, είναι η γιορτή με την οποία επικοινωνούμε με τους νεκρούς προγόνους και τους ξαναζωντανεύουμε τελετουργικά. Οι όροι «διδασκαλία», «μυσταγωγία», «καθηλωμένο το κοινό», «κατάνυξη» και άλλοι ανάλογοι είναι κοινοί τόποι στους λόγους περί αρχαίου δράματος· όπως αντίστοιχα είναι και η σφοδρότητα των κατηγοριών για την «ιεροσυλία», που διαπράττει όποιος αιρετικός δεν το προσεγγίσει με τον δέοντα σεβασμό, και οι επικρίσεις που ανταλλάσσουν οι αντίπαλες επίδοξες ορθοδοξίες.

 


Πολλοί εθνικοί διανοούμενοι και λόγιοι, ιδιαίτερα εκείνοι, που είχαν σπουδάσει στη Δύση, αλλά και τα στελέχη του διοικητικού μηχανισμού του νέου κράτους, χαρακτήριζαν τις αρχαιότητες ιερές. Αλλά και οι χριστιανοί ιεράρχες (αφʼ ότου δημιουργήθηκε ο ελληνοχριστιανισμός) έλεγαν, ότι ήταν ιερές, και συμμετείχαν ασμένως στις εθνικές ιερουργίες, που τις λάτρευαν.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


32 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 41462

    9 Μαρ 2017

    41344 ρεεεεεε έμαθε και την λεξη καρος. φτουσου ευφυϊα λατίν.

  • Ανώνυμος 41344

    3 Μαρ 2017


    Βρε άσε τους άλλους και τράβα στον κάδο.

  • Ανώνυμος 41341

    3 Μαρ 2017

    317. εσενα περιμενα. μα κλουβιος εισουνα.

  • Ανώνυμος 41317

    2 Μαρ 2017


    Χαιρετίσματα στον κάδο που ζεις.

  • Ανώνυμος 41310

    2 Μαρ 2017

    γιατι;;;γνωρίζεις να τα διαβάζεις. ρουφα την κρεμουλα σου

  • Ανώνυμος 41212

    28 Φεβ 2017


    Γράφε ρωμέικα βρε κακομοίρη.

  • Ανώνυμος 41210

    28 Φεβ 2017

    ΚΟΛΙΜΕΝΗ ΑΛΙΑΡΤΟΣ φτου σου ευφυηα μου η εφυϊα ἤ εφυοια.....ολα ταχει ο κουβας.

  • Ανώνυμος 41182

    27 Φεβ 2017


    41178 καμένος alert.

  • Ανώνυμος 41178

    27 Φεβ 2017

    Ξύπνα ρε λατινε νεοΡωμαιε.
    Ρεεεεε Περαστικοι ειμαστε. Τι;; δέν καταλαβαίνεις;;

  • Bielidopoulos

    22 Φεβ 2017


    Αν και δεν πολυκαταλαβαίνω τί θες να πεις και να πω την αλήθεια δεν θέλω να το ψάξω. Όμως όσον αφορά την φράση "Επίσης δεν φαίνεται που αποσκοπεί η απαξίωση της αναστήλωσης αρχαίων μνημείων βάσει προτυπων της αρχαιότητας", το πρόβλημα είναι το σκουλήκι του μυαλού που λέγεται "βάσει προτυπων της αρχαιότητας". Δηλαδή μία χώρα μπορεί να θέλει να αναστυλώσει κάποια αρχαία μνημεία προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα από τον τουρισμό/επισκέψεις, ντάξει καπιταλισμό έχουμε το χρήμα μιλάει. Αν όμως μου πεις παπαρίτσες περί ελληνικού συνεχούς, απόγονοι των αρχαίων και βάσει των προτύπων της αρχαιότητας ε τότε ναι, αξίζεις το γέλιο βρε αδελφέ.

  • Ανώνυμος 41109

    22 Φεβ 2017

    Ανώνυμος 41092 έγραψε...
    ΡΕΕΕΕ ΕΜΑΘΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Ο Για πες, έτσι για να γελάσουμε μαζί σου. ;)ΓΕΛΟΙΕ... ΚΛΟΥΒΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΦΟΥΚΑΡΑ... με ΚΕΦΑΛΑΙΑ
    21.02.2017, 11:07:21

  • Ανώνυμος 41106

    22 Φεβ 2017

    και σε σχέση βέβαια με την περιγραφή σου. Επίσης δεν φαίνεται που αποσκοπεί η απαξίωση της αναστήλωσης αρχαίων μνημείων βάσει προτυπων της αρχαιότητας

  • Ανώνυμος 41105

    22 Φεβ 2017

    "Χονδροειδή" υπο την έννοια πως δεν φαίνεται καλά στην πάνω γραβούρα.

  • Ανώνυμος 41104

    22 Φεβ 2017

    όσον αφορά τη φωτογραφία που έβαλες είναι κάπως χονδροειδή απεικόνιση, πριν τις τελικές αναστηλώσεις. http://www.ebay.fr/itm/gravure-GREECE-FOUILLES-parthenon-excavation-Parthenon-grece-old-print-1884-/381922612060

  • Ανώνυμος 41103

    22 Φεβ 2017

    Bielidopoul.
    Ας πουμε πως στους Ρωμιούς επιβλήθηκε η Ελληνική συνείδηση. Γιατί τη θέλουν. Έχεις δεί τους Άραβες να διεκδικούν τη "λάμψη" κάποιου Αιγυπτιακού συνεχές;

  • Bielidopoulos

    21 Φεβ 2017


    Στο μεταξύ στη χώρα του καραγκιόζη:

    Η απόφαση του εκδοτικού οίκου είναι αποτέλεσμα των σφοδρών αντιδράσεων που προκάλεσαν οι δηλώσεις του Γιαννόπουλου, ο οποίος επιδοκίμασε τις σεξουαλικές επαφές «νεαρών αγοριών» με μεγαλύτερους άνδρες, κατά τη διάρκεια εκπομπής που μεταδόθηκε ζωντανά στο διαδίκτυο και κυκλοφόρησε στο Twitter.
    http://www.ethnos.gr/diethni/arthro/ekdotikos_oikos_akyrose_tin_ekdosi_tis_autobiografias_tou_milo_giannopoulos_meta_tis_diloseis_peri_paidofilias-64987395/

    Δημόσιο χρέος που κόβει την ανάσα έχει η Ελλάδα - ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2016 ΕΚΤΙΝΑΧΘΗΚΕ ΣΤΑ 326,3 ΔΙΣ. Η 185% ΤΟΥ ΑΕΠ
    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=114493010
    Ευχόμεθα να τα 200ρίσει.

    http://www.ethnos.gr/lifestyle/arthro/spyros_fokas_eksomologeitai_me_ti_syntaksi_mou_agorazo_tyri_kai_kamia_fora_kai_psomi_vds-64987374/
    Θα αγοράζεις πρώτα ψωμί και αν σου περισσεύουν τυρί και λουκανικάκια. Εντάξει;

  • Bielidopoulos

    21 Φεβ 2017


    (γ)Ελλαδάρης..

  • Ανώνυμος 41091

    21 Φεβ 2017

    ΓΕΛΑΔΑΡΗς ΗΣΟΥΝ ΓΕΛΑΔΑΡΗς ΘΑ ΔΙΑΒΕΙς .ΛΕς ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ,ΚΕΦΑΛΑ ΑΙΑΙ

  • Ανώνυμος 41090

    21 Φεβ 2017


    τι κρυβεται πισω απο τουτο το νοημα;;;

    Για πες, έτσι για να γελάσουμε μαζί σου. ;)

  • Ανώνυμος 41085

    21 Φεβ 2017

    σαν π@ρνες περι αλλα τυρβαζουσες τυπου βικιπενιας,,,,λολ.... που σουμαθαν και την λεξη ''προς βάλλω -ομαι''. τι κρυβεται πισω απο τουτο το νοημα;;; φουκαρα κουμπουρα!!!! επεται νουθεσια σε τυπωτες Bielidopouloυ.

  • Ανώνυμος 41079

    20 Φεβ 2017


    https://en.wikipedia.org/wiki/Kavli

  • Ανώνυμος 41078

    20 Φεβ 2017


    http://www.emiliopucci.com/it?tp=56906
    lol

  • Ανώνυμος 41077

    20 Φεβ 2017

    Είμαι σίγουρος πως αν η εταιρία λεγόταν PUCCI, η συμφωνία θα είχε κλείσει.

  • Ανώνυμος 41076

    20 Φεβ 2017

    @41073
    Γιατί προσβάλλονται οι ρωμιοί;
    lol

  • Ανώνυμος 41073

    20 Φεβ 2017

    και η Μπιντε ομηγυρει λολεψε. χα,χα,χα Χεσ(τ)ες να τεμπελιαζουν σε ευλαμπιες τα;μπελες. Μεγαλοι και @@@μω την φύτρα σας. μεγαλούργησε η κλούβια σκέψη σας. γραψτε κιαλλα να χορταση η πλακα του αιμοβορου αρπακτικου ειναι σας. έπεται συνέχεια.....

  • Bielidopoulos

    19 Φεβ 2017


    "Ο συντάκτης του άρθρου Τάσος Παπαποστόλου θεωρεί πως αυτή η αδιαφορία αποτελεί «ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της κουλτούρας αυτών που υπερψηφίζονται τα τελευταία χρόνια να κυβερνούν τη χώρα, αλλά και να τη βγάλουν από την κρίση. Δείχνει την ανεπάρκειά τους να δημιουργήσουν μια θετική εικόνα για την Ελλάδα - πέρα από τη φυσική ομορφιά που τη βρήκαν έτοιμη»."
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=444409

    Εννοεί τους πολιτικάντηδες που ψηφίζουν οι ρωμιοί, οι οποίοι (β)ρωμιοί την φυσική ομορφιά την βρήκαν έτοιμη. Τα είπε όλα ο τυπάς σε πέντε γραμμές.

  • Bielidopoulos

    19 Φεβ 2017


    Ο 38χρονος θα πει ότι του μαθαίνει η μαμάκα και ο μπαμπάκας, δηλαδή μαλακιούλες. Και όταν αυτός γίνει η παλιά γενιά θα μυήσει τους μελλοντικούς νέους στις ίδιες μαλακιούλες. Το ζήτημα είναι να βρεθεί μια νέα γενιά που θα σπάσει το απόστημα αυτό και θα αντιπαρατεθεί ιδεολογικά με το καρκίνωμα της εκάστοτε παλιάς γενιάς. Η τωρινή νέα γενιά βλέπω να χάνει το παιχνίδι, μια και κανείς δεν αντιδρά (δεν έχει βέβαια και την αναγκαία υποστήριξη από ένα μικρό αλλά αναγκαίο ποσοστό ("κρίσιμη μάζα") παλιάς γενιάς. Ιστορικά γνωρίζουμε ότι στις απότομες αλλαγές οι νέοι που είναι το πιο κινητικό και ατίθασο κομμάτι μιας κοινωνίας είναι μπροστάρηδες, αλλά ποτέ δεν ήταν παντελώς μόνοι. Υπήρχε πάντα κάποιο ποσοστό παλιάς γενιάς που τους υποστήριξε, διότι και αυτοί ήταν φορείς μεταβολών). Ως εκ τούτου το βάρος θα πέσει στην επόμενη νέα γενιά που αν και εφόσον επιλέξει να φέρει τα πάνω κάτω, τότε η σημερινή νέα γενιά που θα έχει γίνει παλιά γενιά θα τον φάει κανονικά. Ενδέχεται επίσης η άσκηση πίεσης από έναν εξωγενή παράγοντα, αλλά προτιμότερο είναι οι αλλαγές να είναι ενδογενείς. Επίσης μια άλλη πιθανότητα είναι η σκληρή πραγματικότητα να φέρει στα σύγκαλά του το Ελλαδαριό, αφού όμως θα έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι. Διαλέγετε και παίρνετε.

  • Ανώνυμος 41069

    19 Φεβ 2017


    Την πορεία του γενεαλογικού του δέντρου, το οποίο κυλά σχεδόν σε ευθεία γραμμή από την αρχαία Ελλάδα έως και σήμερα, μοιράστηκε ο 38χρονος Κοσμάς Λ. με τους παρευρισκόμενους στη γιορτή της Τσικνοπέμπτης του δήμου Χαϊδαρίου.
    Ενώ εξιστορούσε την ιστορία της οικογένειάς του, ο 38χρονος βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από την ψησταριά ώστε να είναι σε θέση να τσιμπά πρώτος ό,τι βγαίνει, ενώ δεν παρέλειπε να δίνει συμβουλές για το ψήσιμο και τη διατήρηση της σωστής θερμοκρασίας της φωτιάς.
    «Το έχω ψάξει και έχω βρει τους μακρινούς προγόνους μου που ζούσαν στην αρχαία Κόρινθο, αριστοκράτες τότε» τόνισε χαρακτηριστικά ενώ τύλιγε λωρίδες μπέικον και λουκάνικο γύρω από χοιρινό σουβλάκι.
    Αφού ολοκλήρωσε την εξιστόρηση του γενεαλογικού του δένδρου από την αρχαία Σπάρτη, στη μεσαιωνική Αχαΐα και από εκεί στην Αθήνα, το θέμα της συζήτησης της παρέας στράφηκε στην οικονομική κρίση και τις εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς.
    «Όλη η Ευρώπη χρωστάει στην Ελλάδα. Μας ζηλεύουν και θέλουν να μας υποτάξουν» αρκέστηκε να σχολιάσει για το θέμα ο 38χρονος, προτού πλησιάσει λίγο περισσότερο στην ψησταριά καθώς το κοκορέτσι από τα εντόσθια αρνιού γάλακτος ήταν σχεδόν έτοιμο.
    http://www.tokoulouri.com/society/arxaioelliniki_tsikna/

  • Ανώνυμος 41068

    19 Φεβ 2017


    https://www.youtube.com/watch?v=uHkG1ZtUs4M

  • Bielidopoulos

    19 Φεβ 2017


    Η ρωμιοσύνη έχει χάσει πολλές ευκαιρίες να διαφημιστεί μέσω της βιομηχανίας του θεάματος:
    http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=444409

    Εξαίρεση αποτελεί η ταινία The Two Faces of January (2014), όπου υπάρχουν δύο σκηνές με τον Παρθενώνα. Στη δεύτερη τα αμερικανάκια αναιρούν άλλο ένα μύθο της ρωμιοσύνης:
    https://www.youtube.com/watch?v=vYXcLg83q-Y

  • Bielidopoulos

    19 Φεβ 2017


    "Τα πράγματα άρχισαν νʼ αλλάζουν, όταν οι ρωμιοί απόκτησαν τη λεγόμενη ελληνική εθνική συνείδηση, την ψευδαίσθηση δηλαδή, ότι δήθεν κατάγονται από τους αρχαίους έλληνες, τους οποίους επιπλέον εξιδανίκευσαν στα μυαλά τους. Οι αρχαιότητες και τα υλικά ίχνη του παρελθόντος αντιμετωπίζονταν πλέον, όσον αφορά τον οντολογικό τους χαρακτήρα, ως υποκείμενα μάλλον παρά ως αντικείμενα, ως αδελφά μέλη της εθνικής οικογένειας."
    Και εδώ είναι η ουσία και μέρος της κακοδαιμονίας της ρωμιοσύνης και των ρωμιών. Δεν υπάρχει κάτι που να έχει αγγίξει η ρωμέικη κουλτούρα και να μην το έχει διαστρεβλώσει ή βρωμίσει. Ως εκ τούτου συνεπάγεται ότι ό,τι κακό και να προσάψει κάποιος στη ρωμιοσύνη θα έχει δίκιο! Και υπόψιν χρεοκοπία της ρωμιοσύνης σημαίνει χρεοκοπία των ρωμιών και της κουλτούρας που φέρουν μέσα στα κεφάλια τους. Δεν θέλει να προσγειωθεί στην πραγματικότητα ο ρωμιός (βλέπε 41064). Τη ρωμιοσύνη του δείχνεις και κοιτάζει τους ευρωπαίους.. Ρωμιοί ανήκεστος βλάβη..

    Για να γελάσουμε λίγο:
    http://www.mixanitouxronou.gr/ti-girevoun-ta-provata-mesa-stin-plaka-ke-to-kolonaki-i-apistefti-kontra-tsopanidon-ke-perivolaridon-stin-athina-tou-1900/
    http://www.mixanitouxronou.gr/i-teleftees-fotografies-apo-ti-chameni-gitonia-tis-athinas-kato-apo-tin-akropoli-to-vrisaki-katedafistike-to-1931-mazi-me-tin-panagia-tin-vlassarou-gia-na-erthoun-sto-fos-simantikes-archeotites/

    Και ένα βίντεο για να αναταθούν ψυχολογικά οι ρωμιοί:
    https://www.youtube.com/watch?v=axS5WSw4_a8

    Σικελία προς Gucci: «Έχουμε και εμείς αρχαίους ελληνικούς ναούς»:
    http://www.cnn.gr/news/ellada/story/67866/stoys-arxaioellinikoys-naoys-toy-akraganta-o-oikos-gucci
    Υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές. ;)

  • Ανώνυμος 41064

    19 Φεβ 2017


    Ως προς την "λατρεία των ένδοξων προγόνων" οι έλληνες έρχονται δεύτεροι και καταιδρωμένοι, προηγήθηκαν οι ευρωπαίοι.