SILENT NIGHT-
STILLE NACHT-
ΑΓΙΑ ΝΥΧΤΑ

Γιατί διάφοροι λαοί
τραγουδούν τα ίδια
χριστουγεννιάτικα τραγούδια

Silent night Stille Nacht
Η «Άγια νύχτα» στην αγγλική και γερμανική εκτέλεσή της.

Ποιος μας έμαθε να τραγουδάμε την περίοδο των Χριστουγέννων και του νέου έτους την «Άγια Νύχτα»; Τα «Τρίγωνα κάλαντα»; Είναι μέρος της παράδοσής μας; Τραγουδούσαν π.χ. το «Ω έλατο» οι αρβανιτόβλαχοι / βαλκάνιοι / ανατολίτες κ.λπ. πρόγονοί μας στα βουνά της Πίνδου;

Ποιος έμαθε επίσης τους γερμανούς να τραγουδούν κι αυτοί την ίδια περίοδο το «Stille Nacht», το «O Tannenbaum», τους αμερικάνους το «Silent night», το «Oh Christmas tree», το «Jingle bells» κ.ά.;

Τα τραγουδάμε, γιατί έτσι μας τα έμαθαν στο σχολείο. Ένας από τους πολλούς εθνοποιητικούς μηχανισμούς που καλλιεργούν τις εθνικές συνειδήσεις των υπηκόων των εθνών-κρατών, είναι κι η «παραδοσιακή» μουσική, η οποία συμβάλλει στην ενδυνάμωση του εθνικού τους φαντασιακού. Έχει κατασκευασθεί και τοποθετηθεί στην μνήμη του κάθε λαού, για να τον κάνει να πιστέψει πόσο μεγάλο κι ένδοξο είναι το παρελθόν που έχει πίσω του.
Γι΄αυτό επιπλέον θεωρούμε ότι τραγούδια, όπως ο «Μενούσης» π.χ., είναι κομμάτια της εθνικής μας ταυτότητας κι ας μην έχουμε ποτέ ακούσει να τα τραγουδούν σε κάποια γιορτή συγγενείς ή γνωστοί μας.

Έτσι λοιπόν μάθαμε να τραγουδάμε όλα αυτά τα τραγούδια την περίοδο των γιορτών, τα οποία εξ άλλου δεν ανήκουν στην παράδοση κανενός λαού, αλλά έχουν γραφτεί πριν από μόλις λίγες δεκαετίες. Μας τα δίδαξαν στα σχολεία κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής, παρεχόμενης από το κάθε έθνος-κράτος παιδείας.

Ας μην φαντασιωνόμαστε επομένως έθιμα (π.χ. νουμηνία / ειρεσιώνη / βυζαντινές καλένδες κ.ά.), που δήθεν άντεξαν στον ελλαδικό χώρο στο πέρασμα του χρόνου, το οποίο συνεπάγεται βέβαια και την φαντασίωση της φυλετικής συνέχειας των σημερινών κατοίκων του ελλαδικού χώρου από τους αρχαίους έλληνες.

Oh Christmas tree O Tannenbaum
Το «Ω έλατο» στην αγγλική και γερμανική εκτέλεσή του.

Πολλές από τις παραδόσεις, για τις οποίες πιστεύουμε, ότι έχουν προέλευση αρχαία, στην πραγματικότητα επινοήθηκαν πρόσφατα. Επειδή δε ένα μεγάλο τμήμα αυτού, που υποκειμενικά συνθέτει το σύγχρονο έθνος, αποτελείται από
κατασκευασμένες ή επινοημένες συνιστώσες και συνδέεται με κατάλληλα και, γενικά, αρκετά πρόσφατα σύμβολα ή κατάλληλα κατασκευασμένη πραγματεία (όπως η «εθνική ιστορία»), το εθνικό φαινόμενο δεν μπορεί να διερευνηθεί
επαρκώς χωρίς προσεκτική εστίαση στην «επινόηση της παράδοσης». (Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Η επινόηση της παράδοσης).


The little drummer boy Ο μικρός τυμπανιστής

Jingle bells Τρίγωνα κάλαντα

Το ίδιο ακριβώς που έγινε με τα Χριστουγεννιάτικα, έχει γίνει και για τα υπόλοιπα «παραδοσιακά» τραγούδια. Tο τραγούδι «Έχε γειά καημένε κόσμε» για παράδειγμα, που αναφέρεται στο μύθο του χορού του Ζαλόγγου, δεν είναι παραδοσιακό, αλλά δημιούργημα των αρχών του 20ού αιώνα.

Σύμφωνα με αυτά, που μαθαίνουμε στα σχολεία, τα κλέφτικα τραγούδια, τα δημώδη άσματα κ.ά. δημιουργήθηκαν δήθεν από άγνωστους ποιητές ─ απλούς ανθρώπους του λαού αντανακλώντας συναισθήματα και πόθους της Ρωμιοσύνης εκείνης της εποχής, έφτασαν δε ως τις μέρες μας μεταδιδόμενα από στόμα σε στόμα.
 
Στην πραγματικότητα όμως, πολλά ιστορικά δημοτικά τραγούδια, που διδασκόμαστε, είναι πλαστά. Τέτοια είναι, εκτός από το «Έχε γειά καημένε κόσμε», «Ο Αποχαιρετισμός του κλέφτη», «Ο Θρήνος της Άλωσης» κ.ά..

Πρόκειται για τα τραγούδια, που περιγράφουν ιδεώδη και υψηλά ιδανικά με πολιτικο-εθνικο-θρησκευτικό χαρακτήρα. Αυτά, δεν γράφτηκαν από απλούς ανθρώπους, αλλά από επώνυμους λόγιους κι όχι κατά την εποχή, που αναφέρονται, αλλά πολλές δεκαετίες ή ακόμα και αιώνες ─σε ορισμένες περιπτώσεις─ αργότερα.
 
Δεν έφτασαν ως εμάς από στόμα σε στόμα, αλλά επειδή έχουν συμπεριληφθεί στη διδακτέα ύλη των σχολικών βιβλίων, όπου παρουσιάζονται ως αυθεντικά. Επίσης, δεν έχουν σκοπό να περιγράψουν τα συναισθήματα της Ρωμιοσύνης, αλλά ακριβώς το αντίθετο: Να χειραγωγήσουν τους ρωμιούς, να τους κάνουν να πιστεύουν δηλαδή, ότι αυτά ήταν διαχρονικά τα συναισθήματά τους εμπεδώνοντας έτσι στο ετερόκλητο πλήθος επήλυδων στον ελλαδικό χώρο (αρβανίτες, βλάχους κ.λπ.) εθνικοθρησκευτική συνείδηση και καλλιεργώντας τους παράλληλα, μεγαλοϊδεατικά οράματα. (Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Πλαστός ο θρήνος της Άλωσης).


 

 
«Τα Κάλαντα» σε αναγνωστικό του 1946.
 

 

 
Σχολική χριστουγεννιάτικη γιορτή τη δεκαετία του ʼ50.
 


 

 

 
Σχολική χριστουγεννιάτικη γιορτή στις μέρες μας.
 


 

Χριστούγεννα στο στρατό,
όπου συνεχίζεται αμείωτη
η συνταγματικά κατοχυρω-
μένη πλύση εγκεφάλου
του σχολείου («Σύνταγμα
της Ελλάδας», άρθρο 16,
παρ. 2) για την υποχρεωτική
ανάπτυξη της εθνικής και
θρησκευτικής συνείδησης.
(Διαβάστε
στην «
Ελεύθερη Έρευνα»:
Με το ζόρι έλληνες!).
 

 

 
Εθνικό και χριστουγεννιάτικο φαντασιακό στο προεδρικό μέγαρο.
 

 
 
Τα ΕΛΤΑ στην υπηρεσία του χριστουγεννιάτικου φαντασιακού.
 


 

 
Τούρκικοι κουραμπιέδες.
Πολλά έθιμά μας (χοροί, τραγούδια κ.λπ.), ακόμη και Χριστουγεννιάτικα,
δεν προέρχονται από τη Δύση, αλλά από την Ανατολή.

Ο κουραμπιές, ένα πατροπαράδοτο γλύκισμα των Χριστουγένων,
θεωρείται παραδοσιακό ελληνικό, είναι όμως καθαρά τούρκικο.

Το όνομά του προέρχεται από το τούρκικο Kurabiye, που σημαίνει μπισκότο,
γλύκισμα από αλεύρι, βούτυρο και άχνη ζάχαρη.

Στον ελλαδικό χώρο τους κουραμπιέδες τους έφεραν τουρκορωμιοί πρόσφυγες
από τη Μικρά Ασία.
(Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Μικρασιάτικος χαβάς).
 

 



Χανουκά: Τα «Χριστούγεννα»,
σύμφωνα με το εβραϊκό φαντασιακό.
(Διαβάστε στην «
Ελεύθερη Έρευνα»:
Πώς επινοήθηκαν οι εβραίοι).

   

 

 
Η καλλιέργεια της εθνικής συνείδησης σε αμερικάνικο νηπιαγωγείο.
Μικροί μαθητές, όλοι ντυμένοι ως «Αβραάμ Λίνκολν»,
λένε ποιήματα κατά τη σχολική γιορτή της Μάχης του Γκέτισμπεργκ.
(Από την ταινία «Κindergarten Cοp», 1990).
 


 

 
Τις τελευταίες δεκαετίες έχει συμβάλλει στη δημιουργία και τη διάδοση
δημοφιλών στους λαούς γιορτών, και η ευκολότερη επικοινωνία,
έτσι ώστε να υιοθετούνται ταχύτατα έθιμα και πρακτικές από τον
Αγιοβασίλη της Coca Cola έως το Thanksgiving Day και την Black Friday.
 

 

 
«Τα Κάλαντα», Νικηφόρος Λύτρας, 1872.
 



Στα σχολικά βιβλία, στις εγκυκλοπαίδειες κ.λπ. προβάλλεται κατά κόρον ο παραπάνω πίνακας του Νικ. Λύτρα, ο οποίος προπαγανδίζει το μεγάλο δήθεν ιστορικό βάθος των καλάντων.

Ο γεννημένος το 1860 στην Τήνο Νικηφόρος Λύτρας, με υποτροφία του βασιλιά Όθωνα πήγε στο Μόναχο και σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία των Καλών Τεχνών. Αρκούσε αυτό το έργο, για να του αποδοθεί ο τίτλος: «Ο ζωγράφος των Χριστουγέννων». «Τα Κάλαντα» θεωρούνται ως η κορυφαία στιγμή στην ηθογραφική ζωγραφική της Ελλάδας. Ο Λύτρας παρασημοφορήθηκε με το Χρυσό Σταυρό του Σωτήρος το 1903.


 

 
Γενιές ρωμιών έχουν μεγαλώσει συναντώντας διαρκώς στα σχολικά τους
βιβλία το «Κρυφό σχολειό» του Νικ. Γύζη, αλλά και άλλους παρόμοιους
πίνακες με ιστορικά ψέματα, όπως η ύψωση του λαβάρου του ʼ21 κ.ά..
 



Το ίδιο είχε γίνει και με τον επίσης τήνιο Νικόλαο Γύζη, που επίσης πήγε στο Μόναχο και σπούδασε στην ίδια σχολή, αυτός σταλμένος από το Ευαγές Ίδρυμα του Ναού της Ευαγγελιστρίας της Τήνου. Ο Νικ. Γύζης φιλοτέχνησε τον περίφημο πίνακα του Κρυφού Σχολειού, που έχει γεμίσει έκτοτε τα σχολικά βιβλία, τους στρατώνες, τους τοίχους σχολείων και δημόσιων υπηρεσιών μετουσιώνοντας έτσι μια καλλιτεχνική αναπαράσταση ενός ψέματος σε δήθεν ιστορική αλήθεια.

Τα ίδια και ο Γιαννούλης Χαλεπάς, από το ίδιο χωριό της Τήνου με τον Λύτρα, πήγε επίσης στην ίδια σχολή στο Μόναχο σταλμένος από το Πανελλήνιο Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου.

Όλοι αυτοί γύρισαν κι εξαργύρωσαν τις σπουδές τους θέτοντας την Τέχνη στην υπηρεσία των εθνικοθρησκευτικών μύθων, του τότε μόλις λίγων δεκαετιών ζωής κρατιδίου της Ρωμιοσύνης.






ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


36 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 43518

    23 Ιουλ 2017

    ΚΡΙΣΗ ΕΙΛΙΚΡΙΝΙΑΣ:

    ΘΑ ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ Η ΓΗ ΘΑ ΤΡΕΜΕΙ - ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΠΟΝΤΙΑΚΟ ΣΥΝΘΗΜΑ, ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΣΟΣ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥΣ ΤΗΣ ΕΕ ΩΣ ΓΕΡΜΑΝΟΦΙΛΟΥΣ, MONO KΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ, ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΡΥΠΤΟΝΑΖΙΣΤΕΣ ΕΛΛΗΝΑΡΑΔΕΣ ΠΟΝΤΙΟΙ.

    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

  • Bielidopoulos

    8 Ιαν 2017


    Ψόφος!
    ψόφος < αρχαία ελληνική ψόφος
    ;)

  • Ανώνυμος 40558

    8 Ιαν 2017

    τελος στιχομυθιας
    με Bielidopoulεϊκο ΚΛΟΥΒΙΟ ΑΥΓΟ.
    φτουου.. βρωμισ ο τοπος ʽʼΜΜΜʼʼ Μονιμη Μανια ΜΑΠΑ να βρωμιζει κάθε τοπο.
    παντοτινά ΛΑ ΧΑΝΟΣ ΛΑ ΧΕΣ(τ)ΙΣ θαναι.

  • Bielidopoulos

    7 Ιαν 2017


    Live greek conerts!
    lol

  • Bielidopoulos

    7 Ιαν 2017


    https://www.youtube.com/watch?v=cYbCc890WIk

  • Ανώνυμος 40545

    7 Ιαν 2017

    ο φαπας ''ΜΑΠΑΣ'' κοινως ΛΑΧΑΝΟΣ ΧΑΝΟΣ ψελλισε. ΔΟΞΑΣΤΕΜΕ!!! λατινος βιαρεστος. ολα τα κλεβω ολα τα σκοτωνω.

  • Bielidopoulos

    6 Ιαν 2017


    Φάπες και πάλι φάπες. Μέχρι τελικής πτώσης. Εξάλλου ο ρωμιός αντέχει. Έχει ακόμα πολύ λίπος.

  • Ανώνυμος 40532

    6 Ιαν 2017

    γεια σου Λατινων φυτρο....... κλεψε ναχεις σκοτωσε να κυβερνας.

  • Ανώνυμος 40531

    6 Ιαν 2017

    Απάντηση=φάπα. ανταπαντηση ο ''ΜΑΠΑΣ'' ψελλισε. κοινως ΛΑΧΑΝΟΣ ΧΑΝΟΣ. φτου φουκαρα που ελληνικα να μαθεις θελεις με λατινω βιωματα. ντουβαρι : αλλο Υλη χιλιαρικο λατινω και αλλο πνευμα ελληνω υπαρξιακο.

  • Ανώνυμος 40528

    5 Ιαν 2017


    Απάντηση=φάπα.

  • Ανώνυμος 40518

    5 Ιαν 2017

    Έχεις να φας φάπα ακόμα;; ΑΝΤΙ για απαντηση.
    κλεψε ναχεις σκοτωσε να κυβερνας. Λατινω σοφια.

  • Ανώνυμος 40507

    3 Ιαν 2017


    Έχεις να φας φάπα ακόμα!
    ;)

  • Ανώνυμος 40505

    3 Ιαν 2017

    Μεγαλε!!!!κουφιος εισαι βρε φουκαρα και γ5μω το ΕΓΩ σου. ειπαμε νασαι ζωο. αλλα βρε γοριλα μονο για σενα μιλω. τοσο ντουβαρι εισαι ;;.ξεχασα μονκι μαγκας αλλου βρεχει.
    γεια σου Λατινων φυτρο....... κλεψε ναχεις σκοτωσε να κυβερνας.

  • Bielidopoulos

    1 Ιαν 2017


    Βρε ρούφα το αυγό σου εσύ και άσε τους άλλους τί θα ρουφήξουν.

  • Ανώνυμος 40495

    1 Ιαν 2017

    Ξυπνα Bielidopoulos η εποχη της των Λατινων δυναστειας--ΠΑΠΑΛΑ--
    Παρατηρουνται ευκρινως τα των ταλλαντωσεων τελευσημα μας.
    ο κακομοιρης σου θα ρουφηξει τάυγό του. η αφεντια του ΕΓΩ σου τι;;; θα ρουφηξει;;

  • Bielidopoulos

    31 Δεκ 2016


    Ρούφα τ' αυγό σου ρε κακομοίρη.

  • Ανώνυμος 40488

    31 Δεκ 2016

    Ο πόλεμος για το μυαλό σας συνεχίζεται, χε, χε, ''χε στις'' ταδε εφη.
    μεγαλε και γ4μω την διορατικοτητα σου.
    ουτε γοριλομανκι νασουνα, μαγκα λατινοκλεφτη.

  • Bielidopoulos

    30 Δεκ 2016


    http://www.ethnos.gr/politiki/arthro/tzanakopoulos_o_soimple_na_min_prosballei_tin_kybernisi_kai_ton_polypatho_elliniko_lao-64803895/

    Ένα σύννεφο πορδίτσας έχει καλύψει το πολύπαθο (πλην όμως αμετανόητο) Ελλαδιστάν. Καλώς ήρθατε στο πανίχυρο matrix (αρχαιολαγνεία, βόλεμα στο δημόσιο, χαριστικές συντάξεις) της ρωμιοσύνης. Ο πόλεμος για το μυαλό σας συνεχίζεται, χε, χε, χε. Καθίστε αναπαυτικά στην πολυθρόνα σας και απολαύστε άλλο ένα επεισόδιο του σίριαλ "Ελλάς". Με την ευγενική χορηγία της Hell-ass Productions Unlimited.

  • Ανώνυμος 40475

    30 Δεκ 2016

    Bielidopoulos.Πάρε βρε κακομοιρόπουλε.
    τα γυφτικα τα λογια τα μεγαλα. καραγκαγκανγκκκκκκκ.
    και γ3μω το παληκαρακι. ολα τα σφαζει........
    απο ποτε οι λατινοι σου παρηγαγαν θεαμα ΑΝΥΨΩΣΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ;;;;;;;Μονο το χιλιαρικο εχει ενδιαφερον . πως το κερδιζεις;;;: ΒΙΑ, ΕΡΩΤΟΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ, ΖΗΛΕΙΕΣΑΝΑΓΚΩΝ, ΚΑΙ ΦΙΛΟΝΙΚΕΙΕΣ ΕΓΩΜΑΝΙΑΣ.
    αυτο ειναι το περιεχομενο των θεαματων σου κλασικε πρυτανη Υβρεων.
    και η στρεβλωση της αληθειας Υβρις ειναι χα χα χα Χολε μου χε χε χε ες Τις;;

  • Bielidopoulos

    29 Δεκ 2016


    https://www.youtube.com/watch?v=EHsOzsfCFV0
    Πάρε βρε κακομοιρόπουλε.

  • Ανώνυμος 40471

    29 Δεκ 2016

    Bielidopoulos. βλέπω θυμήθηκες τον γορίλα πρωτόγονο σου κατά τον Λατίνο σου Δαρβίνο δάσκαλο σου.
    μεγάλε!!!! και γ1μω τα αιμοβόρου μισάνθρωπου ροπαλοφόρα ΕΝΣΤΥΞΞ ΚΤΑ σου. (ΡΟΠΑΛΟΦΑΠΑ, ΒΑΜΒΑΚΟΧΑΤΖΑΡΩΝ ΣΦΑΞΙΜΑΤΑ, ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΙΑΣ ΑΠΟΡΗΜΑΤΑ ΣΕ ΚΑΔΟΥΣ , ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΆΡΡΩΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ ΚΑΤΕΒΑΖΕΙ.
    έτσι θα με μάθεις να βρίζω ξιπασμένε Λατίνε;;; αλλά ξέχασα αυτά δεν έκανες στις αποικίες σου και συνεχίζεις ακόμη σαν ΤΟΜΣΕΝ ΚΑΙ ΣΟΜΠΛΕΡ να δρομολογείς;

  • Bielidopoulos

    28 Δεκ 2016


    https://media.giphy.com/media/l0MYzEB9J8qPOnER2/giphy.gif

  • Ανώνυμος 40451

    28 Δεκ 2016

    Μην ξεχάσεις να τοποθετήσεις το χαρτί σε σκληρή επιφάνεια όπως λέει η οδηγία 1.
    Αυτο εκανες και Γιαυτο σε ονομασαν ΠΡΥΤΑΝΗ ΥΒΡΕΩΝ;;;
    Μεγαλε !!! και γ2μω την Τερσεμπορια σου.Τειρεσιε Εγω ἵστορα τειρεσια μου.

  • Bielidopoulos

    27 Δεκ 2016


    Μην ξεχάσεις να τοποθετήσεις το χαρτί σε σκληρή επιφάνεια όπως λέει η οδηγία 1.
    lol

  • Bielidopoulos

    27 Δεκ 2016


    Μην ξεχάσεις να τοποθετήσεις το χαρτί σε σκληρή επιφάνεια όπως λέει η οδηγία 1.
    lol

  • Bielidopoulos

    27 Δεκ 2016


    Έχεις δρόμο ακόμα και στις βρισιές χατζηρωμιέ. Πάρε να βοηθηθείς:
    http://prnt.sc/doduiy

  • Ανώνυμος 40441

    27 Δεκ 2016

    Bielidopoulos πρυτανης υβρεων
    φτου σου παγνωσια.και γ2μω την σκυλαδικη κοπρολογια σου.
    που θα παει θα μου μαθεις να γινω σαν και σενα λαβαινοντας Αχαλασμενα λολα χαπια.
    μανκι--μααγκας πεζοδρομιακος Ακαραγκιοζάκος.

  • Bielidopoulos

    26 Δεκ 2016


    Καραγκιοζάκος. Ούτε να βρίσει δεν ξέρει. Χαλασμένα χάπια παίρνεις.
    (Το άρθρο αναφέρεται σε στημένα έθιμα. Και η σφαγή των νηπίων φαντασίωση είναι.)

  • Ανώνυμος 40434

    26 Δεκ 2016

    Bielidopoulos Α, χα, χα χόλος. η αστειοτητα του ηλιθιου

  • Bielidopoulos

    24 Δεκ 2016


    Πάντως, η συγκεκριμένη των 14.000 νηπίων στη Βηθλεέμ, όπως καταγράφεται στην εκκλησιαστική παράδοση, είναι ιστορικώς αναξιόπιστη. Τεκμηριώνεται μόνο με θεολογικά εργαλεία και εξηγείται με θρησκευτικές ερμηνευτικές.
    Στο κατά Ματθαίον, όπως και στα άλλα Ευαγγέλια, δεν αναφέρεται συγκεκριμένος αριθμός νηπίων. Ο ορισμός «χιλιάδων όντων δεκατεσσάρων» προέρχεται από το εορτολογικό συναξάρι.
    Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας παρέχουν οι πηγές και ιδιαίτερα ο Ιουδαίος ιστορικός Φλάβιος Ιώσηπος -σύγχρονος των ευαγγελιστών Λουκά και Ιωάννη και άρα καλός γνώστης της εποχής των ευαγγελικών γεγονότων- η κωμόπολη της αρχαίας Βηθλεέμ και τα περίχωρά της θα πρέπει τότε να είχαν πληθυσμό ίσως λίγο μεγαλύτερο από χιλίους κατοίκους. Η σφαγή των αρρένων νηπίων από διετούς και κατωτέρω δεν θα ήταν, επομένως, στην πραγματικότητα δυνατό να αφορά περισσότερα από 30 ή το ανώτατο 40, με βάση τα στατιστικά...»
    Για τους μη εκκλησιαστικούς ιστορικούς, πάντως, η σφαγή των νηπίων δεν τεκμηριώνεται. Οι ευαγγελιστές δεν είναι ιστορικοί και ιστοριογράφοι, αλλά θεολόγοι. Ο ιστορικός Ιώσηπος Φλάβιος, η κατεξοχήν αναλυτική πηγή για το έργο και τη ζωή του Ηρώδη (βιβλία «Ιουδαϊκή Αρχαιολογία» και «Ιουδαϊκοί Πόλεμοι»), δεν κάνει μνεία της.
    http://www.ethnos.gr/koinonia/arthro/o_irodis_sti_biblo_kai_sta_biblia-64784116/

    Το Ελλαδιστάν εκπαιδεύεται!

  • Bielidopoulos

    23 Δεκ 2016


    Το άρθρο αναφέρεται στις πλαστές παραδόσεις. Αυτό που θέλω να καταθέσω είναι το πλαστό συνταξιοδοτικό της ρωμιοσύνης.

    "Γερμανική «βόμβα»: Η Ελλάδα χρειάζεται 100 δισ. ευρώ για να σωθεί!"
    Α, χα, χα! Το αστείο της ημέρας. 100 τρις πες καλύτερα, αφού η ρωμιοσύνη είνια μαύρη τρύπα που εξαφανίζει όσο χρήμα και αν ρίξει κανείς, ελέω υδροκέφαλου δημοσίου και σκανδαλώδους συνταξιοδοτικού.

  • Bielidopoulos

    23 Δεκ 2016

    @40422
    Πρόσθεσε και την οικογένεια και είσαι κομπλέ.

  • Bielidopoulos

    23 Δεκ 2016


    Αν συνειδητοποιήσεις ότι τα πάντα αλλάζουν συνέχεια,
    Θα δεις ότι δεν έχει νόημα να προσπαθείς να κρατηθείς από κάπου.
    Αν δεν φοβάσαι το θάνατο,
    Δεν υπάρχει τίποτε που να μην μπορείς να καταφέρεις.
    Αν όμως προσπαθείς να ελέγξεις τις καταστάσεις
    Και να τις γυρίσεις προς όφελός σου,
    Είσαι σαν αυτόν που πάει να πάρει τη θέση του αρχιμαραγκού.
    Όταν πας να πιάσεις τα εργαλεία του,
    Μάλλον θα κόψεις το χέρι σου.
    (tao te ching, στροφή 74, μετ. Ν.Ρώσση)

    Αν αναζητάς τη γνώση,
    Κάθε μέρα θα προσθέτεις και κάτι.
    Αν αναζητάς το Ταό,
    Κάθε μέρα θα αφαιρείς και κάτι.
    Θα χρειάζεσαι όλο και λιγότερο να πιέζεις τα πράγματα,
    Μέχρι που θα καταλήξεις στην αβίαστη δράση.
    Όταν δρας αβίαστα,
    Όλα ολοκληρώνονται με ευκολία.
    Η αληθινή σοφία έγκειται
    Στο να αφήνεις τον κόσμο να ακολουθεί την πορεία του.
    Αν προσπαθήσεις να παρέμβεις,
    Θα δεις ότι δεν κερδίζεις τίποτε.

  • Ανώνυμος 40424

    22 Δεκ 2016

    Ο Σολωμός είπε: "εθνικό είναι το αληθές" και αυτή η ασήμαντη φράση, θεωρήθηκε περισπούδαστη και έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει μία μόνο αλήθεια, αλλά ο καθένας έχει την δικιά του, εθνικό εκλαμβάνεται όπως το κατανοεί ο καθείς. Πέραν τούτου, κάθε έθνος έχει τις δικές του αλήθειες, για τις οποίες φαντασιώνεται ότι είναι οι μόνες αλήθειες και πως το ξεχωρίζουν από τ' άλλα, έως σημείου να τα θεωρεί σαν φορείς και εκπρόσωπους μυθοπλασιών και στερούμενων ιστορικού ένδοξου παρελθόντος, αντίστοιχο με το δικό του. Οσο πιο ρηχό το παρελθόν ενός έθνους, τόσο μεγαλύτερη η ανάγκη για φαντασιακό. Και επειδή, η αλήθεια είναι μία δυναμική ρέουσα κατάσταση-όπως μας λέει και ο Ηράκλειτος- και επειδή πάλι η αλήθεια του εξουσιαστή πρέπει να είναι στάσιμη και αναλλοίωτη, γιατί αλλιώς δεν είναι εξουσιαστής, δημιουργείται μία παράδοση είτε σε εθνικό είτε σε παγκόσμιο (θρησκευτικό) επίπεδο, που δεσμεύει με το φαντασιακό της, τις μελλοντικές γενιές. Ο καλλίτερος τρόπος για να το κάνει, είναι μέσω της παιδείας και μιας εύκολα προσλαβανόμενης και εύπεπτης παραμυθολογίας. Ω έλατο ω έλατο, μ' αρέσεις πώς μ' αρέσεις.. Εύκολο! Ετσι, εξασφαλίζεται η είσοδος στον ίδιο ποταμό, ξανά και ξανά..
    Γιάννης

  • Ανώνυμος 40423

    22 Δεκ 2016

    Αυτό που λέγεται "παράδοση" σπανιότατα έχει θετικά στοιχεία.Συνήθως αρνητικά,οπισθοδρομικά,που φρενάρουν την πρόοδο.

  • Ανώνυμος 40422

    22 Δεκ 2016

    Σχολειό-Θρησκεία και Στρατός, ο από ανέκαθεν παραλογισμός....
    kimon