Ελεύθερη Έρευνα – www.freeinquiry.gr – Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΕΛΚΕΙ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ

Η ΕΞΟΥΣΙΑ
ΕΛΚΕΙ
ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ

Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία

 
«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει, αλλά το πιο σωστό είναι,
ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία»
David Brin (αμερικανός συγγραφέας)



Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του. Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια.

Συνήθως, όσοι επιθυμούν να ηγηθούν, στην ουσία θέλουν είτε να συγκαλύψουν προσωπικές τους αδυναμίες ή κόμπλεξ είτε να τιμωρήσουν κάποιους, που τους τα προκάλεσαν είτε για να «πετύχουν» σε κάτι, γιατί σε όλα τα άλλα, στη πραγματική ζωή δηλαδή, έχουν παταγωδώς αποτύχει.

 
Τι οδηγεί κάποιον
στο να γίνει πολιτικός
Τα κίνητρα, που οδηγούν κάποιον στο να ασχοληθεί με την πολιτική, κάθε άλλο παρά αθώα είναι. Η δίψα για κατάληψη της εξουσίας κρύβει πολλά πράγματα, που ουδεμία σχέση έχουν με κάποιο δήθεν αλτρουισμό ή με το αίσθημα δικαίου ή της κοινωνικής προσφοράς.

Για ποιους λόγους γίνεται κάποιος πολιτικός; Τι τον οδηγεί στο να ερωτευτεί την εξουσία; Ας προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα.



Οικογενειακό περιβάλλον
Αναμφίβολα, αν υπάρχει οικογενειακή παράδοση ανάμιξης στην πολιτική, οι γόνοι θα γαλουχηθούν με ιδέες σχετικές με το κυνήγι της εξουσίας. Η κατάληψη κυβερνητικού θώκου θα ενταχτεί στον τρόπο ανατροφής και διαπαιδαγώγησης των γόνων. Η «πελατειακή» βάση θα υπάρχει, οι διασυνδέσεις θα υπάρχουν, η εμπειρία θα υπάρχει και όλα τα υπόλοιπα που έπονται είναι απολύτως διαχειρίσιμα από τους «παλαιούς» της οικογένειας.

 
«Η εξουσία
έλκει τους
χειρότερους
και διαφθείρει
τους καλύτερους
»

Edward Abbey
(1927–1989,
αμερικανός
συγγραφέας, περιβαλλοντολόγος)
 

 

Κόμπλεξ κατωτερότητας

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι, που φροντίζουν με κάθε τρόπο να δείξουν στον περίγυρό τους, πως είναι οι «καλύτεροι», οι «πιο δυνατοί», οι πιο «έξυπνοι», οι πιο «καταφερτζήδες». Κάνουν επίσης ό,τι περνάει από το χέρι τους να δείξουν σε όλους τους άλλους πόσο κατώτεροι είναι απέναντί τους.
 

 
«Η εξουσία
προσελκύει
διαταραγμένες
προσωπικότητες»

Frank Herbert,Jr.
(αμερικανός
συγγραφέας,
1920–1986)

 

Αυτό τους καθιστά πολύ αντιπαθητικούς σε σημείο, που να προσελκύουν τη χλεύη των υπολοίπων.

Στην πραγματικότητα όμως, αυτοί οι άνθρωποι διακατέχονται από ένα απύθμενο αίσθημα κατωτερότητας και μειονεξίας και προσπαθούν με κάθε τρόπο να το κρατήσουν στο σκοτάδι. Η ενασχόλησή τους με την πολιτική συχνά υποκρύπτει μια αέναη προσπάθεια να πείσουν τους ίδιους τους εαυτούς τους, ότι κάτι αξίζουν.

Πιστεύουν, πως η εξουσία θα τους επιτρέψει να βιώσουν την επιτυχία και την αναγνώριση, που τόσο επιθυμούν.
 

Διάθεση για τιμωρία

Αυτό κάλλιστα θα μπορούσε να ενταχτεί στην παραπάνω ενότητα, αλλά κρίθηκε αναγκαίο να απομονωθεί, για να γίνουν κάποιες στοχευμένες επισημάνσεις. Ακούμε πολλές φορές πολύ κόσμο να κατηγορεί το «Σύστημα». Κανείς όμως, δεν μπαίνει στον κόπο να το περιγράψει επαρκώς.


Κάποιος, που γεννιέται σε ένα στερημένο περιβάλλον με γονείς βιοπαλαιστές και στερείται τη δυνατότητα να αποκτήσει τη μόρφωση που θα επιθυμούσε ή την εργασία που θα του άρεσε, γεμίζει μέσα του με μίσος. Αν κάποια στιγμή καταφέρει και πετύχει στη ζωή του με σκληρή δουλειά και αν διαθέτει τον ανάλογο νου, που θα του επιτρέψει μια διόλου ευκαταφρόνητη υλική ευημερία, τότε επιχειρεί να εκδικηθεί το «Σύστημα» τιμωρώντας όλους όσους του στέρησαν την ελευθερία του, τη ραστώνη του, τα παιδικά του όνειρα, τον ελεύθερο χρόνο του.

Δεν είναι τυχαίο, πως οι πιο σκληροί εργοδότες είναι αυτοί, που ξεκίνησαν από το μηδέν. Δεν είναι επίσης τυχαίο, πως οι μεγαλύτεροι καταπιεστές είναι πρώην καταπιεζόμενοι. Η πολιτική αποτελεί λοιπόν γιʼ αυτούς τον προσφορότερο τρόπο για να διοχετεύσουν την εκδικητικότητά τους.

  

Τεμπελιά
και ροπή στο ψέμα

Δεν είναι λίγοι αυτοί, που δεν επιθυμούν να κοπιάσουν για να κερδίσουν τα προς το ζην. Αν κάποιοι από αυτούς τυγχάνει να είναι κάπως ευνοημένοι μέσα από μια μικρή κληρονομιά ή έναν καλό γάμο, δικαιολογούν την τεμπελιά τους με την ενασχόληση με την πολιτική.
 
Η ενασχόληση με την πολιτική τους δίνει ένα καλό άλλοθι για να λουφάρουν και να περνούν το χρόνο τους. Δεν πάνε όμως και πολύ μακριά, αλλά δεν τους πειράζει και ιδιαίτερα. Η κατάληψη της εξουσίας δεν αποτελεί γιʼ αυτούς αυτοσκοπό. Η ενασχόληση με την πολιτική όμως, τους δίνει μια καλοστημένη δικαιολογία για να περνούν το χρόνο τους χωρίς κανείς να τους κατακρίνει.

Η ροπή στο ψέμα είναι επίσης ένα κίνητρο να ασχοληθεί κανείς με την πολιτική. Η ενασχόληση με την πολιτική είναι ένα σπορ χωρίς κανόνες και ηθικούς φραγμούς. Το να λέει κανείς ψέματα στην πολιτική όχι μόνο είναι θεμιτό, αλλά και καλοδεχούμενο όπλο των μονομάχων στην αρένα της εξουσίας.

Με δεδομένο, πως δεν υπάρχουν ηθικοί κανόνες πολιτικής αντιπαράθεσης, είναι απολύτως θεμιτό για τον κάθε ψεύτη και απατεωνίσκο να φιλοδοξεί να καταλάβει κάποιον πολιτικό θώκο.



Η πορεία
προς τη διεκδίκηση της εξουσίας

Ας εξετάσουμε την πολύ συγκεκριμένη πορεία, που πρέπει κάποιος να ακολουθήσει, για να χριστεί πολιτικός και διαχειριστής της εξουσίας.

 
«Μερικές
φορές
αναρωτιέμαι
αν τον κόσμο
κυβερνούν
κάποιοι
έξυπνοι,
που μας
δουλεύουν
ή κάποιοι
ηλίθιοι,
που μιλάνε
σοβαρά
»

Mark Twain (αμερικανός συγγραφέας, 1835–1910)
 

 

Εκπαίδευση

Το πτυχίο από κάποιο ΑΕΙ πρέπει να υπάρχει. Δεν θα έχει καμία ουσιαστική χρησιμότητα ούτε και θα χρησιμοποιηθούν οι γνώσεις που προέκυψαν από την απόκτησή του. Το πτυχίο προσδίδει κύρος στον κάθε πολιτευόμενο ιδιαίτερα αν προέρχεται από κάποιο δημοφιλές ίδρυμα.


Εκτός βέβαια από αυτό, απαραίτητη είναι και μια ξένη γλώσσα, κυρίως η αγγλική. Δεν νοείται πολιτικός σήμερα, που να μην την ομιλεί. Ακόμα και αυτοί, που μέχρι πρόσφατα λόγω ίσως ιδεολογίας δεν την ομιλούσαν, αναγκάσθηκαν έστω και με πασαλείμματα να αποκτήσουν μια μέτρια γνώση της γλώσσας.
 
 

 
 








Ποδόσφαιρο
.

Στήριγμα
για την εξουσία.
 
    
 

Η πορεία προς το πτυχίο όμως, δίνει και μία ακόμα διευκόλυνση σε όποιον ονειρεύεται την εξουσία. Όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της Ρωμιοσύνης είναι πολιτικοποιημένα σε ύψιστο βαθμό. Από το πρώτο κιόλας έτος, ο φοιτητής πιέζεται έμμεσα ή άμεσα να γραφτεί σε κάποια πολιτική-φοιτητική οργάνωση. Μέσω αυτής μαθαίνει να αντιπαρατίθεται με τις υπόλοιπες οργανώσεις, ενώ παράλληλα μαθαίνει την τέχνη του πολιτικού εκβιασμού ασκώντας πιέσεις στη διοίκηση του ιδρύματος, αλλά και σε καθηγητές. Συμμετέχει στην εκλογή τους, τους εκβιάζει για καλύτερες βαθμολογίες, κάνει και κατάληψη στα γραφεία τους, ενίοτε μάλιστα τους «χτίζει» και μέσα σε αυτά.



 
«Οι
διεφθαρμένοι
πολιτικοί
είναι δυσφήμιση
για το
υπόλοιπο
δέκα τοις εκατό»


Henry Kissinger
(αμερικανός
πολιτικός)
 

Η εκκόλαψη όμως, ξεκινά από τα χρόνια του γυμνασίου και λυκείου με τη συμμετοχή στα συμβούλια των 15μελών. Εδώ βέβαια, οι στόχοι είναι πιο ευτελείς (ακύρωση κάποιου διαγωνίσματος, διεκδίκηση κάποιας ψυχαγωγικής δραστηριότητας ή εκδρομής), αλλά όπως και να το κάνουμε βάζουν το νερό στο αυλάκι.

Είναι επίσης άξιο μνημόνευσης πώς ο μαθητής εκπαιδεύεται στη λήψη «μίζας». Επιλέγοντας για παράδειγμα μια συγκεκριμένη εταιρεία ταξιδίων για μια διήμερη ή τριήμερη εκδρομή, μαθαίνει τη γλύκα του «λαδώματος ─από την εταιρεία για να την προτιμήσει─ σε μικρή ηλικία. 



Συνδικαλισμός

Ο συνδικαλισμός, αν και δεν είναι απαραίτητος, εντούτοις αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για κάθε υποψήφιο πολιτικό. Μέσα από τον συνδικαλισμό, μαθαίνει κανείς όχι μόνο πόσο να αυξάνει την ισχύ μιας συντεχνίας, αλλά και πώς να βάζει τρικλοποδιές σε ομοϊδεάτες συναδέλφους του για τη νομή της εξουσίας.
   
Μαθαίνει επίσης, την τέχνη του «πουλήματος». Με άλλα λόγια, μαθαίνει πώς να «πουλάει» και να εξαπατά συναδέλφους του και να κάνει υποχωρήσεις και συμβιβασμούς, που αφορούν τον κλάδο του με αντάλλαγμα φυσικά, προσωπικά του οφέλη.

«Πουλάει» απεργίες και κινητοποιήσεις εύκολα αν το αντάλλαγμα είναι μια ένταξη σε κάποιο κόμμα ή κάποιος θώκος εξουσίας στην κρατική μηχανή.


Ένταξη
στον κομματικό μηχανισμό
Σε κάθε κομματικό μηχανισμό υπάρχουν οι ex officio βαρόνοι, που δεν καλοβλέπουν τους νεοεισερχόμενους. Εδώ θα πρέπει ο κάθε υποψήφιος πολιτικός να είναι ιδιαίτερα υπομονετικός, αλλά κυρίως προσεκτικός. Το πρώτο του μέλημα δεν είναι να τους αντιστρατευτεί, αλλά να τους προσεταιριστεί. Αυτό μπορεί να το πετύχει μέσω της καλλιέργειας μιας ιδιαίτερης σχέσης μαζί τους, που αρχικά θα προϋποθέτει αρκετή λάντζα από πλευράς υποψηφίου. Απαραίτητο δομικό υλικό στη διαμόρφωση αυτής της σχέσης είναι η κολακεία και μια συγκαλυμμένη δουλοπρέπεια από μεριάς του υποψηφίου, η οποία όμως θα αιτιολογείται προς τα έξω ως κομματική πειθαρχία και σεβασμός στους παλαιότερους. Με άλλα λόγια, θα δηλώνει «στρατιώτης του κόμματος στην πρώτη γραμμή».
 
Η φοίτηση στη «σχολή» του κομματικού μηχανισμού είναι εξαιρετικά χρήσιμη. Η τέχνη του «ρουφιανεύειν» ─απαραίτητο εργαλείο για κάθε ανερχόμενο πολιτικό─ πρέπει να τελειοποιείται.


Μικροί θώκοι στην αρχή

Εάν κανείς δεν είναι γόνος παραδοσιακής πολιτικής οικογένειας, τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα, όχι όμως ακατόρθωτα. Απαιτείται πολύ περισσότερος χρόνος για να δαπανηθεί στην επίσης πολύ μεγάλη τέχνη του «γλείφειν».

Η αρχή είναι δύσκολη. Ξεκινάει κανείς από ένας ποταπός δημοτικός σύμβουλος και στη συνέχεια κατακτά τη θέση του αντιδήμαρχου. Φροντίζει στη συνέχεια να επικρατήσει στο χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης, που τυγχάνει ακραιφνώς πολιτικοποιημένος, ώστε σιγά-σιγά να φτάσει στη θέση του δήμαρχου, του νομάρχη, του περιφερειάρχη.


«Ου τοις άρχειν
βουλομένοις
μέμφομαι,
αλλά τοις
υπακούειν
ετοιμοτέροις
oύσιν»

Θουκυδίδης


 
Σʼ αυτό το δύσκολο δρόμο θα τον βοηθήσουν οι παλιοί κομματικοί βαρόνοι, τους οποίους ο υποψήφιος πολιτικός έχει χρίσει δημοσίως ως «μέντορές» του. Είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς βουλευτική έδρα χωρίς να έχει περάσει από τον συνδικαλισμό και την τοπική αυτοδιοίκηση, όταν δεν προέρχεται από πολιτικό τζάκι.
 
 

 

Τριτοκοσμικές εικόνες εκτυλίσσονται κάθε δεκαπενταύγουστο στην Παναγία Σουμελά Βερμίου, οπότε ─δίκην βαστάζων─ η πολιτική ηγεσία της Τουρκορωμιοσύνης συναγωνίζεται για το ποιος θα πρωτοπαραδώσει τα διαπιστευτήριά του στο ποντιακό λόμπι κουβαλώντας τη σχετική «θαυματουργή» εικόνα. 
Παρατηρήστε στην παραπάνω φωτογραφία πόσο μεγάλο έχουν φτιάξει το ξύλο, ώστε να μπορούν να το πιάνουν όσο το δυνατόν περισσότεροι πολιτικοί.
(Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Ποντιακό γκέτο).
 
  
 

Θρησκεία και έθνος
Οι σχέσεις του κάθε πολιτευόμενου με την Εκκλησία θα πρέπει να είναι εξαιρετικά ισχυρές. Σε πολύ μεγάλο βαθμό, οι σχέσεις με την Εκκλησία καθορίζουν την επιτυχημένη εκλογή των υποψηφίων. Θα πρέπει λοιπόν, να εκκλησιάζεται τακτικότατα και να έχει ιδιαίτερη σχέση με υψηλά ιστάμενους ιερωμένους στην ιεραρχία της Εκκλησίας.

Αν και η έννοια του «έθνους» είναι ένα πρόσφατο κατασκεύασμα, ο κάθε υποψήφιος πολιτικός οφείλει να επενδύσει πάνω σε αυτό. Το πόπολο αρέσκεται στο να πιστεύει, πως κατάγεται από γένος ηρώων, φιλοσόφων και γενικά «ενδόξων» ανδρών της Ιστορίας.

Η θρησκεία και το «έθνος» αποτελούν το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για τη χειραγώγηση των μαζών. Αυτό ο κάθε υποψήφιος πολιτικός όχι μόνο οφείλει να γνωρίζει καλά, αλλά και να το χρησιμοποιεί στις ομιλίες του. Η δημοτικότητά του δεν μπορεί ούτε να δομηθεί, αλλά ούτε και να αυξηθεί χωρίς αυτά.

Απαραίτητες είναι επίσης οι επικλήσεις στην «παράδοση», στα «ιερά και τα όσια των προγόνων» και στην ένδοξη ιστορία της «φυλής».


Λαϊκό προφίλ
Κανείς πολιτικός δεν εκλέχτηκε δηλώνοντας, πως εξυπηρετεί τα συμφέροντα της ολιγαρχίας, των αστών και της πλουτοκρατίας, άσχετα αν κατʼ ουσία αυτό κάνει. Όλοι μιλούν για το «λαό». Η λέξη «λαός» πρέπει να εκστομίζεται πάμπολλες φορές την ημέρα από κάθε πολιτικό. Ποτέ δεν θα πρέπει κάποιος υποψήφιος πολιτικός να μιλά για τα ελαττώματα του «λαού». Μόνο για τα προτερήματα.

Με άλλα λόγια, ο κάθε πολιτικός θα πρέπει να χρησιμοποιεί πάντα κοσμητικά επίθετα πριν από το ουσιαστικό «λαός». Π.χ «ο σοφός λαός», «ο ένδοξος λαός», «ο βασανισμένος λαός» κ.λπ..

Όλα αυτά φυσικά, δεν αρκούν αν ο πολιτικός δεν κατασκευάσει λαϊκά ερείσματα. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι για την καριέρα του. Οφείλει να επισκέπτεται λαϊκές γειτονιές για δημόσιες σχέσεις,  συμπεριλαμβανομένης της βάπτισης πολλών παιδιών, ώστε να αποκτά στενές σχέσεις με όσο το δυνατόν περισσότερους. Να κάνει εξυπηρετήσεις και διορισμούς στους ανήκοντες στα λαϊκά στρώματα.

Πρέπει επίσης, να τους μιλάει απλά, κατανοητά και να τους κάνει να τον εμπιστεύονται και να τον θεωρούν σαν δικό τους. Μόνο έτσι θα μπορεί να τους εκφοβίσει έμμεσα αργότερα βάζοντάς τους διλήμματα σχετικά με την (επαν)εκλογή του. Θα πρέπει δηλαδή, να τους κάνει να πιστέψουν, πως η επανεκλογή του σημαίνει την αντιπροσώπευση των συμφερόντων τους πείθοντάς τους, πως εάν δεν επενεκλεγεί μόνο αυτοί θα χάσουν.
 
 

 
 Κυκλοφορεί η εξής ιστορία για κάποιον παλιό πολιτικό:
Επειδή βάπτιζε εκατοντάδες παιδιά σωρηδόν, δεν ήταν δυνατόν να τα θυμάται όλα, γιʼ αυτό είχε επινοήσει το εξής: Τα βάπτιζε όλα με το ίδιο όνομα, έστω Γιώργος τα αγόρια και Μαρία τα κορίτσια.
Έτσι, όταν κάποιο βαπτιστήρι του τον έπαιρνε μετά από χρόνια τηλέφωνο για ρουσφέτι και του έλεγε: «Νονέ, με θυμάσαι; Ο βαπτιστήρας σου είμαι», τότε ο πολιτικός του απαντούσε αμέσως: «Έλα βρε Γιωργάκη, ασφαλώς και σε θυμάμαι, τι είναι αυτά που λές; Τι κάνεις;...».
  
 
 

Εμφάνιση
Μετράει, πώς να το κάνουμε. Ο κάθε υποψήφιος πολιτικός θα πρέπει να ξέρει πώς θα ήθελαν να τον δουν οι ψηφοφόροι του. Σοβαρός και καλοντυμένος με κουστούμι και γραβάτα σε συναντήσεις με φορείς, ξένους ηγέτες, δημοσιογράφους και επιχειρηματίες, αλλά «λαϊκά» ντυμένος στις φτωχές συνοικίες και στις γειτονιές καθημερινών ανθρώπων. Θα πρέπει επίσης, να διατηρεί τη σιλουέτα του, να δείχνει σφριγηλός και γυμνασμένος με προσεγμένη κόμμωση. Αν είναι δυνατόν να συγκινεί και τον πληθυσμό του αντίθετου φίλου. Θα πρέπει να χαμογελά, να εκπέμπει αισιοδοξία, να δείχνει χαρά ή λύπη, θυμό ή ανακούφιση ανάλογα με την περίσταση. Την ιδιωτική του ζωή θα πρέπει να τη κρατάει ερμητικά κλειστή στο μέτρο τουλάχιστον που μπορεί.
 
 


 

 
Για να γίνεις πολιτικός σ΄αυτή τη χώρα πρέπει να περάσεις πρωτίστως από τον Ιατρικό Σύλλογο (και κάποιοι απ΄το Δικηγορικό Σύλλογο), να εγκριθείς και ν΄ανέβεις. Στην τριτοκοσμική χώρα που ζούμε, από τους 300 βουλευτές οι περισσότεροι είναι γιατροί και δικηγόροι! Μιλάμε για το ισχυρότερο παρακρατικό λόμπι της Ρωμιοσύνης, που κυβερνά μαζί με τ΄αφεντικά τους (τις φαρμακευτικές εταιρείες) την υποανάπτυκτη χώρα μας.
(Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»:
Τα γενόσημα φάρμακα και το δίκιο της μίζας).

 «Της δε κακής τε και αισχράς παιδείας εν πόλει άρα μη τι μείζον έξεις λαβείν τεκμήριον ή το δείσθαι ιατρών και δικαστών», Πλάτων «Πολιτεία», 405a.
 

 
 

Σχέσεις με ΜΜΕ
Εδώ θα πρέπει να δώσει πολύ βάση ο κάθε υποψήφιος πολιτικός. Πριν αρχίσει να εκτίθεται στα ΜΜΕ, θα πρέπει να έχει καλλιεργήσει αγαστές σχέσεις με τους εκπροσώπους τους, οι οποίες δεν είναι σωστό να γνωστοποιούνται. Θα πρέπει δηλαδή, να δέχεται συχνά δημοσιογράφους και να δαπανά αρκετές ώρες στο να κάνει δημόσιες σχέσεις μαζί τους.

Ένας καλά εκπαιδευμένος δημοσιογράφος μπορεί να σώσει ή να θάψει έναν πολιτικό ακόμα και για κάτι όχι ιδιαίτερα σημαντικό. Ένας σοβαρός πολιτικός θα πρέπει πάντα να έχει δικούς του ανθρώπους στα ΜΜΕ για να μπορεί, σε περίπτωση που δημιουργηθεί ένα σκάνδαλο, να «θαφτεί», ώστε να προστατευθεί το όνομά του και ασφαλώς η πολιτική του καριέρα.
 
 


Ο Μαυρογιαλούρος δεν είναι ο χαρακτηριστικός τύπος πολιτικού.
Στην ταινία «Υπάρχει και φιλότιμο», παρουσιάζεται ως ένας αφελής, ο οποίος δεν έχει ιδέα για τα προβλήματα των ψηφοφόρων του, τον εκμεταλλεύονται διάφοροι διεφθαρμένοι παρατρεχάμενοι, ενώ αυτόν το μόνο που τον απασχολεί είναι να περνάει καλά.
Διαθέτει μάλιστα, και ευθιξία, γιατί όταν στο τέλος συνειδητοποιεί τι συμβαίνει, παρατείται. Αυτή η εικόνα δεν έχει καμία σχέση με τον πολιτικό της πραγματικής ζωής. Εκεί, ο πολιτικός είναι ο πλέον διεφθαρμένος, ο πρώτος που θα απαιτήσει τη μίζα κι όχι ο αγαθός, που θα παίρνουν τις μίζες οι παρατρεχάμενοι κάτω από τη μύτη του κι αυτός δεν θα έχει ιδέα.
Αναλογισθείτε τι σχέση έχει ο Μαυρογιαλούρος για παράδειγμα, με τον καταδικασμένο πρώην υπουργό Άμυνας, Άκη Τσοχατζόπουλο.
(Διαβάστε στην «
Ελεύθερη Έρευνα»: ...Akisgate).

 
  
  

Σχέσεις
με την αστική τάξη
και με τους έχοντες

Η εκλογή και η επανεκλογή ενός πολιτικού απαιτεί χρήμα και προβολή. Όσο μεγαλύτερες σχέσεις
κυρίως σχέσεις διαπλοκής─ έχει ένας πολιτικός με την επιχειρηματική ελίτ της χώρας τόσο και πιο σίγουρη μπορεί να θεωρείται η πολιτική του καριέρα. Το μυστικό όμως εδώ είναι αυτές οι σχέσεις να παραμένουν στο σκοτάδι, πράγμα αρκετά δύσκολο στις μέρες μας. Απαιτείται εχεμύθεια και εμπιστοσύνη, ώστε το πόπολο να μην αντιληφθεί τίποτα.
 
 

Ένας καλός
πλούσιος γάμος

Ένα επίσης πολύ σημαντικό στοιχείο στη σταδιοδρομία ενός πολιτικού. Ένας καλός πλούσιος γάμος για έναν πολιτικό, ενδεχομένως να αποτελεί και το εισιτήριο εισόδου του στην πλουτοκρατία και το έναυσμα για το συναρπαστικό παιχνίδι της διαπλοκής του μαζί τους.

Εδώ θα πρέπει να γίνουν και κάποιες θυσίες, αν δηλαδή το έτερο ήμισυ δεν βλέπεται. Ευτυχώς όμως, η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν προχωρήσει πολύ και αυτό το πρόβλημα σχετικά εύκολα διορθώνεται.
 

 
Πίστη:
Μια αστείρευτη δεξαμενή ψήφων.
 
  

Επιλογή επιτελείου

Όλοι οι πολιτικοί οφείλουν να πλαισιώνονται από μία ομάδα έμπιστων ανθρώπων. Δύο με τρεις από αυτούς θα πρέπει να αποτελούν την ασπίδα προστασίας του κάθε πολιτικού, να γνωρίζουν τις μύχιες σκέψεις του και να τον συμβουλεύουν. Ορισμένοι εξ αυτών, θα λειτουργούν και ως τα κανάλια επικοινωνίας του με το λαό. Θα πρέπει να είναι εχέμυθοι, έμπιστοι, λιγόλογοι και πιστοί σε αυτόν. Φυσικά, θα ανταμείβονται με προνομιακή μεταχείριση και χρήμα για τις υπηρεσίες τους. Παλιές δοκιμασμένες φιλίες είναι συνήθως η καλύτερη συνταγή για τη δημιουργία ενός τέτοιου επιτελείου.
 
 


 

 
Δεν είναι διόλου εύκολο να συγκρουσθεί κάποιος με ντόπια συντεχνιακά συμφέροντα και ιδεοληψίες του παρελθόντος, που εξακολουθούν όμως όχι μονάχα να υπάρχουν, αλλά και να αποτελούν τον ρυθμιστικό παράγοντα της λειτουργίας ενός κρατιδίου-προτεκτοράτου, όπως η Ελλάδα.
Κανένας αδιάφθορος, οραματιστής, δίκαιος και συνετός άνθρωπος δεν υπάρχει περίπτωση να ασχοληθεί με την πολιτική.
Ένας που το έκανε, ο Καποδίστριας, ο συνετότερος πολιτικός, που έχει περάσει από την Ελλάδα, το πλήρωσε με τη ζωή του.

 

 
 

Σχέσεις με αντίπαλους
και ξένους ηγέτες

Για έναν έξυπνο πολιτικό άνδρα οι δημόσιες πολιτικές αντιπαραθέσεις είναι συνήθως για τα μάτια του κόσμου. Πάντοτε υπάρχει και διάθεση, αλλά και έδαφος για συνεννόηση με πολιτικούς αντιπάλους. Εξάλλου, όλοι μας έχουμε γίνει μάρτυρες αλλαγής πολιτικού στρατοπέδου από πλήθος πολιτικών.

Ούτε υπήρξαν, ούτε υπάρχουν ούτε θα υπάρξουν ποτέ ιδεολογικές διαφορές μεταξύ των πολιτικών. Όλες οι ιδεολογίες έχουν μονάχα ένα κοινό: Την κατάκτηση της εξουσίας. Φράσεις όπως, «ο λαός στην εξουσία», «ο λαός κυβερνά», «ο κυρίαρχος λαός» είναι παραμύθια της Χαλιμάς άσχετα αν πρέπει να εκστομίζονται συχνά. Ο «λαός» ψηφίζει με το θυμικό του και όχι με τη λογική του. Αυτό πάντα συνέβαινε και πάντα θα συμβαίνει.
 
Η σχέση του πολιτικού με τους ξένους ηγέτες έχει άμεση σχέση με τις χώρες, που εκπροσωπούνται. Αν έχουμε έναν πολιτικό από μία ηγέτιδα δύναμη απέναντι από ένα πολιτικό ενός προτεκτοράτου, όπως η Ελλάδα, σαφώς και θα υπάρχει μια σχέση υποτέλειας, που στην καλύτερη περίπτωση θα είναι μη εμφανώς εκδηλωμένη.

Οι ξένοι ηγέτες των κυριάρχων χωρών επιθυμούν οι πολιτικοί των προτεκτοράτων τους να λειτουργούν ως εντολοδόχοι τους. Μερικοί μάλιστα είναι αρκετά ελαστικοί, ώστε να επιτρέπουν και μερικές ψευδεπίγραφες κορώνες «αντίστασης» από τους ηγετίσκους των προτεκτοράτων τους. Αυτό όμως δεν έχει καμία ουσιαστική σημασία.

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


55 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 41660

    17 Μαρ 2017


    "Η θρησκεία και το «έθνος» αποτελούν το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για τη χειραγώγηση των μαζών"
    ////////////
    Η πολιτικοορθότητα της "κοινωνικής δικαιοσύνης", τα "δικαιώματα" και οι προεκλογικές παροχές αποτελούν το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για τη χειραγώγηση των μαζών.

  • Ανώνυμος 35953

    1 Δεκ 2015

    Προς Bielidopoulos:
    "Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη, είσαι τόσο ηλίθιος που θα βρεθείς στην Θράκη!" (Αρκάς)
    "Διογένης"

  • Bielidopoulos

    1 Δεκ 2015

    ~
    "Διογένη" αρχαιοπρεπή φραπεδόμαγκα αυτά που γράφεις είναι παλιά, πολύ παλιά. Το χώμα που πάτησε τα ποδάρια του ο Αριστοτέλης και οι μυρμιδόνες, λοιδωρούν και επιβουλεύονται τον ελληνικό πολιτισμό (lol), αυτά είναι πασίγνωστα. Άργησες. Αλλά και πάλι θέλω να σε ευχαριστήσω για το γέλιο που προσφέρεις σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που ζούμε. Λευτεριά στον αυνανιζόμενο λαό!
    Για τον "Διογένη" και τους μικρούς μας φίλους:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZsJAnDdgQiw&list=PLtsRVONO4FK8EL2fQwtF-R87qZTK_dLoP

    Στο μεταξύ:
    "Απίστευτη δήλωση: Δεν θα εφαρμόσουν την τροπολογία για τους αγρότες που έφεραν στη Βουλή.
    Ανοίγει δηλαδή παράθυρο να μην τεθεί σε εφαρμογή η τροπολογία που η ίδια η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή έτσι ώστε να κοροιδέψει τους Ευρωπαίους, την Κομισιόν και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο που έχουν κρίνει παράνομη την χορήγηση των επιδοτήσεων εν είδει αποζημιώσεων από τον τότε υπουργό Σ. Χατζηγάκη."
    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26509&subid=2&pubid=113861182

  • Ανώνυμος 35948

    1 Δεκ 2015


    Διογένη υποθέτω πως προσπαθείς να μην απογοητεύεσαι από την βλακεία των άλλων.....

  • Ανώνυμος 35947

    1 Δεκ 2015

    Σίσυφος
    (ξέχασα να υπογράψω)

  • Ανώνυμος 35946

    1 Δεκ 2015

    "σε έδαφος που έζησαν μερικές από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες όλων των αιώνων". Πόσο ευγενικά να απαντήσω σε μια τέτοια λαλακία βρε φίλε μου;
    Σχολίαζε όπου θες, τι είμαι εγώ για να σου πω; Πάντως σε λάθος μέρος είσαι κατά τη γνώμη μου.

  • Ανώνυμος 35945

    1 Δεκ 2015

    Οντως με το 'Αριστοτέλης" μπορώ να πω ότι με έσκισες!
    Τελικά αγαπητέ έχεις αξεπέραστο κόμπλεξ με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Στα παλιά μου τα παπούτσια μου κι αν έχεις. Δεν μπορείς όμως να μιλάς με τέτοια φρασεολογία ("αρχαιόκαβλος") σε κάποιον που δεν γνωρίζεστε κι από φαντάροι. Θα μπορούσες π.χ. να πεις "αρχαιολάτρης" και να είσαι και διαφωνών και ευπρεπής. Αλλά προφανώς η δική σου ρωμαϊκή καταγωγή δεν γνωρίζει τη λέξη ευπρέπεια του λόγου. Και στην τελική, αυτή είναι και η διαφορά ανάμεσά μας. Η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, σε μαθαίνει -αν μη τι άλλο- ήθος! Μπορεί (δεν το γνωρίζω) να κατάγομαι από αλβανικά φύλα, ή σλαβικά, ή τούρκικα, ή γύφτικα....Ισως όμως να βαστάει η σκούφια μου από προ-ρωμαϊκά γηγενή φύλα. Το ότι όμως ζω σε έδαφος που έζησαν μερικές από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες όλων των αιώνων, με τιμά και μου δίνει το κίνητρο να θέλω να μάθω κάτι παραπάνω για αυτές. Αυτό είναι αναφέρετο δικαίωμά μου. Εσύ δικαιούσαι να διαφωνείς, όχι όμως να αισχρολογείς. Κατανοητό;; Υ.Γ: Θα μου επιτρέψεις στο μέλλον να σχολιάζω από δω μέσα ή να βάλω το σκύλο μου να κλαίει;
    "Διογένης"

  • Ανώνυμος 35944

    1 Δεκ 2015

    Εν τέλει, μάλλον σε λάθος site είσαι φίλε, και με λάθος ανθρώπους μιλάς. Υπάρχουν τόσα sites αρχαιόκαβλων, που φτιάχνονται συζητώντας για το πόσο γαμάτος (δήθεν) ήταν ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός των προγόνων μας (χα!) και υπογράφουν με αρχαία ελληνικά nicks και καλοπερνάνε φαντασιωνόμενοι. Γιατί δεν πας κατά εκεί να μας αφήσεις ήσυχους να μην σου ζαλίζουμε κι εμείς τα @@; Δεν βγάζουμε άκρη.
    Παν
    (πρώην Αριστοτέλης, και γαμώ τα nick, σ' έσκισα ε;)

  • Ανώνυμος 35943

    1 Δεκ 2015

    Yπογράφεις Διογένης, θαυμάζεις τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό κι άμα σε λένε αρχαιόκαβλο παρεξηγιέσαι. Πας καλά;
    Ή λόγω της αρχαιοκαβλίας αποποιήθηκες (φαντασιακά, νομίζεις ότι αποποιήθηκες) τη Ρωμιοσύνη και παρεξηγήθηκες με το ρωμιός;
    Αριστοτέλης
    (πρώην Μπεργκ - είμαι εντάξει τώρα;)

  • Ανώνυμος 35942

    30 Νοε 2015

    Εσείς ρε μάγκες του φραπόγαλου, (Βielidopoulo και "Μπερκ"), σε αυτό το χώμα που ζείτε, εκτός από είρωνες και ξυπνητζίδες, πως ακριβώς προσδιορίζεστε; Το να ειρωνεύεστε και να λοιδορείτε όσους τολμούν να εκφράσουν το θαυμασμό τους για τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό, νομίζετε πως αυτόματα ανεβαίνετε σε ειδική κατηγορία ρωμιών; Και ποια είναι αυτή μπας και ελπίσουμε και μεις στο μέλλον; Κάλλιστα θα μπορούσα να ήμουν θαυμαστής του πολιτισμού των Φαραώ, των Βαβυλώνιων, των Κελτών, των Κινέζων κτλ. Θα ήταν το ίδιο κατακριτέο φαντάζομαι ε; Αναλόγως άξιοι ειρωνείας (κατ'εσάς) είναι και άλλοι "αρχαιόκαβλοι", όπως ο Γκαίτε, ο Νίτσε, ο Π. Νερούδα, και όλοι όσοι μεγάλοι του πνεύματος και μη ρωμιοί!
    Με τη ρήση του ο Ισοκράτης: "Υδωρ θολερό και απαίδευτο ψυχή, ου δει ταράττει", ψευτόμαγκες σαν εσάς εννοούσε. Πάντα υπήρχαν τέτοιοι (και πάντα θα υπάρχουν) από καταβολής του ανθρώπινου είδους!
    "Διογένης" (γιατί έτσι γουστάρω να υπογράφω)

  • Ανώνυμος 35940

    30 Νοε 2015


    Ώρα για μουσικό διάλειμμα που τόσο γουστάρει ο Bielidopoulos:
    https://www.youtube.com/watch?v=kVQ-9qH8-OI

  • Bielidopoulos

    30 Νοε 2015

    ~
    Κοινή λογική είναι αυτά που γράφω μαλλιαρέ μου ελλαδίτη. Δες λίγο πέρα από τη μύτη σου. Ρωμιοί και λογική καμία σχέση μεταξύ τους. Έλα και άλλες φάπες:
    http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113857860

  • Ανώνυμος 35937

    30 Νοε 2015


    Έχεις τόσο υπερτροφικό εγώ που νομίζεις πως είσαι επώνυμος.
    lol

  • Bielidopoulos

    30 Νοε 2015

    @35931
    Αφού σε ρωμιούς απευθύνομαι. Πού το παράξενο;

    Ωχ ο "Διογένης" πάλι τις άρπαξε. Βάστα "Διογένη"! Σιδέρωσε και καμιά ελληνική σημαία για ενίσχυση της ατομικής υπερηφάνειας. Αν η νέα γενιά ήξερε τί κουτόχορτο την ταίζετε, θα σας είχε του κλώτσου και του μπάτσου και τους μεν και τους δε (ελληνοέλληνες, χριστιανοέλληνες). Οικογενειοκρατία, γεροντοκρατία, αρχαιολαγνεία το τρίπτυχο που δεν αφήνει την νεοελληνική νεολαία να ανασάνει. Έχετε αποτύχει σε όλα, έχετε χρεοκοπήσει σε όλα, τώρα πάτε να τα πουλήσετε όλα, αλλά την βλακώδη και αποτυχημένη νοοτροπία και κουλτούρα σας δεν θέλετε να της βάζει χέρι κανείς. Μα γιατί; Αφού αποτύχατε σε όλα και αν είστε λάθος στην πράξη, τότε είστε τελείως λάθος και στη θεωρία. Η χούντα σας άφησε ερείπια και εσείς αφήνετε ένα τεράστιο χρεός αμανάτι στα κορόιδα. Και ούτε μία συγγνώμη δεν ανέχεται να πει το κωλο-εγώ σας. Μα αρέσει που κάποιος ανώνυμος του είδους ανώνυμους-πιθήκους (lol) μου έγραφε λογύδρια για το εγώ. Αυτά που έγραφε πρέπει να τα εφαρμόσει στην κωλο-γενιά του.

  • Ανώνυμος 35934

    30 Νοε 2015


    Και οι μπούρδες συνεχίζονται, τώρα ο ρωμιός κάνει και τον γλωσσολόγο. Βλακεία αήττητη.

  • Ανώνυμος 35933

    30 Νοε 2015

    Dear Diogenes, η ανταπάντησή σου είναι ενισχύει τον χαρακτηρισμό που έλαβες, του ελληνοπρεπή ρωμιού. Και εξηγούμαι:
    Eγώ το λέω αρχαιόκαβλος, εσύ φιλέλληνας. Το ίδιο λέμε. Η φαντασιακή ωραιοποίηση της ελληνικής αρχαιότητας (γιατί μόνο στο μυαλό σου ήταν με "ελευθερία, δικαιοσύνη, ευημερία", όπως γράφεις, γιατί στην πραγματικότητα ίσως ήταν και χειρότερα από σήμερα) είναι το χαρακτηριστικό του ελληνοπρεπή ρωμιού. Θαυμάζει μια γαμάτη αρχαιότητα, που έχει φτιάξει στο κεφάλι του, και πιθηκίζει τον αρχαίο με αρχαίο nick.
    Α, και κάτι άλλο, δεν μιλάς και γράφεις ελληνικά, νομίζεις, ρωμέικα γράφεις. Βαφτιστήκατε έλληνες οι ρωμιοί και βαφτίσατε και τα ρωμέικα ελληνικά, όλα καλά, και .....αρχαιοαρμενίζετε...

  • Ανώνυμος 35932

    29 Νοε 2015

    Αγαπητέ Μάρκους Μπερκ. (Προφανώς εδώ κολλάει το βαζελόκαβλος ή σουιδόκαβλος;)
    Οπως και να'χει, ενοχλούμαι με λέξεις και έννοιες που όχι μόνο δε με προσδιορίζουν, αλλά μου είναι και αντιπαθητικές. Αυτοπροσδιορίζομαι λοιπόν ως ελεύθερος πολίτης και σκεπτικιστής, που ζω εντός ελληνικής επικράτειας, ομιλώ και γράφω την ελληνική γλώσσα και είμαι φιλέλληνας, με την Αριστοτέλεια ερμηνεία της λέξης (κι όχι αρχαιόκαβλος) και ερευνητής της ιστορίας του τόπου που ζω. Η κατάντια είναι πως αν κάποιος τυγχάνει να έχει αρχαιοελληνικό όνομα, να θεωρείται "αρχαιόκαβλος". Ενώ αν είχε χριστιανικό, φυσιολογικός!
    "Διογένης"

  • Ανώνυμος 35931

    29 Νοε 2015


    Στα link είσαι μανούλα ρωμιόπουλο, δεν παίζεσαι. Πάντα τέτοια.

  • Bielidopoulos

    29 Νοε 2015

    lol
    Κα(η)μένο παιδί.. (από τις φάπες θα είναι!)
    'Ελα τώρα, αφού σου αρέσει...

    Στο μεταξύ ο καραγκιόζης της ρωμιοσύνης ξαναχτυπά:
    "«Ευτυχώς οι πιλότοι μας δεν είναι τόσο νευρικοί, όσο οι δικοί σας απέναντι στους Ρώσους» είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στον τούρκο ομόλογό του Αχμέτ Νταβούτογλου κατά τη διάρκεια της ευρωτουρκικής Συνόδου."
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500042749
    Ρεεεε, μαζέψτε τον!!!
    Μαλλιαροί μου ελλαδίτες..

    Πάμε ένα πολωνικό:
    https://www.youtube.com/watch?v=H0h_EhCnDpI
    Και ένα hit:
    https://www.youtube.com/watch?v=5j1RCys4R0g

  • Ανώνυμος 35929

    29 Νοε 2015


    Ο Bielidopoulos σερβίρει link από χρήστη του youtube με όνομα «ΜΕΤΑΛ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ».
    No comment

  • Bielidopoulos

    29 Νοε 2015

    ~
    Ώρα για μουσικό διάλειμμα:
    Rotting Christ - Among two storms (lyrics)
    https://www.youtube.com/watch?v=SKvCUp7M11Q

  • Ανώνυμος 35927

    29 Νοε 2015


    Κανένας βλάκας δεν παραδέχεται την βλακεία του άρα δεν γίνεται ποτέ αντιληπτή από τον ξενιστή της.
    Λέει δε ο Πάργαλης: «Δεν υπάρχει αντίθεση Βλάκας-Εξυπνος αυτό το νομίζει μόνο ο ρωμιός επειδή είναι εκ φύσεως γενικά βλάκας». Όλοι δηλαδή βλάκες, ακόμα και ο Πάργαλης.....

  • Ανώνυμος 35926

    29 Νοε 2015

    ΥΠΟΓΡΑΦΩ ΤΟ ΠΑΡΑΠΆΝΩ

    Γερακίνα.

  • Ανώνυμος 35925

    29 Νοε 2015

    @ Ανώνυμος 35900 έγραψε... Μια πάσα για γέλιο που έλαβα. ΧΑΑΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑ. Εγέλασα.

    Όμως φίλτατε Ανώνυμε για να πω και την μαύρη αλήθεια ... έχω φάει φόλα πολλάκις από ηλιθίους.

    Η Βλακεία αγαπητέ είναι ανίκητη ειδικά όταν γίνεται αντιληπτή από τον ξενιστή της.

    Το πρόβλημα είναι ότι, αντίθετα από άλλες γνώμες επ΄ αυτού, θεωρώ τον εαυτό μου ευφυή ... Άρα ναι μεν ντροπή μου να παραδέχομαι κάτι τέτοιο, πλην όμως πέρα για πέρα αληθινό.

  • Bielidopoulos

    29 Νοε 2015

    ~
    Ωχ τον έστειλες τον "Διογένη", ο οποίος παρουσιάστηκε και θιγμένος και από πάνω..

    Στο μεταξύ έκτακτη επικαιρότητα: Ο καραγκιοζάνθρωπος πρωθυπουργός της ρωμιοσύνης (αυτός ο πρόεδρος 15μελούς και μέγας κωλοτούμπας) στην σύνοδο αρχηγών ωρυόταν ξανά και ξανά ότι το μνημόνιό του δεν είναι το χειρότερο μνημόνιο διότι επί των ημερών του έχουν γίνει οι μικρότερες μειώσεις στις συντάξεις! Δηλαδή σε απλά ελληνικά τα πάντα γυρίζουν γύρω από τις συντάξεις των υπερήφανων γηρατειών της λαμογιάς και της ξεφτίλας. Ο καημός του είναι οι συντάξεις και μόνο. 41 ετών νέος άνθρωπος και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι οι συντάξεις. Για τους νέους ούτε ψίχουλο. Όλα για τις συντάξεις.

    Γεροντικό πνεύμα σε σαραντάχρονο κορμί:
    http://www.capital.gr/story/3032122

  • Ανώνυμος 35923

    28 Νοε 2015

    Διογένη, δεν σε είπα ελληνοπρεπή ρωμιό εγώ, αλλά συμφωνώ με το σχόλιο.
    Αν διάλεγες ψευδώνυμο πχ Τσε Γκεβάρα θα έδινες την αίσθηση του αριστερού. Με το Διογένης δίνεις την αίσθηση του αρχαιόκαβλου, άσχημη περίπτωση ρωμιού, ανίατη ασθένεια.
    Σ' αυτό συνάδει κι αυτό που γράφεις: "Αν φαντάζει δύσκολο, άλλο τόσο δυσκολότερο είναι και η επιστροφή του στην ελευθερία, δικαιοσύνη, ευημερία". Πότε ήταν αυτό; Πότε τα είχε αυτά ο άνθρωπος; Προφανώς στην αρχαιότητα, αυτό δεν λες; Ή κατάλαβα λάθος;
    Μάρκους Μπεργκ
    (τι αίσθηση σου δίνει αυτό το ψευδωνυμο άραγε;)

  • Ανώνυμος 35922

    28 Νοε 2015

    Αυτός ο ξυπνητζής (35914) που με σχολίασε ως ελληνοπρεπή ρωμιό, μπορεί να μου εξηγήσει από που του προκύπτω ως τέτοιος;;
    Κύριε Πάργαλη, το ποσοστό αυτών που διακαιούνται να αποκαλούνται αφυπνισμένοι και απελευθερωμένοι από θρησκοληψίες και κομματικούς δογματισμούς, είναι τόσο ελάχιστα μικρό, που δυστυχώς-προς το παρόν- είναι αδύνατο να ανατρέψει την περιρρέουσα θανατηφόρα βλακεία (στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως). Οσο δε για τους κατά καιρούς πολιτικούς της ρωμιοσύνης, όλων των γνωστών συστημικών κομμάτων, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τους όρους "δημοκρατία, δικαιοσύνη, ισονομία, ντομπροσύνη". Ξεπουλημένες συνειδήσεις είναι από τα 17 τους χρόνια. Πατριδοκάπηλοι παχυλώς αμοιβόμενοι και φερέφωνα του κάθε ξενόφερτου συμφέροντος.
    "Διογένης"

  • Ανώνυμος 35921

    28 Νοε 2015

    Αγαπητέ lol δεν πιστεύω να πιστεύεις στην Α-εθνικιστική ρήση "αυτά τα δέντρα δεν βολεύονται....." και στην Δ-εθνικιστική "του Μαλ, ο τράχηλος ζυγόν..." ατίθασο Α -Δ ζώο ο ρωμιός και πάς με λίγο Μελισσανίδη να τον βολέψεις δεν γίνεται...πρέπει να έχουμε μεγάλες ιδές -οράματα για να κάνουμε και θάματα, εδώ μπλέκει και ο μπαρμα Γιάννης..Καλημέρα
    Πάργαλης

  • Ανώνυμος 35920

    28 Νοε 2015


    Προς το παρόν ας βολευτούμε με την "αγιασοφιά" του Μελισσανίδη.
    lol

  • Ανώνυμος 35919

    27 Νοε 2015

    Επανερχόμενος στο θέμα κλίκες και βλακών θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι μαζί με τα άρθρα ίσως να υπάρχει και ερωτηματολόγιο κατανόησης αυτών είτε να αναφέρει σε ποιούς απευθύνεται ώστε να μην ταλαιπωρείται ο κάθε άνθρωπος. Σίγουρα δεν μπορεί να είναι ο καθένας γιατρός, δεν γίνεται. Ο ρωμιός όμως το επιτυγχάνει σε γενικές γραμμές και αυτό.
    Στην συγκεκριμένη περίπτωση εφόσον δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή η διαφορα Καποδίστρια και Αριστογείτονα υπάρχει νοητική υστέρηση η οποία είναι ανάλογη της ιστορικής.
    Το σημαντικό είναι οτι ο ρωμιός ο χαπακωμενος εθνικοθρησκευτισμού περιμένει τα αγγλικά μάρμαρα και τελευταία άκου περίπτωση να δώσει την "αγιασοφιά" ο Πούτιν στους νεοέλληνες.
    Πάργαλης

  • Ανώνυμος 35918

    27 Νοε 2015

    @35910
    Για κακούργημα διώκεται διευθύντρια του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
    http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500042505
    Ο αιώνιος μακάκας ρωμιός..

  • Ανώνυμος 35917

    27 Νοε 2015


    Τι Φυλακτού ρε θέατρο........ Ιγνάτιος, Μουαμάρ Ιγνάτιος.
    lol

  • Ανώνυμος 35916

    27 Νοε 2015


    Όσα δεν φτάνει η αλεπού….
    Θυμίζετε κ. Φυλακτού τον Κάτωνα και άλλους ρωμαίους συγγραφείς που γκρίνιαζαν για το mos maiorum που χάνεται από μία Ρώμη που παγκοσμιοποιείται, και τον προφητικό εβραϊκό λόγο κατά της αστικής ζωής την οποία ο θεός καταδικάζει στην απόλυτη καταστροφή.

  • Ανώνυμος 35915

    27 Νοε 2015

    Εύστοχο κείμενο με μόνη μου διαφωνία τα περί Καποδίστρια. Κι εκείνος ένας μπουνταλάς της αριστοκρατίας ήταν, που πήγε (πού αλλού;) στην πολιτική. Κι αν δεν διαπλέχθηκε στην Ελλάδα, δεν ήταν από "αδιαφθορωσύνη" αλλά επειδή οι υπανάπτυκτες δομές της χώρας δεν ταίριαζαν με τα περί διαπλοκής "αριστοκρατικά" γούστα του (στην τσαρική Ρωσία μια χαρά έγλειφε και υποκλινόταν, αλλιώς πώς θα έφτανε εκεί που έφτασε;). Στην πραγματικότητα βέβαια, κι εδώ διαπλέχθηκε, αφού σαν καλός ρωμιός "τακτοποίησε" σε δημόσια αξιώματα τα αδέρφια του Βιάρο και Αυγουστίνο.

    Προωθώ.
    Ρωμιοσύνη αθάνατη...

  • Ανώνυμος 35914

    27 Νοε 2015


    Ο Διογένης ως συνήθως βλέπει τη μία πλευρά της πραγματικότητας και λέει μισή αλήθεια. Διότι ξεχνάει τον εθνικισμό. Προφανώς κωλύεται να τον αναφέρει ως ελληνοπρεπής ρωμιός που είναι.

  • Ανώνυμος 35913

    27 Νοε 2015

    Ο Διογένης έχει απόλυτα δίκιο και χαίρομαι για την παρέμβαση.
    Επικουρικά θα πρέπει να σημειώσω ότι ο πολίτης θα πρέπει να προσδιορίσει την πολιτεία του και να είναι σε θέση μέσα από την ιστορική γνώση που αναφέρει ο "Διογένης να την καθορίσει για αυτό που είναι. Το κατά πόσο βέβαια αυτό είναι εφικτό και το πως θα γίνει είναι ένα αλλο ζήτημα.
    Επί δύο αιώνεςς πάντωςη υπόθεση είναι σημειωτόν.
    Πάργαλης

  • Ανώνυμος 35912

    27 Νοε 2015

    @35910
    Πολύ σωστή παρατήρηση:
    "Η ουσία είναι πως ότι ισχύει γιά την εξουσία στην Ελλάδα ισχύει γιά κάθε είδους εξουσία και παντού"
    Υπάρχει όμως μια διαφορά ότι στην ρωμιοσύνη δεν υπάρχει φρένο στην διαφθορά σε όλους τους τομείς(σε σχέση με την Ευρώπη). Οι πολιτικοί της ρωμιοσύνης είναι όπως περιγράφονται στο άρθρο αναλυτικά. Πατάς το πόδι σου στο αεδρόμιο και καταλαβαίνεις ένεκα "Σενεγαλέζου Τράγου" ότι βρίσκεσαι σε αποικία. Πάς στην Νέα Σμύρνη βλέπεις τον Τράγο το ίδιο στο Βόλο, το ίδιο όπως και στα οδωνύμια βλέπεις παντου την υπουργό πολιτισμού της ρωμιοσύνης.
    Αν είναι δυνατόν αυτή η χώρα να έχει πολιτισμό. Αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να κατανοηθεί για να πούμε ότι μπορεί να γίνει αλλάγή πλεύσης. Το δευτερο είναι η ανυπαρξία ηθικής.
    Σε αυτά ακριβώς είναι η πρωτοτυπία του άρθρου τα οποία αναφέρονται στην διαχρονική κατάντια του προτεκτοράτου η οποία βέβαια είναι "στερεότυπη".
    Πάργαλης

  • Ανώνυμος 35911

    27 Νοε 2015

    Οσο ο κοσμάκης θα παίρνει (είτε από το σπίτι, είτε από όλες τις βαθμίδες της παιδείας, είτε από τα ΜΜΕ) νοθευμένη και παραχαραγμένη γνώση της ιστορίας, το πρόβλημα θα διαιωνίζεται στο διηνεκές.
    Δυστυχώς το δίπολο (το ονομαζόμενο κι ως "σύστημα") θρησκεία - πλουτοκρατία είναι τόσο παλιό, τόσο ισχυρό και παγκόσμιο, που πολύ δύσκολα θα σπάσει. Οπου και όταν το "σύστημα" τα βρει ζόρικα, είτε κάνει παγκόσμιους πολέμους (για format), είτε εμφυλίους και χούντες (μικρό reset). H μόνη σωτηρία για τον απλό άνθρωπό είναι να αρχίσει να συμπεριφέρεται στο σύνολο ως πολίτης, κι όχι ως όχλος ή μαζάνθρωπος. Αν φαντάζει δύσκολο, άλλο τόσο δυσκολότερο είναι και η επιστροφή του στην ελευθερία, δικαιοσύνη, ευημερία.
    "Διογένης"

  • Ανώνυμος 35910

    27 Νοε 2015

    Η ουσία είναι πως ότι ισχύει γιά την εξουσία στην Ελλάδα ισχύει γιά κάθε είδους εξουσία και παντού. Καμμία όμως πρωτοτυπία αλλά απλή αναπαραγωγή στερεοτύπων.

  • Ανώνυμος 35909

    27 Νοε 2015

    Η ουσία είναι ότι το πνεύμα του άρθρου "η εξουσία έλκει τους χειρότερους" είναι απολύτως σωστό και διαχρονικά ιστορικό.
    Αυτό ισχύει για όλα τα επίπεδα των εξουσιών.
    Οι εξουσιαστές συνήθως είναι πιό στενοκέφαλοι ή μάλλον με περισσότερες δυσλειτουργίες στην νόηση από τους εξουσιαζόμενους.
    Από την πλευρά του ο ρωμιός αν δεν έχει παρωπίδες μπορεί να το διαπιστώσει ιστορικά. Καί ορθώς μπορεί να ξεκινήσει από τον Καποδίστρια που αναφέει το άρθρο.
    Παργαλης

  • Ανώνυμος 35908

    27 Νοε 2015

    Καταπληκτικές σοφιστείες του αήττητου Πάργαλη.

  • Ανώνυμος 35907

    27 Νοε 2015

    @35906
    "Όταν κάποιος χρησιμοποιεί ένα όργανο και το όργανο είναι ο βλάκας άρα ο κάποιος είναι ο έξυπνος."
    Πράγματι είναι θέμα κρίσης αλλά προϋποτίθεται η κατανόηση για ναγίνει κρίση.
    Απλούστερα μπορεί αυτός που κάνει χρήση του βλάκα να είναι πιό βλάκας αυτού.
    Είπαμε ότι ο βλάκας, μπορεί να είναι έξυπνος στην διαχείριση της βλακείας
    Πάργαλης

  • Ανώνυμος 35906

    27 Νοε 2015

    Όταν κάποιος χρησιμοποιεί ένα όργανο και το όργανο είναι ο βλάκας άρα ο κάποιος είναι ο έξυπνος. Είναι θέμα κρίσης.

  • Ανώνυμος 35905

    27 Νοε 2015

    @35903
    "αν υπάρχουν βλάκες σημαίνει πως υπάρχουν και έξυπνοι".

    Εξήγησα ότι κατι τέτοιο το φανταζεται μόνο ο ρωμιός. Είναι θέμα κρίσης.

    Πάργαλης

  • Ανώνυμος 35904

    27 Νοε 2015

    «Δεν υπάρχει αντίθεση Βλάκας-Εξυπνος αυτό το νομίζει μόνο ο ρωμιός επειδή είναι εκ φύσεως γενικά βλάκας.»: ρωμέικος σουρρεαλισμός. Κάνει και μελέτες ο Πάργαλης. Τέτοια μυαλά υπάρχουν στο Ελλάντα.

  • Ανώνυμος 35903

    27 Νοε 2015


    Πάργαλη, αν υπάρχουν βλάκες σημαίνει πως υπάρχουν και έξυπνοι. Αναφανδόν συ είπας ρωμιόπουλο.

  • Ανώνυμος 35902

    26 Νοε 2015

    @35899
    Αναφανδόν ο τρόπος σκέψης σου είναι πολύ ορθός.
    Ευχαριστώ για την βοήθεια.
    Πάργαλης

  • Ανώνυμος 35901

    26 Νοε 2015

    @ 35900
    Είθσισται οι άνθρωποι να θεωρούν τον εαυτό τους έξυπνο. Οι ρωμιοί λόγω της παιδείας τους περισσότερο.Πουθενα δεν αναφέρεται ότι οι πάτρωνες είναι έξυπνοι. Αυτή η εκτίμηση σημαίνει ακρισία ή άγνοια είτε και δόλο.
    Πιθανόν οι πάτρωνες να έχον λιγότερη νόηση από τους βλάκες ρωμιούς αλλά έχουν μάθει να κάνουν μια συγκεκριμμένη εργασία κάτι το οποίο δεν το κατανοεί ο ρωμιός για αυτό και τους περνά και για "κουτόφραγκους".
    Δεν υπάρχει αντίθεση Βλάκας-Εξυπνος αυτό το νομίζει μόνο ο ρωμιός επειδή είναι εκ φύσεως γενικά βλάκας.
    Πάργαλης

  • Ανώνυμος 35900

    26 Νοε 2015

    «.Συμπερασματικά οι άνθρωποι της εξουσίας πάντα και σχεδό καθολικά έχουν χαμηλή νόηση. Είναι υπάκουοι και πηθείνια όργανα των πατρώνων και το θέμα παίρνει διεθνή έκταση»
    Οι πάτρωνες δηλαδη είναι οι έξυπνοι: τέτοια μπούρδα έχω χρόνια να διαβάσω. Γέλασα και πάλι με Πάργαλη, δίνω χρόνο και σε άλλους. Γιά σένα λέω Γερακίνα.

  • Ανώνυμος 35899

    26 Νοε 2015


    Στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο έξυπνοι, οι βλάκες είναι πλάσματα της φαντασία σας.

  • Ανώνυμος 35898

    26 Νοε 2015

    1. Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει, αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους. (Λάθος):Απαραίτητη προϋπόθεση διατήρησης της εξουσίας είναι και η κατασκευή διεφθαρμένων.
    2. Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία(Σωστό). Όμως η εργασία σε μη υγιεινό περιβάλλον αργά ή γρήγορα αρωστάινει τον υγιή.
    Σε εργασία παλαιότεη έγραψα:[Η άνοδος γενικά των βλακών σε όλα κυρίως τα δημόσια αξιώματα μέχρι και του Άρχοντος στηρίζεται ακριβώς στην επιλογή ότι δεν φέρουν αντιρρήσεις. Το γεγονός ότι κάποιοι φεύγοντας από αυτά τα αξιώματα καταγγέλλουν ορισμένα πράγματα δεν μπορεί σε καμμία περίπτωση να τους βγάλει από την έννοια της «κλίκας» η οποία αναφέρθηκε λεπτομερώς. Αν βέβαια και κάποιος έτυχε και ξέφυγε από τον κανόνα, στους χίλιους ένας, αυτό δεν αλλάζει το καθολικό γεγονός της επικράτησης πειθήνιων και άβουλων οργάνων με μετριότητα σκέψης, λόγω ύπαρξης διαβαθμισμένης βλακείας.
    Σχετικά με την έννοι της κλίκας βλέπε[Λεμπέσης Ευάγγελος, «Η τεραστία κοινωνική σημασία των βλακών εν τω συγχρόνω βίω», Αθήνα 1941, επανέκδ, Οι εκδόσεις των φίλων, 1999]:
    «Ο συνασπισμός των βλακών ενταύθα είναι μηχανική οργάνωσις βάσει της αρχής της “ελαχίστης προσπαθείας” προς αντιμετώπισην ισχυροτέρας δυνάμεως. Η οργάνωσις αύτη περιορισμένης εκτάσεως καλείται κοινωνιολογικώς κλίκα (clique). Η έμφυτος τάσις του βλακός, εξικνούμενη συχνότατα εις αληθήν μανίαν όπως ανήκη εις ισχυράς και όσον το δυνατόν περισσοτέρας πάσης φύσεως οργανώσεις, εξηγείται πρώτον μεν εκ της ευκολίας αγελοποιήσεως, εις ην μονίμως υπόκειται, λόγω ελλείψεως ατομικότητος (εξ ού και το μίσος του κατά του ατόμου και του ατομικισμού) […] .
    Συμπερασματικά οι άνθρωποι της εξουσίας πάντα και σχεδό καθολικά έχουν χαμηλή νόηση. Είναι υπάκουοι και πηθείνια όργανα των πατρώνων και το θέμα παίρνει διεθνή έκταση,
    Ίσως στον αναγνώστη είναι είναι απορίας άξιο πως τελικά επικρατούν οι βλάκες , αλλά αυτό είναι ένα απλό φαινόμενο κυρίως σε προτεκτοράτα καθότι οι πάτρωνες ξένοι εγκαθιδρύουν αυτούς υπό τον έλεγχό τους και την καθοδήγησή τους και πράττουν ακριβώς ότι επιθυμούν αυτοί αναντίρρητα.
    Πάργαλης

  • Bielidopoulos

    26 Νοε 2015

    ~
    http://eranistis.net/wordpress/2013/12/06/ο-νικολό-μακιαβέλι-hγεμόνας-και-η-τέχνη/

  • Bielidopoulos

    26 Νοε 2015

    ~
    Δυστυχώς το κακό ξεκινά από τα 15μελή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και γιγαντώνεται στην τριτοβάθμια με τις φοιτητικές παρατάξεις και τους συνδικαλισταράδες των πανεπιστημιών, όπως σωστά αναφέρεται στο άρθρο. Κατάντια. Αλλά να μην ξεχνάμε ότι η εγκεφαλομαλάκυνση ξεκινά μέσα από την νεοελληνική οικογένεια όπου ο παραλογισμός πέφτει σύννεφο. Μαμάκα, μπαμπάκας, παππούδες, γιαγιάδες, θείτσες και θείοι είναι όλοι για τα πανηγύρια.

    http://prntscr.com/97a1xu
    http://prntscr.com/97a29y
    http://prntscr.com/97a2ux
    http://prntscr.com/97a349

  • Ανώνυμος 35895

    26 Νοε 2015


    Και με τα απαραίτητα αρχαιοελληνικά
    lol

  • Ανώνυμος 35894

    26 Νοε 2015


    Καλά το πήγες αλλά ξέφυγες, τα αίτια που «οδηγούν» κάποιον να γίνει πολιτικός δεν αφορούν μόνο τον έλληνα πολιτικό αλλά την ανθρώπινη εν γένει προσωπικότητα και χαρακτήρα. Για ρωμιός καλά το έγραψες.