ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ
ΣΑΛΑΤΑ

Το εθνογραφικό χάος
και η γέννηση των εθνικισμών
στα Βαλκάνια


Οι βαλκανικοί πόλεμοι ξεσπούν το 1912, όταν η Σερβία, η Βουλγαρία, η Ελλάδα και το Μαυροβούνιο κηρύσσουν τον πόλεμο κατά τής οθωμανικής αυτοκρατορίας διεκδικώντας τα εδάφη της στα Βαλκάνια. Η οθωμανική εξουσία κατέρρευσε μέσα σε λίγους μήνες. Δεκάδες χιλιάδες στρατιώτες έχασαν την ζωή τους, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες ήταν οι πρόσφυγες, που εγκατέλειψαν τα σπίτια τους.

Οι βαλκανικοί πόλεμοι αποτέλεσαν ριζική τομή, που άλλαξε την ζωή των ανθρώπων. Υπάρχει το «πριν» και το «μετά». Αυτή η ριζική τομή δεν έγινε μόνο στο υλικό επίπεδο, έγινε και στο επίπεδο τού τρόπου, που σκέπτονται και θυμούνται οι άνθρωποι.

Μέσα στους εθνικούς πανηγυρισμούς, το παρελθόν ξεχάστηκε. Για πολλές χώρες η οθωμανική περίοδος ήταν μια σκοτεινή εποχή, όπου τίποτε δεν άλλαξε για 400 χρόνια. Αυτήν την περίοδο την αντιμετωπίζουμε σαν άσπρη ή μαύρη. Φυσικά, οι τούρκοι είναι το μαύρο και εμείς το άσπρο. Αλλά περί συνύπαρξης δεν μάθαμε ποτέ. Αν σήμερα έχεις την τάση να βλέπεις τα πράγματα σαν μαύρα ή άσπρα, πολιτικά ή διανοητικά, φυσικά, θα βλέπεις σαν άσπρο ή μαύρο και το παρελθόν.

Η μνήμη τής συμβίωσης των διαφορετικών εθνοτικών και θρησκευτικών ομάδων στην οθωμανική αυτοκρατορία δεν ήταν χρήσιμη για τα καινούρια έθνη-κράτη. Χρειάζονταν την ιστορία των δικών τους απελευθερωτικών αγώνων, για να δημιουργήσουν την καινούρια εθνική τους ταυτότητα. Πολύ συστηματικά, τα εθνικά κράτη αποσιώπησαν τη μνήμη αυτή, έτσι ώστε πάνω σ΄αυτή την μνήμη να φτιαχτεί μια νέα μνήμη, η μνήμη, δηλαδή, τού έθνους-κράτους.






Χωρίς ακόμα, εθνική ταυτότητα.
Σκηνές από τη ζωή στο βλαχοχώρι τής Αβδέλας (κοντά στα Γρεβενά), το 1905, όπως αποτυπώθηκαν σε φίλμ των πρωτοπόρων βαλκάνιων κινηματογραφιστών, των βλάχων αδελφών Manachia.
(Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»:
Είμαι βλάχος, δεν είμαι έλληνας!).
Οι σκηνές στο υπαίθριο σχολείο μοιάζουν ειδυλλιακές, αλλά από πίσω κρύβεται ο πόλεμος τής προπαγάνδας, πού παίρνει γρήγορα, βίαιη μορφή. Την ίδια χρονιά, μια ένοπλη ελληνική ομάδα, θα κάψει πάνω από 130 σπίτια τής Αβδέλας. Η ένοπλη διαμάχη μεταξύ των νέων βαλκανικών κρατών έχει ήδη ξεκινήσει.



Εκατό χρόνια μετά τους βαλκανικούς πολέμους, η ιστορία των Βαλκανίων παραμένει άγνωστη. Όπως, αν κοιτάξουμε τις παλιές εικόνες -τις τελευταίες αυτές εικόνες μιάς ξεχασμένης εποχής, που δεν είναι εύκολο να κατανοήσουμε σήμερα-, τις οποίες κατέγραψαν οι πρώτοι φωτογράφοι και κινηματογραφιστές, μπορούμε να ανακαλύψουμε την κοινή μας ιστορία, τα δικά μας ξεχασμένα Βαλκάνια. Οι άνθρωποι φαίνονται να ζουν ακόμη σ΄ένα  κόσμο χωρίς εθνικά σύνορα, όπου διαφορετικές εθνοτικές και θρησκευτικές ομάδες συνεχίζουν να συμβιώνουν στα πλαίσια τής οθωμανικής αυτοκρατορίας. Οι άνθρωποι, που αποτυπώνονται στο φακό δεν έχουν ξεχωριστή εθνική ταυτότητα. Είναι πρώτα απ΄όλα βαλκάνιοι.

Μία από τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουμε σήμερα, είναι να κατανοήσουμε πώς λειτουργούσε ο κόσμος την εποχή των αυτοκρατοριών. Η οθωμανική αυτοκρατορία δεν ήταν ένα μονοεθνικό κράτος. Υπήρχαν πολλές και διαφορετικές θρησκευτικές ομάδες, ο κόσμος μιλούσε διάφορες γλώσσες, και στο μεγαλύτερο διάστημα δεν είχε εθνικές διεκδικήσεις. Επρόκειτο για μια από τις πιο εντυπωσιακές αυτοκρατορίες, που έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα. Εκτεινόταν από το Αλγέρι στη Βαγδάτη κι από το Κάιρο στη Βουδαπέστη και αποτελούταν από ένα τεράστιο μωσαϊκό εθνοτικών και θρησκευτικών ομάδων.
 
Αυτόν τον κόσμο ανακαλύπτουμε μέσα από τις μοναδικές έγχρωμες φωτογραφίες από τα Βαλκάνια, τής συλλογής τού γάλλου ανθρωπιστή Αλμπέρ Κάν.

Στις φωτογραφίες, από τις αρχές τού 20ού αιώνα, ορισμένες από τις οποίες συνοδεύουν το άρθρο αυτό, η διάκριση των κατοίκων σε θρησκευτικές κοινότητες είναι εμφανής.
   
Όμως, μάς αποκαλύπτουν και την κοινή τους ζωή στις αγορές, τα λουτρά, το εμπόριο και την κτηνοτροφία.

Οι άνθρωποι αυτοί δεν ζούσαν σε φυλετικά διαχωρισμένες κοινωνίες. Στην Αθήνα, συμμετείχε ο ένας στα θρησκευτικά πανηγύρια τού άλλου. Στη  Βουλγαρία, χριστιανοί νοίκιαζαν δωμάτια σε σπίτια μουσουλμάνων, δεν υπήρχε κανένας διαχωρισμός. Στα Σκόπια, υπήρχαν τάφοι αγίων, δερβίσηδων αγίων ή χριστιανών αγίων, που τους λάτρευαν από κοινού χριστιανοί και μουσουλμάνοι. Φυσικά, έμεναν σε ξεχωριστές γειτονιές, αλλά συχνά βρίσκονταν μαζί σε δημόσιους χώρους, όπως λουτρά ή αγορές με αμοιβαίο σεβασμό.

Οι πόλεις είχαν ανάμεικτο πληθυσμό. Δεν ήταν ποτέ 100% αμιγείς. Υπήρχε αλληλοδιείσδυση και σύνδεση των περιοχών, που έμεναν μουσουλμάνοι τούρκοι, χριστιανοί βούλγαροι κ.ά., ακόμα και σε μεικτά χωριά. Η οθωμανική αυτοκρατορία αποτελεί ένα παράδειγμα, όπου οι θρησκευτικές κοινότητες συνυπάρχουν με αξιοπρόσεκτα ελάχιστες συγκρούσεις μεταξύ τους.

Το πως ήταν η καθημερινότητα και τι σήμαινε να ζουν μαζί, δίπλα-δίπλα άνθρωποι με διαφορετικές γλώσσες, διαφορετικές πεποιθήσεις, ήθη και κυρίως με διαφορετικό θρήσκευμα, αυτό έχει τελείως ξεχαστεί σαν ανύπαρκτο. Σαν να μην υπήρξε ποτέ.







Βαλκάνια:
Μια «μακεδονική σαλάτα»
εθνοτήτων.
Η δυτικοευρωπαϊκή ιδέα για τη δημιουργία των εθνών-κρατών δεν μπορούσε εύκολα να ριζώσει στα Βαλκάνια, όπου πλήθος διαφορετικών λαών ζούσαν μαζί στον ίδιο τόπο αποτελώντας ένα εθνογραφικό χάος.
Μέσω σπάνιων φωτογραφιών των αρχών τού 20ού αιώνα, στις οποίες αποτυπώνονται πρόσωπα βαλκανικών φυλών, επιχειρείται να γίνει κατανοητή αυτή η πολυπλοκότητα τής «μακεδονικής σαλάτας» των βαλκανικών εθνοτήτων, που γεννήθηκαν με τη διάλυση τής οθωμανικής αυτοκρατορίας. (Απόσπασμα από ντοκυμαντέρ τού ΒΒC στα αγγλικά, διάρκειας δύο λεπτών).



Τον 19ο αιώνα, η συμβίωση στα οθωμανικά Βαλκάνια αρχίζει να αλλάζει. Η αλλαγή, η οποία οδήγησε στους βαλκανικούς πολέμους και τη διάλυση τής οθωμανικής αυτοκρατορίας, ήρθε από την Δύση. Η γαλλική επανάσταση, για πρώτη φορά δημιούργησε ή έκανε δημοφιλή τον ιδεαλισμό ενός μοναδικού έθνους, ενός μοναδικού λαού, που καθοδηγείται από μια δημοκρατική κυβέρνηση.

Ο 19ος αιώνας είναι γνωστός ως ο αιώνας τής δημιουργίας τού έθνους – κράτους, όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά γενικότερα στην Ευρώπη. Η εθνική ένωση τής Γερμανίας και τής Ιταλίας, ύστερα η πλήρης ανεξαρτησία τής Ελλάδας, έπειτα η δημιουργία αυτόνομων κρατών, όπως η Σερβία και το Μαυροβούνιο μετά τη Συνθήκη τού Βερολίνου, δείχνει, πως ο 19ος είναι ο αιώνας τής τόνωσης τής εθνικής συνείδησης.

Ο εθνικισμός ή το έθνος-κράτος απαιτεί τη δημιουργία χώρου επικράτειας. Αν όμως είσαι έλληνας και υπάρχουν όλοι αυτοί οι βούλγαροι, οι βλάχοι, οι αλβανοί και οι μουσουλμάνοι τούρκοι, πού ζουν στον ίδιο χώρο ή αν είσαι τούρκος και υπάρχουν όλοι αυτοί οι έλληνες, οι αρμένιοι, οι κούρδοι, οι άραβες και λοιποί, που ζουν στον ίδιο χώρο, τότε θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να φύγουν, κατά κάποιον τρόπο να εξαφανιστούν.

Το 19ο αιώνα, τα Βαλκάνια μεταμορφώνονται ριζικά με την ίδρυση νέων εθνικών κρατών, όπως η Ελλάδα, η Σερβία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και το Μαυροβούνιο. Στα επίκαιρα τής εποχής, η νέα αυτή πραγματικότητα αποτυπώνεται σε εθνικές γιορτές, στέψεις και παρελάσεις.

Όταν φτιάχτηκαν αυτά τα εμβρυακά κράτη, δημιούργησαν αμέσως δύο κρίσιμους θεσμούς τής κρατικής εξουσίας: το στρατό και τα συστήματα εθνικής εκπαίδευσης. Η κοινωνικοποίηση μέσω τού στρατού και μέσω τής εκπαίδευσης έγιναν δύο καθοριστικοί πυλώνες τής εθνικής συνείδησης.
 
Οι περισσότεροι εθνικιστές δεν ήταν ευχαριστημένοι με τα νέα κράτη, διότι, όταν συμφωνήθηκαν τα σύνορα, πολλοί, που θεωρούσαν συμπατριώτες τους και θα έπρεπε να βρίσκονται στην Ελλάδα, στη Βουλγαρία ή στη Σερβία, βρέθηκαν στη «λάθος» πλευρά των συνόρων.

Τα νέα εθνικά κράτη θα προσπαθήσουν να προσεταιριστούν τους «αλύτρωτους αδελφούς», αλλά και ολόκληρους τούς χριστιανικούς πληθυσμούς, που ζουν έξω από τα σύνορά τους.

Το κέντρο τής διαμάχης μεταφέρεται στην καρδιά τής οθωμανικής Ευρώπης, τη Μακεδονία.
  
Με τα όπλα, με τα σχολεία και με τις εκκλησίες προσπαθούν οι αντίπαλοι εθνικισμοί να προσελκύσουν τον ντόπιο πληθυσμό στο δικό τους εθνικό πρόγραμμα.





1904-1908:
H περίοδος,
που αποκαλούμε
«Μακεδονικό αγώνα».
Οι μακεδονομάχοι δεν είχαν σκοπό την απελευθέρωση των ελληνόφωνων τής Μακεδονίας από τους οθωμανούς (τα σύνορα του κράτους τότε έφταναν ως τη Θεσσαλία) ούτε απέβλεπαν στην κατοχή συγκεκριμένων εδαφών, αλλά στην επαναφορά των μακεδονικών πληθυσμών στο Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης δεδομένου, ότι οι βούλγαροι είχαν αποσχισθεί ιδρύοντας δική τους Εκκλησία, την Εξαρχία, στην οποία είχαν υπαχθεί τότε πολλοί μακεδόνες. Στην τουρκοκρατούμενη Μακεδονία αντί Ελλάδα και Βουλγαρία να πολεμούν τον κοινό εχθρό, τους τούρκους, χρηματοδοτούσαν συμμορίες, που ανταγωνίζονταν στο ποιός θα τρομοκρατούσε περισσότερα χωριά, ώστε να δηλώσουν υποταγή είτε στο Πατριαρχείο τής Κωνσταντινούπολης, είτε στη Βουλγαρική Εξαρχία. (Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Μακεδονικός Αγώνας: Από το μύθο... στην Ιστορία).


Παρ΄ όλα αυτά, όταν τούς ρωτούσαν: «είσαι έλληνας ή βούλγαρος;» για πολλούς η ερώτηση δεν είχε κανένα νόημα. Αλλά βεβαίως το 1914, δεν ήταν πλέον μία ανόητη ερώτηση, διότι η ζωή ή ο θάνατός τους εξαρτιόταν από αυτή.

Μέσα στη επόμενη δεκαετία, η ζωή τους θα αλλάξει ριζικά. Η Μακεδονία θα γίνει το θέατρο μιάς αιματηρής πολεμικής σύγκρουσης, που θα λάβουν μέρος όλοι οι εθνικοί στρατοί των Βαλκανίων.



Για το θέμα τής ονομασίας
τής Π.Γ.Δ.Μ.,
διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»:

«Απόγονοι» και «απόγονοι».

Την περίοδο προς τούς βαλκανικούς πολέμους, η Θεσσαλονίκη γνωρίζει, από μια άποψη, την μεγαλύτερη ευημερία της. Ταυτόχρονα, στην πόλη, έλληνες, βούλγαροι και άλλοι εθνικιστές, συνωμοτούν ή ονειρεύονται τη διάλυση τής ευρωπαϊκής Τουρκίας και την ένταξή της στα εθνικά τους κράτη. Έτσι, κάτω από την επιφάνεια υπάρχει μεγάλη διχογνωμία για το ποιό θα πρέπει να είναι το μέλλον τής πόλης.

Την ίδια περίοδο, σε όλα τα Βαλκάνια, ο φακός καταγράφει ατέλειωτα εντυπωσιακά στρατιωτικά γυμνάσια. Όλα τα νέα Βαλκανικά κράτη ονειρεύονται την επέκταση, την προσάρτηση εδαφών, που ισχυρίζονται, ότι τούς ανήκουν και τώρα βρίσκονται εκτός των συνόρων τους.

Όλοι λοιπόν, οι βαλκανικοί εθνικισμοί έχουν το στοιχείο τού αλυτρωτισμού. Δηλαδή, υπάρχει η Μεγάλη Σερβία, η Μεγάλη Βουλγαρία, η Μεγάλη Ιδέα. Θεωρείται ισχυρό κράτος, το μεγάλο κράτος. Κανείς δεν διεκδικεί ένα περιορισμένο εδαφικά κράτος.

Όλοι έχουν μανία με το εδαφικό. Ισχύει ακόμη και για τις αυτοκρατορικές δυνάμεις. Όλοι έχουν την αντίληψη, πως η μεγάλη επικράτεια είναι καλή και η μικρή προβληματική.



Στη γελοιογραφία του σατιρικού περιοδικού «Νέος Αριστοφάνης» γελοιοποιείται η Μεγάλη Ιδέα, την εποχή, που η ιδεολογική κυριαρχία της στη Ρωμιοσύνη δεν επέτρεπε να γίνει αντιληπτό το ανεδαφικό τής αναβίωσης τού Βυζαντίου.

Η ιδεολογία τής Μεγάλης Ιδέας εκτροχίασε πολιτικά το νεορωμέικο κράτος και το οδήγησε το 1922 στη μεγαλύτερη καταστροφή τής Ιστορίας του.

Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»:
Μεγαλοϊδεατισμοί: Εθνική εταιρεία, ατυχής πόλεμος '97, Μακεδονικό Κομιτάτο.
  
Κανείς δεν πίστευε, ότι θα μπορούσε να γίνει με διπλωματικά μέσα η μοιρασιά τής οθωμανικής αυτοκρατορίας. Ήταν προφανές, ότι αυτές οι διαφορές μόνο με πόλεμο μπορούσαν να λυθούν.

Το 1912, η Σερβία, η Βουλγαρία, το Μαυροβούνιο και η Ελλάδα συμμαχούν και κηρύττουν τον πόλεμο κατά τής οθωμανικής αυτοκρατορίας. Είναι ο πρώτος βαλκανικός πόλεμος. Μέσα σε λίγους μήνες, οι οθωμανοί υποχωρούν από το μεγαλύτερο μέρος τής Μακεδονίας, τής Ηπείρου και τής Θράκης.


«Χτυπούν λαλούν καμπαναριά,
θυμάμαι την Αγιά Σοφιά
...»

Ο μεγαλοϊδεατισμός επιβιώνει,
καλλιεργείται ακόμη μέχρι και σήμερα
στις ένοπλες δυνάμεις
και ταλανίζει τα μυαλά των νεορωμιών.
 
Καθώς οι στρατοί προελαύνουν, οι πληθυσμοί μετακινούνται, γιατί τα σύνορα είναι ρευστά. Στα ευρωπαϊκά επίκαιρα καταγράφονται οι πρώτες εικόνες μιας επικής ανθρώπινης τραγωδίας, που θα ολοκληρωθεί δέκα χρόνια αργότερα με τις επίσημες και υποχρεωτικές ανταλλαγές πληθυσμών.

Σε μπουλούκια ακολουθούσαν τις στρατιές από πίσω οι άνθρωποι, γιατί δεν ήξεραν πού θα σταματήσουν τα σύνορα. Δηλαδή, μουσουλμάνοι ακολουθούσαν τον οθωμανικό στρατό από πίσω, όχι μόνο γιατί τούς κυνηγούσαν οι άλλοι στρατοί, αλλά γιατί δεν ήξεραν ποιά θα είναι η επόμενη μέρα.





Η γέννηση των εθνικισμών
στα Βαλκάνια
έφερε πολέμους, εθνοκαθάρσεις,
διωγμούς, προσφυγιά.
Κανένα από τα έθνη, που διαδέχθηκαν την οθωμανική αυτοκρατορία, ενώ για αιώνες ζούσαν μαζί, ειρηνικά, τώρα δεν ανέχονταν τους άλλους. Πληθυσμοί, που συνηπήρχαν, έπρεπε να χωριστούν και να πάνε στο μέρος εκείνο, όπου η εθνότητά τους αποτελούσε πλειοψηφία. (Αποσπάσματα -διάρκειας 4,5 λεπτών με υπότιτλους- από το ντοκυμαντέρ τής Μαρίας Ηλιού: «Διωγμός και ανταλλαγή πληθυσμών. Τουρκία - Ελλάδα 1922-1924»).


Η νίκη των βαλκάνιων συμμάχων αναγκάζει την οθωμανική αυτοκρατορία σε συνθηκολόγηση. Η ειρήνη όμως, είναι ακόμα μακρυά. Οι ανταγωνιστικές και αδιάλλακτες αλλυτρωτικές επιδιώξεις των συμμάχων οδηγούν στην έκρηξη τής επόμενης σύγκρουσης. Τον Ιούνιο τού 1913, η Βουλγαρία επιτίθεται στην Ελλάδα και τη Σερβία, για να καταλάβει περισσότερα εδάφη. Είναι ο δεύτερος βαλκανικός πόλεμος.

 
Διεκδικούσαν όλοι, ορθόδοξους χριστιανούς, κατοίκους τής οθωμανικής αυτοκρατορίας. Επομένως, ο ανταγωνισμός ήταν πολύ πιο σκληρός και πολύ πιο φανατισμένος.
 
Καθώς οι πολεμικές συγκρούσεις επηρεάζουν άμεσα τον άμαχο πληθυσμό, συστήνεται η διεθνής επιτροπή Κάρνεγκι, για να καταγράψει τις ακρότητες που έγιναν στην διάρκεια τού πολέμου.
 
Η πιο σημαντική είναι το κάψιμο χωριών και πόλεων, όπως των Σερρών και τού Κιλκίς από το βουλγαρικό και τον ελληνικό στρατό αντίστοιχα, καθώς πολεμούν, για να καταλάβουν κατοικημένες περιοχές και προβαίνουν σε αντίποινα.

Υπήρξαν οπωσδήποτε πολλές αγριότητες κατά αμάχων και αυτό είναι και το  σκοτεινό πρόσωπο των βαλκανικών πολέμων. Καταστράφηκαν σοδιές, κάηκαν σπίτια, σκοτώθηκαν άνθρωποι και υπήρχε ίσως και ο φόβος, που κληροδότησαν αυτοί οι πόλεμοι στους ανθρώπους, οι οποίοι είναι και τα αθώα θύματα αυτής τής ιστορίας.

Οι βαλκανικοί πόλεμοι κατά κάποιον τρόπο προανήγγειλαν τη μεγάλη σύγκρουση τού πρώτου παγκοσμίου πολέμου ως προς όλα τους τα χαρακτηριστικά. Η βία είναι ένα απ΄αυτά.


 Σύγχρονη Ελλάδα:
Ένα συνοθύλευμα
βαλκανικών
χριστιανικών λαών
-και όχι μόνον-,
που μόλις
από τον 19ο αιώνα
κι ύστερα,
τους δημιουργήθηκε
δια τής βίας ή μή
η ψευδαίσθηση
περί δήθεν ευγενούς
αρχαιοελληνικής καταγωγής.
Αυτό συνήθως
αναφέρεται ως:
«απόκτηση ελληνικής
εθνικής συνείδησης».


Ο 20ος αιώνας υπήρξε ο πιο βίαιος αιώνας τής παγκόσμιας ιστορίας. Δύο παγκόσμιοι πόλεμοι. Γενοκτονίες και εθνοκαθάρσεις. Τα Βαλκάνια είχαν το δικό τους μερίδιο βίας με αποκορύφωμα τη διάλυση τής Γιουγκοσλαβίας στις αρχές τής δεκαετίας τού 1990.

Όταν τελείωσαν οι πόλεμοι στην Γιουγκοσλαβία, είχαμε την αίσθηση, ότι έκλεισε ο κύκλος των βαλκανικών πολέμων, ότι έκλεισε ο κύκλος τής βίας, ωστόσο, στην περιοχή μας η κατάσταση είναι εξαιρετικά ρευστή. Αυτό το τοπίο, που βλέπαμε πριν από τούς βαλκανικούς πολέμους με τις διαφορετικές ταυτότητες, ισχύει και σήμερα. Τίποτε δεν μάς εξασφαλίζει, ότι δεν θα υπάρξει μία νέα ανάφλεξη. Εξακολουθούν να δημιουργούνται εθνικές ταυτότητες στην περιοχή. Δεν έχει τελειώσει η εθνογένεση.

Εκατό χρόνια μετά τους βαλκανικούς πολέμους, η απειλή μιάς πολεμικής ανάφλεξης στην περιοχή εξακολουθεί να υπάρχει. Είναι ανάγκη να κοιτάξουμε ξανά την ιστορία τής συμβίωσης στα Βαλκάνια, για να κατανοήσουμε το παρόν και να αντιμετωπίσουμε το μέλλον χωρίς προκαταλήψεις.











Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»:
Με το ζόρι έλληνες!


Είναι τραγωδία να διαθέτουμε ένα κοινό παρελθόν από την μια μεριά και από την άλλη να βλέπουμε τούς εαυτούς μας σα θύματα τής Ιστορίας και κυρίως σαν εχθρούς.

Φαίνεται, πως αν ζεις στα Βαλκάνια, έχεις μόνο αρνητική εικόνα για τον άλλον. Ο κόσμος δέχεται τον άλλο μόνο σαν εχθρό, όχι σαν φίλο. Πρέπει να μάθουμε τι σημαίνει συνύπαρξη.

Η βαλκανική κοινή Ιστορία, υπάρχει. Δεν είναι κάτι, το οποίο χρειάζεται κανείς να το εφεύρει. Όσο κι αν φαίνεται οξύμωρο ο εθνικισμός είναι στοιχείο αυτής τής βαλκανικής Ιστορίας.


Σημείωση:
Το παραπάνω άρθρο βασίστηκε σε αποσπάσματα
από το ντοκυμαντέρ τού Ανδρέα Αποστολίδη:
«Ξεχασμένα Βαλκάνια. Εκατό χρόνια από τους βαλκανικούς πολέμους»
(Αnemοn prοductiοns για το Gοethe Ιntsitut),
στο οποίο διατυπώνουν τις απόψεις τους οι καθηγητές:
Χριστίνα Κουλούρη, Πάντειο Πανεπιστήμιο Αθηνών,
Ραντίνα Βούκετιτς, Πανεπιστήμιο Βελιγραδίου,
Αλεξέι Καλιόνσκι, Πανεπιστήμιο Σόφιας,
Μαρκ Μαζάουερ, Πανεπιστήμιο Columbia,
Μάκιελ Κιέλ, Πανεπιστήμιο Ουτρέχτης,
Χαλίλ Μπερκάϊ, Πανεπιστήμιο Sabanci Κωνσταντινούπολης,
Φράσερ Ντεμάι, Ιστιντούτο Ιστορίας Πρίστινας,
Δημήτρης Λιβάνιος, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και
Ιρένα Στέφοσκα, Ινστιτούτο Εθνικής Ιστορίας, Σκόπια.

Ο τίτλος, οι υπότιτλοι και η επιλογή των βίντεο και των φωτογραφιών
έγιναν με μέριμνα τής «Ελεύθερης Έρευνας».


ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ


26 ΣΧΟΛΙΑ

  • Ανώνυμος 44526

    7 Ιαν 2018

    Έλληνες λόγιοι για τη Μακεδονία και τους Μακεδόνες
    Αδαμάντιος Κοραής (1819):
    \"Το έθνος είναι πτώμα σπαραττόμενον από κόρακας (...) Όλην του την αρετή του αφαίρεσεν η δουλεία. Ιδού η ζωγραφία μας, αφ\' ότου μας επάτησεν ο Φίλιππος εώς εις το έτος 1453. Αλλάξαμε δεσπότας διαφόρους, άλαλοι και ανόητοι\"
    [Αδ. Κοραή, \"Στοχασμοί Κρίτωνος\", σ. 5 - βλ. και \"Έρανος εις Αδαμάντιον Κοραή\", 1965, σελ. 147]

    Αδαμάντιος Κοράης (1824):
    \"Οι Μακεδόνες (...) επροχωρούσαν καθημέραν εις την κατάλυσιν της ελευθερίας [της Ελλάδος] (...) και δουλωμένοι [οι Έλληνες] εις τους Μακεδόνας (...) Μετά την Μακεδονικήν δεσποτείαν έπεσαν υπό κάτω εις των Ρωμαίων την εξουσίαν και τέλος στους Τούρκους\"
    [Αδ. Κοραή, \"Εφημερίς του Κάτω Κόσμου\" - βλ. Δημ. Γκίνη, \"Τα ανώνυμα έργα του Κοραή\", 1948, σ. 54-55]

    Παναγιώτης Κοδρικάς(1794):
    \"Η δυστυχής Ελλάς (...) άρχισε ολίγον κατ΄ ολίγον να χάνει μαζί με την ένδοξόν της ελευθερίαν (...) και την παλαιά εκείνην της γλώσσης ευγένεια. Αι αλλεπάλληλοι έφοδοι όπου κατά καιρούς εδοκίμασεν από διάφορα έθνη, πότε Μακεδόνων, πότε Ρωμαίων και ενίοτε Γότθων...\"
    [στον πρόλογο της μτφ. του Fontenelle \"Περί πληθύος κόσμων\" - βλ. Γ. Λαδά & Αθ. Χατζηδήμου, \"Ελληνική βιβλιογραφία των ετών 1791-1795\", 1971, σ. 316]

    Αθανάσιος Χριστόπουλος (1808):
    \"Ο Φίλιππος και ο υιός του Αλέξανδρος (...) εκαταδάμασαν επι τέλους όλην την Ελλάδα και την υπέταξαν εις το Μακεδονικόν κράτος\".
    [\"Πολιτικά Σοφίσματα\", Επετηρίς Μεσαιωνικού Αρχείου, τομ.10 (1960), σ. 59]

    Μιχαήλ Περδικάρης (1811):
    \" Το Γένος των Ελλήνων, ω φίλτατε αναγνώστα (...) αφού κατ\' αρχάς αυτό επολιτεύθη διʼ αιώνων κάθ\' εαυτό αυτοδέσποτον και αυτεξούσιον, υπετάγη, πρώτον μεν εις το Μέγαν Αλέξανδρον, ύστερον δε εις Ρωμαίους\".
    [\"Ρήγας ή κατά ψευδοφιλελλήνων\", Επετηρίς Μεσαιωνικού Αρχείου, τομ.11 (1961), σ. 23 & 33-34]

    Γρηγόριος Σαράφης (1818):
    \"Οι Αθηναίοι και οι Λακεδαιμόνιοι, επειδή εσκανδαλίσθησαν μεταξύ των, διήρεσαν την Ελλάδα εις δύο μέρη και αφού 27 ολόκληρους χρόνους επολέμησαν μεταξύ των νικώντες και νικώμενοι, τοσούτον αδυνάτησαν ώστε κατεδουλώθησαν πρώτον μεν υπό των Μακεδόνων, έπειτα δε επί των Ρωμαίων (...) καταστασθέντες δούλοι\"
    [Γρ. Σαράφη, \"Λόγοι Εκκλησιαστικοί\", Κυδωνίες 1909, σ. 98]

    εκδότης του περιοδ. \"Μέλισσα\" (1819):
    \"Τι συνέβη μετά ταύτα; [ενν. τη διχόνοια των Ελλήνων] Οι Μακεδόνες κατεδούλωσαν την πατρίδα του Μιλτιάδου. Τι έπειτα; Οι Ρωμαίοι την κατεσπάραξαν. Τι τελευταίον; Αλλ\' η χειρ μου τρέμει και ο κάλαμος πίπτει...\"
    [Μέλισσα, τευχ. 1, Ιούλιος 1819, σ. 100]

    Ανώνυμος (1823):
    \"Το Γένος μας αφού εξέπεσε (...) υπεδουλώθη εις τον ζυγόν των Μακεδόνων, Ρωμαίων, και εν εσχάτοις εις τον παρόντα βαρύν ζυγόν\"
    [Ι.Οικονόμος, \"Επιστολαί διαφόρων\", 1964, σ. 421 & 445]

    Αλέξανδρος Σούτσος (1836):
    \"(...) τας προγονικάς εκείνας διχονοίας, αίτινες καταστήσασαι αυτήν [την Ελλάδα] έρμαιον της Μακεδονίας και Ρώμης, κατέλυσαν την ανεξαρτησίαν της\"
    [Αλ. Σούτσος, \"Ελληνική Πλάστιγξ\", 1836, σ. 18]

    Κωνσταντίνος Σχινάς, πρύτανης του Πανεπιστημίου του Όθωνος (1837):
    \"Η Ελλάς (...) υποκύψασα έπειτα, με οικτράν μόνην αυτονομίας σκιάν, εις των Μακεδόνων την κυριαρχίαν...\"
    [λόγος εκφωνηθείς κατά τα εγκαίνια του Πανεπιστημίου στις 3/5/1837 - βλ. Κ. Δημαρά, \"Εν Αθήναις τη 3 Μαΐου 1837\", 1987, σ. 31κε. & 136κε.]

    Γεώργιος Κοζάκης-Τυπάλδος (1839):
    \"Η δε Ελλάς στερηθείσα άπαξ της ελευθερίας της, έγινε πρώτον μεν επαρχία Μακεδονική, ύστερον δε Ρωμαϊκή, Γραικορωμαϊκή...\"
    [Γ. Κοζάκης-Τυπάλδος, \"Φιλοσοφικόν δοκίμιον περί της προόδου και της πτώσεως της παλαιάς Ελλάδος\", 1839, σ. 495-496]

    Ιάκωβος Ρίζος Νερουλός, πρόεδρος της Αρχαιολογικής Εταιρείας (1841):
    \"Ο Φίλιππος έπραξεν άλλον της νίκης εκείνης [της Χαιρωνείας] ολεθριότερον, εγέννησε τον Αλέξανδρον\"
    [Σύνοψις των Πρακτικών της Αρχαιολογικής Εταιρείας των Αθηνών, 1846, σ. 102]

    Νικόλαος Σαρίπολος (1848):
    \"(...) πέπλος μέλας δουλείας επισκιάζει την Ελλάδα, εποχή μακράς καταστροφής, εποχή άγονος. Τους Μακεδόνας διαδέχονται οι Ρωμαίοι, τους Ρωμαίους οι βάρβαροι του Βορρά, τούτους δε οι αιμοχαρείς της Κασπίας περίοικοι.\"
    [Νικ. Σαρίπολος, \"Λόγος εκφωνηθείς την 21 Οκτωβρίου 1848 κατά την έναρξιν της διδασκαλίας των αρχαίων Ελληνικών πολιτευμάτων\", 1848, σ 24]

    Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος (1849):
    \"Η Μακεδονική εποχή δύναται ευλόγως να διακριθή από της Ελληνικής, διότι το Μακεδονικόν έθνος εξεπλήρωσεν, εν τη Γενική Ιστορία, εντολήν άλλην παρά το Ελληνικόν\".
    Παρακάτω, αναφερόμενος στη μάχη της Χαιρώνειας, γράφει ότι συγκρούσθηκαν οι Έλληνες με τους Μακεδόνες.
    [ Κων. Παπαρρηγόπουλος, \"Εγχειρίδιον της Γενικής Ιστορίας\", 1849, σ. 191-193 & 235-236]

  • Ανώνυμος 43402

    6 Ιουλ 2017

    Ωπα! να κιαλλος ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ. Που;ησουν ρε μουλοχτε πενταρφανης χειρος

  • Ανώνυμος 43395

    3 Ιουλ 2017

    Ανώνυμος 43128 Προσπαθώ να καταλάβω αν τρολάρεις ή αν είσαι εντελώς χαμηλής νοημοσύνης άνθρωπος. Σε περιπτωση που δεν τρολάρεις, κατάλαβε το, τέλος τα παραμύθια τύπου "μας πολεμάνε εμας τους καλούς χριστιανους ορθοδόξους οι κακοί ξένοι", εσείς οι ίδιοι "τρωτε" τους δικούς σας ανθρώπους, νέα παιδιά που κάποτε αγαπήσανε αυτην την χώρα και την θρησκεία της και τους κάνατε να σας σιχαθούν. ΤΕΡΜΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΣΑΣ, πάρτο χαμπάρι, θύματα ποτέ δεν είσασταν, μόνο θύτες.

  • Ανώνυμος 43128

    7 Ιουν 2017

    Ολοι οι ορθοδοξοι λαοι ειμαστε ρωμιοι μας χτυπαν ανελεητα οι λατινοι ,κουμουνιστες και μουσουλμανοι.απο πισω κρυβονται οι σιωνιστες και ριχνουν εναλλάξ στην φτωχια τους κατακερματισμενους ρωμιους.η αλβανια ειναι το ιλυρικον αλλα οχι το αρχαιο αλλα το ρωμεικο ψαξτε το

  • Ανώνυμος 39769

    27 Σεπ 2016

    ΣΕ ΕΣΕΝΑ ΤΟΝ ΑΛΙΤΗΡΙΑ ΒΓΔΕΛΙΓΜΑΤΙΚΟ ΒΡΙΖΟΣΠΟΡΟ!!!!!
    ΜΠΡΑΒΟ ΛΕΒΕΝΤΗ
    ΞΕΡΕΙΣ ΤΗΣ ΦΑΡΑΣ ΣΟΥ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ
    ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ
    ΜΕΛΕΤΗΣΕΣ ΤΑ ΦΑΝΕΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ
    ΚΑΙ ΑΙΦΝΗΣ ΡΑΤΣΑΦΕΡΝΟΣ ΕΓΩΪΣΤΟΜΑΝΗΣ
    ΑΡΑΔΙΑΖΕΙΣ ΒΡΙΣΙΕΣ
    ΠΕ ΜΟΥ ΛΟΙΠΟΝ ΕΔΑΗ
    ΟΥΝΟΣΠΕΡΜΟΣ ΕΙΣΑΙ ἤ ΓΟΤΘΟΣΠΕΡΜΟΣ ἤ ΣΛΑΒΟΣΠΕΡΜΟΣ ἤ ΤΟΥΡΚΟΓΥΦΤΟΣΠΕΡΜΟΣ.
    ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ. ΞΕΡΕΙΣ ΝΤΟΥΒΑΡΙ ΓΙΑΤΙ;;
    ΓΙΑΤΙ Ο ΜΑΚΕΔΟΝΑΣ ΚΑΤΑ ΠΡΩΤΟΝ ΕΥΜΑΙΟΥ ΚΥΔΟΥΣ ΕΙΝΑΙ
    ΚΑΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΕΥΜΑΙΑ ΚΕΔΝΑ ΠΡΑΤΤΕΙ
    ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΡΙΤΟΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΠΕΡΝΕΙ
    ΟΧΙ ΣΑΝ ΤΟ ΖΩΟΣΠΕΡΜΟ ΤΗΣ ΦΑΡΑΣ ΣΟΥ ΠΟΥ ΓΙΑ ΑΙΜΑ ΚΑΙ ΒΙΑΣΜΑ ΠΟΘΗΤΕΥΕΙ.
    ΓΙΑΥΤΟ ΜΠΙΝΕΝΤΟΠΟΥΛΕ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ.
    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΤΣΕΝΤΟΝ ΣΛΑΒΕΫΚ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΟΠΡΑΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΑΜΕ ΤΑΜΠΕΛΕΣ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΟΤΙ ΜΟΝΟΝ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΞΙΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΜΠΑΣΤΑΡΔΗΣ ΡΑΤΣΑΣ ΑΡΕΙΑΣ ΦΥΛΗΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΠΟΛΕΜΟΥ ΆΡΗ ΜΑΣ.
    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΑΤΣΕΝΤΟΝ ΣΛΑΒΕΫΚ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΙ
    ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΠΟΥ ΜΠΡΑΤΣΑ ΕΧΟΥΝ
    ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΗΣΟΥΝ ΣΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΙ ΟΣΟ ΑΝΤΕΞΟΥΝ.
    ΖΩΟΝΟΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΔΕΡΦΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
    ΠΟΥ ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ
    ΟΙ ΑΔΕΡΦΑΡΕΣ ΤΩΝ ΟΥΝΩΝ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ ΜΑΣ ΠΡΟΙΚΙΣΑΝ ΜΕ ΑΙΜΟΒΟΡΑ ΕΝΣΤΙΚΤΑ
    ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΤΩΡΑ ΕΜΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΑ ΜΕ ΑΛΛΩΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΠΟΥΛΑΜΕ ΜΑΓΚΙΚΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑ.
    ~
    Bielidopoulos ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ

  • Ανώνυμος 39442

    3 Αυγ 2016

    ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΦΥΛΩΝ

    ΑΝ ΔΕΙΣ ΤΙΣ ΦΑΤΣΕΣ ΜΑΣ, ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΑΣΙΑΤΕΣ

    ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ ΑΡΜΕΝΟΙ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΜΕΛΑΧΡΙΝΟΙ ΜΕ ΓΑΜΨΕΣ ΜΥΤΕΣ

    ΤΟΥΡΚΟΙ ΜΟΓΓΟΛΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΩΡΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΙΟΣ

    ΣΛΑΒΟΙ ΟΠΩΣ Η ΧΑΡΑ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΝΗ

    ΑΡΑΒΕΣ ΟΠΩΣ Ο ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑΘΙΓΓΑΝΟΙ ΟΠΩΣ Ο ΝΙΚΟΣ ΜΙΧΑΛΟΛΙΑΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ

    ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑ ΑΝΑΚΑΤΕΜΑ ΑΣΙΑΣ, ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΙΑΙ ΑΦΡΙΚΗΣ

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΙΛΑΜΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΟΛΟΙ, ΙΤΑΛΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΟΙ

    ~

    ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΠΟΝΤΙΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ

  • Ανώνυμος 39195

    29 Ιουλ 2016

    Ανώνυμος 33025 & Ανώνυμος 33906

    Τζάμπα μάγκας είσαι. Μία φορά να σε βρώ και θα φας το ξύλο της χρονιάς σου.
    Άντε τώρα κλαψούρισε πάλι με τα Caps Lock.
    Και άσε τους Αρβανίτες να αυτο-προσδιορίζονται όπως θέλουν.
    Κατάλαβες γυφτο-ασιάτη ψευτο-απόγονε του Περικλέως;

  • Ανώνυμος 39074

    22 Ιουλ 2016


    Ανώνυμος 36297 κλαψ κλαψ!

  • Ανώνυμος 36297

    29 Δεκ 2015

    ΑΦΟΥ ΤΟ ΛΕΕΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΕΔΙΑ ΕΤΣΙ ΘΑ ΝΑΙ...ΕΔΩ ΛΕΓΑΝΕ ΓΙΑ ΑΡΑΒΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ ΜΕΧΡΙ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ....ΤΙ ΤΩΡΑ;;...ΕΓΚΥΡΟΤΑΤΕΣ ΠΗΓΕΣ..ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΣ;;

  • Ανώνυμος 35394

    24 Σεπ 2015


    Όπως διδάσκει το εκδεδομένο το 1862 «Λεξικό της Γαλλικής ετυμολογίας» του Αυγούστου Σελέρ, με την Salade Macedoine ασχολήθηκε ο Κάρολος Νοντιέρ (1781-1844) και μάλιστα στα πρώτα του χρόνια, όταν δημοσιογραφούσε, εννοώντας τη σύνθεση του στρατού του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου, που έδινε εικόνα εξαιρετικά σύνθετη και μπερδεμένη με όλους αυτούς τους υπασπιστές, τους πεζεταίρους, τους ασθαιτέρους και λοιπά. Στο ίδιο αρθρίδιο μνημονεύεται ότι η «μακεδονική σαλάτα» ήταν ήδη μέσα στη μαγειρική ορολογία του διάσημου αυτοκτόνου βασιλικού μάγειρα Βατέλ (Φρανσουά Βατέλ, 1631-1671), δηλαδή σε εποχή που δεν υπήρχε μήτε κατά διάνοιαν μακεδονικό ζήτημα και μάλιστα μπλεγμένο.

  • Ανώνυμος 35286

    23 Αυγ 2015

    χαχαχαχαχαχα τους τρολλαρουν οι αλβανοι. ΧΑΧΑΧΑΧΑΑΧΑΧΑΧΑ

  • Ανώνυμος 35080

    19 Ιουλ 2015

    αλλα μαλλον δεν ειστε σκιπεταρ..το παιζεται και καλα για να δημιουργήσετε αντιπάθειες μεταξυ ελληνων και αλβανων ...ξεχαστε το...

  • Ανώνυμος 33906

    29 Απρ 2015

    ΕΙΤΕ ΕΙΣΑΙ ΣΚΙΠΕΤΑΡ ΕΙΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΕΡΕΥΝΙΩΤΗΣ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΣΚΙΠΕΤΑΡ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΝΤΙΠΑΘΕΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΩΝ ΜΑΘΕ ΜΕ ΠΟΙΑΝΩΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΕΚΦΤΙΑΞΕ ΠΥΡΓΟ Ο ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ ΤΟ 1826 ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑΝΩΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΤΟ 1778 ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ...ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΛΑ ΚΑΙ ΠΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝΕ ΟΙ ΣΚΙΠΕΤΑΡΟΙ

  • Ανώνυμος 33025

    25 Μαρ 2015

    Nai tourkosporith greko,emais i arbanite
    ΠΡΩΤΟΝ ΓΡΑΦΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
    ΔΕΥΤΕΡΟΝ ΑΣΤΑ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ......... ΣΚΙΠΕΤΑΡ ΟΝΟΜΑΖΕΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟ ΠΡΟ ΠΡΟ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΣΟΥ.....ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΚΙΠΕΤΡΟΙ ΤΟΥΡΚΑΛΑΒΑΝΟΙ

  • Ανώνυμος 32582

    2 Μαρ 2015

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΑΠΟΚΛΗΘΗΚΑΜΕ ΠΡΙΝ ΠΕΡΙΠΟΥ 2900-3000 ΧΡΟΝΙΑ [ ΚΑΜΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΡΩΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ]
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΡΑΙΚΟΙ [ΠΑΝΑΡΧΑΙΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ] ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΑΣΤΑΝ ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΑ ΑΥΤΟΑΠΟΚΛΕΙΘΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΕ ΓΡΑΙΚΟΥΣ [ ΓΡΕΕΚΣ] ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΣ ΔΥΣΜΑΣ ΛΑΟΙ
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΟΥΝΑΝ[YUNAN]-ΙΩΝΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΝ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ [ΙΩΝΙΑ] ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΜΑΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ ΛΑΟΙ [ YUNANISTAN ΛΕΝΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ]
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΩΜΙΟΙ ΓΙΑΤΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΠΟΤΕ ''ΠΕΡΑΣΕ'' ΣΤΑΔΙΑΚΑ [ ΑΡΧΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΑΤΙΝΟΦΩΝΗ ΔΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΟΛΗ ΤΟ 330ΜΧ] ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΥΤΟΑΠΟΚΛΗΘΗΚΑΝΕ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΟΙ- ΡΩΜΙΟΙ [ ΑΦΟΥ ΗΤΑΝ ΟΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ ΔΙΑΔΟΧΟΙ-ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ ΚΑΘΟΤΙ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ-ΙΤΑΛΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΚΑΤΕΡΕΥΣΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΕΡΜΑΝΟΒΑΡΒΑΡΙΚΕΣ ΕΙΣΒΟΛΕΣ] ΕΤΣΙ ΤΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ........
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΥΤΕΣ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΤΟ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ

    ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΘΝΙΚΙΑ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΙΛΛΥΡΙΑ ΣΑΣ.....[ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΙΛΛΥΡΙΟΙ ..... ΕΙΚΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ]
    ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝΕ ΒΟΡΕΙΩΣ ΤΗΣ ΧΕΙΜΑΡΑΣ....ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΙΣΤΟΡΙΑ

  • Ανώνυμος 32525

    1 Μαρ 2015

    ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ....ΑΛΒΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΙ.....ΤΙ ΙΔΙΟΙ;;;...ΟΛΟΙΔΙΟΙ....ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΣ;;;;;

  • Ανώνυμος 32523

    1 Μαρ 2015

    Μουσά-μπεης, αρχηγός Τουρκαλβανών της φρουράς της Κορώνης που συνθηκολόγησε το 1828.
    Μουσταφά-μπεης, αρχηγός Τουρκαλβανών της φρουράς της Κορώνης που συνθηκολόγησε το 1828.
    Βελή μπέης, αρχηγός Τουρκαλβανών της φρουράς της Κορώνης που συνθηκολόγησε το 1828.
    Μεχμέτ Δεβόλης, φρούραρχος Σαλώνων το1828.
    Ορχάν Κιαφαξίσης, αρχηγός Τουρκαλβανών στην Κορακόβρυση Βοιωτίας το1828 όπου και συνελήφθει.
    Κιορ Ιμπραήμ, φρούραρχος που παρέδωσε τη Ναύπακτο το 1828.
    Φετά Τούκοφλης, συνυπέγραψε παράδοση Μεσολογγίου το 1829.
    Νουρή Τζόπης, συνυπέγραψε παράδοση Μεσολογγίου το 1829
    Μάρτζο Τσουριγούνης, συνυπέγραψε παράδοση Μεσολογγίου το 1829
    Αχμέτ Πρεβίστας ή Ντεπριβιστάνη: ντερβέναγας των Κραβάρων το 1828, είχε ενδιαφέρουσα αλληλογραφία με τον Κίτσο Τζαβέλα περί αλβανικής καταγωγής, ο οποίος μόλις τον συνέλαβε τον στάμπαρε μαζί με τους άντρες του με πυρωμένη σφραγίδα σχηματίζωντας στο σώμα τους τον φοίνικα, ελληνικό εθνόσημο επί Καποδίστρια, για να τον θυμούνται.
    Νουρεδίν αγάς Μπελούκμπασης, πολέμησε στην Πέτρα Βοιωτίας.
    Ασλάμπεης Μουχουρδάρης, πολέμησε με 1500 Τουρκαλβανούς στη τελευταία μάχη του αγώνα στην Πέτρα Βοιωτίας. Οπότε οι Αλβανοί ήταν παρόντες και συνεπείς σε όλη τη διάρκεια και τις φάσεις της Ελληνικής Επανάστασης
    Λιμά μπέης Κογιάτσας, αρχηγός Αλβανών στην πολιορκία της Τριπολιτσάς το 1821
    Βελή μπέης Κογιάτσας, αρχηγός Αλβανών στην πολιορκία της Τριπολιτσάς το 1821
    Καλιόμπεης Μπόνος, ο γιος του Μήτσα Μπόνου, αρχηγός Αλβανών στην πολιορκία της Τριπολιτσάς το 1821
    Ιμπραήμ Λαλαίος, Πελοποννήσιος Τουρκαλβανός έδρασε στο Λάλα και την Πάτρα
    Χάντζος Λαλαίος, Πελοποννήσιος Τουρκαλβανός έδρασε στο Λάλα την Πάτρα
    Τζαφέρ Φειδάς, Λαλαίος Τουρκαλβανός έδρασε το 1821.
    Ρουμπής Βαρδουνιώτης, Πελοποννήσιος Τουρκαλβανός έδρασε στην πολιορκία της Τριπολιτσάς.
    Αβδούλ μπέης Αρναούτογλου, σημαίνων Τούρκος της Τριπολιτσάς το 1821.
    Ιμπραήμ Αρναούτογλου, διοικητής Καλαβρύτων μεταξύ των ετών 1820-1821.
    Σουλεϊμάν Αρναούτογλου, βοεβόδας της Καλαμάτας κατά το 1821.
    Νεφέζης Καραχούσος, Λαλαίος Τουρκαλβανός σκοτώθηκε το 1821.
    Μουσταφάς Χάτζος, Λαλαίος Τουρκαλβανός σκοτώθηκε το 1821.
    Μπέικος Κεχαγιάς, Τουρκαλβανός διαπραγματευτής των Λαλαίων.
    Κουτσοραίπ αγάς, Λαλαιος Τουρκαλβανός έδρασε το 1821.
    Μουστά-μπεης Κιάφα Ζέζας, Τουρκαλβανός αξιωματικός του Αμπάζ πασά κατά την εκστρατεία του στην Ανατολική Στερεά το 1825 (ίσως έχει προαναφερθεί).
    Χοτά-μπεης Αργυροκάστρης, Τουρκαλβανός αξιωματικός του Αμπάζ πασά κατά την εκστρατεία του στην Ανατολική Στερεά το 1825.

  • Ανώνυμος 32522

    1 Μαρ 2015

    Ιμπραήμ πασάς, ο γνωστός σχιζοφρενής που επιχείρησε ανεπιτυχώς με τους Γάλλους επιτελείς του να σβήσει την επανάσταση, γιος του αντιβασιλέα της Αιγύπτου Μωχάμετ Άλι που ήταν Αλβανός μπέης από την Καβάλα.
    Ομέρ-πασάς Βρυώνης, παλιός στρατηγός του Αλή πασά Τεπελενλή, πασάς σε διάφορες πόλεις της Ηπείρου, εκστράτευσε κατά τα έτη 1821-22 επικεφαλής χιλιάδων εναντίων των Ελλήνων επαναστατών.
    Μουσταή πασάς Σκόδρας (Μουσταφάς), εκστράτευσε το 1823 με 16000 κυρίως Αλβανούς με την πλειοψηφία τους να είναι χριστιανοί και είχε σώματα ακόμα και Κροατών. Το στράτευμά του ήταν ειδικό για ορεινές μάχες και ξεκίνησε με πολλές ελπίδες που του της έκοψε ο Μάρκος Μπότσαρης κυρίως και οι άλλοι οπλαρχηγοί της Δυτικής Στερεάς που ανάγκασαν το στρατό του στη διάλυση και τον ίδιο στην εξευτελιστική φυγή και στο να μην επιχειρήσει νέα εκστρατεία.
    Ισμαήλ πασάς Πλιάσσας, Αλβανός πασάς που εκστράτευσε αρκετές φορές κατά των επαναστατημένων Ελλήνων (μέχρι και στα Ψαρά το 1824).
    Αχμέτ πασάς Βρυώνης, εκστράτευσε στις αρχές της επανάσταση κατά των Ελλήνων.
    Ισούφ πασάς Περκόφτσαλης, Αλβανός πασάς που εκστράτευσε αρκετές φορές κατά των επαναστατημένων Ελλήνων.
    Μουστάμπεης, στρατηγός του Κιουταχή (Μεχμέτ Ρεσίτ πασά, Ρούμελη Βάλεσι) είχε στήσει ενέδρα κατά την έξοδο των Μεσολογγιτών σκοτώνοντας 500, σκοτώθηκε από τον Καραϊσκάκη στην Αράχωβα το 1826 και το κεφάλι του καρφώθηκε σε παλούκι μαζί με του Κεχαγιάμπεη του Κιουταχή. Χαρακτηριστικά λέγαν γι’ αυτόν ότι ήταν τότε: «το μεγαλύτερο οτζάκι της Αλβανίας και η ψυχή του Κιουταχή και των Αλβανών». Μαζί του στην Αράχωβα σκοτώθηκαν και 1300 επίλεκτοι Αλβανοί «ο ανθός της Αλβανίας», μόνο 100 γλύτωσαν από την ενέδρα των Ελλήνων του Καραϊσκάκη. Οι τότε Αλβανοί θρήνησαν το θάνατό του με τραγούδι που σώθηκε:

  • Ανώνυμος 32521

    1 Μαρ 2015

    ΑΡΒΑΙΤΕΣ ....
    ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ
    Ο ΜΙΑΟΥΛΗΣ
    Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΥ
    Ο ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ
    Ο ΝΤΑΒΑΡΗΣ
    Ο ΚΟΛΑΝΔΡΟΥΤΣΟΝ
    Ο ΚΡΙΕΖΩΤΗΣ
    Ο ΜΕΛΕΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΚΛΠ
    ΑΛΒΑΝΟΙ......
    ΚΑΡΕΦΗΛ ΜΠΕΗ αδερφός του Μουστά-μπεη σκοτώθηκε και αυτός στην Αράχωβα
    Αδερφός του Μπανούζη Σέβλιανη: σκοτώθηκε μαζί με τους υπόλοιπους στην Αράχωβα.
    Ταχήρ Αμπάζης, στρατηγός του Αλή πασά Τεπελενλή πολέμησε από το 1821 τους Έλληνες. Τα πρώτα χρόνια της επανάστασης ήταν πολύ σημαντικός Αλβανός και για κάποιο διάστημα κατά την ανταρσία του Αλή είχε συνεργασία με τους Έλληνες.
    Άγο Βασιάρης, σημαντικό στέλεχος του Αλή Πασά και του Ομέρ Βρυώνη στη συνέχεια, τον συνέλαβαν αιχμάλωτο οι Σουλιώτες του Μάρκου Μπότσαρη και τον έσφαξαν μετά για να εκδικηθούν το θάνατο του Μάρκου στο Καρπενήσι το 1823.
    Μελεκ πασάς Γκέκας, έδρασε στη Λαμία το 1821.
    Τελεχά μπέης Φέζον, αρχηγός Γκέκηδων ιππέων του Ομέρ Βρυώνη στην Αλαμάνα και τη Γραβιά το 1821.
    Μουσταφά μπέης Καφεζέζης, αρχηγός Τσάμηδων ιππέων του Ομέρ Βρυώνη στην Αλαμάνα και τη Γραβιά το 1821.
    Σιλιχτάρ Μπόδας, σημαντικός Αλβανός στρατηγός των Τούρκων σε όλη τη διάρκεια της επανάστασης
    Άγο Μουχουρδάρης, Αλβανός στρατηγός των Τούρκων πολέμησε στη μάχη του Πέτα το 1821.
    Νούρκας Σέρβανης, ντερβέναγας και μουτασελίμης Καρλελίου στο Βραχώρι το 1821, φρούραρχος Άρτας μετά, σκοτώθηκε στο Τρίκερι Μαγνησίας το 1827.
    Ταχήρ Παπούλιας, ντερβέναγας Κραβάρων και Αποκούρου το 1821.
    Μουσταφά μπέης, Κεχαγιάμπεης (επιτελάρχης του Χουρσίτ πασά), αρχηγός των πολιορκημένων Τούρκων και Αλβανών στην Τριπολιτσά το 1821
    Αλή μπεης, αδελφός του Μουσταφάμπεη, σκοτώθηκε στη μάχη της Γράνας το 1821, έξω από την Τριπολιτσά
    Ισμαήλ μπέης Βλιόρης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.
    Βελή μπέης Γιάτζης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.
    Τζάνε Μαρτολάτζης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή.
    Μουσταφά Μαρτίνης, Τουρκαλβανός μπίμπασης (χιλίαρχος) του Κιουταχή

  • Ανώνυμος 32520

    1 Μαρ 2015

    ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝΕ ΩΣ ΣΚΙΠΕΤΑΡ....ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΑΣ ΩΣ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ....ΑΝ ΗΣΑΣΤΑΝ ΙΔΙΟΣ ΛΑΟΣ ΘΑ ΕΙΧΑΤΕ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟ ΑΥΤΟΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟ.......ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΕΙΧΑΤΕ....ΕΣΕΙΣ ΓΙΝΑΤΕ ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΙ ΕΝΩ ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑ ΤΟΥΣ ΜΗ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ...ΕΣΕΙΣ ΚΑΤΕΒΑΙΝΑΤΕ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΑ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ ΕΝΩ ΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΗΤΑΝ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΜΑΤΩΛΟΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ......

  • Ανώνυμος 32518

    1 Μαρ 2015

    Nai tourkosporith greko,emais i arbanite polemhsame kata twn tourkon! Kai den deinomen dekara yai alax kai xristo

    ΡΕ ΑΛΒΑΝΙΟΙ ΕΘΝΙΚΙΑ....
    ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ....ΔΕΝ ΣΑΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ....ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΠΡΑΓΜΑ.....ΕΚΤΙΘΕΣΤΕ ΤΖΑΜΠΑ......ΤΟΥΡΚΟΣΠΟΡΙΤΗΣ ΓΚΡΕΚΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ....ΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΣ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥΡΚΟΣΠΟΡΙΤΗΣ ΑΛΒΑΝΟΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΣΟΥ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΣΤΕΛΝΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΣΤΟ ΜΩΡΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΝΙΞΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΑΝΑΣΤΕΣΕΙΣ.....
    ΑΛΒΑΝΕ....Η ΑΛΒΑΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΠΕΛΕΝΙ ΚΑΙ ΠΑΝΩ...ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΠΕΛΕΝΙ ΕΙΣΤΕ ΕΠΙΛΥΔΕΣ-ΞΕΝΟΙ....ΝΤΟΠΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ....ΔΕΝ ΤΟ ΛΕΩ ΕΓΩ...ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΤΟ ΛΕΝΕ

  • Ανώνυμος 29800

    7 Οκτ 2014

    Ο "Γάλλος ανθρωπιστής" Albert Kahn ... ήταν ΕΒΡΑΙΟΣ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗΣ και άρα ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΣ εξ επαγγέλματος κι εξ'ορισμού.
    Οι εθνικισμοί είναι ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΗ επινόηση και χρησιμοποιούνται οπουδήποτε χρειάζεται πρόκληση διχασμού με σκοπό τη διάσπαση κρατών , αυτοκρατοριών πάντα από τους ίδιους ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ και παίκτες της παγκόσμιας πραγματικότητας.
    Το να κατηγορεί κανείς τα ΘΥΜΑΤΑ των τοκογλύφων που έπεσαν στην παγίδα του φανατισμού με αριστοτεχνική προπαγάνδα και προβοκάτσιες ... δείχνει ή ότι είναι ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΝΕΚΡΟΣ ή ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ πουτάνας γιος ...
    Λες και ο εθνικισμός ή ο κομμουνισμός ή ο χριστιανισμός δεν είναι ΟΛΑ αποτέλεσμα ΚΡΑΤΙΚΗΣ ή ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ προπαγάνδας ;
    Σοβαρευτείτε λίγο που το παίζεται κι ερευνητές... αλλά ξέρετε να κρατάτε ΕΚΤΟΣ ΚΑΔΡΟΥ τους τραπεζίτες . Λες και μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε σύγκρουση ΧΩΡΙΣ ΔΑΝΕΙΚΑ από εβραίους τοκογλύφους.

  • Ανώνυμος 29481

    15 Αυγ 2014

    Η Ρωμηοσύνη είναι η αναίρεση του εθνικισμού. Ο σημερινός Ρωμέϊκος λαός - που αποτελείτε από Αρβανίτες, Βλάχους, Σλαύους κ.τ.λ. - πρέπει να κάτσει κάποτε να διαβάσει Ιστορία και να μην δέχετε να ακούει τον κάθε πορωμένο εθνικιστή με τις αρρωστημένες ιδέες του! Όλα τα Βαλκάνια, μαζί με τη Ρωσσία, μας ενώνει η Ρωμηοσύνη και η Ορθοδοξία! Η χώρα μας πρέπει να ονομαστεί και πάλι Ρωμανία και να καταλάβει ότι το όνομα Ελλάδα είναι άκυρο στη σημερινή εποχή γιατί είναι καθαρά αρχαίο όνομα. Στα πολύ αρχαία χρόνια αυτός ο τόπος ονομάζονταν Πελασγία - από τους Πελασγούς που ήταν οι πολυπληθέστεροι από τους Λέλεγες, Κάρες, Τηλεβόες κ.τ.λ. - και με την κάθοδο των Δωριέων ονομάστηκε Ελλάδα. Σύμφωνοι, αλλά μετά η χώρα ονομάστηκε Ρωμανία από τους "βυζαντινούς" (Ρωμαίους) και έτσι πρέπει να ονομαστεί και τώρα. Οι Ρωμιοί δεν έχουν καμία σχέση με τους Έλληνες που εξολοθρεύτηκαν από τους Σλαύους γύρω στο 600 μ.Χ. με την μεγάλη κάθοδο τους. Η Μασονία κατάφερε να πείσει τους Ρωμηούς ότι είναι σημερινοί απόγονοι κάποιων Μαραθωνομάχων, Σαλαμινομάχων, του Περικλή του Ξανθίππου και δεν συμμαζεύετε η Τραγελαφικότητα των Μασόνων! Άλλαξαν τις ονομασίες των χωριών και των πόλεων της Ρωμανίας σε αρχαιοελληνικά. Ανέβασαν στην εξουσία τον Ιωάννη Μεταξά για να δίνει πρόστιμα 5.000 και 10.000 δραχμών σε όλους τους μη ελληνόφωνους Ρωμηούς/ες και να μας κάνει Δυτικομανείς επειδή το ήθελαν οι Μασόνοι. Η αρχαιολαγνεία και η Ευρωλιγούρα τους έφτασαν τη Ρωμανία και τον Ρωμέϊκο λαό στη σημερινή εξαθλίωση. Βάλανε δικούς τους ανθρώπους, Δυτικοθρεμμένους γραμματιζούμενους "διαφωτιστάς" (Διασκοτιστάς), να "φιμωνουν" και να χλευάζουν δήθεν "άξεστες" Ρωμέϊκες παραδόσεις και διαλέκτους. Και πολλά άλλα μπορώ να πω αλλά βαριέμαι. Μια μέρα η Μασονία θα φάει χώμα και θα μείνει με την ονείρωξη του "Εξευρωπαϊσμού" των Ρωμηών. Δεν θα γίνει ποτέ ο Ρωμηός σαν τον Βορειοευρωπαίο και τον Δυτικοευρωπαίο! Εκεί υπάρχει γυναικοκρατία, ομοφυλοφιλιά, φιλο - ομοφυλοφιλία, νεκροφιλίες, κτηνοβασίες, ελεύθερα ναρκωτικά, παιδεραστία (μόνο στην Ολλανδία), αθεϊα, σατανισμός, παγανισμός και ότι ανώμαλο, διεστραμμένο και αηδιαστικό θα το βρείτε στην Ευρωπή. Εγώ είμαι υποστηρικτής της θεωρίας του Γιάκομπς Φίλιπ Φαλμεράϋερ, που έχει αποδειχτεί αλλά δεν βγήκε στην επιφάνεια λόγω των Μασόνων που δεν θέλαν την Αλήθεια και γι'αυτό τον λόγο τον κυνήγησαν λυσσαλέα τον άνθρωπο και του κόψαν την ακαδημαϊκή καριέρα οι Βαυβαροί. Παράτα επιτέλους τον φραπέ Ρωμέϊκε περήφανε λαέ και διάβασε πραγματική Ιστορία. Ζήτω η Ρωμηοσύνη και η Ορθοξία μας!

  • Ανώνυμος 29470

    14 Αυγ 2014

    Nai tourkosporith greko,emais i arbanite polemhsame kata twn tourkon! Kai den deinomen dekara yai alax kai xristo!

  • Ανώνυμος 29422

    1 Αυγ 2014

    ΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΤΟΥΡΚΟΣΠΟΡΙΤΗ ΑΛΒΑΝΕ ΤΩΡΑ? ΟΤΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΤΕ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ? ΑΦΟΥ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΛΑΧ ΦΩΝΑΖΕΙΣ!

  • Ανώνυμος 29362

    20 Ιουλ 2014

    Dear newsroom, I read the article, which results in weakness. You talked about the war that Balkan countries have made against the Ottoman Empire but have not entered and Albania? You've left out Albania and Scanderbeg history?!