Αφιέρωμα
τής «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις τής ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από τού εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλΆ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η διά τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, διΆ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί ελληνόφωνοι χριστιανοί κάτοικοι τού ελλαδικού χώρου δέν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, τής δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη τής οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, τουρκοκρατία) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή τού δυτικού κόσμου...



 



Η θρησκευτική
πίστη
δέν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία τού θεού και η υπακοή στα κελεύσματα τής θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, τού ότι η τυχόν απομάκρυνση από το θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά τής κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες τού εγκλήματος, τής φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σάς ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σάς καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σάς έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη τής ασθένειάς σας, καμμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σάς χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο τού καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σάς τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄ το χειρουργείο και θα σάς έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες τού σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες τής συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω τής πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα;



 


      

Read articles in English


ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ
ΕΛΛΗΝΑΣ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ
ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ!




Έγραψε στις 09.04.2009 ο/η: Ελευθερίου Κίμων

Επιστροφή

Οι όροι «Βυζάντιο» και «βυζαντινή αυτοκρατορία» επινοήθηκαν τον ιη΄  αιώνα, προκειμένου να εμπεδώσουν τον δήθεν ελληνικό χαρακτήρα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Στα ιστορικά κείμενα του μεσαίωνα, η συγκεκριμένη αυτοκρατορία ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε βυζαντινή ή ελληνική. Το Βυζάντιο ουδέποτε υπήρξε ελληνικό, ούτε καν φιλελληνικό. Ουδέποτε εξελληνίστηκε, όπως λανθασμένα διδάσκεται, τουναντίον όλες οι συνιστώσες του ελληνικού πολιτισμού (Φιλοσοφία, Θέατρο, Αθλητισμός, Τέχνες, Επιστήμες κ.τ.λ.), αλλά και το ίδιο το όνομα έλλην είχαν κηρυχθεί από την πολιτικοθρησκευτική του εξουσία υπό άγριο διωγμό. Οι δε βυζαντινοί αυτοκράτορες ουδεμία σχέση με την Ελλάδα είχαν, καθΆ ότι στα 1100 χρόνια βυζαντινής ιστορίας κανείς τους δεν είχε καν ελληνική καταγωγή. Ούτε ένας δεν καταγόταν από περιοχές με συμπαγή ελληνικό πληθυσμό, πολλοί δε εξ αυτών αγνοούσαν την ελληνική γλώσσα.

 















Ο Ανδρόνικος Β΄ Παλαιολόγος, ένας από τους τελευταίους αυτοκράτορες –με σαφώς μή ελληνική αμφίεση– ο οποίος αποκαλείται «αυτοκράτωρ των Ρωμαίων».




Το Βυζάντιο ήταν αποικία των μεγαρέων από τον η΄ αι. π.Χ., με βασιλιά τον Βύζαντα. Το 330 μ.Χ. ο ρωμαίος αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Α΄, ίδρυσε την νέα πρωτεύουσα τής αυτοκρατορίας του και την ονόμασε Nova Roma (Νέα Ρώμη), επίσημη ονομασία, που διατηρείται μέχρι σήμερα στον τίτλο τού οικουμενικού πατριάρχη. Σε χειρόγραφα μοναστηριών αποκαλείται συχνά «Νέα Σιών». (Διαβάστε στην "Ελεύθερη Έρευνα": "Το Βυζάντιο ως ο νέος Ισραήλ".) Η ονομασία ρωμαίοι διατηρήθηκε επί έντεκα ολόκληρους αιώνες από την ίδρυση μέχρι και την κατάλυση του κράτους από τους οθωμανούς, το 1453. Οι σημερινοί ορθόδοξοι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης καλούνται «ρουμ», εξ ου και η ονομασία «ρωμιός».

    

Η εισαγωγή των όρων «βυζαντινή αυτοκρατορία» και «βυζάντιο» στις αρχές του ιη΄  αιώνα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες παραχαράξεις τής Ιστορίας. Ο όρος «βυζαντινός» ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε από αυτούς που χαρακτηρίζει (δηλαδή τους ίδιους τους βυζαντινούς κατοίκους του πολυεθνικού ρωμαϊκού κράτους). Στην περίοδο τού ΄21 ,το επίθετο «βυζαντινός» εσήμαινε «σουλτανικός» (π.χ. «εξήλθε των Δαρδανελλίων ο βυζαντινός στόλος»: από το Ημερολόγιο της ναυαρχίδας του Μιαούλη «Θεμιστοκλής»).



Aπό αριστερά: Κωνσταντίνος Θ΄ Μονομάχος (ια΄αι.). Αλέξιος Κομνηνός (ιβ΄ αι.). Θεόδωρος Β΄ Λάσκαρις (ιγ΄ αι.). Όλοι τους φέρουν μή ελληνικές ενδυμασίες κι αποκαλούνται βασιλείς των ρωμαίων.



Παραθέτουμε παρακάτω τον πίνακα των αυτοκρατόρων τής ανατολικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας με την εθνική καταγωγή ενός εκάστου.



 

 

 

  



Οι παρατιθέμενες στο άρθρο φωτογραφίες από ψηφιδωτά, νομίσματα, έγγραφα κ.α. ελήφθησαν δειγματοληπτικά από την «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους» («Εκδοτική Αθηνών»). Απεικονίζουν διάφορους αυτοκράτορες με τους τίτλους τους, στους οποίους πουθενά δεν υπάρχουν οι λέξεις «Ελλάς» ή «έλλην»· ακόμα και σΆ αυτούς της τελευταίας δυναστείας, των Παλαιολόγων, δεσπόζουν οι τίτλοι: «αυτοκράτωρ των ρωμαίων» και «βασιλεύς των ρωμαίων».



      

          Eπάνω: Μανουήλ Β΄ Παλαιολόγος (ιδ΄-ιε΄ αι.).

        Στο μετάλλιο (Hôtel des Medailles, Παρίσι) εικονίζεται ο προτελευταίος Βυζαντινός αυτοκράτορας, Ιωάννης Η΄ Παλαιολόγος, αδελφός του τελευταίου αυτοκράτορα Κωνσταντίνου, με δυτική ενδυμασία και κάλυμμα κεφαλής, τιτλοφορείται δε: «Βασιλεύς και Αυτοκράτωρ των Ρωμαίων.»

        Κάτω: Η ιδιόχειρη υπογραφή του τελευταίου αυτοκράτορα Κωνσταντίνου ΙΑ΄ Παλαιολόγου, ο οποίος αυτοπροσδιορίζεται ως: «Κωνσταντίνος ο εν Χριστώ τω Θεώ πιστός βασιλεύς και αυτοκράτωρ Ρωμαίων ο Παλαιολόγος».



Η αυτοκράτειρα Ειρήνη, η οποία φέρεται ως γεννηθείσα στην Αθήνα, ήταν πιθανότατα εβραϊκής καταγωγής. (Διαβάστε στην "Ελεύθερη Έρευνα": Ειρήνη η Αθηναία ή Ειρήνη η Εβραία;) Αφού δηλητηρίασε τον άνδρα της, Λέοντα Δ΄, ακρωτηρίασε και δολοφόνησε με φρικτούς τρόπους διάφορους στρατιωτικούς, καθώς και του έξι γυιούς του Κωνσταντίνου Ε΄ και τύφλωσε το μονογενή γυιό της και συμβασιλέα Κωνσταντίνο ΣΤ΄. Δύο αδέλφια από άλλη μητέρα του Κωνσταντίνου τα εξόρισε σε ένα μοναστήρι του Υμηττού· κι επειδή οι κρατούμενοι είχαν τον τίτλο του Καίσαρα, από τότε το μοναστήρι πήρε το όνομα Καισαριανή.


Η πραγματική καταγωγή αρκετών αυτοκρατόρων έχει εσκεμμένα αποκρυβεί, γεγονός, που δημιουργεί εύλογες υπόνοιες, όπως π.χ. του Θεοδοσίου, ο οποίος φέρεται ως ίβηρας με διαφορετικό αρχικά –άγνωστο– όνομα κι επίσης άγνωστη καταγωγή. Οι ρωμιορθόδοξοι υποστηρίζουν διάφορες αστείες αρκετές φορές θέσεις, όπως ο Φ. Κουκουλές στην «Επετηρίδα της Εταιρείας των Βυζαντινών Σπουδών», τομ. Ε΄, ο οποίος διατύπωσε τη γνώμη, πως το όνομα Λάσκαρις (lascar=πολεμιστής στα Περσικά) προέρχεται από το δάσκαλης, άρα ο πρώτος Λάσκαρις ήταν δάσκαλος!


Για άλλους αυτοκράτορες υπάρχουν αντικρουόμενα στοιχεία, όπως π.χ. για τη δυναστεία των Ισαύρων, η οποία φέρεται να έχει μάλλον συριακή κι όχι ισαυρική καταγωγή. Σε καμμία όμως περίπτωση στη χιλιόχρονη βυζαντινή Ιστορία δεν παρουσιάστηκε κάποιος αυτοκράτορας, όχι κατΆ ανάγκην έλληνας, αλλά έστω φορέας τού αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, πλήν του Ιουλιανού από την Ιλλυρία. (Πρόκειται για τον μόνο μή μισέλληνα αυτοκράτορα, ο οποίος -για το λόγο αυτό- δολοφονήθηκε κι ονομάστηκε από την Εκκλησία Παραβάτης.


Ο συνήθης τίτλος, που έφεραν όλοι οι βυζαντινοί αυτοκράτορες, ήταν: «Βασιλεύς και απόλυτος μονάρχης των Ρωμαίων». Η βυζαντινή αυτοκρατορία, η οποία υπήρξε ένα πολυεθνικό συνονθύλευμα δεκάδων λαών, δεν απέκτησε ποτέ ελληνικό εθνικό χαρακτήρα, το αντίθετο μάλιστα. Η λέξη έλληνας ταυτιζόταν με τον ειδωλολάτρη και θεωρούνταν ύβρις. «Επειδή τινες εύρηνται εκ των ανοσίων και μυσαρών ελλήνων κατεχόμενοι πλάνη...» (Κωδ. Ιουστ. Α  11,10. Διαβάστε στην "Ελεύθερη Έρευνα": Η αληθινή "Ιστορία" των ελλήνων στο Βυζάντιο.)



 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Ανώνυμος 28374 έγραψε...
επιτελους αληθειες
12.04.2014, 01:26:13





Ανώνυμος 28375 έγραψε...
προτων να σας πο πως γινεται να λεγεται μακεδονικη δυναστεια χωρις να υπαρχουν ελληνες μεσα δευτερον ο Βασειλιος α ηταν απο γνωστη οικογενεια ελληνων της μακεδονιας τριτον ας το παρουμε ετσ ιοτη ηταν οπως τα λες ειδη στην μεση της βυζαντινης περιουδου το ελληνικο στοιχιο ειχε επικρατηση ειδη η ελληνικη γλωσσα και συνηδειση μπορει να μην λεγοντουσαν ελληνες αλλα λεγοντουσαν ΓΡΑΙΚΗ και οταν η σαρακινοι πολιορκουσαν την Θεσσαλονικη ο Μανουηλ Β για να του εμψηχοσει ελλεγε [μεταξη 1383-1387]οτι η πατριδα τους ηταν η πατριδα του Φιλιππου και του Μεγαλου Αλεξανδρου.Παραπανω λες οτι καποιη αυτοκρατορες απο την Παφλογωνια το δεχομαι αλλα η ελληνες ειχαν ειδρηση αποικιες γυρο απο ολη την Μικρα Ασια και ειχαν προσμηχθει με τους τοπικους πλυθισμους π.χ ο Ηροδοτος ηταν απο την δωρικη αποικια της Αλικαρνασου μισος ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΙ ΜΗΣΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΙΑ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΥΛΗΣ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ και δεν ειχε μορφωθει με τοπικη καριακη μορφωση αλα με την ιωνικη.Οποιος και να σε που εχεις γραψει αυτο το θεμα ντρεπομαι πραγματικα για σενα και φαντασου οτι εγω ειμαι 13 χρωνον εσει που εσαι μεγαλυτερος τη κανειςςςς.

απο Γιωργο
12.04.2014, 09:43:03





Ανώνυμος 28702 έγραψε...
ΕΛΑ ΝΤΕ !!! ΤΡΑΒΑ ΚΑΜΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ.ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΥΠΗΡΞΑΝ ΚΑΙ ΙΛΛΥΡΙΟΙ & ΑΡΜΕΝΙΟΙ ΑΦΟΥ ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ ΗΤΑΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ,ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΑΠΕΧΕΙ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
28.04.2014, 22:49:20





Ανώνυμος 28997 έγραψε...
Αφαιρέθηκε υβριστικό σχόλιο.
13.05.2014, 15:28:31





Ανώνυμος 28998 έγραψε...
οι μικρασιατες και οι καππαδοκες τι ήταν;σομαλοι;

13.05.2014, 15:30:53





Ανώνυμος 29023 έγραψε...
Ποιοί θεωρεῖτε ὅτι ἦταν ἤ εἶναι οἱ Ἕλληνες;
Οἱ καταγόμενοι ἀπό τήν Πελοπόννησο, τήν Στεραιά Ἑλλάδα, τήν Θεσσαλία, τήν Μακεδονία ἤ τήν Θράκη;
Ὁ Ἑλληνισμός, ἀδέλφια μου, ἦταν καί εἶναι οἰκουμενικός. Ὅπου πῆγε ρίζωσε καί οἱ αὐτόχθονες τόν ἐγκολπώθηκαν καί τὄχαν καύχησή τους πού μετεῖχαν αὐτῆς τῆς πολιτιστικῆς παραδόσεως.
Στούς κατοπινούς χρόνους ἑνώθηκε ὁ Ἑλληνισμός μέ τόν Χριστιανισμό καί γίνανε ἕνα.
Ἀπ' αὐτή τήν ἕνωση προήλθε ἡ Ρωμηοσύνη, πού ἀγκάλιαζε καθ' ἕνα πού ἦταν Ὀρθόδοξος καί μετεῖχε τῆς Ἑλληνικῆς Παιδείας.
Αὐτοί οἱ Ρωμηοί, οἱ Οἰκουμενικοί Ἕλληνες συγκρότησαν τήν Ρωμανία,αὐτήν πού ἐσφαλμένως καί γιά δικούς τους πονηρούς, ἐπιτρέψτε μου νά πιστεύω, σκοπούς ὁ Wolf καί οἱ ἄλλοι Δυτικοί ὀνόμασαν Βυζάντιο καί τούς ἀνθρώπους του Βυζαντινούς.
Ρωμηοί μέ τήν παραπάνω ἔννοια ἦταν σχεδόν στό σύνολό τους ὅλοι οἱ αὐτοκράτορες.
Κι' αὐτός ὁ Λέων ὁ Σοφός(886-912), πού στόν ὡραῖο πίνακά σας τόν χαρακτηρίζετε "'Αρμενοσλαῦο"- κι' ἄς εἶχε αὐτή τήν φυλετική καταγωγή, δέν μᾶς ἐνοχλεῖ καθ' ὅλου - ἔγαψε ἀνεπανάληπτα ποιητικά ἔργα στήν Ἑλληνική λαλιά, μεταξύ τῶν ὁποίων εἶναι τά ἀναστάσιμα ἐξαποστειλάρια καί τά ἕνδεκα ἑωθινά, πού κοσμοῦν τήν ἐκκλησιαστική μας ποίηση.
Ὁ ἐθνοφυλετισμός μᾶς ἔβλαψε πάρα πολύ σάν Ἕλληνες. Περιόρισε τόν Ἑλληνισμό στήν σημερινή Ἑλλαδίτσα.
Γι' αὐτό ἔγραψα πιό πάνω γιά πονηρούς σκοπούς τοῦ Wolf καί τῶν λοιπῶν φίλων μας εἰς τούς ὁποίους "ἀνήκομεν".
Δέν τούς ἀπορρίπτομεν, ἀλλά τούς προσέχομεν.
Αὐτά ἐν περιλήψει, γιά τό μεγάλο θέμα, πού πραγματεύεσθε.

Τό Θέμα πού θίγετε στό ὡραῖο ἄρθρο σας εἶναι λεπτό καί εὐαίσθητο.
Βασανίστε το λίγο.
Ὑπάρχει σχετική βιβλιογραφία, πού ἀπαντάει στά ἐρωτήματα αὐτοῦ πού ψάχνει τήν ἱστορική ἀλήθεια.
Δημήτριος Ἰωαννίδης



15.05.2014, 12:34:59





Ανώνυμος 29120 έγραψε...
"Παφλαγόνας, Καππαδοκής, Κωνσταντινουπολίτης" αφορουν την γεωγραφική καταγωγή. Ακόμη και Αρμένιος. Αρα δεν σημαίνει ότι κανεις δεν είχε Ελληνες προγόνους

Οι σημερινοί Αρμενιδες νομίζεις ότι είναι μόνο απόγονοι των αρχαίων Αρμενιδων;

Οι Σλαυοι των Βαλκανιων νομίζεις ότι είναι σλαύοι; Δεν νομίζεις ότι αναμίχθηκαν με τους ντοπιους ποληθυσμους που υπάρχουν απο την αρχαιότητα;

Γιατι λοιπον οι αρχαίοι Ελληνες να είναι οι μόνοι που δεν άφησαν απογόνους και όλοι οι λαλλοι λαοι των Βαλκανιων να έχουν αφήσει απογονους παντούς; Υπήρχε δηλαδή γενοκτονία εις βάρος των αρχαίων Ελλήνων;;

Το σίγουρο είναι ότι αποκαλούσαν τον εαυτο τους Ρωμιοι όλοι οι κάτοικοι της Αυτοκρατορίας αυτής. Ακομη και οι Ρωμαιοι ως γνωστό υιοθέτησαν την Ελληνική πολιτιστική κληρονομιά ως δική τους. Και πολλοί κάτοικοι της αυτοκρατορίας αυτοί είχαν την Ελληνική γλώσσα όχι μόνο ως κοινή γλώσσα αλλά και ως μητρική γλώσσα σε πολλές περιοχες - όχι παντου αλλά σε πολλες περιοχες.

Αρα ουτως ή άλλως η πολιτιστική ταυτότητα των προγόνων των σημερινών Ελλήνων είναι μια λαμπρή πολιτιστική ταυτότητα άμεσα και έμμεσα συνδεδεμένη με τους αρχαίους Ελληνες.

27.05.2014, 21:11:15





Ανώνυμος 29126 έγραψε...
Χαίρομαι που απο τις απαντήσεις κάποιων σχολιαστών ακούγεται και μια άλλη άποψη πέρα από την προπαγανδιστική και μονομερή θεώρηση της ιστορίας του συγγραφέα του άρθρου.

28.05.2014, 12:23:25





Ανώνυμος 29192 έγραψε...
Ούτε ένας έλληνας αυτοκρατορας έ; Σοβαρά λοιπόν;

Η ειρήνη η Αθηναία μαλλον δεν ήταν από την ... Αθήνα λοιπόν.


Μήπως έχετε ακουστά την Θεοφανώ; Λοιπόν η κυρία ήταν "Λάκαινα" (καταγώμενη από την Σπάρτη). Όπως βέβαια και ο διάσημος γιος της Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος.

Ο Ιουλιανός πάλι λέτε ήταν Ιλλυριός... Κρίμα που ο ίδιος στα βιβλία που έγραψε μας πληροφορεί ότι η έχει καθαρή ελληνική καταγωγή!

Και ο μέγας κωνσταντίνος ήταν ιλλυριός γιατί ... γεννήθηκε στην Ναϊσό. Έλα όμως που ξέρουμε ξέρουμε ότι είχε λατίνο πατέρα και ελληνίδα μητέρα. Πολύ Ιλλυρικόν παίζει. Βρε μπας και είστε εσείς τίποτα μοντέρνοι Ιλλυριοί με πεταχτά αυτάκια;

Υπήρχαν και ξένοι αυτοκράτορες. Αλλά βασίλευαν στην ελληνική πόλη Κων/πολη, υπηρετούσαν έναν λαό που μίλαγε ελληνικά, που έγραφε ελληνικά, και κατοικούσε στην Πελοπόννησο, το Αιγαίο την κεντρική και βόρεια Ελλάδα, και τα παράλια της Μ. Ασίας. Αυτοί ήσαν οι "Ρωμαίοι". Υπήρχαν και άλλοι κα΄τοικοι στην Αυτοκρατορία. Τους καλούσαν όμως με άλλα ονόματα δεν ήσαν δικοί τους (μας). Ήταν βουλγαροι, ίβηρες, αρμένιοι, ίσαυροι, καρδούχοι κτλ, όχι Ρωμαίοι = έλληνες.

Οι Βυζαντινοί είναι αλήθεια αποφύγουν την λέξη έλληνας όταν μιλάνε για τον εαυτό τους. Η λέξη σημαίνει τον οπαδό της παλαιάς θρησκείας. Πολλές φορές χρησιμοποιούν την λέξη γραικός όταν μιλάνε για το κράτος τους και την ράτσα τους. Έτσι ένας επίσκοπος τον 8ο αιώνα λέέι ότι "η δύστυχη Γραικία (Β. αυτοκρατορία) δονείται σύμπασα" από την εικονομαχία. ή καλεί τους άλλους χριστιανούς να ακούσουν τι τρομερά συμβαίνουν "ανάμεσα στους Γραικούς".
¶λλοι συγγραφείς δεν διστάζουν περιστασιακά να χρησιμοποιήσουν και την λέξη έλληνας. Η ¶ννα κομνηνή έτσι μιλάει για μία τροχαλία ππου είναι "άγνωστη ανάμεσα σε μας τους Έλληνες"



Οι βυζαντινοί ήσαν περήφανοι που το κράτος τους ήταν ο μόνος διάδοχος της Ρώμης και του Αλεξάνδρου. Μάλλον δεν θα το ξέρετε επίσης ότι υπήρχε βυζαντινός αυτοκράτορας Αλέξανδρος που ήταν ο Αλέξανδρος ο 4ος ή 5ος, δεν θυμάμαι, διότι οι Βυζαντινοί προσμετρούσαν στην αρίθμηση και τους αρχαίους Μακεδόνες βασιλείς!!!!

Το δικαίωμα του ρωμαίου πολίτη είχε δοθεί σε όλους τους κατοίκους του κράτους και αυπο αυτήν την έννοια ήσαν ρωμαίοι. Το να δηλώνει ρωμαίος ο βυζ αυτοκ. ήταν και θέμα πρεστίζ που τον έκανε ανώτερο απο τους "ρηγάδες" (τοπικούς φύλαρχους) της δύσης.

Ελπίζω να μην είστε έλληνες αλλά ξένοι γιατί μόνο τότε έχει λογική η ανθελληνική σας στάση, το να χαρίζεται την 1000χρονη αυτολρατορίας μας σε ποιους δεν ξέρω. Σε ανύπαρκους Ρωμαίους; Στους Τούρκους;


05.06.2014, 02:26:22





Ανώνυμος 29208 έγραψε...
Λοιπόν,όλα είναι ΕΛΛΗΝΙΚΑ!!!!Όλα είναι γραμμένα στα ελλήνικα !!
Βασάνισέ το λίγο!!!
07.06.2014, 15:46:40





Ανώνυμος 29305 έγραψε...
Σ ευχαριστώ 29192 γιατί με εκφράζεις απόλυτα.

Να προσθέσω μόνο ότι σαφώς και υπάρχει αναφορά απο εκείνα τα χρόνια για ελληνική αυτοκρατορία αφού οι δυτικοί την αποκαλούσαν ως emperum graecorum . Μιλάμε για γραπτές αναφορές κ όχι προφορικες.

Επίσης το γελοίο είναι ότι προκειμένου να μας πείσ ει ότι η η λέξη Έλλην είχε αντικατασταθει με τη λέξη Ρωμαίος και οτι απαγορευοταν οτιδηποτε ελληνικο παραθέτει επιγραφές ...στα ελληνικά!

Καλή η προσπάθεια...
26.06.2014, 01:12:38





Ανώνυμος 29354 έγραψε...
Φιλε εσυ που λες για τον αυτοκρατορα Αλεξανδρο μαθε οτι ηταν Αλεξανδρος Γ' ο αδερφος του Λεοντος ΣΤ του Σοφου διοτι ο πρωτος αυτοκρατορας με το ονομα Αλεξανδρος ηταν ο εβραικης καταγωγης Αλεξανδρος Σεβηρος(222-235)και δευτερος ηταν ο Αλεξανδρος που αυτοανακηρυχθηκε αυγουστος στην επαρχια της Αφρικης την εποχη της Τετραρχιας(310)και τελικα εξοντωθηκε απο τον Μαξεντιο.Εαν σφαλλω τοτε πληροφορησε με αναλογως.
16.07.2014, 00:19:56





Ανώνυμος 29402 έγραψε...
ποιο ακυρο αρθρο δεν εχω δει....μαλλον προκειτε περι ανιστορητου αρθρογραφου.....μικρασιατης τι θα πει?καππαδοκης τι θα πει?τι καταγωγης ειναι αυτοι?μηπως ειναι εξωγηινοι?
24.07.2014, 16:58:59





Ανώνυμος 29444 έγραψε...
Έτσι να συνεχιστεί η προπαγάνδα κατά της ιστορίας μας,πολλά μπράβο στον κύριο "αρθρογράφο " ,όχι δεν είχε ελληνες αυτοκράτορες ,όλοι ήταν ανθελληνες (άσχετα που μιλούσαν ελληνικά σε ένα ελληνόφωνο κράτος),κατέστρεψαν το πνεύμα της αρχαίας ελλάδας (παρόλο που οι μοναχοί και οι ιστορικοί συντηρούσαν τα αρχαιοελληνικα κείμενα, για να τα βρεις έτοιμα ).Τέλος όταν κάνουμε αναφορά στο βυζάντιο καλό θα ήταν να έχουμε διαβάσει βιβλία καθηγητών από πανεπιστήμια της Ευρώπης και της Αμερικής,γιατί αυτοί γράφουν τις αλήθειες και όχι οι προδότες και οι αθρησκοι
09.08.2014, 18:32:30





Ανώνυμος 29520 έγραψε...
Δεν είχαμε καλές ακαδημίες και παίρναμε απόξω.
19.08.2014, 19:54:30





Ανώνυμος 29558 έγραψε...
Τι διαβάζω θεέ μου!! Λοιπόν εν συντομία: Η αυτοκρατορία είχε Ελληνοποιήθει πλήρως τον 7ο αιώνα επί Ηρακλείου και διαδόχων του αφού εκτός από τον αρχαίο Ελληνικό χώρο και τα Βαλκάνια κατείχε πλέον μόνο τις ανατολικές περιοχές (Μικρά Ασία κυρίως)που εκεί ζούσαν αμιγείς Ελληνικοί και Ελληνόφωνοι πληθυσμοί από τα Ελληνιστικά χρόνια ακόμα. Φυσικά έγιναν και αρκετές σλαβικές επιδρομές και εγκαταστάσεις στα Βαλκάνια τον 7ο και 8ο αιώνα στα εδάφη της αυτοκρατορίας.Αυτοί οι πληθυσμοί σιγά σιγά εκχριστιανίστηκαν και αρκετοί με το πέρασμα των αιώνων Ελληνοποιήθηκαν πλήρως,πολλές φορές και με τη βία.(κυρίως αυτοί που κατέβηκαν στα εδάφη της παλιάς Ελλάδας).Οι υπόλοιποι σχημάτησαν κρατικές οντότητες και μετά από αιώνες πολέμων κατακτήθηκαν από την αυτοκρατορία (Βούλγαροι,Σέρβοι). Αυτοί ήταν και οι μόνοι κάτοικοι της αυτοκρατορίας που δεν ήταν Ελληνες. Ολοι οι αυτοκράτορες λοιπόν (από τον 7ο αιώνα όπως εξηγώ παραπάνω)μιλούσαν και έγραφαν Ελληνικά,όλα τα δημόσια έγγραφα επίσης και όλη η γραφειοκρατική δομή ήτανε στα Ελληνικά αφού αυτή τη γλώσσα μίλαγαν και καταλάβαιναν όλοι ως και τον τελευταίο πολίτη! Τι θέλει να μας πει ο αρθρογράφος; Οτι ένας πληθυσμός που μιλάει επί αιώνες την Ελληνική γράφει την Ελληνική (οσοι μορφώνονταν) και έχει την Ελληνική κουλτούρα αιώνων, όλος αυτός ο κόσμος δεν είναι Ελληνες;;; Θέλεις να μας πεις ρε μεγάλε ότι πρέπει να έχεις τα γονίδια του Περικλή για να είσαι Ελληνας;;; Φυσικά όλοι αυτοπροσδιορίζονταν ως Ρωμαίοι καθώς θεωρούσαν εαυτόν φυσικό συνεχιστή και νόμιμο διάδοχο της Ρωμαικής αυτοκρατορίας.Τα λατινικά ομιλούνταν αλλά ως δεύτερη γλώσσα από τον αυτοκράτορα και τον μορφωμένο κόσμο. Ο όρος Ελληνας είχε συνδεθεί επίσης και με την παλιά θρησκεία και λόγω χριστιανισμού έπρεπε να ξεχαστεί. Λοιπόν συμπέρασμα: Η ανατολική Ρωμαική αυτοκρατορία ήταν μία αμιγής Ελληνική Αυτοκρατορία με Ελληνικής συνείδησης και γλώσσας κατοίκους και φυσικά αυτοκράτορες. Το ότι δε χρησιμοποιούσαν το όρο Ελληνας για άλλους λόγους αυτό δεν τους κάνει λιγότερο Ελληνες. Δεν θα μπω στον κόπο να αρχίσω να απαριθμώ αμιγώς Ελληνικά ονόματα αυτοκρατόρων,στρατηγών, λόγιων και κληρικων. Κάνε τον κόπο εσύ που εγραψες το ανθελληνικό αυτό άρθρο να ανοίξεις κανά βιβλίο ή έστω να τα googlάρεις!
26.08.2014, 00:02:40






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

5+5=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !

 
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ


Διαβάστε περισσότερα
 
 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Διαβάστε περισσότερα
 
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ



Διαβάστε περισσότερα
 
 
GEONION

A vision that pushes the boundaries
of design and technology and welcomes
the days to come in a unique way...

Διαβάστε περισσότερα
 
E FIND

Η ηλεκτρονική «κασέτα» εγγραφής
τού internet!
Πάνω από 1.500.000 «μαγνητοσκοπήσεις»...

Διαβάστε περισσότερα
 


Οι μεσαιωνικοί κάτοικοι
τού ελλαδικού χώρου
μέσα από σπάνιες περιγραφές ξένων περιηγητών

«Η άλλοτε ένδοξη Αθήνα είναι τόσο ερημωμένη, που φαίνεται απίστευτο, ότι υπήρξε κάποτε ένδοξη. Εγώ, τουλάχιστον, δέν είδα πουθενά φοβερότερο τόπο. Ερημιά, ξεραΐλα, αγκαθιές και βάλτοι»
D΄Aramon, γάλλος πρεσβευτής (ιστ΄αι.)

«Ο πληθυσμός τής Σάμου είναι τουρκικός»
Ruy Gonzales de Clavijo, απεσταλμένος τού βασιλιά τής Καστίλλης, Ερρίκου ΓΆ, στην αυλή τού Ταμερλάνου

«Η Ελευσίνα είναι τώρα ένα φτωχό χωριό με 1.200 κατοίκους, κυρίως αλβανούς»
John Fulleylove - J. A. M. Clymont, 1902

Στο άρθρο αυτό θα εξετάσουμε δειγματοληπτικά πώς περιγράφουν το πανόραμα τής ερήμωσης και το πάζλ των εποικισμών τού ελλαδικού χώρου μερικοί από τους πολλούς περαστικούς ταξιδιώτες, φιλέλληνες, πρεσβευτές κ.λπ. ξένους, που άφησαν χρονικά και γραπτές εντυπώσεις με πληροφορίες και παρατηρήσεις...


 


Το εθνογραφικό χάος
και η γέννηση των εθνικισμών
στα Βαλκάνια


Οι βαλκανικοί πόλεμοι ξεσπούν το 1912, όταν η Σερβία, η Βουλγαρία, η Ελλάδα και το Μαυροβούνιο κηρύσσουν τον πόλεμο κατά τής οθωμανικής αυτοκρατορίας διεκδικώντας τα εδάφη της στα Βαλκάνια.

Η οθωμανική εξουσία κατέρρευσε μέσα σε λίγους μήνες. Δεκάδες χιλιάδες στρατιώτες έχασαν την ζωή τους, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες ήταν οι πρόσφυγες, που εγκατέλειψαν τα σπίτια τους.

Οι βαλκανικοί πόλεμοι αποτέλεσαν ριζική τομή, που άλλαξε την ζωή των ανθρώπων. Υπάρχει το «πριν» και το «μετά». Αυτή η ριζική τομή δεν έγινε μόνο στο υλικό επίπεδο, έγινε και στο επίπεδο τού τρόπου, που σκέπτονται και θυμούνται οι άνθρωποι.

Μέσα στους εθνικούς πανηγυρισμούς, το παρελθόν ξεχάστηκε. Για πολλές χώρες η οθωμανική περίοδος ήταν μια σκοτεινή εποχή, όπου τίποτε δεν άλλαξε για 400 χρόνια. Η μνήμη τής συμβίωσης των διαφορετικών εθνοτικών και θρησκευτικών ομάδων στην οθωμανική αυτοκρατορία δεν ήταν χρήσιμη για τα καινούρια έθνη-κράτη. Χρειάζονταν την ιστορία των δικών τους απελευθερωτικών αγώνων, για να δημιουργήσουν την καινούρια εθνική τους ταυτότητα. Πολύ συστηματικά, τα εθνικά κράτη αποσιώπησαν τη μνήμη αυτή, έτσι ώστε πάνω σ΄αυτή την μνήμη να φτιαχτεί μια νέα μνήμη, η μνήμη, δηλαδή, τού έθνους-κράτους...


 


Και οι μετέπειτα εποικισμοί τους,
σύμφωνα με περιγραφές
ξένων αρχαιολόγων,
ιστορικών και περιηγητών

Ο νεορωμείκος εθνικισμός έχει στοχοποιήσει τον «μισέλληνα» Jakob Philipp Fallmerayer, έναν από τους ιστορικούς, που αμφισβήτησαν το μύθο τής συνέχειας στον ελλαδικό χώρο και στο χρόνο, ο οποίος όμως, πλάστηκε μόλις τον 19ο αιώνα από θεωρητικούς τής Ρωμιοσύνης, που επιχείρησαν να πείσουν τους σλάβους, βλάχους, αρβανίτες κ.λπ. ρωμιούς επήλυδες, ότι δήθεν ήταν απόγονοι αρχαίων ελλήνων.

Ο Fallmerayer όμως, δεν ήταν ο μόνος. Στο άρθρο αυτό, που εστιάζεται στην κατάσταση, που επικρατούσε στα νησιά τού Αιγαίου το Μεσαίωνα, παρατίθενται άγνωστες και σπάνιες μαρτυρίες από πλήθος περιηγητών (ιστορικών, αρχαιολατρών κ.λπ.), οι οποίοι σε χρονικό εύρος εκατοντάδων χρόνων περιγράφουν πολλά νησιά ως ακατοίκητα, παντελώς έρημα.

Μεγάλες μάστιγες ήταν οι πόλεμοι, οι συχνές θανατηφόρες επιδημίες και η πειρατεία, εξ αιτίας τής οποίας χιλιάδες κάτοικοι των νησιών -και όχι μόνο- σύρθηκαν ως δούλοι στα παζάρια τής Ανατολής. Τα πληθυσμιακά κενά τα αναπλήρωναν κατά καιρούς διάφορες ομάδες ανθρώπων από άλλα μέρη, όπως από τη βόρεια Αφρική, την Ανατολή και σε αρκετές περιπτώσεις, όπως θα δούμε, φτωχοί αλβανοί...