Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλ’ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, δι’ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English

     ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ
 
Ο ΣΟΛΩΜΟΣ
ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ


O Διονύσιος Σολωμός δεν έλαβε μέρος στα
πολεμικά γεγονότα του ’21 αν και τότε ήταν νεός
23 ετών, υγιέστατος. Ποτέ του δεν κράτησε όπλο
ούτε καν πάτησε το πόδι του στην Ελλάδα, ακόμα
και μετά τη δημιουργία του κράτους. Αν και είχε
μεγάλη περιουσία δεν διέθεσε τίποτε για τις ανάγκες
των επιχειρήσεων του ’21...

64 σελίδες, έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα».

GUCCI FREE




Έγραψε στις 19.02.2017 ο/η: Λάζαρης Γιάννης

Επιστροφή



Αναμενόμενη ήταν η απόρριψη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) κι ακολούθως και από την υπουργό Πολιτισμού, του αιτήματος του οίκου Gucci για επίδειξη μόδας υψηλής ραπτικής εντός του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης. Από τις συζητήσεις και τις πολλές και διάφορες απόψεις που προβλήθηκαν στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο όμως, φάνηκε ότι κανείς, ούτε το ΚΑΣ ούτε η κ. υπουργός, αλλά ούτε κι ολόκληρη η Ρωμιοσύνη μπορούν ν' αντιληφθούν την ουσία του θέματος κι επιχειρηματολογούν για άλλα αντ΄άλλων.

Γιατί προσβάλλονται οι ρωμιοί: Τη μια για τον Παστίτσιο, την άλλη για μια επίδειξη μόδας. Το ότι αποτελούν τους καρπαζοεισπράκτορες του πολιτισμένου κόσμου και ζουν σε κρατίδιο─προτεκτοράτο με δανεικά, αυτό δεν τους θίγει καθόλου. Θίγονται αν τους αμφισβητήσεις τις εθνικοθρησκευτικές ονειρώξεις τους, τα ιερά και τα όσιά τους δηλαδή.

Πριν τη δημιουργία του κράτους και τη διαμόρφωση του ελληνικού εθνικού φαντασιακού, σύσσωμη η Ρωμιοσύνη επί εκατονταετίες αντιμετώπιζε την Ακρόπολη, αλλά και τα άλλα αρχαία ερείπια εντελώς αδιάφορα και απαξιωτικά. Μετά το «ες έδαφος φέρειν» των πρώτων χριστιανικών αιώνων, που αφορούσε κυρίως στους αρχαίους ελληνικούς ναούς, ακολούθησε διαχρονικά ως τις μέρες μας ένα ακόμα «ες έδαφος φέρειν» αυτή τη φορά ολόκληρης της Ρωμιοσύνης εναντίον όλων ανεξαιρέτως των αρχαίων ελληνικών οικοδομημάτων, αγαλμάτων κ.λπ., το οποίο συμπλήρωσε το καταστροφικό έργο του Θεοδόσιου. Αρχαία μάρμαρα, λίθοι και τέχνεργα χρησιμοποιήθηκαν διαχρονικά ως δομικό υλικό για την κατασκευή οικιών, μαντρότοιχων, εκκλησιών κ.λπ., καθώς και ως πηγή προσπορισμού ασβέστη. Τα αρχαία λείψανα αποτελούσαν άμεσα διαθέσιμο, καλής ποιότητας υλικό, το οποίο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί χωρίς ιδιαίτερη περαιτέρω κατεργασία.

Ειδικά στην Ακρόπολη για πολλά χρόνια δούλευαν μαρμαράδες, όπου εύρισκαν άφθονη άριστης ποιότητας πρώτη ύλη. Πολλά από αυτά τα σπασμένα αρχαία μάρμαρα του Παρθενώνα και άλλων οικοδομημάτων της περιοχής έχουν γίνει ασβέστης ή έχουν εντοιχισθεί σε διάφορες κατασκευές σε όλη την γύρω περιοχή με την Πλάκα να αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα (βλ.: Της Πλάκας).

Τα πράγματα άρχισαν ν’ αλλάζουν, όταν οι ρωμιοί απόκτησαν τη λεγόμενη ελληνική εθνική συνείδηση, την ψευδαίσθηση δηλαδή, ότι δήθεν κατάγονται από τους αρχαίους έλληνες, τους οποίους επιπλέον εξιδανίκευσαν στα μυαλά τους. Οι αρχαιότητες και τα υλικά ίχνη του παρελθόντος αντιμετωπίζονταν πλέον, όσον αφορά τον οντολογικό τους χαρακτήρα, ως υποκείμενα μάλλον παρά ως αντικείμενα, ως αδελφά μέλη της εθνικής οικογένειας.

Καθώς η νέα φαντασιακή κοινότητα του ελληνικού έθνους εδραιωνόταν, κι ενόσω επιχειρούσε να δημιουργήσει το δικό της εθνικό κράτος, οι αρχαιότητες, τα υλικά σημαίνοντα της συνέχειας ανάμεσα στην κλασική Ελλάδα και στο νέο έθνος, απέκτησαν εξέχουσα βαρύτητα. Ενώ το έθνος κατασκευάστηκε ως μια εξιδανικευμένη εδαφική οντότητα, στην οποία η γλώσσα και η ιστορική αφήγηση παρείχαν ισχυρά στοιχεία συνέχειας με το κλασικό παρελθόν, κάτι σημαντικό έλειπε. Αν ο εθνικισμός είναι ένα τοπογραφικό και εικονογραφικό εγχείρημα, τότε τα αρχαία κτίσματα και τέχνεργα είναι απαραίτητα, για να οριοθετήσουν το εθνικό έδαφος, για να αποτελέσουν τα ορόσημά του.

Η μυθολογία και οι αρχαίοι συγγραφείς ήταν, βέβαια, πολύ χρήσιμοι στην κατασκευή της νέας τοπογραφίας του έθνους, όμως η υλικότητα των αρχαίων τοποθεσιών, κτισμάτων, λειψάνων και τέχνεργων, η ορατή, συγκεκριμένη, απτή φύση τους και η ενσώματη παρουσία τους ήταν εκείνες, που μπορούσαν να στοιχειοθετήσουν την «αντικειμενική» (διάβαζε αντικειμενικοποιημένη) πραγματικότητα του έθνους. Η αίσθηση της μακροβιότητας και η αύρα της αυθεντικότητας που απέπνεαν, τα προικοδοτούσε με τεράστια συμβολική δύναμη.

Οι κλασικές αρχαιότητες και οι ποικίλες αναπαραστάσεις και συσχετίσεις τους, ήταν η μυθολογική βάση, πάνω στην οποία οικοδομήθηκε το ελληνικό έθνος. Η αναδιαμόρφωση της Ακρόπολης από τους βαυαρούς αποτέλεσε την αφετηρία για την κατασκευή της αρχαιολογικής μαρτυρίας του ελληνικού εθνικού ονείρου.

Σε μια κουλτούρα, όπου η αρχαιότητα έχει καταστεί μια ιεροποιημένη οντότητα στο πλαίσιο της κοσμικής θρησκείας του έθνους, οι αρχαιολόγοι που στελεχώνουν τους σχετικούς δημόσιους φορείς, δεν «στρατεύονται» απλώς σε μια εθνική αποστολή, αλλά λειτουργούν και ως οι ιεροφάντες αυτής της θρησκείας, οι οποίοι ερμηνεύουν τις ιερές γραφές και πραγματοποιούν ποικίλες τελετουργίες εξαγνισμού και αποκάθαρσης, ενώ συγχρόνως επιστατούν τα μουσεία, που συχνά θεωρούνται και λειτουργούν ως οι ναοί του έθνους.


 

Οι αρχαιότητες βγαίνουν από τη γη, τη γη, που κρύβει μέσα της τα οστά των προγόνων. Οι αρχαιότητες είναι οστά, είναι τα μαρμάρινα οστά του σώματος του έθνους. Τα μαρμάρινα αγάλματα μπορούν να μιλούν, να κλαίνε και να θρηνούν. Οι αρχαιότητες βγαίνουν από τη γη, τη γη, που έχει ταϊστεί και ποτιστεί με το αίμα των προγόνων, από την ίδια αυτή γη. Οι πέτρες και τα μάρμαρα υπήρχαν αιώνια εδώ, άλλοτε θαμμένα, άλλοτε ορθά, σ' αυτό τον ίδιο τόπο, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον, το έδαφος του έθνους.

Διαβάστε στην «
Ελεύθερη Έρευνα»:
Το έθνος και τα ερείπιά του.
 

 

 
Νησιώτης μαρμαράς στην Ακρόπολη.

(Μ. Ρέεμπυ, 1835, από το βιβλίο: «Αθήνα 1818-1853, έργα δανών
καλλιτεχνών»,
έκδ. «Πνευματικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων»).


 
Αρβανίτες μαρμαράδες στην Ακρόπολη.

(Μουσείο Μπενάκη).
 
Φανταστείτε πόσο συχνό πρέπει να ήταν το φαινόμενο να εργάζονται
μαρμαράδες στην Ακρόπολη προσποριζόμενοι αρχαία υλικά, ώστε
να κάνει εντύπωση στους ξένους περιηγητές και να το ζωγραφίζουν.


 

 


 
Στις παραπάνω φωτογραφίες φαίνεται ο Παρθενώνας, το Ερέχθειο (πυριτιδαποθήκη εκείνη την εποχή) και τα γύρω κτίσματα, όπως απεικονίζονται σε εικαστικά έργα του 18ου αιώνα. Διακρίνεται καθαρά το μουσουλμανικό τέμενος (πρώην Παναγιά Αθηνιώτισσα) μέσα στο σηκό του αρχαίου ναού.

Η εικόνα, που παρουσίαζε η Ακρόπολη την πριν τη δημιουργία του κράτους εποχή, η οποία σώζεται εν μέρει από σχέδια και γκραβούρες της περιόδου, μάλλον προκαλεί κατάπληξη στο σύγχρονο παρατηρητή, καθώς έχει ελάχιστη σχέση με το μνημείο, που σήμερα έχουμε στο νου μας. Ήταν ένα παλίμψηστο ανθρώπινης δραστηριότητας με πλείστα ίχνη μετακλασικής δραστηριότητας, όπως το οθωμανικό τζαμί με το μιναρέ του, ο οποίος σωζόταν μέχρι το 1843, τα καταλύματα και τα άλλα κτίσματα για τη φρουρά, που ήταν εγκατεστημένη εκεί, με πιο επιβλητικό τον περίοπτο μεσαιωνικό πύργο των Προπυλαίων.

Τα περισσότερα από αυτά τα κτίσματα καταστράφηκαν κατά τις πρώτες δεκαετίες μετά την ίδρυση του κράτους. Η καταστροφή ουσιαστικά όλων των μετακλασικών κτισμάτων συνιστούσε μια τελετουργική αποκάθαρση του χώρου από κάθε τι, το οποίο λογιζόταν ως κατάλοιπο «βαρβαρότητας» και η υλική έκφανση της κατοχής της Ελλάδας από ξένους εισβολείς.

 

 

 
Τα μουσεία στην Ελλάδα μοιάζουν μάλλον με εκκλησίες, παρά με τόπους γνώσης. Δημιουργούν μια απόσταση ανάμεσα στον επισκέπτη και τα τέχνεργα που εκτίθενται. Απαιτούν απ’ αυτόν θρησκευτική ταπεινότητα, με την επισημότητα και τη διάρθρωση τοy χώρου, με την ατμόσφαιρα που επικρατεί, ακόμα και με την εμφάνιση των φυλάκων.

Οι επισκέψεις των σχολείων αποτελούν την κύρια πελατεία τους κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες. Με τον τρόπο, που εκτίθενται οι αρχαιότητες στα μουσεία, η άρρηκτη συνέχεια του έθνους υποστασιοποιείται και αποκτά την πειστικότητα και τη δύναμη του ενσώματου και του συγκεκριμένου.
 

 


«Πράξη βεβήλωσης σε διαφημιστική καμπάνια. Εντυσαν με... συνολάκια τα έργα του Φειδία. Βαρύτατη προσβολή της εταιρείας Gucci προς την Ελλάδα και το εμβληματικότερο μνημείο της, τον Παρθενώνα, αποτελεί η άθλια από κάθε άποψη παρέμβαση σε γλυπτά του ανατολικού και του δυτικού αετώματος... Η προσβολή αυτή απαιτεί άμεση και εξαιρετικά επιθετική αντιμετώπιση από τη χώρα μας, που θα πρέπει να φτάσει ακόμα και σε δικαστική οδό, εφόσον αυτό απαιτηθεί». (Αγγ. Κώττη, ethnos.gr).

Πάλι με τα Gucci είχαν προσβληθεί οι ρωμιοί.
Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Ο Κέκροπας φορούσε Gucci.
 

 

 
Όταν η Ρωμιοσύνη είχε προσβληθεί από... παλλόμενα πέη.
Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»: Ρωμιοσύνη εναντίον παλλόμενων πεών.

Η λατρεία των αρχαίων ευρημάτων μετατράπηκε σε μία πραγματική κοσμική θρησκεία στη σημερινή Ρωμιοσύνη, όπου η αρχαιολογία αναδείχθηκε σε υπερβατικής σημασίας δραστηριότητα στο βαθμό που πιστοποιεί και εξασφαλίζει τη σύνδεση με τους νεκρούς προγόνους.

Υπάρχει όμως και μία θεία λειτουργία της θρησκείας αυτής· αυτή είναι οι παραστάσεις αρχαίου δράματος, και κατ’ επέκταση το ίδιο το θέατρο, εφόσον ως γνωστόν κάθε μορφή θεάτρου από την αρχαία Ελλάδα κατάγεται. Αυτές οι παραστάσεις, που επαναλαμβάνονται περιοδικά κάθε καλοκαίρι, είναι η γιορτή με την οποία επικοινωνούμε με τους νεκρούς προγόνους και τους ξαναζωντανεύουμε τελετουργικά. Οι όροι «διδασκαλία», «μυσταγωγία», «καθηλωμένο το κοινό», «κατάνυξη» και άλλοι ανάλογοι είναι κοινοί τόποι στους λόγους περί αρχαίου δράματος· όπως αντίστοιχα είναι και η σφοδρότητα των κατηγοριών για την «ιεροσυλία», που διαπράττει όποιος αιρετικός δεν το προσεγγίσει με τον δέοντα σεβασμό, και οι επικρίσεις που ανταλλάσσουν οι αντίπαλες επίδοξες ορθοδοξίες.

 


Πολλοί εθνικοί διανοούμενοι και λόγιοι, ιδιαίτερα εκείνοι, που είχαν σπουδάσει στη Δύση, αλλά και τα στελέχη του διοικητικού μηχανισμού του νέου κράτους, χαρακτήριζαν τις αρχαιότητες ιερές. Αλλά και οι χριστιανοί ιεράρχες (αφ’ ότου δημιουργήθηκε ο ελληνοχριστιανισμός) έλεγαν, ότι ήταν ιερές, και συμμετείχαν ασμένως στις εθνικές ιερουργίες, που τις λάτρευαν.


 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Ανώνυμος 41064 έγραψε...

Ως προς την "λατρεία των ένδοξων προγόνων" οι έλληνες έρχονται δεύτεροι και καταιδρωμένοι, προηγήθηκαν οι ευρωπαίοι.
19.02.2017, 06:49:03





Bielidopoulos έγραψε...

"Τα πράγματα άρχισαν ν’ αλλάζουν, όταν οι ρωμιοί απόκτησαν τη λεγόμενη ελληνική εθνική συνείδηση, την ψευδαίσθηση δηλαδή, ότι δήθεν κατάγονται από τους αρχαίους έλληνες, τους οποίους επιπλέον εξιδανίκευσαν στα μυαλά τους. Οι αρχαιότητες και τα υλικά ίχνη του παρελθόντος αντιμετωπίζονταν πλέον, όσον αφορά τον οντολογικό τους χαρακτήρα, ως υποκείμενα μάλλον παρά ως αντικείμενα, ως αδελφά μέλη της εθνικής οικογένειας."
Και εδώ είναι η ουσία και μέρος της κακοδαιμονίας της ρωμιοσύνης και των ρωμιών. Δεν υπάρχει κάτι που να έχει αγγίξει η ρωμέικη κουλτούρα και να μην το έχει διαστρεβλώσει ή βρωμίσει. Ως εκ τούτου συνεπάγεται ότι ό,τι κακό και να προσάψει κάποιος στη ρωμιοσύνη θα έχει δίκιο! Και υπόψιν χρεοκοπία της ρωμιοσύνης σημαίνει χρεοκοπία των ρωμιών και της κουλτούρας που φέρουν μέσα στα κεφάλια τους. Δεν θέλει να προσγειωθεί στην πραγματικότητα ο ρωμιός (βλέπε 41064). Τη ρωμιοσύνη του δείχνεις και κοιτάζει τους ευρωπαίους.. Ρωμιοί ανήκεστος βλάβη..

Για να γελάσουμε λίγο:
http://www.mixanitouxronou.gr/ti-girevoun-ta-provata-mesa-stin-plaka-ke-to-kolonaki-i-apistefti-kontra-tsopanidon-ke-perivolaridon-stin-athina-tou-1900/
http://www.mixanitouxronou.gr/i-teleftees-fotografies-apo-ti-chameni-gitonia-tis-athinas-kato-apo-tin-akropoli-to-vrisaki-katedafistike-to-1931-mazi-me-tin-panagia-tin-vlassarou-gia-na-erthoun-sto-fos-simantikes-archeotites/

Και ένα βίντεο για να αναταθούν ψυχολογικά οι ρωμιοί:
https://www.youtube.com/watch?v=axS5WSw4_a8

Σικελία προς Gucci: «Έχουμε και εμείς αρχαίους ελληνικούς ναούς»:
http://www.cnn.gr/news/ellada/story/67866/stoys-arxaioellinikoys-naoys-toy-akraganta-o-oikos-gucci
Υπάρχουν και αλλού πορτοκαλιές. ;)

19.02.2017, 11:19:40





Bielidopoulos έγραψε...

Η ρωμιοσύνη έχει χάσει πολλές ευκαιρίες να διαφημιστεί μέσω της βιομηχανίας του θεάματος:
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=444409

Εξαίρεση αποτελεί η ταινία The Two Faces of January (2014), όπου υπάρχουν δύο σκηνές με τον Παρθενώνα. Στη δεύτερη τα αμερικανάκια αναιρούν άλλο ένα μύθο της ρωμιοσύνης:
https://www.youtube.com/watch?v=vYXcLg83q-Y

19.02.2017, 11:53:07





Ανώνυμος 41068 έγραψε...

https://www.youtube.com/watch?v=uHkG1ZtUs4M
19.02.2017, 13:09:56





Ανώνυμος 41069 έγραψε...

Την πορεία του γενεαλογικού του δέντρου, το οποίο κυλά σχεδόν σε ευθεία γραμμή από την αρχαία Ελλάδα έως και σήμερα, μοιράστηκε ο 38χρονος Κοσμάς Λ. με τους παρευρισκόμενους στη γιορτή της Τσικνοπέμπτης του δήμου Χαϊδαρίου.
Ενώ εξιστορούσε την ιστορία της οικογένειάς του, ο 38χρονος βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής από την ψησταριά ώστε να είναι σε θέση να τσιμπά πρώτος ό,τι βγαίνει, ενώ δεν παρέλειπε να δίνει συμβουλές για το ψήσιμο και τη διατήρηση της σωστής θερμοκρασίας της φωτιάς.
«Το έχω ψάξει και έχω βρει τους μακρινούς προγόνους μου που ζούσαν στην αρχαία Κόρινθο, αριστοκράτες τότε» τόνισε χαρακτηριστικά ενώ τύλιγε λωρίδες μπέικον και λουκάνικο γύρω από χοιρινό σουβλάκι.
Αφού ολοκλήρωσε την εξιστόρηση του γενεαλογικού του δένδρου από την αρχαία Σπάρτη, στη μεσαιωνική Αχαΐα και από εκεί στην Αθήνα, το θέμα της συζήτησης της παρέας στράφηκε στην οικονομική κρίση και τις εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς.
«Όλη η Ευρώπη χρωστάει στην Ελλάδα. Μας ζηλεύουν και θέλουν να μας υποτάξουν» αρκέστηκε να σχολιάσει για το θέμα ο 38χρονος, προτού πλησιάσει λίγο περισσότερο στην ψησταριά καθώς το κοκορέτσι από τα εντόσθια αρνιού γάλακτος ήταν σχεδόν έτοιμο.
http://www.tokoulouri.com/society/arxaioelliniki_tsikna/

19.02.2017, 15:54:57





Bielidopoulos έγραψε...

Ο 38χρονος θα πει ότι του μαθαίνει η μαμάκα και ο μπαμπάκας, δηλαδή μαλακιούλες. Και όταν αυτός γίνει η παλιά γενιά θα μυήσει τους μελλοντικούς νέους στις ίδιες μαλακιούλες. Το ζήτημα είναι να βρεθεί μια νέα γενιά που θα σπάσει το απόστημα αυτό και θα αντιπαρατεθεί ιδεολογικά με το καρκίνωμα της εκάστοτε παλιάς γενιάς. Η τωρινή νέα γενιά βλέπω να χάνει το παιχνίδι, μια και κανείς δεν αντιδρά (δεν έχει βέβαια και την αναγκαία υποστήριξη από ένα μικρό αλλά αναγκαίο ποσοστό ("κρίσιμη μάζα") παλιάς γενιάς. Ιστορικά γνωρίζουμε ότι στις απότομες αλλαγές οι νέοι που είναι το πιο κινητικό και ατίθασο κομμάτι μιας κοινωνίας είναι μπροστάρηδες, αλλά ποτέ δεν ήταν παντελώς μόνοι. Υπήρχε πάντα κάποιο ποσοστό παλιάς γενιάς που τους υποστήριξε, διότι και αυτοί ήταν φορείς μεταβολών). Ως εκ τούτου το βάρος θα πέσει στην επόμενη νέα γενιά που αν και εφόσον επιλέξει να φέρει τα πάνω κάτω, τότε η σημερινή νέα γενιά που θα έχει γίνει παλιά γενιά θα τον φάει κανονικά. Ενδέχεται επίσης η άσκηση πίεσης από έναν εξωγενή παράγοντα, αλλά προτιμότερο είναι οι αλλαγές να είναι ενδογενείς. Επίσης μια άλλη πιθανότητα είναι η σκληρή πραγματικότητα να φέρει στα σύγκαλά του το Ελλαδαριό, αφού όμως θα έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι. Διαλέγετε και παίρνετε.

19.02.2017, 18:01:00





Bielidopoulos έγραψε...

"Ο συντάκτης του άρθρου Τάσος Παπαποστόλου θεωρεί πως αυτή η αδιαφορία αποτελεί «ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα της κουλτούρας αυτών που υπερψηφίζονται τα τελευταία χρόνια να κυβερνούν τη χώρα, αλλά και να τη βγάλουν από την κρίση. Δείχνει την ανεπάρκειά τους να δημιουργήσουν μια θετική εικόνα για την Ελλάδα - πέρα από τη φυσική ομορφιά που τη βρήκαν έτοιμη»."
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=444409

Εννοεί τους πολιτικάντηδες που ψηφίζουν οι ρωμιοί, οι οποίοι (β)ρωμιοί την φυσική ομορφιά την βρήκαν έτοιμη. Τα είπε όλα ο τυπάς σε πέντε γραμμές.

19.02.2017, 19:16:00





Ανώνυμος 41073 έγραψε...
και η Μπιντε ομηγυρει λολεψε. χα,χα,χα Χεσ(τ)ες να τεμπελιαζουν σε ευλαμπιες τα;μπελες. Μεγαλοι και @@@μω την φύτρα σας. μεγαλούργησε η κλούβια σκέψη σας. γραψτε κιαλλα να χορταση η πλακα του αιμοβορου αρπακτικου ειναι σας. έπεται συνέχεια.....
20.02.2017, 06:41:13





Ανώνυμος 41076 έγραψε...
@41073
Γιατί προσβάλλονται οι ρωμιοί;
lol

20.02.2017, 10:25:51





Ανώνυμος 41077 έγραψε...
Είμαι σίγουρος πως αν η εταιρία λεγόταν PUCCI, η συμφωνία θα είχε κλείσει.
20.02.2017, 10:40:29





Ανώνυμος 41078 έγραψε...

http://www.emiliopucci.com/it?tp=56906
lol
20.02.2017, 12:20:20





Ανώνυμος 41079 έγραψε...

https://en.wikipedia.org/wiki/Kavli

20.02.2017, 12:42:30





Ανώνυμος 41085 έγραψε...
σαν π@ρνες περι αλλα τυρβαζουσες τυπου βικιπενιας,,,,λολ.... που σουμαθαν και την λεξη ''προς βάλλω -ομαι''. τι κρυβεται πισω απο τουτο το νοημα;;; φουκαρα κουμπουρα!!!! επεται νουθεσια σε τυπωτες Bielidopouloυ.
21.02.2017, 06:37:16





Ανώνυμος 41090 έγραψε...

τι κρυβεται πισω απο τουτο το νοημα;;;

Για πες, έτσι για να γελάσουμε μαζί σου. ;)

21.02.2017, 10:44:20





Ανώνυμος 41091 έγραψε...
ΓΕΛΑΔΑΡΗς ΗΣΟΥΝ ΓΕΛΑΔΑΡΗς ΘΑ ΔΙΑΒΕΙς .ΛΕς ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ,ΚΕΦΑΛΑ ΑΙΑΙ
21.02.2017, 11:03:47





Bielidopoulos έγραψε...

(γ)Ελλαδάρης..

21.02.2017, 12:10:32





Bielidopoulos έγραψε...

Στο μεταξύ στη χώρα του καραγκιόζη:

Η απόφαση του εκδοτικού οίκου είναι αποτέλεσμα των σφοδρών αντιδράσεων που προκάλεσαν οι δηλώσεις του Γιαννόπουλου, ο οποίος επιδοκίμασε τις σεξουαλικές επαφές «νεαρών αγοριών» με μεγαλύτερους άνδρες, κατά τη διάρκεια εκπομπής που μεταδόθηκε ζωντανά στο διαδίκτυο και κυκλοφόρησε στο Twitter.
http://www.ethnos.gr/diethni/arthro/ekdotikos_oikos_akyrose_tin_ekdosi_tis_autobiografias_tou_milo_giannopoulos_meta_tis_diloseis_peri_paidofilias-64987395/

Δημόσιο χρέος που κόβει την ανάσα έχει η Ελλάδα - ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2016 ΕΚΤΙΝΑΧΘΗΚΕ ΣΤΑ 326,3 ΔΙΣ. Η 185% ΤΟΥ ΑΕΠ
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=114493010
Ευχόμεθα να τα 200ρίσει.

http://www.ethnos.gr/lifestyle/arthro/spyros_fokas_eksomologeitai_me_ti_syntaksi_mou_agorazo_tyri_kai_kamia_fora_kai_psomi_vds-64987374/
Θα αγοράζεις πρώτα ψωμί και αν σου περισσεύουν τυρί και λουκανικάκια. Εντάξει;

21.02.2017, 12:25:20





Ανώνυμος 41103 έγραψε...
Bielidopoul.
Ας πουμε πως στους Ρωμιούς επιβλήθηκε η Ελληνική συνείδηση. Γιατί τη θέλουν. Έχεις δεί τους Άραβες να διεκδικούν τη "λάμψη" κάποιου Αιγυπτιακού συνεχές;
22.02.2017, 01:13:50





Ανώνυμος 41104 έγραψε...
όσον αφορά τη φωτογραφία που έβαλες είναι κάπως χονδροειδή απεικόνιση, πριν τις τελικές αναστηλώσεις. http://www.ebay.fr/itm/gravure-GREECE-FOUILLES-parthenon-excavation-Parthenon-grece-old-print-1884-/381922612060
22.02.2017, 01:23:44





Ανώνυμος 41105 έγραψε...
"Χονδροειδή" υπο την έννοια πως δεν φαίνεται καλά στην πάνω γραβούρα.
22.02.2017, 01:29:49





Ανώνυμος 41106 έγραψε...
και σε σχέση βέβαια με την περιγραφή σου. Επίσης δεν φαίνεται που αποσκοπεί η απαξίωση της αναστήλωσης αρχαίων μνημείων βάσει προτυπων της αρχαιότητας
22.02.2017, 01:30:42





Ανώνυμος 41109 έγραψε...
Ανώνυμος 41092 έγραψε...
ΡΕΕΕΕ ΕΜΑΘΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Ο Για πες, έτσι για να γελάσουμε μαζί σου. ;)ΓΕΛΟΙΕ... ΚΛΟΥΒΙΟΣ ΕΙΣΑΙ ΦΟΥΚΑΡΑ... με ΚΕΦΑΛΑΙΑ
21.02.2017, 11:07:21
22.02.2017, 06:21:09





Bielidopoulos έγραψε...

Αν και δεν πολυκαταλαβαίνω τί θες να πεις και να πω την αλήθεια δεν θέλω να το ψάξω. Όμως όσον αφορά την φράση "Επίσης δεν φαίνεται που αποσκοπεί η απαξίωση της αναστήλωσης αρχαίων μνημείων βάσει προτυπων της αρχαιότητας", το πρόβλημα είναι το σκουλήκι του μυαλού που λέγεται "βάσει προτυπων της αρχαιότητας". Δηλαδή μία χώρα μπορεί να θέλει να αναστυλώσει κάποια αρχαία μνημεία προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα από τον τουρισμό/επισκέψεις, ντάξει καπιταλισμό έχουμε το χρήμα μιλάει. Αν όμως μου πεις παπαρίτσες περί ελληνικού συνεχούς, απόγονοι των αρχαίων και βάσει των προτύπων της αρχαιότητας ε τότε ναι, αξίζεις το γέλιο βρε αδελφέ.

22.02.2017, 11:06:21





Ανώνυμος 41178 έγραψε...
Ξύπνα ρε λατινε νεοΡωμαιε.
Ρεεεεε Περαστικοι ειμαστε. Τι;; δέν καταλαβαίνεις;;
27.02.2017, 09:57:32





Ανώνυμος 41182 έγραψε...

41178 καμένος alert.

27.02.2017, 11:59:11





Ανώνυμος 41210 έγραψε...
ΚΟΛΙΜΕΝΗ ΑΛΙΑΡΤΟΣ φτου σου ευφυηα μου η εφυϊα ἤ εφυοια.....ολα ταχει ο κουβας.
28.02.2017, 08:56:26





Ανώνυμος 41212 έγραψε...

Γράφε ρωμέικα βρε κακομοίρη.

28.02.2017, 12:18:52





Ανώνυμος 41310 έγραψε...
γιατι;;;γνωρίζεις να τα διαβάζεις. ρουφα την κρεμουλα σου
02.03.2017, 11:22:52





Ανώνυμος 41317 έγραψε...

Χαιρετίσματα στον κάδο που ζεις.

02.03.2017, 11:56:51





Ανώνυμος 41341 έγραψε...
317. εσενα περιμενα. μα κλουβιος εισουνα.
03.03.2017, 09:30:34





Ανώνυμος 41344 έγραψε...

Βρε άσε τους άλλους και τράβα στον κάδο.

03.03.2017, 10:58:06





Ανώνυμος 41462 έγραψε...
41344 ρεεεεεε έμαθε και την λεξη καρος. φτουσου ευφυϊα λατίν.
09.03.2017, 07:17:58






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

7+1=





ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


Από: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Προς: (ηλεκτρονική διεύθυνση)


Σημείωση: (προαιρετικό)

0 χαρακτήρες γράψατε και απομένουν 255.

Αποστολή

Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ
ΔΙΑΚΟΠΕΣ




Διαβάστε περισσότερα
 
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND

 

 

 

 

 

 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

Άδεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. Γι’ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...