Αφιέρωμα
της «Ελεύθερης Έρευνας»
στο '21

 

 
«Ο κύριος Κωνσταντίνος Σάθας,
έν τινι αξιολόγω πονηματίω επιγραφομένω: "Η κατά τον ιζ΄αιώνα επανάστασις της ελληνικής φυλής" διατείνεται εν σελ. 14, ότι το γνωστόν Καρυοφύλλι ονομάσθη ούτω από του εν Βενετία οπλοποιού Carlo figlio (Καρόλου υιού). Περίεργος μα την αλήθειαν η ανακάλυψις, αλλ’ ουδόλως ευάρεστος.

»Τολμώ μάλιστα, να είπω προς τον φίλον, ότι απαγορεύεται οιωδήποτε η δια τοιούτων ερευνών καταστροφή των θελκτικών μύθων, δι’ ων ετράφημεν...»


Αριστοτέλης Βαλαωρίτης,
Αθανάσιος Διάκος.
Αστραπόγιαννος, Αθήνα, 1867, 64-66.



 




Βλάχοι,
αρβανίτες, ανατολίτες,
βορειο-
αφρικανοί κ.ά.

Οι σημερινοί χριστιανοί κάτοικοι του ελλαδικού χώρου, που μιλούν ρωμέικα (τα λένε ελληνικά) δεν είναι φυλετικοί απόγονοι ή πνευματικοί κληρονόμοι των αρχαίων ελλήνων, των αθηναίων, της δημοκρατίας, των φιλοσόφων κ.λπ..

Είναι επήλυδες, βαλκάνιοι, ανατολίτες, βορειοαφρικανοί και όχι μόνον, ορθόδοξοι, με έντονη ανάμειξη της οθωμανικής κουλτούρας.

Έμαθαν να επιβιώνουν σε αυτοκρατορίες δεσποτικές (βυζάντιο, οθωμανική περίοδο) αναπτύσσοντας την υποκρισία, την κουτοπονηριά και πολλά άλλα ελαττώματα με σκέψη εντελώς διαφορετική από αυτή του δυτικού κόσμου...



 



Τα πραγματικά αίτια
και οι βαρβαρότητες
της εκστρατείας
του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

 
Ο Μ. Αλέξανδρος διέλυσε την αυτοκρατορία του Κύρου, αλλά συγχρόνως αφάνισε και τις ελληνικές πόλεις-κράτη. Λεηλάτησε τους θησαυρούς της Ασίας και τυράννησε τους λαούς περισσότερο από τη δυναστεία των Αχαιμενιδών.

Αυτός άλλωστε ήταν ο πρωταρχικός σκοπός της εκστρατείας. Η λαφυραγωγία. Απαραίτητη για την ισχύ και τον τρυφηλό βίο του βασιλικού οίκου και τον πλουτισμό των ευνοουμένων του...


 



Η θρησκευτική
πίστη
δεν αποτελεί προϋπόθεση
για την υγιή ευημερία
των κοινωνιών


Yπάρχει μια κοινή πεποίθηση, την οποία μοιράζονται οι οπαδοί των διαφόρων θρησκειών, ότι η λατρεία του Θεού και η υπακοή στα κελεύσματα της θρησκείας θεωρούνται ουσιώδη για μια υγιή και ειρηνική κοινωνία, ενώ όταν ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων μιας κοινωνίας απορρίψει το Θεό, τότε θα επέλθει η αποσύνθεσή της.

Σε περίπτωση, που η θρησκευτική αυτή θεωρία, του ότι η τυχόν απομάκρυνση από το Θεό είναι η αιτία για όλα τα κακά της κοινωνίας είναι σωστή, τότε θα έπρεπε να αναμένουμε τα περισσότερο θρησκευόμενα έθνη στη Γη να είναι οι προμαχώνες του εγκλήματος, της φτώχειας και των ασθενειών και τα πρότυπα των υγιών κοινωνιών. Η σύγκριση των άθρησκων εθνών όμως, με τα περισσότερο θρήσκα αποκαλύπτει μια πολύ διαφορετική κατάσταση...



 



Η λέξη καρκίνος στις μέρες μας έχει αποκτήσει τεράστια δύναμη. Μόνο το άκουσμά της αρκεί για να σπείρει τον τρόμο και τον πανικό.

Φανταστείτε αν ο γιατρός σας μετά από κάποια εξέταση, σας ανακοίνωνε, ότι έχετε καρκίνο. Στην κυριολεξία θα άνοιγε η γη να σας καταπιεί, θα παραλύατε από τον φόβο σας και θα πιστεύατε, ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα πεθαίνατε.

Θα δεχόσασταν ό,τι θα σας έλεγαν οι «ειδικοί», νοιώθοντας αδαής και άσχετος για την ίδια σας την ασθένεια. Δεν θα είχατε καμία άποψη για την πορεία και την εξέλιξη της ασθένειάς σας, καμία επιλογή για το τι αγωγή θα λαμβάνατε, για το αν θα κάνατε χημειοθεραπεία ή όχι, για το αν θα σας χειρουργούσαν, αν θα ακρωτηρίαζαν κάποιο πάσχον μέλος σας. Όλα αυτά θα τα αποφάσιζαν οι γιατροί σας ακολουθώντας το «πρωτόκολλο του καρκίνου» χωρίς να σας ρωτήσουν, απλά θα σας τα ανακοίνωναν!

Θα ξυπνάγατε απ΄το χειρουργείο και θα σας έλειπε το στήθος σας, το νεφρό σας, ο μισός πνεύμονάς σας, ή κάποιο άλλο όργανό σας και δεν θα μπορούσατε παρά να συναινέσετε με την αφαίρεση αυτή. Θα ακολουθούσαν ατελείωτες χημειοθεραπείες και ακτινοβολίες, επειδή «έτσι θα έπρεπε». Θα έπεφταν οι τρίχες του σώματός σας, τα νύχια σας και θα είχατε τεράστιες επιπλοκές και παρενέργειες. Εσείς, απλά θα δείχνατε την απόλυτη εμπιστοσύνη στις γνώσεις και στις μεθοδολογίες της συμβατικής Ιατρικής σιωπηλά και στωικά χωρίς άποψη και δυνατότητα επιλογής, αφού σας έχουν ήδη πείσει μέσω της πληροφόρησης, που έχετε λάβει από τα Μ.Μ.Ε. και τους γιατρούς σας, ότι αυτοί και μόνον αυτοί μπορούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τον καρκίνο…

Είναι όμως, αυτή η πραγματικότητα;



 





«(Ο έρωτας μεταξύ άνδρα και γυ-
ναίκας) είναι παλλαϊκός...
αυτός ακριβώς χαρακτηρίζει τους
ανθρώπους, τους χωρίς ιδιαίτερη
ανάπτυξη...


»(Αφορά) μάλλον στην απόλαυση
των σωμάτων, παρά των ψυχών.
Και μάλιστα (εκείνες τις γυναίκες
και τα νεαρά παιδιά), που δια-
κρίνονται για υπερβολική βλακεία...

»Δείτε, αντιθέτως, την Ουράνια Α-
φροδίτη, που δεν προέκυψε από
την συμμετοχή άρρενος και θήλεος,
αλλά μόνον εκ του άρρενος...
πώς στερείται παραφοράς...

»Έτσι, όσοι εμπνέονται από το
αρσενικό φύλο, ερωτεύονται το
φύλο, το οποίο εκ φύσεως έχει
μεγαλύτερη ρώμη και περισσό-
τερη ευφυία
».

Πλάτωνα, «Συμπόσιο», 181b-c



 



Πατριωτισμός, εθνικά οράματα,
μεγαλοϊδεατισμοί κ.λπ. κ.λπ.
στα διάφορα έθνη-κράτη


Ο τρόπος, με τον οποίο συγκροτή-
θηκαν ιστορικά τα έθνη, έπλασε εθνικές ιδέες, που έχουν σε κάθε κράτος συνθέσει μια εθνική ιστορία δεδομένη και μοναδική. Η ιστορία αυτή προάγει τις ομοιότητες στο εσωτερικό και τις διαφορές στο εξωτερικό, ενώ αποδίδει σε κάθε έθνος δίκαια, τα οποία δεν αναγνωρίζει στους «άλλους». Συγκροτεί έτσι, μια κλειστή και γραμμική ιστορική αφήγηση, που περιστρέφεται γύρω από το ένδοξο παρελθόν κάθε μοναδικής και ιδιαίτερης εθνικής ομάδας, την οποία περιγράφει σαν ομοιογενή και αναλλοίωτη ουσία.

Σε κάθε κράτος οι έννοιες έθνος, πατρίδα και πατριωτισμός έχουν φορτιστεί μέσα στην ιστορική διαδρομή με τόσο γιγάντιο ηθικό βάρος, που έχουν γίνει αξίες μεγάλης και αδιαπραγμάτευτης ιδεολογικής σημασίας. Έτσι, στα σχολεία όλων σχεδόν των χωρών...



 



Από τον
«νεοελληνικό διαφωτισμό»
βλάστησαν ελληνοχριστιανισμός,
εθνικισμός και μεγαλοϊδεατισμός

Αδ. Κοραής:
Ο πραγματικός πατέρας
της ιδεολογικής μας σχιζοφρένειας


Μερικές δεκαετίες πριν από το '21, ο Αδαμάντιος Κοραής ξέθαψε αυθαίρετα και επέβαλε σιγά-σιγά την ξεχασμένη για αιώνες λέξη «έλληνας» χωρίς να απορρίψει βέβαια, το χριστιανισμό. Είχε την πεποίθηση, ότι έτσι θα μας έφερνε πιο γρήγορα κοντά στα κείμενα των αρχαίων ελλήνων και θα γινόταν μια ταύτιση, συγκλονιστική για τον μέσο κάτοικο του ελλαδικού χώρου (αρβανίτη, βλάχο, βορειοαφρικανό, ανατολίτη κ.λπ.), ότι είναι δήθεν απόγονος αυτού, που έφτιαξε τον Παρθενώνα και όλα τα λαμπρά μνημεία.

Η ιδέα έπιασε γρήγορα. Από τότε, όλο και περισσότεροι ρωμιοί άρχισαν να συνδέουν τους εαυτούς τους με κάποιο φανταστικό παρελθόν και να ανακαλύπτουν τους «αρχαίους προγόνους». Κολακεύονταν να έχουν την ψευδαίσθηση, πως ήταν τάχα απόγονοι των αρχαίων ελλήνων.

Η περίοδος του '21 επομένως, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο. Όχι βέβαια, επειδή έγινε κάποια δήθεν «ελληνική επανάσταση» -πλιάτσικο χριστιανικών συμμοριών, αρβανιτών στην πλειοψηφία τους, ήταν στην πραγματικότητα εξάλλου, όπως έχουμε δείξει στο Αφιέρωμα 1821: Η αποστασία των ρωμιών-, αλλά γιατί κατά τη σύντομη εκείνη περίοδο, οι ρωμιοί υπήκοοι της οθωμανικής αυτοκρατορίας με την καθοδήγηση του Κοραή και των άλλων εκπροσώπων του λεγόμενου «νεοελληνικού διαφωτισμού» μεταλλάχτηκαν σε «έλληνες»...

 



 


      

Read articles in English

     ΓΙΑΝΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Από το μύθο στην ...ιστορία


Στο βιβλίο –με βάση κυρίως τα δημοσιευμένα απομνη-
μονεύματα και ημερολόγια των ίδιων των μακεδονο-
μάχων– παρουσιάζεται η πραγματική φύση του Μακε-
δονικού Αγώνα, τον οποίο οι διαχρονικοί εθνικιστικοί
κύκλοι έχουν μυθοποιήσει και χρησιμοποιούν κατά το
δοκούν μέχρι και σήμερα.


72 σελίδες.
Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Δρόμων».

ΑΕΤΟΠΟΥΛΑ


Η Παιδεία
της Κυβέρνησης του Βουνού


Έγραψε στις 09.11.2016 ο/η: Λάζαρης Γιάννης

Επιστροφή



Όπως στο Σύνταγμα της σύγχρονης Ρωμιοσύνης κατοχυρώνεται ο εθνικισμός και η θεοκρατία («η παιδεία έχει σκοπό την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης», άρθρο 16, παρ. 2), έτσι ακριβώς και η Αριστερορωμιοσύνη αντιλαμβανόταν και ετοίμαζε την εκπαίδευση των παιδιών του λαού. Μιλάμε συγκεκριμένα για την περίοδο της Κυβέρνησης του Βουνού.

Προκειμένου να αντιληφθεί κάποιος τι είδους «παιδεία» προετοίμαζαν, θα πρέπει να διαβάσει την Πράξη 44 της ΠΕΕΑ (Πολιτική Επιτροπή Εθνικής Απελευθέρωσης, που σχεδίαζε να κυβερνήσει την Ελλάδα), 2ος τόμος, σελ. 220-223.

Η ΠΕΕΑ ιδρύθηκε από το ΕΑΜ. Ένα από τα πρώτα μελήματά της ήταν η εφαρμογή ενός κατευθυνόμενου προγράμματος εκπαίδευσης.
 
Οι παράγραφοι 2,3,4 και 5 του άρθρου 2 λένε, ότι οι Υπηρεσίες Προσχολικής, Δημοτικής, Γυμνασιακής και Ανώτατης Παιδείας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι αρμόδιες για «την οργάνωση, εποπτεία, καθοδήγηση και έλεγχο στα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και πανεπιστήμια». Σύμφωνα με το άρθρο 5, το ίδιο Υπουργείο διορίζει επιθεωρητές, για να παρακολουθούν την εφαρμογή των αποφάσεών του και το διδακτικό προσωπικό όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Η ΠΕΕΑ ενέκρινε κι ένα Σχέδιο Λαϊκής Παιδείας, το οποίο προέβλεπε την ίδρυση δύο Παιδαγωγικών Φροντιστηρίων για την επιμόρφωση όσων θα διορίζονταν προσωρινοί δάσκαλοι στην «Ελεύθερη Ελλάδα» και τη συγγραφή νέων αναγνωστικών, που θα αντικαθιστούσαν τα κρατικά βιβλία της μεταξικής δικτατορίας.

 
Ανατύπωση του Αναγνωστικού Γ΄ και Δ΄ τάξης
«Αετόπουλo» (ανατύπωση «Λευτεριάς»)
στην Καβάλα, τον Δεκέμβριο του 1944.
 


Για το ποιο θα ήταν το περιεχόμενο αυτής της παιδείας, μπορεί κάποιος να βγάλει συμπέρασμα από το Αναγνωστικό της Γ’ και Δ’ τάξης, που κυκλοφόρησε στην «Ελεύθερη Ελλάδα» με τίτλο «Αετόπουλο» για τα παιδιά του Δημοτικού. Το βιβλίο αυτό δεν κάνει τίποτε άλλο από το να προπαγανδίζει τον εθνικισμό, τον πατριωτισμό, τον μιλιταρισμό, την αφοσίωση στο καθήκον, την υποταγή στο δάσκαλο, στα κελεύσματα της θρησκείας και να εξυμνεί το ΕΑΜ.
 
Γράφτηκε μέσα στην Κατοχή από την παιδαγωγό Ρόζα Ιμβριώτη κατά παραγγελία του τότε Γραμματέα Παιδείας της «Κυβέρνησης του Βουνού», Πέτρου Κόκκαλη. «Αετόπουλα» ονομαζόταν η παιδική οργάνωση της ΕΠΟΝ (Ενιαία Πανελλαδική Οργάνωση Νέων), που λειτουργούσε υπό τον έλεγχο του ΕΑΜ.

Το πρώτο μέρος του βιβλίου τιτλοφορείται «Από τους εθνικούς μας αγώνες». Αφηγείται ιστορίες από τη ζωή των Αετόπουλων, τα πρόσφατα γεγονότα του πολέμου με εξιδανικευμένη τη δράση του ΕΑΜ και της ΕΠΟΝ, τη ζωή των ανταρτών στο βουνό ή σημαντικές μάχες του ΕΛΑΣ με αρκετές διδακτικές αναγωγές στην ελληνική αρχαιότητα προπαγανδίζοντας έτσι το ιδεολόγημα της δήθεν ιστορικής και φυλετικής συνέχειας των σημερινών κατοίκων του ελλαδικού χώρου από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα.

  


Ειδική έκδοση για την εφημερίδα
«Το Βήμα», Αθήνα, 2013.
Ανάμεσα στις ιστορίες βρίσκουμε και ορισμένες εξιδανικευμένες για το παραμύθι του 1821 (διαβάστε το Αφιέρωμα: Η αποστασία των ρωμιών), οι οποίες παραλληλίζονται με ένα άλλο παραμύθι, αυτό της λεγόμενης «Εθνικής Αντίστασης» (βλ. Ξαναζωντάνεψε τ’ αρματολίκι...).

Στο δεύτερο μέρος με τίτλο «Από την κοινωνική ζωή», διαβάζουμε αφηγήσεις για τη ζωή στο χωριό, τα κάλαντα, τις γιορτές και άλλες εκδηλώσεις της Ρωμιοσύνης στις οποίες διδάσκεται με άμεσο ή έμμεσο τρόπο ο σεβασμός προς τους ιερείς και τη θρησκεία.

Τις αφηγήσεις, όπως και στα επίσημα Αναγνωστικά του κράτους μέχρι και τις ημέρες μας, διανθίζουν ποιήματα διαφόρων ποιητών του κατεστημένου, όπως π.χ. του Παλαμά, του Πολέμη, του Κρυστάλλη κ.ά. με προεξάρχοντα τον εθνικό ποιητή της Ρωμιοσύνης Διονύσιο Σολωμό, ο «Ύμνος στην Ελευθερία» του οποίου αναγράφεται στο πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου.
 
Τα Αναγνωστικά της ΠΕΕΑ χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της Κατοχής και του λεγόμενου «Εμφυλίου Πολέμου», ενώ σε αυτά βασίστηκε αρχικά και η μεταπολεμική εκπαίδευση των παιδιών των κομμουνιστών προσφύγων σε χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ.

Διαβάστε στην «Ελεύθερη Έρευνα»:
Η σχιζοφρένεια της Αριστερορωμιοσύνης.

Τα βιβλία αυτά δέχθηκαν σκληρές κριτικές, όπως π.χ. από τον Αλέξανδρο Δελμούζο, ο οποίος σε διάλεξή του το 1945 τα χαρακτήρισε «εγκληματικά» κι αναρωτήθηκε αν «προετοιμάζουν τον ελεύθερο άνθρωπο και πολίτη ή ένα κοπάδι άβουλων σκλάβων, που θα είναι παιχνίδι στα χέρια του πρώτου δημαγωγού».

(Βλ. Αλ. Δελμούζος, «Παιδεία και κόμμα», Αλικιώτης, 1947, σελ. 111).
 
Ο εθνικισμός και η θεοκρατία
προπαγανδίζονται και στο
αναγνωστικό της Ε’ και ΣΤ’ τάξης.
(Διαβάστε στην «
Ελεύθερη Έρευνα»:
Μιας Ανάστασης νέας κτυπάει καμπάνα...).


 
Η ιδεολογία της Αριστερορωμιοσύνης δεν έχει αλλάξει διαχρονικά στη χώρα μας. Οι θέσεις των σημερινών κομμάτων της Αριστεράς ─παρά τις φαινομενικές και μόνο διαφορές─ σε πολλά θέματα είναι περισσότερο εθνικιστικές, παρά διεθνιστικές και ταυτίζονται με τις θέσεις των δεξιών κομμάτων.

Για παράδειγμα, εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, στο θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ όλα τα αριστερά κόμματα συντάσσονται με  τα υπόλοιπα· δεν μπορούν να διανοηθούν να αναγνωρίσουν το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού στους βόρειους γείτονές μας. Δεν τολμούν να πουν, ναι στο όνομα Μακεδονία, αλλά μιλούν με υπεκφυγές για γεωγραφικούς προσδιορισμούς κ.λπ.. (Βλ. «Απόγονοι» και «απόγονοι»).



Στο θέμα της θεοκρατίας στη βυζαντινή μας χώρα, όποτε  συζητείται στη Βουλή αναθεώρηση του Συντάγματος, κανένα κόμμα ούτε καν σκέπτεται να αγγίξει θέματα σχέσεων Εκκλησίας ─ κράτους, επικρατούσας θρησκείας (άρθρο 3), κ.λπ.. Τυχόν περιστασιακές διαμαρτυρίες κομμάτων της Αριστεράς για την προσευχή, τα Θρησκευτικά κ.λπ. αποτελούν υποκριτικό αντιπερισπασμό έναντι των ψηφοφόρων τους (βλ. Η Ιλιάδα της Ρωμιοσύνης).






Διαβάστε ακόμα
στην «Ελεύθερη Έρευνα»:

Το αριστερό φαντασιακό
(Πώς η Αριστερά εφευρίσκει τους μύθους της)

Όπως τους σενεγαλέζους
(Αναλώσιμοι, έρμαια της αγγλικής αποικιοκρατικής συμπεριφοράς
οι ρωμιοί τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο)






 
Επιστροφή Επιστροφή στην κορυφή


ΣΧΟΛΙΑ



Ανώνυμος 40060 έγραψε...
Πολύ χρήσιμες πληροφορίες.

09.11.2016, 15:24:16





Bielidopoulos έγραψε...

«Με φώναξαν στην έδρα της ΠΕΕΑ. "Θα γράψεις το Αναγνωστικό της Γ' και της Δ' τάξης του Δημοτικού" μου λέει ο γραμματέας της Παιδείας Πέτρος Κόκκαλης (σ.σ.: πατέρας του Σωκράτη Κόκκαλη). "Σε έναν μήνα πρέπει να είναι τυπωμένο. Εχεις γράψει αναγνωστικά και θα τα βγάλεις πέρα". Το αναγνωστικό «Τα Αετόπουλα» γράφτηκε μέσα σε 17 ημέρες. Γράφτηκε τη νύχτα με το λυχνάρι...».
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=536759

Για τα πανηγύρια δηλαδή! Για να μην πω την άλλη λέξη που αρχίζει από που και τελειώνει σε τσο.
Ντάξει δεν παραξενεύομαι. Αριστερορωμιοί και δεξιορωμιοί καμία διαφορά μεταξύ τους. Στα ίδια θρανία κάθονται, τις ίδιες μπούρδες διδάσκονται, στον ίδιο χώρο εργασίας δραστηριοποιούνται, στον ίδιο στρατό πηγαίνουν και στον ίδιο τύπο οικογένειας (μακράν το χειρότερο και πιο προβληματικό από το τρίπτυχο πατρίδα-θρησκεία-οικογένεια) τρώνε την ίδια ασταμάτητη πλύση εγκεφάλου. Και οι μεν και οι δε για τον ευζήν αγωνίζονται τουτέστιν την κρατική μηχανή θέλουν να επανδρώσουν (κοινώς: βολευτούν), αλλά επειδή ο κρατικός κορβανάς δεν φτάνει για όλους έχουν χωριστεί σε δύο στρατόπεδα με υποτίθεται αντιδιαμετρικές αξίες και αρχές. Οι δεξιορωμιοί είναι υποτίθεται οι θεματοφύλακες του έθνους και επανδρώνουν παραδοσιακά τα σώματα ασφαλείας (στρατό, αστυνομία κ.λπ), ενώ οι αριστερορωμιοί αντιπροσωπεύουν και καλά τη διανόηση της ρωμιοσύνης και τα "σώματα" παιδείας και έχουν στρατωνιστεί μαζικά στα πανεπιστήμια και στα σχολεία της ρωμιοσύνης. Για αυτό έχει τόσο καλή παιδεία το Ελλαδιστάν (sic).

Και μουσικό διάλειμμα από το μπλογκ του καλού χριστιανού, βοήθειά μας.
https://www.youtube.com/watch?v=SF9NkMPf9PI

09.11.2016, 15:48:20





Ανώνυμος 40062 έγραψε...
Για παράδειγμα, εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, στο θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ όλα τα αριστερά κόμματα συντάσσονται με τα υπόλοιπα· δεν μπορούν να διανοηθούν να αναγνωρίσουν το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού στους βόρειους γείτονές μας. Δεν τολμούν να πουν, ναι στο όνομα Μακεδονία, αλλά μιλούν με υπεκφυγές για γεωγραφικούς προσδιορισμούς κ.λπ.. (Βλ. «Απόγονοι» και «απόγονοι»).
ΜΑΤΣΕΝΤΟΝ ΣΛΑΒΕΫΚ ἄφε ἐρήμ.......
τοσος Φαραωνισμος στο λιβανισμα ''ΣΚΟΠΙΑ'', Ν ά καί ο εθνάρχης τους Bielidopoulos έγραψε...Για αυτό έχει τόσο καλή παιδεία το Ελλαδιστάν (sic). κοιλοπονιασε ο φουκ;ρας γιατι δεν εχουν γνωσεις οι φοιτητες... αει φουκαρα καποτε θα καταλαβεις οτι η γλωσσα που γραφεις εχει την μοναδικοτητα,,,,,,,,,απο τουβλο να σε ,,,,,,,
Γιάννη σε τουτο το θεμα ατυχησες,Θυμησου εκατομβες στο θελημα της Δοξασιας του ΕΓΩ. και απο το κακο στο χειροτερο.Αειντε σημερις να βρεις ΑΝΘΡΩΠΟ.... ΟΤΑΝ Ο ΧΡΥΣΟΣ ΘΕΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ

09.11.2016, 16:45:31





Ανώνυμος 40066 έγραψε...

"αει φουκαρα καποτε θα καταλαβεις οτι η γλωσσα που γραφεις εχει την μοναδικοτητα,,,,,,,,,απο τουβλο να σε ,,,,,,,"
Δάσκαλε η καθομιλουμένη μου είναι αδιάφορη με την έννοια ότι δεν την θεωρώ κάτι το ιδιαίτερο σαν γλώσσα. Την ίδια γνώμη έχω για όλες τις γλώσσες. Εργαλεία είναι που αλλάζουν. Και καλά κρασιά. ;)

09.11.2016, 19:38:51





Bielidopoulos έγραψε...

"Ποια πολιτική εφαρμόζει σήμερα ο κ. Τσίπρας; Τη μνημονιακή που εφάρμοζαν οι άλλοι με χειρότερους όρους γιατί ο κόσμος της οικονομίας (αλλά και γενικότερα πλέον...) δεν τον εμπιστεύεται και ο θίασος των καφενόβιων αριστεριστών με τους οποίους κυβερνά, δεν μπορεί να διαχειριστεί ούτε θυρωρείο, όχι να μεταρρυθμίσει εκ βάθρων την πιο προβληματική χώρα και οικονομία της Ευρώπης."
http://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3168130/to-paramuthi-ftanei-sto-telos

Αριστερορωμιοσύνη τότε και τώρα...

09.11.2016, 20:19:53





Ανώνυμος 40068 έγραψε...
Τόσο ωραίο άρθρο και τόσο αλλόκοτα σχόλια.

Κρίμα.

Γερακίνα.
09.11.2016, 22:47:26





Ανώνυμος 40071 έγραψε...
Γιάννη σε τουτο το θεμα ατυχησες,Θυμησου εκατομβες στο θελημα της Δοξασιας του ΕΓΩ. και απο το κακο στο χειροτερο.Αειντε σημερις να βρεις ΑΝΘΡΩΠΟ.... ΟΤΑΝ Ο ΧΡΥΣΟΣ ΘΕΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ
Γερακινα δωσε απαντηση. Λες δεν υπαρχει τετοια δοξασια;;
10.11.2016, 08:47:19






ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ



Υπολειπόμενοι χαρακτήρες

Κωδικός ασφαλείας:

5+3=





Αναζήτηση σε:


Αποστολή

 




FreeInquiry© 2013
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ
ΔΙΑΚΟΠΕΣ




Διαβάστε περισσότερα
 
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ
ΒΙΒΛΙΑ ΔΩΡΕΑΝ



Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ
ΜΑΖΙ ΜΑΣ



Στείλτε μας τα μηνύματά σας
στη διεύθυνση: info@freeinquiry.gr

 
ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΟ



 
THE
FREEINQUIRY.GR
BAND

 

 

 

 

 

 

 

 


 
ΓΙΝΕΤΕ ΜΕΛΟΣ



Για να ενημερώνεστε online
για όλες τις νέες αναρτήσεις
άρθρων της «Ελεύθερης Έρευνας».

Διαβάστε περισσότερα
 
 

  

  

 
 

 

 
 



240 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




64 σελίδες
έκδ. «Ελεύθερη Έρευνα»,
Αθήνα, 2016

Διαβάστε περισσότερα




72 σελίδες
έκδ. «Δρόμων», Αθήνα, 2014

Διαβάστε περισσότερα
 
ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ
Η ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΜΑΣ

Άδεια Creative Commons Η «Ελεύθερη Έρευνα» διατίθεται με άδεια:
Αναφορά Δημιουργού─Μη Εμπορική Χρήση─Παρόμοια Διανομή─3.0 Ελλάδα (CC BY-NC-SA 3.0 GR).

Διαβάστε περισσότερα
 
 


Tα κίνητρα
και η πορεία
προς την εξουσία




«Λένε, ότι η εξουσία διαφθείρει,
αλλά το πιο σωστό είναι, ότι η εξουσία προσελκύει τους διεφθαρμένους.
Οι υγιείς συνήθως έλκονται από άλλα πράγματα, παρά από την εξουσία».

David Brin (αμερικανός συγγραφέας)


Σε πάρα πολλούς ανθρώπους αρέσει το χρήμα. Ιδιαιτέρως τους αρέσει να πλουτίζουν χωρίς ιδιαίτερο μόχθο και ρίσκο. Δύσκολο. Αυτό όμως, που συγκινεί τους περισσότερους ανθρώπους, είναι η άσκηση της εξουσίας.

Όσοι μπαίνουν στη πολιτική δεν το κάνουν για να συνεισφέρουν στο κοινό καλό, την ευημερία του μέσου πολίτη και την απλοποίηση της καθημερινότητάς του.

Σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις, πίσω από κάθε εισερχόμενο στη πολιτική κρύβονται προσωπικές φιλοδοξίες, αλλά και συμπλέγματα ή αδυναμίες, που προκλήθηκαν στα παιδικά του χρόνια...


 


Μεγαλόσχημοι ιστοριογράφοι
στην υπηρεσία της ιδεολογίας
της εκάστοτε εξουσίας
από την αρχαιότητα έως σήμερα




Ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία, που κρατάει στα χέρια της η πολιτική εξουσία, είναι η χρήση της ιστορικής γνώσης. Η ιστορική καταγραφή και γνώση σε συνδυασμό με τις μεθόδους χειραγώγησης των μαζών και των τακτικών πολιτικής προπαγάνδας, μπορούν να κατευθύνουν την πολιτική σκέψη των ανθρώπων.

Οι έντονοι διαξιφισμοί διαφόρων πολιτικών προσώπων με θέμα τη μέθοδο της διδασκαλίας της Ιστορίας στα σχολικά εγχειρίδια μονοπωλούν σε μεγάλα διαστήματα το ενδιαφέρον στα ΜΜΕ.

Μετά τους πολιτικούς, παίρνουν την σκυτάλη άνθρωποι, που φέρουν τον τίτλο του ιστορικού ερευνητή, προκειμένου να μας «διαφωτίσουν» για το ποια άποψη είναι ιστορικά σαφής και επιστημονικά αποδεδειγμένη...


 


Η γλωσσική ασυνέχεια
στον ελλαδικό χώρο
από την αρχαιότητα έως σήμερα



Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους του νεορωμέικου εθνικισμού είναι η τρισχιλιετής και πλέον ιστορία της γλώσσας μας, η αδιάλειπτη συνέχειά της δηλαδή, από την αρχαιότητα έως σήμερα. «Η ενιαία και αδιαίρετη ελληνική» αποτελεί σχεδόν στερεοτυπική έκφραση, που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Ο μύθος της γλωσσικής συνέχειας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για έναν άλλο μύθο, αυτόν της πολιτισμικής και φυλετικής ενότητας και συνέχειας, καθότι η συνέχεια του «ελληνισμού» προϋποθέτει, φυσικά, και τη συνέχεια της γλώσσας.

Η γλώσσα επομένως, που επιβλήθηκε στους σημερινούς κατοίκους του ελλαδικού χώρου μέσω της υποχρεωτικής παιδείας του έθνους─κράτους, έπρεπε οπωσδήποτε να αναχθεί στην αρχαιότητα. Γι’ αυτό το λόγο έχει θεσπισθεί η ανούσια διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ήδη από το Γυμνάσιο. Δεν ενδιαφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα να μάθει αρχαία ο μαθητής. Τα διδάσκεται όμως, προκειμένου να πεισθεί, ότι είναι απόγονος των αρχαίων ελλήνων.

Για τους σημερινούς ρωμιούς, παρά τα χρόνια, που υποχρεωτικά διδάσκονται αρχαία ελληνικά στο σχολείο, είναι σαφές, ότι τους είναι εντελώς ακατανόητα. Το επιχείρημα, ότι πολλές λέξεις είναι ίδιες ή παρόμοιες δεν καθιστούν τα αρχαία κατανοητά, καθώς η αναγνώριση σποραδικών λέξεων μέσα σε προτάσεις δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση κατανόηση του νοήματος των προτάσεων.

Η σχετική εξ άλλου λεξιλογική και μορφολογική ομοιότητα της σημερινής γλώσσας (της ρωμέικης, όπως λεγόταν μέχρι πρότινος κι όχι ελληνικής) με προγενέστερες φάσεις της οφείλεται στον καθαρευουσιανισμό και στην τάση υποχρεωτικής «εξυγίανσής» της από διάφορα ξένα στοιχεία (αλβανικές, τούρκικες, σλάβικες κ.λπ. λέξεις και τοπωνύμια). Από τον 19ο αιώνα και μετά, επιβλήθηκε δια της παιδείας αθρόα και αυθαίρετη εισαγωγή αρχαίων λέξεων και ριζών για τη δημιουργία νέων λέξεων...


 


Πώς η Αριστερά της Ρωμιοσύνης
εφευρίσκει τους μύθους της




Ο φυλακισμένος αριστερός αγωνιστής, που έκλαιγε και ζητούσε «τη μανούλα του».

Ο κομμουνιστής συγγραφέας, που συνεννοήθηκε με τον Μάο μιλώντας του στα... κρητικά, ενώ εκείνος του απαντούσε στα κινέζικα!

Πώς ο ίδιος ξεσήκωσε τους παριστάμενους σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος στη Μόσχα παρουσιάζοντάς τους το πουκάμισό του, ως δήθεν το πουκάμισο ενός εκτελεσμένου από τους γερμανούς συντρόφου του.

Τα τρία αυτά επεισόδια περιγράφει με νοσταλγία και καμάρι ο Λεωνίδας Κύρκος σε εκπομπή, που προβλήθηκε τις προάλλες από το κανάλι της Βουλής («Σαν παραμύθι»).
 
Πρόκειται για μια από τις τελευταίες συνεντεύξεις του, κατά την οποία ο επί σειρά ετών βουλευτής της Αριστεράς, αφηγείται στιγμιότυπα από τον πολιτικό του αγώνα και προβαίνει σε εκτενή αναφορά ορισμένων ασυνήθιστων καταστάσεων, που έζησε κατά τη διάρκεια ενός παλιού ταξιδιού του στην Κίνα, όπου συνάντησε τον Μάο και στη Μόσχα, όπου συμμετείχε σε συνέδριο του Κομμουνιστικού Κόμματος της τότε Σοβιετικής Ένωσης.

Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε τα όσα λέει στη συνέντευξη αυτή ο παλιός αριστερός πολιτικός, γιατί από τα λεγόμενά του μπορούμε χαρακτηριστικά να διακρίνουμε:

Με τι άνεση και οι άνθρωποι της Αριστεράς ─οι οποίοι είχαν σταθεί απέναντι σε ένα Σύστημα, που τους καταδίωκε και τους φυλάκιζε και το οποίο είχε κατασκευασθεί κι επιβληθεί με την αρωγή πλήθους εθνικών, θρησκευτικών και άλλων μύθων─ εύκολα κατασκεύαζαν κι εκείνοι με τη σειρά τους τους δικούς τους μύθους, προκειμένου να προπαγανδίσουν τη δική τους ιδεολογία...


 


Πέντε
ευρωπαϊκοί μύθοι



Οι εβραίοι υποχρεώνονταν κάποτε,
να φορούν το κίτρινο αστέρι του Δαβίδ.
Οι μετανάστες υποχρεώνονται σήμε-
ρα, να φορούν κόκκινα βραχιολάκια.


Η σημερινή Ευρώπη δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση με κανένα τρόπο. Αντιπροσωπεύει ό,τι πιο σάπιο, διεφθαρμένο και ανάλγητο έχει εμφανιστεί ποτέ στο έδαφός της. Έχει τεράστιες ευθύνες για τη φτώχεια και την εξαθλίωση των πολιτών της. Έχει τεράστια ευθύνη για τη συμβολή της στη δημιουργία του προσφυγικού ζητήματος. Έχει τεράστιες ευθύνες απέναντι στον ανθρωπισμό και τη δημοκρατία.

Με το άρθρο αυτό δεν επιχειρείται ο εξωραϊσμός του απατεώνα, κρατικοδίαιτου κλεφτοκοτά ρωμιού. Ούτε δίνεται άλλοθι στην πολιτική τυχοδιωκτική και ξεπουλημένη αλητεία, που κυβερνά αυτόν τον τόπο από συστάσεως του κρατιδίου-προτεκτοράτου της Ρωμιοσύνης. Αυτά τα έχουμε αναλύσει σε πολλά άρθρα μας κατά το παρελθόν.

Σκοπός του άρθρου είναι να απομυθοποιήσει την υποτιθέμενη «Ενωμένη Ευρώπη» και να καταδείξει το πραγματικό αποκρουστικό της πρόσωπο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, τους ευρωπαϊκούς μύθους...